ljubitelj je napisao:BRISK je napisao:
Vama nije jasno da je na grafikonu prikazano kako se radni napon povećava na gasu. Takođe lepo piše da je postojao problem sa običnim svećicama pa su ljudi bili primorani da prelaze na plemenite materijale, kao što su platina i iridijum.
Opet Vas pitam zašto su napravili iridijumske svećice za gas, koje prelaze do 60.000km, kada u ponudi imaju pet puta jeftinije svećice od bakra koje prelaze po Vama 30.000km???
Sada mi je jasno da vi niti grafikon ne umete pravilno da citate, inace ne bi napamet pretpostavljali sta navodno meni nije jasno. Upravo je na grafikonu prikazano da je radni napon na gasu
daleko ispod radnog napona ispravnog strandardnog sistema za paljenje. (30Kv - 40kV zavisno od tipa)
Elektronsko paljenje moze neograniceno vremena da radi sa radnim naponima datim na grafikonu, ako tako pozeli konstruktor istog.
Vi kao da nikada niste imali u rukama klasicnu bakarnu svecicu nakon upotrebe na LPG i npr 30.000km.
Nikakvi problemi ne postoje, ali je zgodno da se laz ponavlja milijardu puta pa ce mozda poceti da deluje na neobavestene
![Smile :)](./images/smilies/happy.gif)
Tu mislim na izvadak koji ste citirali iz reklamnog teksta. Marketing bajke su cudo
Svecica iridijumska na 60.000km= 5x bakarna svecica na 150.000km. Za istu cenu kostanja.
Bakarne prelaze 30.000km a to mozete procitati i iz iskustava u ovoj temi, nekoliko poruka iznad. Tu isto pise da vas interval od 7.000km niko ne postuje ili veruje u tako nesto.
Proizvodjaci automobila preporucuju za bakarne interval 40-50.000km, poneki i nesto manje.
To je opste poznato i nije po meni nego po inzenjerima koji konstruisu motor, sistem za paljenja i ostalo.
Ne pitate opet vec prvi put a cudi da vam je to nejasno kada je ocigledno a navodno su vam jasne mnogo komplikovanije stvari.
2 1/2 puta je veca zarada na iridijumskim i slicnim svecicama, sto se vidi iz proste jednacine.
Brisk navodi da je radni vek srebrne svecice na LPG <30.000km i da radni vek svecica generalno zavisi od kvaliteta materijala, brzine erozije, i uslova koriscenja vozila.
Moje mislenje kao korisnika je da logicno kada se ima u vidu da srebro ima za 120C nizu temperaturu topljenja od bakra i da je manje otporno na povisene temperature. (a to zna svako ko je ikada hartletovao bakarne cevi za sta se koristi upravo legura srebra). Poslednji materijal koji mi treba u prostoru za sagorevanje je srebro pa da se istopi pri vecem opterecenju motora kada su izduvni gasovi na 850+C... Svako naravno slobodnom voljom moze da poverenje poveri ovom ili onom proizvodjacu, ja preferiram NGK jer imam odlicna iskustva.
Inace slicna marketinska prica je bila kada se pojavila V line NGk svecica, pa je bila prica kako one ranije kao ne valjaju a V line je cudo tehnike bas za LPG motore (a bakarne su obe) i to je trajalo neko vreme dok se nije pojavila nova prica kako sada V line je out a in je iridijum
Izvor koji navodi da je radni vek bakarne svecice <7.000km ste zaboravili, slucajno ?
Da li znate koja se svecica koristila u fabrickim LPG sistemima pre 30+ godina, i koji su preporuceni intervali ?
Svecice i to one bakarne klasicne uz LPG se koriste decenijama unazad bez problema,sirom sveta.
Smanjenje zazora jeste neophodno za oldtajmere, starije automobile koji imaju sistem sa platinama, i to je sa tehnicke strane nesporno i odavno opste poznato. To vazi i za svecice iz plemenitih materijala.