dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
ooo da pomogao bi
sad nije veliki sneg pa mi nije jasno kako ste se tu zaglavili...
deluje da je tvrdo na jarmu a ustvari je samo povrsinski utabano...
nama se tu pajero pre par godina toliko zakopao da je morao ult sto cisti puteve da na izvlaci
Videh prošli vikend na parkingu kod Malog Jezera (Kopaonik) Tuarega kako se ukopao sa sva 4 točka u snegu, parkirao se najbliže stazi gde je bilo 30ak cm snega koji je samo na oko delovao tvrdo
ADrei napisao:ooo da pomogao bi
sad nije veliki sneg pa mi nije jasno kako ste se tu zaglavili...
deluje da je tvrdo na jarmu a ustvari je samo povrsinski utabano...
nama se tu pajero pre par godina toliko zakopao da je morao ult sto cisti puteve da na izvlaci
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Sreća pa ULT ima quattro.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline. Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite. Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Cp6uH napisao:Videh prošli vikend na parkingu kod Malog Jezera (Kopaonik) Tuarega kako se ukopao sa sva 4 točka u snegu, parkirao se najbliže stazi gde je bilo 30ak cm snega koji je samo na oko delovao tvrdo
Isti slučaj, ni meni nije delovalo da je u stvari neutaban sneg.
@adrei
Pajero valjda ima mehaničku blokadu diferencijala?
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
AWD (a pitanje se odnosilo na Volva koji to jeste) uglavnom ima automatsku raspodelu momenta, sve je automatizovano, dok ako je manuelna kontrola sa iskljucenim blokadama onda naravno da ce da prokliza.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
Ja sam uz redukciju uspeo delom da se uzverem uz ski stazu na Kopu:
E, onda sam se iznervirao, jer su me najvise limitirale gume, koje su u ovom slucaju M+S Bridgestone 255/65/17:
pa sam nabacio prave cipelice, uz koje verujem da bi se ocas posla popeo gde sam ovde stao na pola puta..