dragvorl je napisao:Komentar je saljiv bio, ali kapa dole za rizik.
Dugo sam ja u ovoj prici, tako da znam koje su mogucnosti japanskih pikapova, zato sam i smeo da rizikujem, jer cak ni ja ga ne dovedem u granicne uslove, kako to rade neki moji kupci..
Bilo bi interesantno saznati razliku u ceni održavanja jednog Pick up-a i SUV-a. Mislim da bratske modele ala Toyota Land Cruiser i Hilux i sl.
Konrketno, ta dva su maltene mehanicki blizanci, ali ti nije dobro poredjenje, jer su oni pravi dzipovi. Rav 4 je SUV, i njega poredeci sa Hiluxom bi bilo pravi test.
Skuplji su za odrzavanje bar 30%, ne toliko sam servis, koliko generalno delovi, ali RAV je putnicki automobil sa klirensom, a ovo je radna masina sa terenskim karakteristikama.
Citao sam na tojota sajtu da hilux sve sto je vazno ima negde ususkano, da kada lupis negde menjas samo limariju koja se lako menja, tako da je odrzavanje jeftino
I mene ta tema prilicno zanima. Mozemo poceti sa tim koliko ulja staje u vozila kao sto su hilux, dmax i slicna, koje ulje vole da trose, koliko kosta set filtera, koliko kosta tzv veliki servis?
Staje dosta, preko 7L uvek, a moze i do 10 L da bude u motoru..
Mogu ici u detalje, ali sad cu se zadrzati na Dmaxu novom:
Redovan servis na 20.000 km prvi kosta 37k dinara. Posle toga na 40k km ide od 56k dinara, pa opet 37k dinara, pa tako dok ne istekne garancija. onda moze i aftermarket filteri koji su jeftiniji.
Iz moje prakse, na Dmax nema sta da se kvari pre 250-300k km, a ima mali kais klinasti od 3k dinara na 100k km i to je to. Veliki servis nema, jer ide preko zupcanika kao radna masina.
U motor ide 7.3 litre ulja, imas ulje menjaca, reduktora, diferencijala, nesto se menja na svakom servisu, nesto na svakom drugom. Za automatski menjac ide ulje na 100k km...