paja napisao:Na motoru nema sigurno, a da li ima u cevi nisam zagledao. Zako je izvedeno da mi je cev lako dostupna za zamenu pa se ne potresam previše.
Ako nije specijalan, i dosta skup, motor u spoljnom kucistu za eksplozivne sredine, naslaga ima sigurno ne samo na motoru vec i u unutrasnjosti pa i u onom delu gde nastaje varnicenje normalnom upotrebom (na cetkicama i kolektoru).
Samo je pitanje vremena kada ce nastati problem i preduslovi za pozar a sama masnoca koja se skupi je izuzetno dobro gorivo. Sto je najgore ako krene pozar vise ga nije moguce nijednom sredstvom ugasiti sve dok potpuno ne izgore masnoce a kroz odvodnu cev pozar se bez problema siri navise.
U tvojoj situaciji preporucljivo je proveravati cev na svakih 6 meseci i menjati na godinu dve dana ili staviti protivpozarnu zapornu klapnu.
U sustini najbolje i najjeftinije je koristiti kako je fabricki predvidjeno upotrebom filtera.
Ja vise godina koristim uspesno filter platno proizvodjaca Attos Novi Sad koje odgavara DIN53438 standardu u sistemu centralne ventilacije za rekuperator toplote kao zastitu izmenjivaca. Moze i da se opere po 2-3 puta pre nego sto se baci, otprilike 3-4 meseca je ritam redovnog odrzavanja za optimalne efekte zastite uz dovoljnu propusnost vazduha.
Isto filter platno jako dobro sluzi i kao filter u klimama i bolje je od mnogih filtera koji se fabricki isporucuju uz klime.