Intervali velikog/malog servisa
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
A dalje, ko vec uzme tog polovnog BMW-a sa 200k ili slicno ne znam da li mu se isplati popravka za 3k, pa cak ni za 2k eura. Ni zamena ulja mu ne garantuje da ce raditi duze, naravno. A to da su crkli odmah posle zamene ulja mi jako implicira da je zamena uradjena mimo procedure, a menjac je vrlo lako sprziti kada je bez ulja.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Intervali velikog/malog servisa
Mozemo da razvijemo pricu i odlutamo, npr mislim da nije ni trebao da uzme BMW sa 200 000+ vec da uzme nesto iz nize klase sa 100 000, al vole ljudi samo sto onaj ko kupuje nov auto bas ne zeli da misli o tome i placa skupkje predimenzionisane delove da bi ga posle neko bezbrizno vozio do milion.
Inace samo da konstatujem da meni za sada (da ne ureknem) ovo BMW odrzavanje sa maksimalno umanjenim brojem servisa i delova koji se menjaju jako odgovara (da ne ureknem).
Sumnjam da bilo koja druga marka ima tako rastereceno odrzavanje.
Inace samo da konstatujem da meni za sada (da ne ureknem) ovo BMW odrzavanje sa maksimalno umanjenim brojem servisa i delova koji se menjaju jako odgovara (da ne ureknem).
Sumnjam da bilo koja druga marka ima tako rastereceno odrzavanje.
Re: Intervali velikog/malog servisa
pa zar si i u jednom momentu posumnjao? 

Re: Intervali velikog/malog servisa
Jel to ovde neko pricao na forumu, ili mozda na nekom drugom forumu, kako su neke svabe iz svoje firme (imali prednost) kupili rashodovane automobile, marke BMW, sa 500-600,000km na satu. Kupili sebi, ne za sverc komerc u Srbiju. Uz objasnjenje, pa sta? To je ok km 
Posle sve ove price o automaticima, zelja da ne posedujem jedan, se toliko povecala da se sad granici sa ludoscu kupiti jedan takav. Posto meni auto ne sluzi za ukras, nego mi treba radna masina, a koju neretko ne stedim, i trenutno iskljucivo zbog neimanja vremena prelazim samo ~2500km mesecno, mogu misliti koliko bi meni trajao takav menjac. Savrseno sam zadovoljan sa manuelnim
Koji evo vec traje 250,000km. Pokazuje izvesne znake umora, ali ne prestaje da okrece, niti to pomislja, i u skorije vreme ce i to biti reseno.

Posle sve ove price o automaticima, zelja da ne posedujem jedan, se toliko povecala da se sad granici sa ludoscu kupiti jedan takav. Posto meni auto ne sluzi za ukras, nego mi treba radna masina, a koju neretko ne stedim, i trenutno iskljucivo zbog neimanja vremena prelazim samo ~2500km mesecno, mogu misliti koliko bi meni trajao takav menjac. Savrseno sam zadovoljan sa manuelnim

Re: Intervali velikog/malog servisa
Nije zgodno generalizovati. Automatika ima raznih kvaliteta konstrukcije i kvaliteta izrade a jos vise razlicitih pocetnih opredjeljenja.
Dobar, kvalitetan automatik traje tipicno 400.000+ k pre pojave prvih smetnji u radu, koje se svode na habanje delova koji se samim radom trose kao sto su kocioni elementi ili ventili hidraulike (gumice npr koje zaprtivaju).
Najlosiji automatici traju tipicno 150-200.000km kada im je vec potreban servis.
Kod nas je "malo" nezgodnije popravljati automatik jer su u ukupnom broju automobila koji se voze retkost, retki su strucni servisi, jos su redje prodavnice delova pa je sve u svemu i cena popravke tako retke robe adekvatno uvecana u odnosu na normalnu.
Ako zelis pouzdanost automatika treba se dobro raspitati, ima citav niz falicnih konstrukcija sa fabrickim greskama gde je sasvim izvesno da ce se u kracem roku upiotrebe biti potrebna skuplja popravka a ima modela koji se gotovo nikada ne kvare.
Da se osvrnem, na politiku da se nikada ne menja ulje u automatiku. Pomenut je BMW sa takvom idejom, nije to usamljeno i drugi propagiraju isto- for life.
Samo, kvaka 22, je da to obicno podrazumeva da je to vremenski period trajanja garancije.
Slicno kao sto se propagira for life politika kod olovnih sa kiselinom akubaterija iako je to besmisleno i sto se tice fizike/ hemije nemoguce. I tako akubaterija for life bez odrzavanja traje 2-3 godine sigurno sto je smesno kratak rok za iole kvalitetniju bateriju koja se odrzava normalno kako i inace to zateva konstrukcija i nacin rada.
Pomenuo sam da je Reno pisao cak i u svojim servisnim uputstvima za ovlastene servisere da se ulje u kocnicama nikada ne menja (80tih godina) i da traje for life.
A onda kada su pocele da se raspadaju kocnice nakon 10godina od korozije i da otkazuju kao su navodno neki bili iznenadjeni. Danas Reno kao sto pravila struke zahtevaju savetuje zamenu ulja u kocnicama periodicno.
Nije se nista promenilo u radu kocnica zadnjih 50 godina, nije se nista promeilo bitno ni sa automaticima zadnjih 50 godina, nisu se nu ulja bitno promenila zadnjih 30 godina a saveti i preporuke se menjaju po potrebi
Navod da se ne odrzavaju kocnice, akumulator ili automatik u smislu provere tecnosti sigurno dovode do ubrzanog trosienja i kraceg radno veka sto povlaci i raniji trosak (skupog) servisa po vlasnika u odnosu na potrebno normalno periodicno odrzavanje.
Pitanje je iz kog ugla se gleda, svaki novi auto ce izdrzati 3-5 godina ili 100.000m koliko traje najcesce garancija bez da ikada bilo sta promeni ukljucivo i motorno ulje. I onda postaje otpad tj zateva od vlasnika da ga baci i plati novi.
To je dobro za prodavca, auto firmu.
Drugaciji je ugao gledanja vlasnika koji preferira pouzdanost i dugotrajnost auta koji treba da ekonomicno sluzi svrsi, sto podrazumeva ne tako drasticnu amotizaciju.
Prostim i jeftinim redovnim procedurama odrzavanja moze se znatno produziti radni vek sto povlaci da ce i kasnije biti kupovan novi.
Japanci imaju usvojen prvi model gde je tipicni radni vek automobila u Japanu najduze 3 godina a onda ide na otpad, i kupuje se novi. Profitabilno za fabrike a skupo za vlasnike.
Slicno je i u drugim oblastima, obuca se pravi koja traje i 5 godina a i ona koja traje 6 meseci kao ocekviani radni vek.
Dobar, kvalitetan automatik traje tipicno 400.000+ k pre pojave prvih smetnji u radu, koje se svode na habanje delova koji se samim radom trose kao sto su kocioni elementi ili ventili hidraulike (gumice npr koje zaprtivaju).
Najlosiji automatici traju tipicno 150-200.000km kada im je vec potreban servis.
Kod nas je "malo" nezgodnije popravljati automatik jer su u ukupnom broju automobila koji se voze retkost, retki su strucni servisi, jos su redje prodavnice delova pa je sve u svemu i cena popravke tako retke robe adekvatno uvecana u odnosu na normalnu.
Ako zelis pouzdanost automatika treba se dobro raspitati, ima citav niz falicnih konstrukcija sa fabrickim greskama gde je sasvim izvesno da ce se u kracem roku upiotrebe biti potrebna skuplja popravka a ima modela koji se gotovo nikada ne kvare.
Da se osvrnem, na politiku da se nikada ne menja ulje u automatiku. Pomenut je BMW sa takvom idejom, nije to usamljeno i drugi propagiraju isto- for life.
Samo, kvaka 22, je da to obicno podrazumeva da je to vremenski period trajanja garancije.
Slicno kao sto se propagira for life politika kod olovnih sa kiselinom akubaterija iako je to besmisleno i sto se tice fizike/ hemije nemoguce. I tako akubaterija for life bez odrzavanja traje 2-3 godine sigurno sto je smesno kratak rok za iole kvalitetniju bateriju koja se odrzava normalno kako i inace to zateva konstrukcija i nacin rada.
Pomenuo sam da je Reno pisao cak i u svojim servisnim uputstvima za ovlastene servisere da se ulje u kocnicama nikada ne menja (80tih godina) i da traje for life.
A onda kada su pocele da se raspadaju kocnice nakon 10godina od korozije i da otkazuju kao su navodno neki bili iznenadjeni. Danas Reno kao sto pravila struke zahtevaju savetuje zamenu ulja u kocnicama periodicno.
Nije se nista promenilo u radu kocnica zadnjih 50 godina, nije se nista promeilo bitno ni sa automaticima zadnjih 50 godina, nisu se nu ulja bitno promenila zadnjih 30 godina a saveti i preporuke se menjaju po potrebi
Navod da se ne odrzavaju kocnice, akumulator ili automatik u smislu provere tecnosti sigurno dovode do ubrzanog trosienja i kraceg radno veka sto povlaci i raniji trosak (skupog) servisa po vlasnika u odnosu na potrebno normalno periodicno odrzavanje.
Pitanje je iz kog ugla se gleda, svaki novi auto ce izdrzati 3-5 godina ili 100.000m koliko traje najcesce garancija bez da ikada bilo sta promeni ukljucivo i motorno ulje. I onda postaje otpad tj zateva od vlasnika da ga baci i plati novi.
To je dobro za prodavca, auto firmu.
Drugaciji je ugao gledanja vlasnika koji preferira pouzdanost i dugotrajnost auta koji treba da ekonomicno sluzi svrsi, sto podrazumeva ne tako drasticnu amotizaciju.
Prostim i jeftinim redovnim procedurama odrzavanja moze se znatno produziti radni vek sto povlaci da ce i kasnije biti kupovan novi.
Japanci imaju usvojen prvi model gde je tipicni radni vek automobila u Japanu najduze 3 godina a onda ide na otpad, i kupuje se novi. Profitabilno za fabrike a skupo za vlasnike.
Slicno je i u drugim oblastima, obuca se pravi koja traje i 5 godina a i ona koja traje 6 meseci kao ocekviani radni vek.
Re: Intervali velikog/malog servisa
Auuu... Za 50 godina se sa trostepenog automatika došlo do devetostepenog.ljubitelj napisao:nije se nista promeilo bitno ni sa automaticima zadnjih 50 godina
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Intervali velikog/malog servisa
Koji su i dalje funkcionalni isti, i koriste isti princip rada.
I da ne bude zabune ne prica se o manuelnim sa automatskim kvacilom u bilo kojoj varijanti.
I da ne bude zabune ne prica se o manuelnim sa automatskim kvacilom u bilo kojoj varijanti.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Intervali velikog/malog servisa
Eh sad, nije se promenilo. Pa nije se ni motor promenio 100 godina, sve je manje vise izmisljeno jako davno u ovom ili onom obliku, nema tu revolucionarnih otkrica, samo implementacija. Kod automatika su bitne promene ovako na brzinu, uvodjenje kvacila u konvertere 70-ih godina, i elektronska kontrola, 80-ih godina.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money