Uticaj režima rada na motor i ostale elemente
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Druga ima max na 95km/h, premalo za preticanje busa koji ide 70-80km/h
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moja sluzbena Z10 1.2 (kod nas sklapana) je sad na 115.000 km. Od vanrednih troskova imala zadnje amortizere na oko 40-45000 km, i jednu bobinu na oko 110.000 km...
Drugi sluzbeni Punto Classic 1.3 MJet koji je kupljen bas kad i Baxov, koji je stajao godinu i po dana, presao oko 45.000 km i do sad nine imao vanrednih troskova...
Tapatalk Post
Drugi sluzbeni Punto Classic 1.3 MJet koji je kupljen bas kad i Baxov, koji je stajao godinu i po dana, presao oko 45.000 km i do sad nine imao vanrednih troskova...
Tapatalk Post
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jedno pitanje u vezi tih preticanja, posto se spominju vec dve strane sa sve brzinama. Ako se dobro secam mojih davnih dana iz ucionice, ako je ogranicenje na putu recimo 60km/h, i vozilo se ispred tebe se krece 50km/h, da li ti prilikom preticanja smes da vozis brze od 60km/h?
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne, moraš da poštuješ ograničenja. Stvar procene, ako vidiš da ćeš da prekoračiš ograničenje - ne krećeš u preticanje.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Tacno tako.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da, ali to nema veze sa realnoscu...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Naravno da nema veze. Samo još jedna odredba pravljena za otimanje para.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Čitam sta pišete i ne mogu baš da se nađem u priči.
Ne sećam se da sam ikada prešao 4000 obrtaja čak i pri preticanju.
Auto se nije ulenjio, poprilično i dobro poskoči kada dodam gas a za preticanje samo spustim u niži stepen i dodam gas i ustvari nikada nisam prešao ni 3500 obrtaja a preticao sam bez problema i nekog nedostatka snage.
Ustvari donekle četvrta i potpuna peta brzina se ne oglašavaju na dodatno i brzo dodavanje gasa.
Nikada nisam ni pokušao da drugom idem 70km/h a kamoli nešto više.
Ali sam svestan toga i da to nije auto koji to može da postigne pa sa tim i ulazim u preticanje, procenjujem i onda se tako i ponašam.
I ja ću se požaliti na lak.
Za plastiku unutar kabine, iskreno to nikada nisam razumeo u čemu je fora dok nisam seo u jednu Dačiju pa osetio miris
Ja sam još u medeni mesec fazi sa mojim autom.
Ne sećam se da sam ikada prešao 4000 obrtaja čak i pri preticanju.
Auto se nije ulenjio, poprilično i dobro poskoči kada dodam gas a za preticanje samo spustim u niži stepen i dodam gas i ustvari nikada nisam prešao ni 3500 obrtaja a preticao sam bez problema i nekog nedostatka snage.
Ustvari donekle četvrta i potpuna peta brzina se ne oglašavaju na dodatno i brzo dodavanje gasa.
Nikada nisam ni pokušao da drugom idem 70km/h a kamoli nešto više.
Ali sam svestan toga i da to nije auto koji to može da postigne pa sa tim i ulazim u preticanje, procenjujem i onda se tako i ponašam.
I ja ću se požaliti na lak.
Za plastiku unutar kabine, iskreno to nikada nisam razumeo u čemu je fora dok nisam seo u jednu Dačiju pa osetio miris

Ja sam još u medeni mesec fazi sa mojim autom.

Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa to i ja pričam/pišem celo vreme. Taj motor/menjač/auto je tako podešen da realno nemaš nikad potrebe da pređeš 4000 rpm (niti to možeš u normalnoj vožnji). Od prve do četvrte brzine voziš od 0 do nekih 70-80 km/h, a već na 70 km/h praktično možeš voziti petom i na malim obrtajima a da pritom ne daviš motor (znam da se Bax tu neće složitisamo polako napisao:Čitam sta pišete i ne mogu baš da se nađem u priči.
Ne sećam se da sam ikada prešao 4000 obrtaja čak i pri preticanju.
Auto se nije ulenjio, poprilično i dobro poskoči kada dodam gas a za preticanje samo spustim u niži stepen i dodam gas i ustvari nikada nisam prešao ni 3500 obrtaja a preticao sam bez problema i nekog nedostatka snage.
Ustvari donekle četvrta i potpuna peta brzina se ne oglašavaju na dodatno i brzo dodavanje gasa.
Nikada nisam ni pokušao da drugom idem 70km/h a kamoli nešto više.
Ali sam svestan toga i da to nije auto koji to može da postigne pa sa tim i ulazim u preticanje, procenjujem i onda se tako i ponašam.


- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne bih ja rekao da je bitno za sta je auto napravljen i kako je podesen, nego prosto pogonsko gorivo zahteva odredjeni nacin voznje ili se auto ulenji/raspadne. Ja vozim 1.6 16V atmosferca po gradu u petoj 50 na sat kad sam na nbg bulevarima, ali ga zato opusteno poteram na blizu 7000 rpm u preticanju, tako da se on lepo seta kroz sve rezime rada. KAd je moj matori vozio slican motor kao dizel, tj ne preko 3-4000 rpm, auto se toliko ulenjio za godinu dana da mi je trebalo brdo vremena da ga vratim u normalu, plus se kvario vise
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ama jel pričamo ovde uopšte srpski kada se toliko ne razumemo? Ovo moje 8V čudo NE-MO-ŽEŠ naterati u preticanju preko 4000 (a kamoli 7000 !? :trljamoci: ), nema šanse. Ne vrti se toliko, neće mrcina... Ponaša se maltene kao dizel, tako su izgleda podesili krivu obrtnog momenta/broja obrtaja i menjač. Jedino ako ćeš preticati u drugoj ili trećoj (a i treća je veliko pitanje može li toliko - nisam probao da se ogradim) i pritom gledaš u retrovizoru ispadaju li delovi menjačai motora kroz auspuh... 16V motor je nešto drugo, to se vrti brže i traži više obrtaja... 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ma vrti se i 8v do 6.000 obrtaja, makar sam ja tako vozio
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Bice da si ga ulenjio...Saša napisao:Ovo moje 8V čudo NE-MO-ŽEŠ naterati u preticanju preko 4000 (a kamoli 7000 !? :trljamoci: ), nema šanse. Ne vrti se toliko, neće mrcina...

Ja moj pri svakom izlasku na autoput, kako Rakhil kaze, prosetam kroz obrtaje. Ali ne prelazim 5500, jer mi preko toga deluje bas kao maltret, a dotle i trpi 2. i 3. brzinu...
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To i pricam, ja sam Puntisu gazio do 6k opusteno, sto ne znaci da konstantno svakodnevno treba drzati na 6k.
Ukljucenje na autoput je standard za produvavanje: kako dodjem u ulivnu traku, vracam u drugu i do crvenog, ukljucis se ko nista
Ukljucenje na autoput je standard za produvavanje: kako dodjem u ulivnu traku, vracam u drugu i do crvenog, ukljucis se ko nista
