Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24620
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl »

:plusone:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9305
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragan »

pa zavisi. ako nisi pod punim opterecenjem, nece smetati ni nesto duze...
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od kapor »

Neki su vozili i po 15-20 min u visokim obrtajima. :)
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9305
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragan »

ko stig :kezo:

htedoh reci da mislim da je manje stetno za motor drzati ga duze u 3. na 6000rpm nego u 4., ili jos gore u petoj na max brzini...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od ljubitelj »

samo polako napisao:I koliko vremenski vozite na tim visokim obrtajima?
Zavisi od potrebe i od auta, bilo je auta gde sam vozio po 3-4 sata blizu blokade ali samo dok spoljna temperatura ne prelazi +35C.
Najduze sam vozio oko 11 sati u kontinuitetu, oko 1300km stalno 150+ km/h na autu sa 4 brzine. (VW Santana 1.8 karb).

Sve dok je ispravan mehanicki motor i redovno odrzavan nista mu ne smeta broj obrtaja, problem predstavlja ako se preoptereti motor a to se moze napraviti i pri samo 3000 obrtaja voznjom pedalom do poda.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od Ivan »

Pretpostavljam sto je veca brzina to se motor i bolje hladi zbog brzeg strujanja vazduha? :)

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21740
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od nidza »

Naravno. Brže struji i rashladna tečnost na višim obrtajima.

Kao što je rečeno, obrtaji sami po sebi nisu problem, ali opterećenje može da bude.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od methane.master »

Pa do neke brzine da, mada to više ima veze sa brojem obrtaja.
Širim haos!
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24620
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od dragvorl »

Valjda su ti motori proracunati i istestirani na neki max broj obrtaja.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4828
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od carov2 »

nidza napisao:Naravno. Brže struji i rashladna tečnost na višim obrtajima.

Kao što je rečeno, obrtaji sami po sebi nisu problem, ali opterećenje može da bude.

Tapatalk 4
Sta podrazumevas pod opterecenjem?
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od methane.master »

dragvorl napisao:Valjda su ti motori proracunati i istestirani na neki max broj obrtaja.
Jesu. Neki i "do razaranja".

Kad se povede priča o dugom držanju visokih obrtaja, meni se samo pred očima pojavi slika probnog stola, usijanih izduvnih grana, a bogami i motora i progutam knedlu. Ali dobro, to je samo moj subjektivni i iracionalni stah.
Širim haos!
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4828
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od carov2 »

Trebamo prvo da definisemo visoke obrtaje, za nekog su (kod dizelasa) 3000o/m visoki, a za nekog 4400o/m...iskreno, u uslovima, autoput, peta brzina, 3700o/m, da kazemo visoki obrtaji, me najvise plasi turbina, ona je najkriticnija...za ostalo se i ne brinem toliko, ovo su naravno krace deonice, do 100km.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od ljubitelj »

Visoki obrtaji su u zoni okoline crvene oznake obrtomera. Opterecenje motora je stepen otvorenosti leptira, ili prostije koliko je stisnuta pedala gasa i to nije direktna veza sa obrtajima.
Recimo na leru, opterecenje motora je smesno malo tek koji procenat jer je jedini otpor unutrasnje trenje i stoga pedala gasa se samo pipne i vec se dostizu max obrtaji.

Inace, sasvim je normalno da se izduv usija i da turbina kao i izduvna grana sija crveno, problem je ako prelazi u narandzasto- turbo benzinac. I to (crveno) naravno nista ne smeta i predvidjeno je da tako radi, tj tako treba, vise sati kao sto je recimo voznja autoputem. Samo tada ne treba odmah istog trena ugasiti motor dok je jos sve crveno ispod haube vec sacekati par desetina sekundi da se izgubi boja i ohladi kojih 100C ili slicno izduv.

Svaki motor ima svoju zonu radnih obrtaja pa se treba drzati fabrickih preporuka a kod najveceg broja motora nije ni moguce preterati sa obrtajima jer se aktivira blokada bilo prekidanjem varnice bilo prekidom dotoka goriva. Te zastitne mere se masovno koriste u auto industriji od 80tih godina, mozda je bilo i ranije kod nekih modela.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od Saša »

Pišete samo o motoru, a šta je sa menjačem? Mislite da njemu prija da ga neko vozi u drugoj ili trećoj duže vreme na 6.000 obrtaja? Ja sa Puntom jedino tako i mogu da ga zavrtim toliko, u četvrtoj ili petoj nema šanse, slab motor + aerodinamika (vetar) to ne dozvoljavaju. U stvari, nisam nikad to ni probao, nagađam... :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Post od ljubitelj »

Menjacu prija, tek tamo nema prakticno nikakvog opterecenja jer on prenosi i umnozava obrtni moment i prakticno ga ne interesuju obrtaji.
Pa nije auto pravljen od cokolade, to je konstruisano i napravljeno da radi u tim uslovima desetine i stotine hiljada km. Shodno opterecenjima odabrani su materijali, njihova obrada, dimenzije i sve sto treba ukljucivo i adektavno ulje po tipu i kolicini da motor i ostali sklopovi vozila funkcionisu u okviru zone predvidjenog rada i opterecenja.

Auti su predvidjeni, i koriste se, i da vuku dodatni teret kao sto je camac, kamp kucica ili teretna prikolica. Razni auti razna opterecenja koja idu i 1500+kg iza kuke za vucu.
E to je pravo opterecenje koje oseti auto pogotovu ako je vrelo napolju i prelazi se neki visoko planinski uspon :)
Odgovori