Ratna tehnika

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

Morali bi da unajmimo transportni avion od Rusa, ;) mada ovi nasi su mogli sa Slovencima da se dogovore da jedan M84 prebace tamo i da na njemu izvrse takmicenje a da troskove transporta dele :mrgreen:
Slika
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ratna tehnika

Post od maxer »

A što avion ... može i železnica.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

Kakva nam je zeleznica zakasnio bi da stigne na odrediste ili bi ga jos na vozu ocerupali za sekundarne sirovine :mrgreen:
Slika
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Ratna tehnika

Post od maxer »

:kezo:
Heineken
Reactions:
Postovi: 6434
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken »

Do sada je 15 drzava odlucilo da koristi ruske tenkove, sto se tice m84 izgleda da nece ucestvotati. Mozda se "susjedi" odluce da posalju svoj tenk ako uopste pristanu da idu na takmicenje..
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od kvcali »

ako mislis na ove kroasan pufnice, ne verujem , ne smeju , plase se sta ce da im kaze ujka sem
oni su uvek veci katolici od pape :kezo:
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Ratna tehnika

Post od HKS »

A sta su odlucile Amerike (cini mi se da su i oni rekli da ce ucestvovati)? Voleo bih tamo videti M84, ali....
Korisnikov avatar
superboss
Reactions:
Postovi: 3770
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Ratna tehnika

Post od superboss »

BAJKER napisao: Sto ce reci rado Srbin ide u vojnike :mrgreen:
A rado i napustaju. Bitno je da je statistika ispunjena.

Poenta uopste nije bitna.

Evo i komentar iz prve ruke.

"Pre neki dan,posle 12 godina profesionalne službe napustio VS.VS se pretvorila u jedan veleiki čemer.Na silu su penzionisali ratni kadar,koji ne u samom vojničkom smislu imao šta da pokaže,nego i u ljudskom. Danas,mogu slobodno reći da stoka vlada(komanduje)koja veruj te u vreme 90,nebi bili ni komandiri straže.U današnjoj VS ne poštuje se se Zakon o radu,Pravilo službe,ljudska prava,i namerno se radi na narušvanju međuljudskih i međukolegijalnih odnosa.Načelnik GŠ DLj ,koji jedino zna da ide u kontrole i traumira ljude,kontroliše verovali ili ne,ormane,fioke starešinama (i to viskom oficirima)iste ponižava.Pitajte te se šta radi onda ispod njega komandni kadar.Vojska nema više UNIFORMI,vojnici(vpu,podoficiri,oficiri) prinuđeni su da krpe u civilstvu svoju opremu na zaduženju,jer nema rezervne.Plate su nikakve,jedino što su redovne,a i to je pitanje dana do kad će biti.Plata vojnika pod ugovorom je oko 30.000.00 dinara.Ne sme se više spomenti Kosovo i Metohija, NATO agresija, svi simboli koji ukazuju na patriotizam su ukljonjeni,od strane onih koji danas komanduju.I ti vojnici po ugovoru,koji konkurišu,isti se primaju preko veze,to se lako vidi kada se primi novi ugovorac,i koji na sebi ima vidne znake tetoviranja(a zvanično na lekarskom pregledu NESME )+ policijski dosije.
Šta da vam kažem ljudi,starešine preko noći prekomanduju,ne zbog nekog lošeg znanja i tzv. nerada,već zbog racionalnog razmišljanja.Mnoge moje, sada već bivše kolege,hoće da isto napuste ovaj tužni posao.
(777, 5. februar 2014 13:05)''
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21797
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ratna tehnika

Post od nidza »

Da se naježiš.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER »

ПАК-ФА и F-22: разлике у борбеној филозофији

4. фебруар 2014. Ракеш Кришнан Симха
Судећи по патентној документацији, конструктори „Сухоја“ определили су се за комбинацију „невидљивости“ и суперманеварских способности уместо за америчку тежњу ка потпуно „невидљивом“ авиону. Само ће евентуални будући ратови пресудити која ће се филозофија боље показати.

Покретни аеродинамички профил изнад и испред отвора за ваздух на мотору представља уникатно техничко решење авиона ПАК-ФА. Извор: Sukhoi.org.
Slika

Патентна документација за авион ПАК-ФА, коју је објавила руска Федерална служба за интелектуалну својину („Роспатент“), показује да је овај стелт-ловац пете генерације конструисан тако да првенствено буде слабо уочљив на радарима. Истовремено, да би задржали суперманеварске способности и изванредне летачке карактеристике, руски констуктори су спремни да у одређеној мери жртвују „невидљивост“ овог авиона.
Судећи по овој документацији, инжењери „Сухоја“ имали су за циљ да овај апарат буде тешко уочљив радару, да има изванредне маневарске способности и при високим нападним угловима (чак и до готово запањујућих 90 степени), и да се истовремено задржи висока аеродинамична ефикасност при подзвучним брзинама.
Руски стручњаци признају да је стварање авиона способног да извршава борбене задатке на широком опсегу висина и брзина лета, као и таквог који се тешко уочава на радару, представљало прави технички изазов. „Ови захтеви међусобно су опречни и јасно је да се морало применити решење које представља својеврстан компромис“.
Видљивост на радарима
Према наведеној документацији, намера конструктора је била да се умањи ефикасна рефлектујућа површина (ЕРП) авиона до „просечне вредности од 0,1-1 m2“. Такав опсег вредности ЕРП карактеристичан је за птице тако да ће непријатељским радарима бити веома тешко, скоро немогуће, да уоче овај ловац-пресретач.
„Сухојев“ апарат може да се упореди са америчким стелт-ловцем F-22 за који ваздухопловни стручњаци сматрају да има ЕРП од 0,1 m2 (тачна вредност је војна тајна). Вредност ЕРП за четврту генерацију ловачких авиона, као што су Сухој 27/30 и F-15E, налазе се у опсегу 10-15 m2.
Смањење уочљивости ПАК-ФА на радарима резултат је примењених конструкторских решења и посебних технологија – нарочито на површинским елементима авиона. У тексту Петра Бутовског објављеном у часопису Jane’s International Defence Review, наведено је следеће: „Неки отвори и прорези на површини ове летелице – попут отвора у граничном слоју на површинама усисника ваздуха и отвора на горњој страни трупа непосредно иза пилотске кабине – покривени су густом мрежом, при чему су димензије елемената те мреже мањи од четвртине таласне дужине радарског сигнала, што смањује одраз са ових неравних површина. Зазори између делова конструкције авиона попуњени су проводном заптивном масом, док су прозори на пилотској кабини метализирани.“
„Површине пет радарских система, колико их има ПАК-ФА, такође су постављене под углом у односу на вертикалну раван, што омогућава да се дефлектују сигнали непријатељских радара. Оплата радарских антена понаша се селективно – пропушта сопствене сигнале, док блокира сигнале других фреквенција. Поред тога, коморе антенских система оивичене су 'завесама‘ које апсорбују радарске сигнале како би се смањила могућност њиховог пропуштања.“
Вишенаменски авион

Графикон: Т-50, руски ловачки авион пете генерације
Slika

ПАК-ФА има два мотора, међусобно одвојена и смештена у изолованa спремишта између којих се налази релативно велика комора за терет. Усисници ваздуха смештени су нешто даље у односу на вертикалну и хоризонталну раван него што су мотори, формирајући кривину која скрива компресор и смањује радарски одраз авиона са предње стране.
Мотори су такође постављени под оштрим углом у односу на вертикалну раван, што омогућава сили погона да делује у три међусобно управна правца – а то је област у којој је „Сухој“ нарочито успешан. Млазнице мотора усмерене су ка спољашњости, тако да се помоћу њих летелицом може управљати чак и на малим висинама. Ово решење значајно повећава безбедност лета.
Покретни аеродинамички профил изнад и испред отвора за ваздух на мотору представља уникатно техничко решење авиона ПАК-ФА, прави пример руске инвентивности у области ваздухопловне конструкције. Аеропрофили могу да ротирају надоле око своје задње ивице. Тада, попут преткрилаца, помажу управљању и при високим вредностима нападног угла. Како би и у том случају био обезбеђен довољан проток вазуха усисници ваздуха налазе се са сваке стране трупа и закошени су у две равни.
Слабости ПАК-ФА
У документацији су наведени и неки недостаци овог авиона:
немогућност управљања кретањем око уздужне и вертикалне осе при малим брзинама лета, зато што су мотори постављени близу један другом;
цеви усисника за ваздух су закривљене, самим тиме им је и дужина већа, што донекле повећава масу авиона;
немогућност да се обезбеди „нестајање“ авиона када нападни угао достигне „суперкритичну“ вредност;
коришћење фиксираних управљачких елемента на репу авиона захтева повећање површине вертикалног стабилизатора потребне за обезбеђење стабилности правца током надзвучног лета, што изазива повећање масе репа – следствено и масе целе летелице и отпора кретања кроз ваздух.
Разлика у борбеној филозофији
Није лако поредити ПАК-ФА са авионима F-22 Raptor или F-35 Lightning II, пошто највећи део техничких података у вези са овим најсавременијим апаратима представља војну тајну. Ипак, на основу доступних података, руски ловац-пресретач не изгледа тако „невидљиво“ као F-22, који кошта 420 милиона долара.
Предност коју F-22 има у стелт-технологији Русе не брине превише. Јер, ПАК-ФА је конструисан под сасвим другим начелима – желело се да овај апарат поседује суперманеварске способности. С друге стране, Американци су се усмерили само у једном правцу, а то је достизање високог степена „невидљивости“, пошто верују да је то најважнији фактор за успех њихових ваздушних напада. Циљ им је да се оствари доминација у ваздуху по принципу „први угледај - први нападни - први уништи“. У пракси, то се своди на жељу да се непријатељ уочи пре него што се деси обратно.
Ипак, жеља није исто што и стварност. Руско становиште је следеће: није на одмет да авион задржи карактеристике потребне за победу у ваздушном дуелу са непријатељским ловцем. У одређеном моменту стелт-авион мора да се приближи противнику како би дејствовао, а тада долази до борбе „прса у прса“. Тада се показује предност суперманеварских способности. Спор, масиван и слабо наоружан авион као што је F-35 изгубиће битку у директном двобоју са ПАК-ФА.
Поред тога, нови радари ускоро ће моћи да откривају „невидљиве“ летелице. У сваком случају, стелт-технологија не обезбеђује онај степен „невидљивости“ којим се хвале амерички произвођачи и ратни стратези. Обарање америчког стелт-ловца F-117 које су 1999. извели високомотивисани и припадници српске ПВО био је велики шамар америчкој ваздухопловној индустрији.
О том догађају и техници која је била у употреби постоје различита мишљења. Једно од њих је да је српска ПВО том приликом користила стари совјетски ракетни систем „земља-ваздух“ С-125 „Нева“/„Печора“, произведен 1960-их али још увек употребљив, заједно са радаром П-18. Од тренутка када су на радару открили F-117 било им је потребно само 18 секунди да га оборе, што јасно показује да амерички стелт-авиони имају слабе стране које се могу искористити.
Евентуални будући ратови коначно ће пресудити која ће се филозофија боље показати – америчка тежња ка потпуној „невидљивости“ или руско инсистирање на суперманеварским способностима. У међувремену, руски и индијски војни пилоти жељно очекују да уђу у кабину овог „чуда од авиона“.

http://ruskarec.ru/science/2014/02/04/p ... 28067.html
Slika
jolle
Reactions:
Postovi: 67
Pridružio se: 05 Mar 2013, 14:25
Lokacija: Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od jolle »

Sa vojskom se stvarno nesto cudno desava. Moj sin je skoro pokusao da konkurise u Nisu i ako je padobranac sa nekoliko stotina skokova dobio je odgovor da im trenutno nisu potrebni padobranci i da je moguce da proba da konkurise tek za 2 godine. Medjutim kao ljubitelj vojske a i protivnik prozapadnog mesanja u nju sada je vec izvesno da se ohladio od te namere jer kako kaze sve navodi na to da se nasi vuku ka NATO-u a da bi isao da sluzi Alijansi za njihove strateske i politicke ciljeve ne pada mu napamet. Vojska se i dalje urusava, do duse ne brzinom kao su to radili Tadic i Suntanovac ali siromastvo se i u vojsci iz dana u dan sve vise primecuje.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10996
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Ratna tehnika

Post od Uroš S. »

Pošto je period pre te dvojice bio period velikog prosperiteta Vojske, šta? Get real. Zabole me za politiku i Vojsku još više al brate...
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23529
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Ratna tehnika

Post od Day Walker »

Verovao ili ne, ta dvojica su sa'ranili vojsku!
Tadic koji je uveo salutiranje bez beretke?! :pop:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24694
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od dragvorl »

Manite se politicarenja. :ccc:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23529
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Ratna tehnika

Post od Day Walker »

Naravno, samo da se zapise ko je sjebao nesto sto se postovalo mnoooogo dugo!
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Odgovori