Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11720
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

ljubitelj napisao:
Ix. napisao: Etihadov paket je na prvi pogled veoma sličan (49% vlasništva i ustupanje upravljanja) osim što deo o preuzimanju vlasništva za sada nije ispunjen tj. nema potvrde da je ispunjen. Odvija se samo onaj deo koji se tiče ustupljenog upravljanja.
Ne bih se slozio sa ovim
Moram da se slozim i korigujem saznanja jer sam ocito pogresio verujuci u napise a nisam proverio direktno uvidom. :oops:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4632
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ix. napisao:
ljubitelj napisao: Ne bih se slozio sa ovim jer prema zvanicnom stanju, Etihad jeste postao suvlasnik privrednog drustva u udelu od 49% sto je i pravno registrovano a javno dostupno na sajtu APR.
Manje vise lici na klasiku spasavanja bankrot firme kroz proces dokapitalizacije i preuzimanja upravljanja koje je na neki nacin ograniceno jer je ipak manjinski udeo.
Niko normalan ne ulaze svoj novac u propalu firmu a da ne ostvari uticaj kako ce ubuduce raditi firma.
Pitanje je da li postoji zlatna akcija i ko je njen vlasnik.
Na sajtu APR stoji da Air Serbia ima upisan novčani kapital u iznosu 16.864.350.000 RSD (16.864.350 akcija nominalne vrednosti 1.000 RSD) kao i nenovčani kapital u iznosu 606.805.000 RSD (606.805 akcija nominalne vrednosti 1.000 RSD).

Ako u sekciji "Objavljeni dokumenti" otvoriš Odluku o povećanju osnovnog kapitala od 16. decembra 2013-te, videćeš crno na belo da:
- stanje pre povećanja osnovnog kapitala iznosi 16.864.350.000 RSD, 100% u vlasništvu Republike Srbije
- osnovni kapital se povećava unosom nenovčanog kapitala odnosno 100% vlasničkog udela u firmi Jat-ketering čija vrednost je procenjena na 606.805.000 RSD
- Jat ketering je 100% u vlasništvu Republike Srbije
- Air Serbia povećava svoj kapital izdavanjem 606.805 akcija (nominalne vrednosti 1.000 RSD) Republici Srbiji
- Nakon povećanja, upisan kapital privrednog društva Air Serbia iznosiće 17.471.155.000 RSD (17.471.155 akcija nominalne vrednosti 1.000 RSD) i sve to će biti 100% u vlasništvu Republike Srbije

Nigde se ni jednom jedinom rečju ne pominje Etihad Airways niti ima bilo kakavih naznaka da se 1. januara dogodilo bilo šta što bi moglo da ima veze sa Etihadom. Ta stvar sada već postaje malo čudna, da ne kažem zabrinjavajuća. Najoptimističnije objašnjenje koje mogu da smislim za ovo je ono objašnjenje koje sam već ponudio: lizing aviona delimično kasni (jedan A319 kasni a nema naznaka da se nešto radi po pitanju planirana dva A320), obuka pilota kasni još više i uzrokuje ozbiljne troškove iznajmljenih posada. Etihad ne želi da ulazi u vlasništvo dok traje opterećenje tim troškovima. Kada sve to bude završeno, ući će i probati da naprave profit (verovatno u drugom kvartalu). U krajnjoj liniji, tako će i njihove knjige lepše izgledati.

Ne bih se usudio da špekulišem na temu nekih manje optimističnih objašnjenja. Jedino bih dodao da generalno nemam ništa protiv ni da je u pitanju državni projekat sa državnim finansijama i ustupljenim upravljanjem. Država je dokazano nesposobna da upravlja bilo čime pa ako je rešila da uloži novac u spas nacionalnog prevoznika, prvi preduslov da to ne bude bacanje para u bunar je da se upravljanje čitavim procesom poveri nekom ko je za to sposoban. Pod državnom upravom to samo može da propadne i oko toga nema spora.

Međutim, ako je to u pitanju onda tako treba i da se kaže (kao da je pa bilo puno izbora, Jat je bio praktično mrtav i viđen za ukop) a ne da se pričaju priče o vlasničkim udelima i ispredaju bajke o transatlantskim letovima dok ovamo Etihad ulazi u Alitaliju i sklapa codeshare sa Aegean-om što je sve direktna konkurencija i prepreka razvoju Er Srbije. Fali još samo da kupe LOT i Tarom pa da kompletno vežu ruke i noge firmi koju treba da razvijaju.

Kada razmislim, mozda je i normalno sto se ne vidi Etihadov deo.
Od svih kompanija u kojima ima deonice, jedino su Jat- ove dobijene tako sto je dat KREDIT.
Kod svih ostalih kompanija, a moze se zaguglati, deo u vlasnickoj strukturi je povecavan kupovinom deonica ili kupovinom novih aviona.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4632
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Danas sam pronasao tekst u Pescaniku, od 31 Jan 2014

I ako nisam ljubitelj tekstova Mise Brkica, mora se priznati da je uvek bio blizu pravih informacija.

Tekst "Nebeska Srbija" pokriva finale propadanja naseg vazduhoplovstva. Tretira neke teme koje smo naceli Dragan i ja (oko preleta), i na teme o kojima ja ovde vec poodavno smaram drustvo.

Mozda ce odgovore pronaci i neki sirom otvorenih ociju usnuli forumasi....

http://pescanik.net/2014/01/nebeska-srbija/
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Hteo da preusmeri avion na Soči?

IZVOR: B92, BETA, TANJUG
Istanbul -- Turske specijalne snage uhvatile su osumnjičenog koji je ranije danas rekao da je podmetnuo bombu u avionu sa 110 putnika.
Osumnjičeni je zahtevao da avion koji je poleteo iz Ukrajine bude preusmeren ka Sočiju, javili su turski mediji.

Avion sa 110 putnika, koji je poleteo iz Ukrajine, danas je prinudno sleteo u Istanbul, uz pomoć vojnog aviona F-16, posle pokušaja otmice, objavili su mediji.

Specijalne snage su saopštile da je osumnjičeni odveden na ispitivanje pošto je avion kompanije "Pegazus erlajnz" sleteo u Istanbul, javlja Rojters.

Jedan od putnika, Ukrajinac, zahtevao je prethodno da pilot preusmeri avion u Soči, gde su danas otvorene Olimpijske igre, rekavši da se u avionu nalazi bomba, preneo je AFP.

Televizija je prikazala snimak slijetanja aviona kompanije "Pegasus" iz ukrajinskog grada Harkova na aerodrom "Sabiha Gokčen" u Istambulu.

Zvaničnik turskog Ministarstva transporta potvrdio je da je u avionu bilo 110 putnika i članova posade, kao i da je jedan putnik pretio bombom.

Turska državna televizija javila je da je sa aviona u kritičnom trenutku poslata poruka upozorenja. Letelica je posle sletanja zadržana u bezbednoj zoni na istanbulskom aerodromu.

Putnik je pokušao da nasilno otvori vrata izmedju pilotske kabine i putnika, naveli su mediji.

Čim je pilot dao znak za uzbunu turska vojna avijacija je poslala lovca F16 koji je primorao avion da sleti u Istanbulu.

Avion je sleteo na aerodrom Sabiha Gekcen, na azijskoj obali Istanbula i opkoljen je turskom policijom. Interventne i antiterorističke
jedinice turske policije odmah su ušle u letilicu i počele sa pretragom aviona i kontrolom putnika.

Prema navodima agencija AP jedan neimenovani zvaničnik demantovao je medijske izveštaje da je jedan putnik na avionu pokušao da natera pilota da avion odveze u Soči.
Dok se Zuzazu ne javi necemo znati da li je to bio njegov avion :mrgreen:
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4632
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Specijalci su usli kroz kopilotov prozor i trebalo im je samo par koraka do teroriste koji je sedeo u prvom redu.

Odmah je dobio kundakom u glavu, tako da je enterijer jos uvek na pranju.

Da li je ili nije imao neku eksplozivnu napravu, jos uvek ne znam.
AcaDorcol
Reactions:
Postovi: 52
Pridružio se: 08 Feb 2013, 06:38
Lokacija: Downtown

Re: Vazduhoplovi

Post od AcaDorcol »

Javi cime peru sediste.
******************
Korisnikov avatar
steva_anya
Reactions:
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od steva_anya »

:rofl: :rofl: :rofl: :kezo: :kezo:
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Vazduhoplovi

Post od milosdoktorabs »

AcaDorcol napisao:Javi cime peru sediste.
teraju kod naseg druga u S.Mitrovicu
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4632
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pokusao sam nekolicini da pomenem Opticoat, ali me belo gledaju :D

Elem, obecan sendvic Er Srbije...


Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24620
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Hleb je malo okvasen koliko se vidi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47946
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

zuzazu napisao: Kada razmislim, mozda je i normalno sto se ne vidi Etihadov deo.
Od svih kompanija u kojima ima deonice, jedino su Jat- ove dobijene tako sto je dat KREDIT.
Kod svih ostalih kompanija, a moze se zaguglati, deo u vlasnickoj strukturi je povecavan kupovinom deonica ili kupovinom novih aviona.
Mislim da to ne može tako da funkcioniše. Ako je Etihad stekao deonice, to mora biti registrovano u CRHoV - potpuno nevezano za to čime/kako ih je stekao - inače ih nije dobio. Sve dok tamo stoji da je Republika Srbija 100% vlasnik Er Srbije, to je tako i ona je jedini vlasnik. Ako bilo koje drugo fizičko ili pravno lice na bilo koji način stekne udeo u vlasništvu, to mora da se vidi i bude propraćeno odgovarajućom dokumentacijom.

Ako je Etihad dao neki kredit koji će mu Er Srbija otplaćivati, to opet ne uključuje vlasništvo. Možda je Er Srbija kao garanciju kredita dala vlasnički udeo (koji bi postao Etihadov u slučaju da se kredit ne može vratiti) ali ni to ne može tek tako da se radi. Čak i kada bi bilo moguće to bi bio nepovoljan aranžman za Etihad jer nevraćanje kredita znači da je firma opet u buli i gubicima, šta bi oni radili sa 49% toga?

Etihad je inače ulazio sa kreditima i kod drugih članica svoje grupe ali je to išlo potpuno odvojeno od kupovine vlasničkog udela:

Air Berlin:
- 100M USD za 29% akcija
- 250M USD kredita (potpuno nevezano za novac koji je dat pri kupovini akcija)

Jet India: 330M USD za 24% akcija

Virgin Australia: 70M USD za 10% akcija

Aer Lingus: 20M USD za 3% akcija uz ugovorenu obavezu kupovine još 20% što treba da bude realizovano u ovoj godini

Darwin Airlines (sada Etihad Regional): 2M USD za 33% akcija

Air Seychelles:
- 20M USD za 40% akcija
- 25M USD kredita (opet nevezano za novac koji je dat pri kupovini akcija)


Meni se i dalje čini da oni jednostavno čekaju da prođe bolan period rebrendiranja i svih pratećih troškova, pa će onda da utrče sa nekom lovom za 49% čiji je iznos već dogovoren i verovatno se nalazi u ugovoru. Od nekih ljudi sam čuo tvrdnje da je lova šatro već legla i da se od tih para finansira sve što se trenutno dešava, a promena vlasničke strukture nije evidentirana "zbog međudržavnog sporazuma sa UAE" ali to objašnjenje mi nešto ne pije vodu niti ima previše smisla.

Danas sam pronasao tekst u Pescaniku, od 31 Jan 2014

I ako nisam ljubitelj tekstova Mise Brkica, mora se priznati da je uvek bio blizu pravih informacija.

Tekst "Nebeska Srbija" pokriva finale propadanja naseg vazduhoplovstva. Tretira neke teme koje smo naceli Dragan i ja (oko preleta), i na teme o kojima ja ovde vec poodavno smaram drustvo.
Ovaj Brkićev tekst je jeftina predizborna bljuvotina. Čovek nikada nije bio ozbiljan istraživački novinar a ovo ga zakucava u talog sa Kurirom i sličnim biltenima.

Ajde da ne trošimo vreme na to, pitaću te samo jednu stvar: da li ti zaista veruješ da Dane Kondić u svojoj kancelariji psuje Turke i kuje planove da im se osveti, poput kakvog gibaničara sa Ravne Gore? Da li bi takav lik postao top menadžer u Etihadu i da li bi takvom liku Hogan dao dve godine fore da od Er Srbije napravi profitabilnog prevoznika? Da li iko normalan može da proguta ad hominem tvrdnju da taj čovek pojma nije imao o čarterima pa je udario po Turcima kada je shvatio da je napravio grešku dostojnu najgoreg Mrkonjićevog vojnika?

Obrati pažnju, čitava prva polovina teksta su mu suvi ad hominem napadi na Kondića. Ništa izvor za te sočne scene iz kancelarije, ništa primer manipulisanja ili ovoga ili onoga. Čovek je manipulator jer Miša Brkić tako kaže, i primorava Srbiju da otpočne hladni rat sa Turskom opet jer Miša Brkić tako kaže. Pa mogu i ja bez bilo kakve potpore da odvalim da je Miša Brkić izazvao krizu u Ukrajini preko svojih veza sa Otporom, da li to čini tu tvrdnju utemeljenom?

Drugu polovinu teksta mu je napisala smenjena ekipa iz SMATSA. Štaviše, to je verovatno bio glavni povod za tekst a autor je kao i svaki drugi partijski dobošar dobro pazio da ne zakači protivničku ekipu (nikad se ne zna, možda ga i oni jednog dana angažuju) pa je zaključio da je najbolje da sve muke i nevolje smenjene ekipice prikači Kondiću. Moram još jednom da te pitam, praktično si iz branše pa mi reci, šta ti profesionalno misliš o liku koji ostajanje Srbije izvan svih evropskih FAB-ova naziva nekakvim fantastičnim uspehom prethodnog rukovodstva koje se herojski oduprlo Austrijancima? Da li su pisanja takvog diletanta vredna bilo kakve ozbiljne diskusije?

Tekst mu je naručila ista ona ekipa penzionisanih generala, porodičnih dinastija i bivših šefova BIA, zbog čijih ličnih i partijskih interesa srpski kontrolori godinama ne mogu da se popnu na evropskoj lestvici i zbog kojih je Srbija prokockala praktično sve šanse da svoj gerografski položaj i kvalitet osoblja pretoči u lidersku poziciju u nekom FAB-u ili makar poziciju pri vrhu. Umesto toga čekaće poslednji trenutak da uđe tamo gde joj Eurocontrol kaže, i tamo bude neka pretposlednja rupa na svirali, ali će naravno do tog trenutka gore pomenuta ekipica izvlačiti za sebe lepu kintu. Od čega će poneka mrvica pasti raznoraznim Brkićima.

Pa ti i ja zajedno možemo da sastavimo listu pitanja u vezi Er Srbije na koja se zvaničnici nikada ne bi usudili da odgovore. Ovaj car doslovce nijedno od tih pitanja nije postavio niti se potrudio da poluinformacije i dezinformacije koje su mu ovi dostavili pretoči u nešto smisleno (uz pola sata Google pretrage i malo upotrebe mozga, sastavio bi nešto). Tekst mnogo više oslikava stanje u srpskom novinarstvu nego u vazduhoplovstvu.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4632
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Valjda je jasno je da sam post za kredit pisao u ironicnom tonu.

Da li je Kondic gibanicar i da li u kancelariji onako pljuje po Turcima - zaista ne znam, ali ono sto zaista znam je da je bar 80% (dodaj ili oduzmi koji procenat) teksta sasvim tacno.

To me i navodi da kazem da M. Brkic koji je vazda imao neki problem sa bivsim Jat-om, i ima pravo kada pise ovaj tekst. Inace sam njegove kolumne redovno pratio jer mi je bilo zanimljivo kako sa saznanjima koja ima (a i ona su bila vecinom tacna) nemilice drazi pljuvacne zlezde da zavari po Jat-u.

E, sada posto vidim da volis da opredeljujes ljude na jednu ili drugu stranu - ciji je Misa Brkic? Pljuvao je tadasnji Jat (sa zutima na celu), a sada pljuje AS (kao cedo SNS).......nekako ne ide?

Poznata mi je situacija i u AS, i u SMATSI, i rekao bih da ovde nema ni trunke preterivanja, cak mi se cini da nije izrucio sve sto zna, valjda ogranicen prostorom koji je dobio.

Pa da obrnemo malo pricu,na osnovu cega i kojih saznanja ti tvrdis da je sve oko AS i SMATSE kako treba ili ce biti kako treba, samo im treba dati malo vremena?

Normalno, ako izuzmes floskule da projekat mora da uspe, ako iza njega stoji jedan super giga mega Etihad sa svojim hiper ultra nano facama Hoganom, Kondicem, Miseljicem i ostalima?

PS:
- o tome gde bi SMATSA bila sa N. Stankovim i sta je predstavljao u evropskim okvirima (BTW, jesu li i po njemu "opleli" ovi sto sada narucuju tekst od Brkica http://www.pressonline.rs/info/politika ... vrica.html ) a gde je sa ovim dundjerima?
- koji su planovi bili za nasu kontrolu koja je po opremljenosti br 1 ili br 2 u Evropi?
- a zasto svi redom obilazimo Srbiju - zaista ne bih.

Nesto od pomenutog je vec obradjeno u prethodnim stranicama foruma
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

zuzazu napisao: Pa da obrnemo malo pricu,na osnovu cega i kojih saznanja ti tvrdis da je sve oko AS i SMATSE kako treba ili ce biti kako treba, samo im treba dati malo vremena?
Mislim da se iz mojih postova može zaključiti da ja uopšte ne smatram da je sve u priči oko JU kako treba. Mogu da stanem iza toga da im treba dati šansu/vreme, barem dok ne vidimo taj famozni ugovor.

Što se tiče JU, ja samo mislim da je stanje bolje od prošlogodišnjeg i tu se verovatno nećemo složiti ali to je subjektivna kategorija. Govorim iz ugla korisnika usluga i onoga što je meni kao potencijalnom putniku na raspolaganju. Ti govoriš iz ugla avijatičara i ja to razumem. Ne tvrdim da su stvari postavljene kako treba jer nemam na osnovu čega to da tvrdim. Niti radim za JU, niti za Etihad, niti znam šta su oni tačno potpisali, niti koristim usluge JU. Jatu sam okrenuo leđa pre nekih 5-6 godina kada su mi po ko zna koji put bili stavili do znanja da oni zakucano i nepromenjivo misle da ja i ostali putnici postojimo zbog njih a ne obrnuto. Inače koristim uglavnom Star alijansu ili MEB3.

U vezi SMATSA mislim da se nismo razumeli - nisam ja taj koji smatra da je tamo sve kako treba (naprotiv) već to tvrdi upravo Brkić. Njegova je teza da to što Srbija (i CG) još uvek nije ni u jednom evropskom FAB-u predstavlja fantastično dostignuće prethodne garniture koja je uspešno odolevala svim pokušajima onih zlih Arap... pardon, Austrijanaca da je pokore. Ej, jedina evropska agencija koja je ostala van svih FAB-ova, to je po njemu dostignuće. Ostati van svih tokova, to je uspeh... Zato sam i rekao, to jeste lični uspeh za generalsko-bezbednjačku ekipu koja tamo jaše već godinama, možda je uspeh i za Brkića (koji u svom pljuvačkom tekstu nikako da shvati da je Srbija, za razliku od Turske, potpisala i ratifikovala CEAA iz čega joj proizilaze određene obaveze a ne herojska borba protiv austrougara), a koliki je to uspeh za Srbiju videće se jednog dana kada samo bude stigao memorandum iz Brisela sa instrukcijom kom FAB-u se ima pristupiti i slušati bez pogovora. Eto, to čeka SMATSA sve sa vrhunskom opremljenošću i obučenim ljudima. Zato što je opet, po ko zna koji put, rđava uprava i poguban upliv države/partije učinio svoje. Sve isto kao u Jatu.

Da ne bude zabune, ja uopšte ne kažem da je novo rukovodstvo SMATSA išta bolje. Ako je suditi po kadrovisanju aktuelne vlasti, bićemo srećni ako novi direktor i njegovi podrepaši znaju šta je vazdušni koridor a kamoli FAB.

E, sada posto vidim da volis da opredeljujes ljude na jednu ili drugu stranu - ciji je Misa Brkic? Pljuvao je tadasnji Jat (sa zutima na celu), a sada pljuje AS (kao cedo SNS).......nekako ne ide?
Miša Brkić nije ni prvi ni poslednji "novinar" koji zapravo uopšte nema stranu - sve te sramote svoje profesije pišu za bilo koga ko poruči. Juče za žute, danas za plave, sutra za crvene... Ničije sponzorstvo im se ne gadi, to je taman u rangu onog smeća od teksta kojim je otpočela priprema terena za sklanjanje Stankova. Misliš da autor tog ad hominem linča nije mogao da okrene par brojeva ili malo progugla kako se formira plata direktora nacionalne kontrole leta? Naravno da je mogao ali ga to nije interesovalo jer nije novinar nego egzekutor. Njegov posao je bio da ogadi Stankova sirotinji koja zarađuje 20k dinara mesečno i on je to obavio. Odakle je to stiglo? Pa iz partije koja je bacila pik na mesečni plen od 16k evra odnosno na procenat od toga ili šta im već dođe onaj njihov kojeg tamo postave. Pa su tako postavili onog v.d. direktora, pa se sad našao neko bolje podmazan i od njega da zasedne u fotelju 31. januara - baš na dan kada Miša Brkić objavljuje svoj pamflet podrške prethodnoj garnituri.

Običan obračun hijena koje pri tome angažuju jeftine kvazinovinare da im rade propagandu kod kompletno sluđenog naroda.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9305
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

jedino sto bih dodao je moj licni stav da je tim fabovima dato previse znacaja. licno nisam protiv toga, naravno, vec suprotno, ali su fabovi delom I projekti gde treba potrositi odredjena sredstva...
sa druge strane, smatsa je kontrolisala vazdusni proctor iznad srbije, crne gore I veceg dela federacije bih iznad fl285. ostatak su kontrolisali hrvati, podela je manje vise korektno uradjena. Kosovo je jedno vreme bilo nezanimljivo, ali postoji znacajan rast saobracaja u pristini poslednjih x godina. od aprila kontrolu letenja iznad kosova ce vrsiti madjarska oblasna kontrola, dobili su sliku, odradjena je odredjena obuka I cela prica se zaokruzuje polako...
bosanci su u poslednjih par godina iskolovala u smatsi nekoliko desetina oblasnih radarskih kontrolora koji bi do kraja ove godine postepeno trebalo da preuzmu kontrolu letenja iznad bih. cela prica je komplikovana, ima mnogo organizacijski da se uradi, ali se koliko znam radi na tome.
opstanak ( u smislu kontrolisanja vazdusnog prostora iznad fl145 ) zajednice srbije I crne gore dobrim delom zavisi od faktora koji nemaju veze sa kontrolom letenja. o tome je pisano pa da ne ponavljam...
e sad, neko ukrupnjava prostor u kojem odredjen organ/firma/agencija vrsi kontrolu letenja, a neko...
Odgovori