profesorPROST napisao:Danas sam video najveće iznenađenje na Winterama BMW 530i E60, dimenzija 225/55-16.
Pre neki dan i novog Civica, ali tu se nisam toliko iznenadio.
Moj komsija na Mercedes w211 restajling stavio Wintere, a auto odrzavan u fullu, uvek cist, garaziran, po gradu ga i ne voza, zadnjih mesec dana ga nije ni isterao po ovom losem vremenu... al ipak stavio Wintere!?
ima i ljudi koji ne osete razliku izmedju wintera i nekih premium guma pa nece da bacaju pare... ne voze svi trke:)
ako je stvarno dobra po snegu ne vidim sta joj fali... po suvom/vlaznom svaka radi posao ako se ne divlja.
Moje misljenje i iskustvo za Tigar Winterom:
1. Iznad 15 stepeni po suvom i mokrom - nebezbedno i najgora guma sa kojom sam imao iskustva
2. Ispod 15 stepeni po suvom i mokrom - na nivou nekih niskobudzetnih guma nepoznatih proizvodjaca
3. Ispod 0 stepeni po suvom i mokrom - na nivou nekih niskobudzetnih guma
4. Po snegu i ledu - na granici sa zadovoljavajuca.
Ne znam koliko ima uticaj dimenzija guma, ali u 175/70 R13 sa kojom sam imao najvise iskustva je katastrofalno za voznju iznad nule, auto na koji je namontirana ta Wintera ima letnje u istoj toj dimenziji i isto Tigar, samo Siguru i Sigura naspram nje u ova prva tri uslova bih rekao da je zadovoljavajuca i drasticno bolja od Wintere.
Doziveo sam nekoliko neprijatnih iskustva u saobracaju koje su mogle da zavrse sa teskim povredama ili smrcu, ali najgore iskustvo je bilo kada sam pri 80km/h izgubio totalno kontrolu nad autom sa Winterom na oko +10 po suvom na pravom putu... Razlog za to je sto se gume jako lako pregrevaju i dosta je malo samo agresivnije voziti na +15 ili voziti duze vreme i guma se pregreje i izgubi totalno trakciju sa kolovozom...
Being second is to be the first of the ones who loose...
Druze, nas zakon kaze da ja u Subotici gde ima mozda mesec danas snega i 2 meseca niskih temperatura moram da koristim te gume u zimskoj sezoni. Ok, promenili su sad da ne moram kada nema snega i leda, ali to nije moj auto a i da jeste ne pada mi na pamet da menjam gume nekoliko puta u ta 2 meseca promenjivog vremena... Preko dana zna da bude preko 15 a preko noci da bude ispod nule i moze da se desi da otputujem negde tokom dana i da se vracam tokom noci... Ne vozim trke sa njom, ali necu voziti ni 30km/h van grada gde je dozvoljeno 80 zato sto je +15... Vozio sam zimske tj da budem prezicniji M+S gume drugih proizvodjaca i sa njima nije bilo vecih problema. Kao sto kazem, izgubio sam kontrolu nad autom posle 1.5h voznje pri blagoj promeni pravca pri izbegavanju rupe sto se nikad nije desilo sa tim autom i Sigurom a obilazio sam u istim tim uslovima istu tu rupu,
Being second is to be the first of the ones who loose...
Opet ti poredis zimsku i letnju na + 15. Vidi ja sam vozio jednu sezonu zimske celo leto pa nisam imao problema,a sad vozim letnje zimi i opet nemam poblema pod uslovom da ne preteram.
Kao sto kazem, na istom autu, iste dimenzije, isti prozivodjac i ne poredim iznad +15 nego iznad prakticno 0 stepeni, mozda i koji stepen nize, Sigura se pokazala mnogo boljom od Wintere. Siguru nisam vozio mnogo ispod 0 jer postoji velika verovatnoca od snega pa su preventivno bile montirane Wintere i iz tog razloga Winteru poredim sa iskustvima nekih drugih prizvodjaca zimskih guma po snegu. Tako da ne mogu da uporedim Siguru i Winteru na nizim temperaturama po suvom... U jednom testiranju koji sam ja gledao za Savu ako se ne varam, letnja guma je imala bolje osobine od zimskih po suvom i mokrom do nekih -15 stepeni ako se ja dobro secam.
Licno ja radije vozim moj auto sa letnjim gumama zimi cak i po snegu i ledu i radio sam to sve dok je zakonski moglo nego ovaj sa Winterom. Istina ne mogu se porediti ta dva auta po mogucnostima sto normalno utice i na mogucnosti guma al isad to je druga prica...
Being second is to be the first of the ones who loose...
Doziveo sam nekoliko neprijatnih iskustva u saobracaju koje su mogle da zavrse sa teskim povredama ili smrcu, ali najgore iskustvo je bilo kada sam pri 80km/h izgubio totalno kontrolu nad autom sa Winterom na oko +10 po suvom na pravom putu... Razlog za to je sto se gume jako lako pregrevaju i dosta je malo samo agresivnije voziti na +15 ili voziti duze vreme i guma se pregreje i izgubi totalno trakciju sa kolovozom...
ajd prvo resi kada si vozio Winteru.I kad te je izdala.
Vozio sam je relativno mnogo puta (za mene i previse). Vozio sam je agresivno u nekim kontrolisanim uslovima sa namerom upravo da vidim kako se ponasa u takvim uslovima u nekim drugim prilikama, a situacija kada sam izgubio kontrolu sa njom je van grada nakon 75-90minuta neprekidne voznje u krajnje penzionerskim uslovima voznje uz postovanje ogranicenja maksimalno dopustene brzine (80km/h).
Being second is to be the first of the ones who loose...