Dueli u klasama

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Dueli u klasama

Post od Xepoj87 »

Premium kao naziv je stvoren,jer su se Nemci opako izdvojili cenom,i ponudom od ostalih,te taj izraz sluzi zarad lakse kategorizacije.
Kada neko pocne da pravi slicne proizvode,na istom nivou,onda se i on ubraja u tu grupu,kao Lexus recimo.

I ima razloga zasto i taj Lexus ne kosta kao Mondeo.
Ko god napravi dobar proizvod,da je na nivou Mercedesa,Bmwa,Audija, i Lexusa,taj ga i zaceni slicno,tako da ti argumentacija nije validna,dok neko ne napravi barem 3 generacije uspesnog proizvoda te klase,i sve 3 generacije budu kostale 50% manje od ovih gore nabrojanih.
Svi ti brendovi su svojim dugotrajnim kvalitetom i liderstvom zasluzili pozicije na kojima su,to ne mozes osporiti.

Lako je govoriti da je nesto precenjeno,kada nema sa cime da se uporedi.

Nisam primetio da je neko ovde govorio u tom kontekstu,da je Bmw 1 bolji od Astre,samo zato sto je premium...

I ti bi Bmw 3 da stavis u klasu sa Bravo-om,pa je i to tek preterivanje...
Ili recimo,zasto nisi uzeo u poredjenje C klasu,koja ima u klotu vise opreme,nego Bravo u srednjem paketu opreme?
A da ne pricamo o mnostvu dodatne opreme koju Bravo i ne moze da ima? Ne samo Bravo,nego i kola iz zapravo istog segmenta,kao sto su Laguna i slicni.
Evo,A klasa u klotu ima finu opremicu,kosta recimo 3.000e od ekvivalentnog Bravo-a klotare,kada pricamo o benzincima.
Kada dodas tom Bravo-u opremu,da bude blizu A klase,i opet da nema neke stvari koje ni ne postoje kod Fiata,dodjes na,ajde da kazemo 1.500e.
I da,Bravo nema standardno tempomat,nego isti kosta 150e.
Napakujes Fiat Bravo 1.9 JTDM od 150ks sa svom opremom,i on kosta 26.000e,a A 180 benzinac,koji trosi isto goriva(da,zaista isto trosi,jer ovaj Bravo trosi 9l u gradu),a ide brze,kosta 21.500e.
Dodas na njega zeljenu opremu,i on kosta svega 3.000e vise od Bravo-a. A ima i oko 2.000e opreme vise,samo kosta vise,da bi imao pored tog viska,i opremu koju ima Bravo.
Da,dizel jeste jos 3.000e skuplji u A klasi,ali totalno nije pandam Bravo dizelu,jer trosi duplo manje od Bravo dizela,koji trosi kao A klasa benzinac.

A onda,kada dodatno odvojimo vreme,i sagledamo uporedive delove opreme,dolazimo do zakljucka da svaka stavka opreme u Bravou,vredi 50% manje od stavke u Mercedesu.
I ja sam o tome pisao,ne esej,ali jedno 5 postova od 100 recenica,ne bih li objasnio kvalitet nekih komponenti u dodatnoj opremi.
Kako nije isto kupiti Sqny i Sony radio,tako nije isto ni stavljati u istu kategoriju radio u A klasi sa radiom u Bravo-u, ni dodati premium ozvucenje u Brava,i u A klasu. Mozda se isto zovu,ali nisu ista stvar nikako.

Govoris o precenjenosti,a nikada zaista nisi odvojio vreme i objektivno pogledao koliko sta zaista na kraju kosta,i koliko te izadje.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 14 Feb 2014, 16:39, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Dueli u klasama

Post od Laki021 »

Vidis upravo si u ovom postu opisao kako sam ubedio kolegu da uzme novi BMW 118D. Kada smo krenuli tu pricu pre izvesnog vremena bio je kategorican da ce uzeti lepo opremljenog Golfa ili Fokusa. Na moj predlog za BMW 1 ili Merc A odlucno kaze oni su jako skupi ne dolazi u obzir....

E onda kad uzmes sve stavis na papir, razmislis malo, pregovaras cenu u BMW salonu, i onda skontas eeeej pa to bas i nije tako kako u prvi mah izgleda... Juce preuzeo 118D, svaki cas me zivka i prica kako je fasciniran.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Dueli u klasama

Post od Floyd »

starac vujadin napisao:zaboravljaš koiko si ga platio i da si kalirao u evrima, a ne u procentima.
Sve ima svoju cenu pa tako i eksploatacija automobila :)
Odes u restoran i potrosis 50e za jednu veceru iako si mogao da pojedes pljesku na kiosku za 20x manje love a rezultat bi bio isti.

Premium automobili jesu skuplji ali daleko od toga da su skuplji koliko to izgleda na prvi pogled.
Heroj je lepo naveo primere, Laki za svog kolegu a mogu i ja moj licni primer...

Moj auto je kad sam ga uzeo bio 10k evra skuplji od Honde Accord Type S sa realno slabijim motorm (na papiru jacim) bez automatskog menjaca koji sam kosta 2500e i sa dosta opreme manje. Uz BMW sam dobio besplatno redovno odrzavanje do 100k km sto u CH kosta oko 2000. Znaci, cena menjaca i odrzavanja, razliku smanjuje na 5500e. Taj 2.4 benzinac bi na 100k km potrosio bar 3k evra vise na gorivu sto razliku smanjuje na 2500. Da ne poredim sad opremu stavku po stavku ali posle 100k km BMW vredi bar 1000e vise od Honde sto razliku smanjuje na 1500. Da li nekom vredi da za 1500e vise vozi BMW, ne znam ali meni vredi :)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Dueli u klasama

Post od Laki021 »

I posle 4god ces ga prodati za 5-10 000 vise nego sto bi Accorda, pa ti sad gledaj sta se vise isplati :)
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Dueli u klasama

Post od Ivan »

Xepoj87 napisao:Evo,A klasa u klotu ima finu opremicu,kosta recimo 3.000e od ekvivalentnog Bravo-a klotare,kada pricamo o benzincima.
Kada dodas tom Bravo-u opremu,da bude blizu A klase,i opet da nema neke stvari koje ni ne postoje kod Fiata,dodjes na,ajde da kazemo 1.500e.
I da,Bravo nema standardno tempomat,nego isti kosta 150e.
Napakujes Fiat Bravo 1.9 JTDM od 150ks sa svom opremom,i on kosta 26.000e,a A 180 benzinac,koji trosi isto goriva(da,zaista isto trosi,jer ovaj Bravo trosi 9l u gradu),a ide brze,kosta 21.500e.
Dodas na njega zeljenu opremu,i on kosta svega 3.000e vise od Bravo-a. A ima i oko 2.000e opreme vise,samo kosta vise,da bi imao pored tog viska,i opremu koju ima Bravo.
Da,dizel jeste jos 3.000e skuplji u A klasi,ali totalno nije pandam Bravo dizelu,jer trosi duplo manje od Bravo dizela,koji trosi kao A klasa benzinac.

A onda,kada dodatno odvojimo vreme,i sagledamo uporedive delove opreme,dolazimo do zakljucka da svaka stavka opreme u Bravou,vredi 50% manje od stavke u Mercedesu.
I ja sam o tome pisao,ne esej,ali jedno 5 postova od 100 recenica,ne bih li objasnio kvalitet nekih komponenti u dodatnoj opremi.
Kako nije isto kupiti Sqny i Sony radio,tako nije isto ni stavljati u istu kategoriju radio u A klasi sa radiom u Bravo-u, ni dodati premium ozvucenje u Brava,i u A klasu. Mozda se isto zovu,ali nisu ista stvar nikako.

Govoris o precenjenosti,a nikada zaista nisi odvojio vreme i objektivno pogledao koliko sta zaista na kraju kosta,i koliko te izadje.
Ovo kao da je namesteni "tender" u korist A klase, sa koliko sam uspeo da vidim gomilom netacnih informacija.
Mercedes a180 ima ubrzanja od 9.1-9.8s u zavisnosti od menjaca, i topspeed od 190-202km, a bravo 1.9mjet ubrzava za 9s i ima topspeed 209kmh, mada je besmisleno jer se taj motor prestao ugradjivati u bravoa jos krajem 2008, 4 godine pre nego sto ce izaci mercedes A klase.
A 2.0mjet 165ks 360NM ima performanse na nivou veceg 2.2 cdi 170ks i 350NM koji je izasao 4 godine kasnije.
Takodje bazni premijum 1.5 dci motor u A klasi ima za 1s losije ubrzanje nego 1.6mjet sa istom snagom od 90ks.
A tek nebulozna konstantacija da dizel u a klasi trosi duplo manje od dizela u bravu...
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Dueli u klasama

Post od Xepoj87 »

Ja sam poredio primere koji su meni bliski.
I primere za koje znam cenu,jer se kod nas sada samo prodaje Bravo 1.4 sa 90ks,barem samo njega ima u cenovniku.
Bez cene tog 2.0 mjet,dzaba pricamo.
Reci mi koliko je najjaci paket opreme u tom 2.0,pa da pricamo,kada na taj paket dodamo jos 2.000e opreme koja moze da stane u njega.
1.9 jtdm sport trosi 9l po gradu,to je sigurno,dok A dizeli trose oko 6l po gradu. Ali istina, imaju i dosta lose performanse.
Mercedes A 180 ima 9.1-9.2s,zavisno od menjaca.
Potrosnja mu se krece kao i Bravo 1.9 jtdm.
Top speed je bas bitna stavka...
Poredim motore koji slicno ispadnu u exploataciji,a slicne su im performanse.
Nije poenta ocrniti ni jedan auto,vec steci realnu sliku o realnim cenama nekih kola,kao i ceni exploatacije,i sta je bolja kupovina.
Daj cene nekih novijih,pa uradi sam poredjenje.

A ako mislis da imam lose misljenje o Fiat Bravo-u,varas se,mnogima sam ovde cak i preporucivao da kupe,njegov enterijer me je u toj klasi najprijatnije iznenadio,zbog nedostatka tvrde plastike,itd,itd...
Nego se on ubacio u pricu,pa sam krenuo u banalno poredjenje,i zalutao malo previse duboko,sto imam obicaj :)
A svi ti podaci su napamet,pa nije ni cudno ako negde omasim,ali generalno,kada sam gledao,prica je slicna za sva premium kola.
Ima zasto kostaju,a neke stvari vecina ne razmatra kada gleda cenu.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Dueli u klasama

Post od nenad.fil »

Ivane malo si se zajebao... 2,2 CDI sa 170 ks ima 400 Nm a ne 350..


I da poredjenja su zaista... Ja sam valjda lud sto sam spicio 18k evra u polovni premijum a nisam uzeo npr. nov fiat bravo...

Sta se ovde poredi jbt...

Kad je tako, sto svi lepo ne nosite "sangajke" ako jos uvek postoje, nego se kupuje Reebok, Nike, Adidas, u oba slucaja sluze za hodanje, kao sto auto sluzi da se prevezes od tacke A do tacke B zar ne? Stvar je samo u tome KAKO se prevezes...

Vi sto pusite (ja sam prestao) sto ne pusite Bond ili filter 57 (mada je to dobra cigara) nego Marlboro ili Davidoff? Cigara je cigara? E pa NIJE.

Analogno tome, NIJE ISTO voziti se u Mercedesu, BMW-u ili Audiju naspram Hyundai-ja, Fiata ili Resoa. Onaj ko tvrdi drugacije, ili ga uopste ne zanimaju kola pa ih posmatra cisto kao prevozno sredstvo (A-----> B) ili laze sebe.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Dueli u klasama

Post od Ivan »

Polovan auto star nekoliko godina je inferioran po svim parametrima u odnosu na nov auto, to je svima jasno, a nije mi jasno sto se porede razlicite klase auta.

Elem sto se tice A klase 2.2 cdi sa 170ks, direktno sa mercedesovog sajta.

Motor i performanse
Cylinder arrangement/number
R4
Displacement (cc)
2143
Rated output (kW at rpm) [2]
– (125/3400–4000)
Rated torque (Nm at rpm) [2]
– (350/1400–3400)
Compression ratio
16.2: 1
Acceleration 0–100 km/h (s)
– (8.2)
Top speed (km/h)
– (220)
Emission class
– (Euro 6)
ECO start/stop function
– (yes)

http://www.mercedes-benz.rs/content/ser ... avi:models
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Dueli u klasama

Post od Scuderia »

Ivan napisao:Polovan auto star nekoliko godina je inferioran po svim parametrima u odnosu na nov auto, to je svima jasno
Nije jasno jer nije tacno :D Mislim zavisi kako ko gleda, ali objektivno zavisi od osobe do osbe sta je bolje.
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Dueli u klasama

Post od nenad.fil »

Moja greska, mislio sam da je to isti motor kao i moj OM646 ocigledno da nije. MOJ ima 170 ks i 400 Nm, ovaj ocigledno NE.

Polovan Mercedes, Audi ili BMW (stari do 4 godine) ce UVEK biti bolji od Fiata, Hyundai-ja, i ostalih FRIZBIJA, samo treba imati para pa to i odrzavati. Japance ne ubrajam u tu grupu oni su posebna prica, pozitivna naravno.

Evo primera. Bratu je na Hyu i30 posle 3 godine i nepunih 30.000km crkao akumulator-55A. Prekrstio sam se kad sam video. Ima neku masku, ne videh ko ga pravi, ali eto distributer je u NOV auto i to DIZEL stavio ACCU od 55A. E TO JE ZA MENE SRAMOTA.
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Dueli u klasama

Post od HKS »

Ivan napisao:Polovan auto star nekoliko godina je inferioran po svim parametrima u odnosu na nov auto, to je svima jasno, a nije mi jasno sto se porede razlicite klase auta.

Ahahahahahahhaahhahahahahahaahahahaha.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: AW: Dueli u klasama

Post od Floyd »

Auto sa +200k km je realno krsh bio on Merc ili Fiat, potpuno je nebitno. E sad, druga je stvar sto neko ima zivaca da ga krpi a neko ne...

Gesendet von meinem GT-I9505
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Dueli u klasama

Post od Ivan »

Mrzi me da elaboriram na temu, opet mi nije jasno zasto se vade neka poredjenja totalno razlicitih klasa, ali se polovnjak kupuje zbog sile prilika, a na svakome je kako ce tu odluku da racionalizuje za sebe.

Nisi ti rekao sigurno e necu kupiti novu c klasu, vec cu polovnu, sa limarijom ostecenom od elementarnih nepogoda (ulubljenja od grada ako se secam na haubi i krovu), pa ce mi da crkne brava volana i da me ostavi bez auta itd., ali je ovaj sa 150-200kkm bolji, ali i moracu jos utuci para da zamenim razne potrosne materijale.

Svako ima svoje afinitete i mogucnosti i sve postujem, samo nam nemojte nabijati vas izbor na nos kao jedini moguci i potcenjivati ostale automobile, a i taj "reso" ako je toliko los zasto mecka uzima motore od njega.

:pivo:

end off, mislim da ima tema novo vs polovno da ne izlazimo iz okvira ove.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Dueli u klasama

Post od starac vujadin »

Inače, pošto je od mene krenulo, čisto da još jednom ponovim, da nisam poredio Bravo i BMW 3 u smislu klase automobila i to je jasno svakome ko ima strpljenja da pročita rečenicu do kraja.
Sad što ste izmislili neku tezu i sada se raspravljate s njom, to nije do mene.
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Dueli u klasama

Post od nenad.fil »

ALO DECKO mogao sam ici i do 20-22.000 eura, otac bi me podrzao da sam bas zapeo-kukao, ali JA SAM SVESNO napravio izbor jer sam hteo SAMO mercedes, pa makar i polovan jer sam shvatio da me frizbiji NE ZANIMAJU.

Mogao sam kupiti novog Punta ili cak Superba ali nisam hteo da vozim SKODU, ni FIAT. Mogao sam uzeti novog golfa 1.2 TSI pa opet NISAM. Nemam sta kome da opravdavam, jeste, IMA ostecenja od grada,(znas, DOBAR auto u Nemackoj KOSTA) i JESTE crkla mi je donja brava od 700 eura ali IPAK voozim za 5 klasa bolji auto i od SKODE, FIATA i ostalih "frizbija" koji BMW-u, Mercedesu i Audiju mogu samo da se "sagnu."

I By the way moj sam kupio sa cistih 140.000 provereno u servisu i vozicu ga bezbrizno jos barem 400.000 mozes li ti to reci za tvoj punto?
Odgovori