
Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ja nisam primetio da u takvim situacijama sam presalta ali bas cu probati posle 

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
neznam ja nekako nepodnosim automatske menjače, nije da nisu dobri nego ja odlučujem koju brzinu i kad ću da je vozim a ne da ceo proces treba da prodje kroz komisiju,opet nekažem da su automatski menjači loši ali nisu po mom ukusu. a što se potrošnje tiče probao sam par puta da vozim kola na što nižim obrtajima zarad niže potrošnje ali nije to za mene ja sam zadovoljan i sa mojih 13-14 litara potrošnje.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ma ne menja sam, gde bre da menja sam dok je u rucnom modu...Floyd napisao:Ja nisam primetio da u takvim situacijama sam presalta ali bas cu probati posle
Jedino sto ti i ja nemamo rucice pa ne mozemo da probamo da menjamo dok je u D modu, moguce da se tad sam vraca brzo u obicno D ali to je onda problem nacina voznje a ne menjaca...
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Evo jos jednom sam lagao znaci. U poslednje vreme malo malo, pa lazem po forumu.Laki021 napisao: Ma ne menja sam, gde bre da menja sam dok je u rucnom modu..
Menja sam, naravno da menja, cim mu se ne dopadnu obrtaji u kojima vozis. On "stiti" motor od tebe. Ljubim ga tako pametnog.
HTC
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa to o cemu sad pricas je nesto potpuno drugo.
Naravno da ce da promeni kada ga ili utuces u crveno ili ga spustis ispod granice normalnog rada, sta treba, da te pusti da rasturis motor?
Dokle god ga drzis izmedju recimo 800 i 7000rpm (za benzinca) on se nece mesati.
Naravno da ce da promeni kada ga ili utuces u crveno ili ga spustis ispod granice normalnog rada, sta treba, da te pusti da rasturis motor?
Dokle god ga drzis izmedju recimo 800 i 7000rpm (za benzinca) on se nece mesati.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Stvar je sto oni kapiram da pricaju o saltanju u D modu,tada naravno da sam vraca. I ja sam vozio dizela na 4.000rpm u manuelnom modu,nije mi promenio brzinu.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Eto ja sad proverio inspirisan ovom diskusijom i u rucnom modu ne menja sam dok god je u dozvoljenom rezimu... kad kocis spusta brzine, sto je normalno a na gore ih ne dize (verovatno dok ne preteras)... drzao sam ga minut na preko 4000 rpm i nije se mesao.Laki021 napisao:Ma ne menja sam, gde bre da menja sam dok je u rucnom modu...
Jedino sto ti i ja nemamo rucice pa ne mozemo da probamo da menjamo dok je u D modu, moguce da se tad sam vraca brzo u obicno D ali to je onda problem nacina voznje a ne menjaca...
A sigurno je podesen da se zastiti od loseg rukvanja, isto kao sto ti nece dozvoliti da ga u pokretu shibnes u p.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24628
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ne znam da li su BMWasi nekad probali u drajvu pri nekoj putnoj brzini da prebace u R, to samo pravi drajveri znaju.
Moglo se dok je rucica bila sa fizickom vezom, ne znam kako je na e-shiftu.


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Site Admin
- Postovi: 1879
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Mislim da vi mene niste razumeli: ja vozim u D dakle ne rucni mod, ne sport niti sport+. Prilazim sa krstarecih 100-120 km/h sporijem autu, usporavam kasnijim kocenjem vracam jednu-dve brzine na nize, pedalicama na volanu, dakle nista menjacem, u zelji da motor bude na nekih 3000 rpm, e ako tu sacekam da prodje auto iz suprotnog smera npr u tih nekoliko sec on se vrati u D mod i presalta u visi stepen. Predpostavljam da su njemu pedalice u D modu cisto "manual override" tj i da on u stvari poslusa komandu ali je odmah povrati nazad ako nema reakcije. E to je po meni glupo. Dakle ja moram da ga prebacim u manuelni mod povlacenjem rucice u levo kako bih imao punu kontrolu? Pa KOJI MOJ sluze pedalice na upravljacu!? Zar nije logicno da ako rucno presaltam to znaci da hocu ja da upravljam promenama stepena prenosa?
Sto se tice brzine tog ZF, mogu da ga uporedim sa onim na Mercedesu CLS 320 (c-219) i onim 7-stepenim automaticom. E od njega jeste brzi. Inace iznenadio sam se da je prilicno lenj automatik u porsche 911 997 (ne PDK nego onaj pre njega koji se ugradjivao) valjda su ga krstili tip-tronic. E taj ima zadrsku ne pitaj...... nikako mi nije jasno kako su mogli da dozvole da takav menjac stave u sportski auto.
Od "ne premijum"
automobila, tu nema sta da se prica, njihovi automatici su spori do zla boga. Probao, Opel, Peugeot, Fiat....Svi su dobri za po gradu jer tu automatik stvarno ima svrhu. Otvoreni put......nije moj ukus. Nisam vozio nista sa duplim-kvacilom pa tu ne mogu da dam komentar.
Sto se tice brzine tog ZF, mogu da ga uporedim sa onim na Mercedesu CLS 320 (c-219) i onim 7-stepenim automaticom. E od njega jeste brzi. Inace iznenadio sam se da je prilicno lenj automatik u porsche 911 997 (ne PDK nego onaj pre njega koji se ugradjivao) valjda su ga krstili tip-tronic. E taj ima zadrsku ne pitaj...... nikako mi nije jasno kako su mogli da dozvole da takav menjac stave u sportski auto.
Od "ne premijum"

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Kapiram da i sada mozes da zavaras menjac kocnicom,ali bi prvo morao da uradis u-turn naglo,moguce da je i za brzinometrom povezano.
Dzoni,prestani da se stekas,i vozi u manuelnom modu
Ili u sport modovima bi trebao takodje da te drzi u vecim obrtajima,da budes spreman za obilazenje,a cim mu das kick,spusta 1,2,3 nize
Da,kod Mercedesa je taj manuelni mod bespoentan,jer sporije reaguje na te komande,nego sto ce sam da prebaci
Dzoni,prestani da se stekas,i vozi u manuelnom modu

Ili u sport modovima bi trebao takodje da te drzi u vecim obrtajima,da budes spreman za obilazenje,a cim mu das kick,spusta 1,2,3 nize

Da,kod Mercedesa je taj manuelni mod bespoentan,jer sporije reaguje na te komande,nego sto ce sam da prebaci

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
-
- Site Admin
- Postovi: 1879
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Da interesantno je da ako "ne cackam mecku" pardon BMW, i samo zabodem gas on to lepo i prilicno brzo odradi, ali mu treba da ukapira par trenutaka, e posle toga jeste brz.
Mislim da je u stvari problem i u glavama vozaca, jer ti ocekujes da on uradi onog momenta kada si pomislio i krenuo a opet koliko god imao senzora i kontrolera, trenutak "eureka" momenta kada ECU skapira sta ti hoces mora da postoji.
Posto je ovo tema sa sufiksom "licni afiniteti" neka ostane na tome da ih ja nesto ne mirisem, mada sa prakticne strane (pogotovu odrzavanja) na automatiku (ne dual-clutch menjacima, ne CVT, ne robotizovanim) nema sta da se pokvari. Menjas ulje i filter i to je to. Dok na manuelnom sada.......te ne valja lamela, pa lezaj prozveci, korpa trese, te plivajuci zamajac koji sad imaju i benzinci......
Mislim da je u stvari problem i u glavama vozaca, jer ti ocekujes da on uradi onog momenta kada si pomislio i krenuo a opet koliko god imao senzora i kontrolera, trenutak "eureka" momenta kada ECU skapira sta ti hoces mora da postoji.
Posto je ovo tema sa sufiksom "licni afiniteti" neka ostane na tome da ih ja nesto ne mirisem, mada sa prakticne strane (pogotovu odrzavanja) na automatiku (ne dual-clutch menjacima, ne CVT, ne robotizovanim) nema sta da se pokvari. Menjas ulje i filter i to je to. Dok na manuelnom sada.......te ne valja lamela, pa lezaj prozveci, korpa trese, te plivajuci zamajac koji sad imaju i benzinci......
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24628
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa sad, da nema sta da crkne i nije bas. Ima svasta nesto da crkne, od elektromehanickog dela, preko hidraulike do mehanike.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Site Admin
- Postovi: 1879
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pogresno sam se izrazio, da naravno da ima, ali su prilicno otporni. Da se razumemo pricam o klasicnom automatiku, ono konvertor, hidraulika i dodatna elektronika kod novih modela. Dakle bez CVT-a, Dual clutch, Saxomata i robota (najgori od sve dece). Klasicni automatik je skoro neunistiv.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Dzoni_m napisao:Da interesantno je da ako "ne cackam mecku" pardon BMW, i samo zabodem gas on to lepo i prilicno brzo odradi, ali mu treba da ukapira par trenutaka, e posle toga jeste brz.
Mislim da je u stvari problem i u glavama vozaca, jer ti ocekujes da on uradi onog momenta kada si pomislio i krenuo a opet koliko god imao senzora i kontrolera, trenutak "eureka" momenta kada ECU skapira sta ti hoces mora da postoji.
Posto je ovo tema sa sufiksom "licni afiniteti" neka ostane na tome da ih ja nesto ne mirisem, mada sa prakticne strane (pogotovu odrzavanja) na automatiku (ne dual-clutch menjacima, ne CVT, ne robotizovanim) nema sta da se pokvari. Menjas ulje i filter i to je to. Dok na manuelnom sada.......te ne valja lamela, pa lezaj prozveci, korpa trese, te plivajuci zamajac koji sad imaju i benzinci......
Pa dobro, to nije problem do samog menjaca, to je vise stvar licnog afiniteta. Kao sto i sam rece pedalice su mu u D samo privremeni override i kad se ne bi vracao u D onda bi se bunio sto se ne vraca kad ti zapravo hoces da vozis u D a samo si hteo jednom da ubrzas pa si koristio papucicu, realno, ako hoces sam da saltas sto ne gurnes rucicu... I jedna i druga mogucnost imaju neku logiku i prednosti i mane. Ali za samo obilazenje npr, meni je na starom autu uvak bilo dovoljno samo da ga prebacim u sport mode, kad zavrsim vratim u D. Na ovom ne moram nista da diram, em ima vise nego dovoljno snage em sam munjevito reaguje. Na pocetku mi bilo zao sto nemam pedalice, medjutim proslo me posto kada je u Sport modu on toliko dobro menja brzine i toliko silovito vuce da pedalice nikad ne bih ni koristio (ali lepo izgledaju kao ukras majku im...).
Takodje posto kazes da imas zadrsku, da li je ta zadrska kada je u D ili bas u sport? Ja rucno mogu da menjam samo S i tu je uvek munjevito, e sad iz D menjac sam po sebi sporije i mekse radi pa to moze biti razlog. Kako ti menja u rucnom modu dok si u sport? Kod mene je zadrzka neprimetna, ako ne gledas pazljivo neces ni skontati da postoji, isto tako menjanje dve, tri brzine odjednom neverovatno dobro radi. Nista od ovoga ne vazi za sestobrzinski menjac.
I na kraju, zasto ga van grada ospte drzis u D, ja cim izadjem iz grada stavim u Sport i imam trajan osmeh na licu

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Stvar je sto dok cekas da automatik odreaguje,ti sedis sa nogom na gasu i nista ne radis,te imas vremena da primetis to proteklo vreme promene.
Kod manuelca ti zamislis nesto,pa pustis gas,stisnes kvacilo,ubacis u brzinu,i stisnes gas ponovo. Deluje da je brze,ali u stvari,samo nemas dovoljno vremena da primetis proteklo vreme promene,jer si zauzet
Kod manuelca ti zamislis nesto,pa pustis gas,stisnes kvacilo,ubacis u brzinu,i stisnes gas ponovo. Deluje da je brze,ali u stvari,samo nemas dovoljno vremena da primetis proteklo vreme promene,jer si zauzet

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.