nixa napisao:
Mora da se pretera sa kaznama sve dotle dok se smrtnost na putevima ne dovede na nivo da budemo medju bezbednijima u Evropi.
Podrzao bih stav kada bi to dalo direktne efekte, a ne daje po putevima Evrope pa ne verujem da bi kod nas bilo drugacije. Neka mera bez preterivanja je cesce prihvaceno resenje.
Ovo lepo zvuci ali, otprilike 1/3 smrtnosti je uzrokovana pesacima koji su ucesnici.
Ja imam drugaciji stav o kaznjavanju.
Oni nemaju polaganje ispita, nemaju "vozacku" dozvolu da su edukovani i osposobljeni za samostalno kretanje bez nadzora.
Podrazumeva se da je saobracajna kultura osnovni sadrzaj pesaka isto kao sto se podrazumeva da zna da cita znake, da zna da "procita" semafor, I uopste da zna da cita i pise.
Kako bi ti preterao sa kaznjavanjem pesaka. Koliko procenata stanovnistva bi trebalo da bude policija u nadzoru svih saobracajnica da bi se preteralo sa tim kaznama i uhvatili (pa time i kaznili) pesaci u najvecem mogucem broju
Kolijko treba da bude kazna pesacima koji stupe na kolovoz a nisu se uverili da to rade na bezbedan nacin i ne ometaju pri tome soabracajni tok vozila u kretanju.
Kolika kazna da bude pesacima koji nepravilno ulaze ili izlaze iz vozila javnog prevoza.
Ne moras ni pokusavati da odgovoris, ionako nema jednoznacnog i trajnog odgovora koji bi se mogao strogo formalno (legalisticki) posmatrati.
Smrtnost na putevima ce se smanjiti tek onda kada ljudi shvate da je auto (autobus i ostalo) opasno sredstvo koje ubija sa lakocom (kao i struja npr) kada se zloupotrebljava ili zanemaruju osnovne postavke upotrebe.
Kada se shvati da je opasno setati se lakomisleno ulicama kako se kome cefne.
Kada se shvati da prolazak biciklom ili motociklom kroz crveno u rakrsnici sa 6 ili 8 traka je cista bahatost ravna pokusaju samoubistva usled velike verovatnoce da se nastrada.
Isto se odnosi i na provlacenje ispred voza u pokretu, kao brzi smo.
I sijaset drugih razloga gde brzina dodje negde na 5. mesto po vaznosti kao uzrok nesrece.
Vrlo malo nesreca se dogadja samo i jedino zbog brzine.
Mnogo vise zbog isecanja toka kretanja drugih ucesnika, zbog voznje u kontra smeru (obilazena kolone na primer stotinama metara iako se unapred vidi da je kolona u pitanju).
Brzina svakako povecava ulog, posledice.
Ogranicenje brzine samo donekle ima svrhe, dok postoji saobracajna logika. Brzina koju ne postuje 2/3 vecina vozaca je ocito pogresno odredjena i ogranicenje ne pomaze vec odmaze bezbednom odvijanju saobracaja.
Odlican je primer poredjenja uzane ulice sa parkiranim vozilima i sirokog bulevara sa 3 trake (koji je sireg kolovoza nego 2 trake autoputa) kao sto je Bul. Misica u BG sa identicnim ogranicenjem 50km/h.
Konkretnim bulevarom niti najsporije vozilo, javni gradski autobus, ne postuje ogranicenje.
Ja sam vise za kombinaciju obrazovanja putem krvavih video spotova (iz realnog zivota) masovno preko medija uz kaznenu politiku. Ali ne kaznu radi kazne da se samo naplati vec da uz kaznu sleduje predavanje- pismo licno adresirano sa objasnjenjima o tome koliko su opasni postupci u saobracaju.
Hlljadu puta ponoviti dok se ne ureze u mozak kao uslovni refleks.
Inace, kod nas su deonice autoputa projektovane za brzine 180km/h i tako pravljene kada se gradio.
Kakvo je sada stvarno stanje koje deonice je drugo pitanje ali svakako nije svuda nuzno ogranicenje od 120km/h.