Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Vidim da imaju kantice od 5 litara kod mobila. Za nas region se pakuju u 4l. Odakle su te od 5l? Sverc komerc neki?
- dag81
- Postovi: 7495
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Kod nas ti je sve sverc komerc.
U Nemackoj je Castrol 5l kod nas 4l. Ti kazes za Mobil da je 4l a kod nas 5l, bem ga.
Sta znam, znam vlasnika(bivsi vlasnik AutoBat casopisa, radi u Agropanonci a ovo mu je dodatna deltnost) tako da ne bi trbao da mulja.
Koristio sam ulje njegovo, tj. caletu je u Golfu vec 2x, 17ak hiljada km, znam jos jednog drugara sto je sipao u A4 B8 nisu se zalili. A ne verujem da bi Zeljko sebi dozvolio tako nesto, jer ipak on to radi na veliko, snabdeva mnogo servise, tako da...
Hmm sad gledam strane sajtove, na ulje.rs ima 5l kod Platnera pise raspolozivo u 4l.
A na stranim sajtovima http://moto-oil.co.uk/mobil-oils/mobil- ... -synthetic
U Nemackoj je Castrol 5l kod nas 4l. Ti kazes za Mobil da je 4l a kod nas 5l, bem ga.
Sta znam, znam vlasnika(bivsi vlasnik AutoBat casopisa, radi u Agropanonci a ovo mu je dodatna deltnost) tako da ne bi trbao da mulja.
Koristio sam ulje njegovo, tj. caletu je u Golfu vec 2x, 17ak hiljada km, znam jos jednog drugara sto je sipao u A4 B8 nisu se zalili. A ne verujem da bi Zeljko sebi dozvolio tako nesto, jer ipak on to radi na veliko, snabdeva mnogo servise, tako da...
Hmm sad gledam strane sajtove, na ulje.rs ima 5l kod Platnera pise raspolozivo u 4l.
A na stranim sajtovima http://moto-oil.co.uk/mobil-oils/mobil- ... -synthetic
- Gaginh0
- Postovi: 9512
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Motorna ulja
Sad sam nasao u garazi kanticu od Edge 5W-40 sto je cale sipao u Octaviu, kupljeno u RV-u pre pola godine, cena 3.450.
Ako ti mislis da je original onda nema sta da razmisljam, samo da odradim jednu smenu vise
Nego mi smesno sto se frljaju cenama, ja se stvarno ne razumem u originalnost i ambalazu ulja, ali 5-30 je svugde izmedju 900 i 1100 dinara, a kod ovih pise da je cena pre akcije bila 1730 dinara
Kako se narucuje kod ovih? Jel ti salju postom pa placas postarinu ili su ovde negde u NS pa mozes da kupis?
Ako ti mislis da je original onda nema sta da razmisljam, samo da odradim jednu smenu vise

Nego mi smesno sto se frljaju cenama, ja se stvarno ne razumem u originalnost i ambalazu ulja, ali 5-30 je svugde izmedju 900 i 1100 dinara, a kod ovih pise da je cena pre akcije bila 1730 dinara

Kako se narucuje kod ovih? Jel ti salju postom pa placas postarinu ili su ovde negde u NS pa mozes da kupis?
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10676
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Mislim da pakovanje ne zavisi od zemlje već da svakako postoje varijante od 4 i 5 litara. U Auto Centru nude Total u obe varijante pa svako bira koje uzima u zavisnosti od količine koja mu staje u motor.
Re: Motorna ulja
Ne znam za total. Ali mobil ima distrubitivne centre. Ulje koje legalno preko mobila udje u zemlju kod nas moze biti samo u kantici od 4 litre. U Belgiji (lupam) to moze biti kantica od 5l. To je informacija iz prve ruke od platnera.
E sad ta od 5l ne mora da znaci da je punjena iz bureta neko djubre, nisam to rekao, samo je mozda sverc komerc, iz Belgije npr. Ne znam da li postoji mehanizam da mobil zabrani takav uvoz ulja na neke teritorije. Pretpostavljam da to utice i na cenu (niza je).
E sad ta od 5l ne mora da znaci da je punjena iz bureta neko djubre, nisam to rekao, samo je mozda sverc komerc, iz Belgije npr. Ne znam da li postoji mehanizam da mobil zabrani takav uvoz ulja na neke teritorije. Pretpostavljam da to utice i na cenu (niza je).
- dag81
- Postovi: 7495
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Mislim da mozes da odes do Agropanonke pa da uzmes.
Sto se tice cena jeste malo glupo, ali verujem da su to VP pa su MP cene napravljene samo stavljanjem rabata i dodavanjem PDVa.
Sto se tice Platnnera i Mobila, mislim da ne postoji zabrana pojedinacnog uvoza, i da mogu i ja ako hocu da uvezem odakle hocu.
Sto se tice cena jeste malo glupo, ali verujem da su to VP pa su MP cene napravljene samo stavljanjem rabata i dodavanjem PDVa.
Sto se tice Platnnera i Mobila, mislim da ne postoji zabrana pojedinacnog uvoza, i da mogu i ja ako hocu da uvezem odakle hocu.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32137
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
San današnje konferencije NISOTEC maziva... http://blog.garaza.rs/index.php/nisotec ... proizvoda/
Posetite www.garaza.rs !
Re: Motorna ulja
Nemojte se ljutiti, ali vec izvesno vreme me iritira, kada se bilo sta nase pominje (nije politika), mi smo lideri u regionu.
Pa ispada kada se sve sabere, da smo mi lideri u svemu cime se bavimo
Cenim da je makar za nijansu Optima iznad Nisoteka, kada vec pominjemo region, ako ne i vise. Nisotekova 2T ulja nisu ni prismrdeti modricinim. Sem 4T i jednih i drugih, ostala nisam probao, da ne pametujem
Pa ispada kada se sve sabere, da smo mi lideri u svemu cime se bavimo

Cenim da je makar za nijansu Optima iznad Nisoteka, kada vec pominjemo region, ako ne i vise. Nisotekova 2T ulja nisu ni prismrdeti modricinim. Sem 4T i jednih i drugih, ostala nisam probao, da ne pametujem

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32137
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Ja nisam imao iskustva sa Nisotecom pa ne bih da ocenjujem, a slažem se za ovo što si primetio. Tako volimo malo da se hvalimo. Nismo džabe mi nebeski narod.
Tapatalk with Desire 500

Tapatalk with Desire 500
Posetite www.garaza.rs !
- dag81
- Postovi: 7495
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Motorna ulja
Od Modrice dosta njoh uzimaju bazu. A za FAM sam isto cuo od mnogo njih da je odlicno.
Послато са GT-I9195 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I9195 користећи Тапаток 2
Re: Motorna ulja
kao što reče dag, Modriča je retki evropski naftaš sa sopstvenom proizvodnjom baznog ulja. FAM je u drugačijoj poziciji, mnogo manji, i praktično na srpskom tržištu najkompletniji proizvođač maziva kome automativna čini tek relativno manji udeo (na nekih oko dvesta mazivniv ulja i masti, automativnih je oko tridesetak).
Hvaljene nečega što je domaće jeste potrebno - jer je tokom devedestih zbog ratova kvalitet bio problematičan, a nakon toga i zbog problematičnih privatizacija (Ipak, proizvodnja nistoca, fama i modriče se stabilizovala (u smislu kvaliteta), modernizovala i proširila uplivom stranog kapitala, ili u slučaju FAM-a ponovnim preuzimanjem u državne ruke od neodgovornog vlasnika)
To jeste rezultiralo time da mnogi imaju sumnje u kvalitet domaćih a pri tome usled priitiska svetskih naftaša (npr. Total-a) kao i ogromnog uvoza stranih maziva - ova potonja se reklamiraju na način da prosečnom čoveku to izgleda kao da su neuporedivo bolja od domaćih (i/ili onih koja su manje poznata).
Ako se pogledaju spotovi/reklame npr. Mobila ili Castrola oni generalno izgledaju kao da su neuporedivo bolji npr. domaćih maziva. Ali je istina drugačija. Kao što se ni u jednoj oblasti ne mogu upoređivati brendovi jer je to vrlo glupo (tipa, mercedes vs bmw, nikon vs canon, whirpool vs candy, prasetina vs. jagnjetina...) već vredi upoređivati samo konkretan namenski proizvod dva brenda i ro u istoj klasi - tako ne vredi ni generalizovati niti u pozitivnom niti u negativnom kontekstu.
Sa mazivima pravu istinu znaju oni koji rade u velikim sistemima (voznih parkova) i oni koji rade analize maziva. Sve ostalo su samo pojedinačne opservacije vrlo ograničene upotrebljivosti.
Btw, Amsoil (koji je vrlo američki etabliran brend automativnih maziva) svojim tvrđenjima ume da u odnosu na sebe toliko "spustu" pomenute Mobil ili Catsrol - da mnogi po Americi umeju da veruju da je razlika nebo i zemlja. To jest` da će upropastiti motor ako umesto npr. amsoila sipaju mobil. Al takvi i nisu nikakav parametar.Naravno, Cela ta priča je preširoka za ovako nešto.
Ali ću reći konkretno iskustvo.
Citroen C3 1.4 hdi 2006, uzet polovan 2011. sa verovatno pređenih oko 300,000 km. Potrošnja (u prvoj izmeni) preporučenog ulja Total Quartz 9000 5W-40 za 10.000 km je bila 1.5 L. Nakon toga u drugoj izmeni sipan famov Fenix Premium 5W-40, potrošnja za sledećih 10.000 km tako]e je bila 1.5 L (odnosno za nijansu niža). Nakon toga, tj sada pre koji mesec, sipan Fam Fenix PSA 5W-40 koje je pandan namenskom totalovom ulju Quartz Ineo ECS (osim toga je još tanje u odnosu na Ineo ECS, 10.1 cSt vs. 10.6 cSt na 100 C). Nakon 1700 km nema potrošnje (kao i što nije bilo ni sa prethodnim uljima u prvih par hiljada km). Ipak board konstatuje za neku decimalu (0,2-0,3 L/100 km) nižu potrošnju goriva u odnosu na 5W-40 gradaciju (što je logično i očekivano za sva ACEA C2 ulja u odnosu na 5W-40 gradaciju). Ponavljam, ne tvrdim da je potrošnja goriva toliko niža, nego da board nešto pokazuje. Inače za prosek brzine 22 Km/h ( na pređenih oko 1500 km gradske vožnje po Beogradu) , trenutno board pokazuje 5.5 L/100 km.
Drugi slučaj, moj prijatelj vozi vespu, sipa famovo 2T ulje, mislim da ih je probao nekoliko različitih kvaliteta (birajući valjda neka koja i nisu namenska tj ne zadovoljavaju odgovarajuću normu). Kaže da nema zamerki. Moj drugi prijatelj se kune u FAM od kako sam mu nabavio polusintetiku 10W-40 za njegovog Juga45, pa je posle dvadeset godina sipajući modričin Visko 15W-40 promenio ustaljenu praksu sa famovom polusintetikom. Kada sam mu rekao da famovo ulje nije baš nešto specijalno nego da je najbitnija razlika jer je prešao na generalno tečljivije ulje (pa se motor brže zagreva) - skoro da mi ne veruje. Kaže, ma samo mi nabavi isto. Inače me ne kapira kad mu kažem da bi mu bilo gotovo isto sa bilo kojim 10W-40, manje/više.
Da neko ne bi shvatio da sam nekakav portparol fama, naravno da nisam, niti imam bilo kakav ekonomski interes za direktno protežiranje nekog brenda. Niti sam neko ko će nekritično da se drži floskula tipa kupujmo domaće. Ali ako neki kvalitetan hemičar, mašinac ili radnik kvalitetno radi svoj posao u npr. Srbiji, ja ću ga podržati, jer i ja radim u ovoj zemlji kvalitetno svoj posao pa ću pare da ostavim onima koji na neki način meni ostavljaju pare jer nam je izvor finansiranja gotovo identičan.
Veliki svetski naftaši imaju ovde dovoljno motiva da se domaća proizvodnja maziva ubije. A ona je jedna od retkih kvalitetnih delova industrije koja nije totalno razvaljena poslednjih decenija.
Za moj auto mi piše šta mu sleduje po servisnoj knjižici. Pa dok Fam, Nisotec ili Modriča to budu proizvodili ja nemam bitan razlog da biram nešto drugo.
Usput, pre nešto više od dve godine prilikom menjanja paknova zamenio sam kočnu tečnost galaxovom DOT 4. Ovih dana je to urađeno ponovo (inače nikakvih bitnih problema sa kočnicama), kako i sledi da treba da se čini sa kočnom tečnošću, dakle promena na dve godine. Da sam hteo da prođem jeftinije - mogao sam da uzmem od Ate koji se smatra među njaboljim proizvođačem sistema za kočenje. Litar njihove standardne konzerve DOT 4 (imaju celu seriju dot 4 tečnosti) košta oko 600 din. Ali sam ipak kupio famovu koja mu dođe za nijansu skuplja.
Ako sam morao npr. da kupim Ate diskove i pločice kada sam menjao na svom autu, a ono ne moram njihovu kočnu tečnost. Jer ima bar dva,tri domaća proizvođača maziva u čije kočne tečnosti mogu da sumnjam isto kao što bih sumnjao i u bilo koje uvozne. Odnosno, nemam razloga da sumnjam, a i sasvim ograničeno personalno iskustvo mi to kazuje.
Hvaljene nečega što je domaće jeste potrebno - jer je tokom devedestih zbog ratova kvalitet bio problematičan, a nakon toga i zbog problematičnih privatizacija (Ipak, proizvodnja nistoca, fama i modriče se stabilizovala (u smislu kvaliteta), modernizovala i proširila uplivom stranog kapitala, ili u slučaju FAM-a ponovnim preuzimanjem u državne ruke od neodgovornog vlasnika)
To jeste rezultiralo time da mnogi imaju sumnje u kvalitet domaćih a pri tome usled priitiska svetskih naftaša (npr. Total-a) kao i ogromnog uvoza stranih maziva - ova potonja se reklamiraju na način da prosečnom čoveku to izgleda kao da su neuporedivo bolja od domaćih (i/ili onih koja su manje poznata).
Ako se pogledaju spotovi/reklame npr. Mobila ili Castrola oni generalno izgledaju kao da su neuporedivo bolji npr. domaćih maziva. Ali je istina drugačija. Kao što se ni u jednoj oblasti ne mogu upoređivati brendovi jer je to vrlo glupo (tipa, mercedes vs bmw, nikon vs canon, whirpool vs candy, prasetina vs. jagnjetina...) već vredi upoređivati samo konkretan namenski proizvod dva brenda i ro u istoj klasi - tako ne vredi ni generalizovati niti u pozitivnom niti u negativnom kontekstu.
Sa mazivima pravu istinu znaju oni koji rade u velikim sistemima (voznih parkova) i oni koji rade analize maziva. Sve ostalo su samo pojedinačne opservacije vrlo ograničene upotrebljivosti.
Btw, Amsoil (koji je vrlo američki etabliran brend automativnih maziva) svojim tvrđenjima ume da u odnosu na sebe toliko "spustu" pomenute Mobil ili Catsrol - da mnogi po Americi umeju da veruju da je razlika nebo i zemlja. To jest` da će upropastiti motor ako umesto npr. amsoila sipaju mobil. Al takvi i nisu nikakav parametar.Naravno, Cela ta priča je preširoka za ovako nešto.
Ali ću reći konkretno iskustvo.
Citroen C3 1.4 hdi 2006, uzet polovan 2011. sa verovatno pređenih oko 300,000 km. Potrošnja (u prvoj izmeni) preporučenog ulja Total Quartz 9000 5W-40 za 10.000 km je bila 1.5 L. Nakon toga u drugoj izmeni sipan famov Fenix Premium 5W-40, potrošnja za sledećih 10.000 km tako]e je bila 1.5 L (odnosno za nijansu niža). Nakon toga, tj sada pre koji mesec, sipan Fam Fenix PSA 5W-40 koje je pandan namenskom totalovom ulju Quartz Ineo ECS (osim toga je još tanje u odnosu na Ineo ECS, 10.1 cSt vs. 10.6 cSt na 100 C). Nakon 1700 km nema potrošnje (kao i što nije bilo ni sa prethodnim uljima u prvih par hiljada km). Ipak board konstatuje za neku decimalu (0,2-0,3 L/100 km) nižu potrošnju goriva u odnosu na 5W-40 gradaciju (što je logično i očekivano za sva ACEA C2 ulja u odnosu na 5W-40 gradaciju). Ponavljam, ne tvrdim da je potrošnja goriva toliko niža, nego da board nešto pokazuje. Inače za prosek brzine 22 Km/h ( na pređenih oko 1500 km gradske vožnje po Beogradu) , trenutno board pokazuje 5.5 L/100 km.
Drugi slučaj, moj prijatelj vozi vespu, sipa famovo 2T ulje, mislim da ih je probao nekoliko različitih kvaliteta (birajući valjda neka koja i nisu namenska tj ne zadovoljavaju odgovarajuću normu). Kaže da nema zamerki. Moj drugi prijatelj se kune u FAM od kako sam mu nabavio polusintetiku 10W-40 za njegovog Juga45, pa je posle dvadeset godina sipajući modričin Visko 15W-40 promenio ustaljenu praksu sa famovom polusintetikom. Kada sam mu rekao da famovo ulje nije baš nešto specijalno nego da je najbitnija razlika jer je prešao na generalno tečljivije ulje (pa se motor brže zagreva) - skoro da mi ne veruje. Kaže, ma samo mi nabavi isto. Inače me ne kapira kad mu kažem da bi mu bilo gotovo isto sa bilo kojim 10W-40, manje/više.
Da neko ne bi shvatio da sam nekakav portparol fama, naravno da nisam, niti imam bilo kakav ekonomski interes za direktno protežiranje nekog brenda. Niti sam neko ko će nekritično da se drži floskula tipa kupujmo domaće. Ali ako neki kvalitetan hemičar, mašinac ili radnik kvalitetno radi svoj posao u npr. Srbiji, ja ću ga podržati, jer i ja radim u ovoj zemlji kvalitetno svoj posao pa ću pare da ostavim onima koji na neki način meni ostavljaju pare jer nam je izvor finansiranja gotovo identičan.
Veliki svetski naftaši imaju ovde dovoljno motiva da se domaća proizvodnja maziva ubije. A ona je jedna od retkih kvalitetnih delova industrije koja nije totalno razvaljena poslednjih decenija.
Za moj auto mi piše šta mu sleduje po servisnoj knjižici. Pa dok Fam, Nisotec ili Modriča to budu proizvodili ja nemam bitan razlog da biram nešto drugo.
Usput, pre nešto više od dve godine prilikom menjanja paknova zamenio sam kočnu tečnost galaxovom DOT 4. Ovih dana je to urađeno ponovo (inače nikakvih bitnih problema sa kočnicama), kako i sledi da treba da se čini sa kočnom tečnošću, dakle promena na dve godine. Da sam hteo da prođem jeftinije - mogao sam da uzmem od Ate koji se smatra među njaboljim proizvođačem sistema za kočenje. Litar njihove standardne konzerve DOT 4 (imaju celu seriju dot 4 tečnosti) košta oko 600 din. Ali sam ipak kupio famovu koja mu dođe za nijansu skuplja.
Ako sam morao npr. da kupim Ate diskove i pločice kada sam menjao na svom autu, a ono ne moram njihovu kočnu tečnost. Jer ima bar dva,tri domaća proizvođača maziva u čije kočne tečnosti mogu da sumnjam isto kao što bih sumnjao i u bilo koje uvozne. Odnosno, nemam razloga da sumnjam, a i sasvim ograničeno personalno iskustvo mi to kazuje.
Re: Motorna ulja
Domaća ulja su pogodna za traktore i ostalu poljoprivrednu mehanizaciju.
Moj komšija tvrdi da je sa Modriča uljem uništio motor na Zastavi.
U strani auto bila bi iluzija sipati domaća i bosanska ulja. Mi se još učimo i zejitin da pravimo. Viđao sam da u firmi kupuju domaće ulje za dolivanje za krševe pred rashod, koji troše ulje.
Patriotizam je bolje drugačije iskazati, a ne sa jeftinim uljem upropastiti skup proizvod. Da je FAM dobar, uvozili bi ga Nemci umesto Castrol
Moj komšija tvrdi da je sa Modriča uljem uništio motor na Zastavi.
U strani auto bila bi iluzija sipati domaća i bosanska ulja. Mi se još učimo i zejitin da pravimo. Viđao sam da u firmi kupuju domaće ulje za dolivanje za krševe pred rashod, koji troše ulje.
Patriotizam je bolje drugačije iskazati, a ne sa jeftinim uljem upropastiti skup proizvod. Da je FAM dobar, uvozili bi ga Nemci umesto Castrol

Re: Motorna ulja
Ja sam boga oca prešao sa Modričinim uljem na jugu 45. Auto je prodat u sasvim solidnom stanju, motor skroz ok.
Ne znam kakva je situacija sad, ali teško da su gora nego pre 15 godina.
Tapatalk Pro
Ne znam kakva je situacija sad, ali teško da su gora nego pre 15 godina.
Tapatalk Pro
Re: Motorna ulja
Pa da je nemac srbin, verovatno bi uzeo fam umesto castrol, ali posto nije onda uzima castrol. Ako razumes sta hocu da kazem 

Re: Motorna ulja
Ja ni jedno ni drugo ne bih uzeo sad. 
Tapatalk Pro

Tapatalk Pro