
Vazduhoplovi
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Cena karte ce verovatno biti za padanje u nesvest. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi



Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
methane.master napisao:Danas između 16:30 i 16:45 je iznad BG preletelo neko čudo od aviona, duplo veće od onih koji obično lete. Odmah sam kontaktirao Dragana, ali nije bio na šljaci. Slikao sam ga, telefonom pa je slabo upotrebljivo. Ono što sam siguran je da ima 4 motora. Bem li ga šta je.![]()
video si ovo
http://www.flightradar24.com/data/flights/ek74/#2eeace3
Re: Vazduhoplovi
Kargo bum na beogradskom aerodromu tokom leta
Izvor: Aviokarta.net
Turska aviokompanija Turkish Airlines uvodi redovan kargo let Istanbul - Madrid - Beograd - Istanbul.
Ova kompanija je uputila zahtev Direktoratu civilnog vazduhoplovstva za redovnu kargo liniju na pomenutoj ruti.
U planu je da liniju održava širokotrupni teretni avion Airbus A330-200F sa oznakama "Turkish Cargo". Zahtev u proceduri
Zahtev za kargo let je još uvek u proceduri tvrde u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva. Dozvola će biti izdata odmah po dobijanju saglasnosti Ministarstva saobraćaja.
Na saglasnost ministarstva čekaju i svi ostali (putnički) letovi Turkish Airlinesa ka Beogradu. Očekuje se da će do početka letenjeg reda letenja sve dozvole i biti izdate.
Prema planiranom redu letenja avion bi sletao u Beograd svake subote u 10 minuta iza ponoći i to iz Madrida, a potom bi putovanje nastavljao ka Istanbulu oko pola dva ujutro.
Na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" povremeno sleću veliki, širokotrupni avioni što u putničkom što u kargo saobraćaju, ali ovo je prvi put u poslednjih 25 godina da će jedan takav avion biti redovan gost u Beogradu.
Avion Airbus A330-200F je kargo verzija putničkog aviona iste oznake, uz dodatak slova "F" koje govori da se radi o teretnom avionu (freight na engleskom teret). Ovaj model aviona počeo je da leti 2010. i smatra se veoma modernim i ekonomičnim teretnjakom srednjeg kapaciteta. Turkish Cargo poseduje šest ovakvih aviona. Maksimalna nosivost ovog aviona je 70 tona tereta.
Trenutno na beogradskom aerodromu se na mesečnom nivou preveze od 400 do 800 tona robe, a sa novim kapacitetom koji je najavljen ova količina bi mogla da ide i preko 1000 tona mesečno.
Osim Turkish Cargo linije na beogradski aerodrom će ovog leta redovno sletati i letonska kargo aviokompanija RAF Avia na liniji Budimpešta - Beograd. Ovaj prevoznik koristi male teretne avione Saab 340 sa kapacitetom 3,7 tona i Antonov 26 kapaciteta 5,5 tona. Jedan od ta dva će na aerodrom "Nikola Tesla" sletati pet puta nedeljno, od ponedeljka do petka u jutarnjim satima, a vraćaće se za Budimpeštu istim danima uveče. Kompanija RAF Avia je poznata kao prevoznik za velike poštanske sisteme poput TNT, DHL.
Pored dve nove pomenute kargo linije u Beogradu već duže vreme postoje i redovne linije ka Budimpešti (mađarski CityLine Hungary avionom Antonov An-26B) i Ljubljani (slovenački Solinair avionom Saab 340A). Redovnu liniju Prag - Beograd - Sofija održava i češki avioprevoznik ČSA malim avionom ATR 72-200 iznajmljenim od Farnaira. Registrovanu kargo liniju od Beča do Beograda ima i Lufthansa Cargo, a povremeni ali čest gost u poslednje vreme na Surčinu je i azerbejdžanski teretni džambo džet Silk Way Airlinesa (Boeing 747-400F).
Izvor: Aviokarta.net
Turska aviokompanija Turkish Airlines uvodi redovan kargo let Istanbul - Madrid - Beograd - Istanbul.
Ova kompanija je uputila zahtev Direktoratu civilnog vazduhoplovstva za redovnu kargo liniju na pomenutoj ruti.
U planu je da liniju održava širokotrupni teretni avion Airbus A330-200F sa oznakama "Turkish Cargo". Zahtev u proceduri
Zahtev za kargo let je još uvek u proceduri tvrde u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva. Dozvola će biti izdata odmah po dobijanju saglasnosti Ministarstva saobraćaja.
Na saglasnost ministarstva čekaju i svi ostali (putnički) letovi Turkish Airlinesa ka Beogradu. Očekuje se da će do početka letenjeg reda letenja sve dozvole i biti izdate.
Prema planiranom redu letenja avion bi sletao u Beograd svake subote u 10 minuta iza ponoći i to iz Madrida, a potom bi putovanje nastavljao ka Istanbulu oko pola dva ujutro.
Na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" povremeno sleću veliki, širokotrupni avioni što u putničkom što u kargo saobraćaju, ali ovo je prvi put u poslednjih 25 godina da će jedan takav avion biti redovan gost u Beogradu.
Avion Airbus A330-200F je kargo verzija putničkog aviona iste oznake, uz dodatak slova "F" koje govori da se radi o teretnom avionu (freight na engleskom teret). Ovaj model aviona počeo je da leti 2010. i smatra se veoma modernim i ekonomičnim teretnjakom srednjeg kapaciteta. Turkish Cargo poseduje šest ovakvih aviona. Maksimalna nosivost ovog aviona je 70 tona tereta.
Trenutno na beogradskom aerodromu se na mesečnom nivou preveze od 400 do 800 tona robe, a sa novim kapacitetom koji je najavljen ova količina bi mogla da ide i preko 1000 tona mesečno.
Osim Turkish Cargo linije na beogradski aerodrom će ovog leta redovno sletati i letonska kargo aviokompanija RAF Avia na liniji Budimpešta - Beograd. Ovaj prevoznik koristi male teretne avione Saab 340 sa kapacitetom 3,7 tona i Antonov 26 kapaciteta 5,5 tona. Jedan od ta dva će na aerodrom "Nikola Tesla" sletati pet puta nedeljno, od ponedeljka do petka u jutarnjim satima, a vraćaće se za Budimpeštu istim danima uveče. Kompanija RAF Avia je poznata kao prevoznik za velike poštanske sisteme poput TNT, DHL.
Pored dve nove pomenute kargo linije u Beogradu već duže vreme postoje i redovne linije ka Budimpešti (mađarski CityLine Hungary avionom Antonov An-26B) i Ljubljani (slovenački Solinair avionom Saab 340A). Redovnu liniju Prag - Beograd - Sofija održava i češki avioprevoznik ČSA malim avionom ATR 72-200 iznajmljenim od Farnaira. Registrovanu kargo liniju od Beča do Beograda ima i Lufthansa Cargo, a povremeni ali čest gost u poslednje vreme na Surčinu je i azerbejdžanski teretni džambo džet Silk Way Airlinesa (Boeing 747-400F).
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Izvinjavam se što kasnim sa odgovorom, imao sam problema sa netom.zvrljac napisao: video si ovo
http://www.flightradar24.com/data/flights/ek74/#2eeace3
Mogao bi da bude, koliko se sećam, ovaj koji sam video je leteo na jugoistok.
Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
An-225 Mriya
http://gelio.livejournal.com/193025.html
http://gelio.livejournal.com/193025.html
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
kakav airbus380, kakve p..ke materine 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Evo ga jos jedan hebach iz ruske kujne, iako nije bas avion.
http://www.youtube.com/watch?v=V8Nu94khHoo
http://www.youtube.com/watch?v=V8Nu94khHoo

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
odlicna je prica koga ne mrzi da malo gugla, vezana za kaspijsko cudoviste...
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Plastikaner, kao i Pajin bicikldragan napisao:kakav airbus380, kakve p..ke materine


- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Geza napisao:An-225 Mriya
http://gelio.livejournal.com/193025.html
Imao sam negde link do galerija slika od zimus sa aerodroma u ZG. Auuu kakav monstrum.

Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
Mislim da je štos u tome što se danas avio-terorizam povezuje sa islamistima, a ovde je bila reč o malezijskom avionu koji je leteo u delu sveta u kome nema "zanimljivih" ciljeva za teroriste. Malezija je (po meni) po pitanju islama uz rame sa Saudijskom Arabijom... zato niko nije sumnjao na otmicu.Ix. napisao: ...
Ovo je zvanična ruta između waypointa na kojoj Malezijci kažu da su ga videli:
...
Zuzazu, jeste opasna rapidna dekompresija, ali to ne bi trebalo da se dogodi ako je avion ispravan. Hoću reći, to je samo jedna od potencijalnih opasnosti koje mogu nastati usled neke neispravnosti. Meni kao veći problem izgleda kosmičko zračenje (što je i Dragan pomenuo), koje je na tim visinama već veoma jako. Npr. Concorde-i su krstarili na 17 km... i tako 30 godina. Mogu misliti koliku su dozu zračenja primili njihovi piloti.zuzazu napisao: Kao sto znas, za razliku od tog tvog " sto je iskocio", piloti civilnih aviona ne lete sa kiseonickom maskom na licu.
Postoje dve vrste dekompresije - lagana i rapidna.
Uh, kad ovako počnu da pišu, kao da je reč o ne znam kakvom čudu. "Prvi put za poslednjih 25 godina"...Geza napisao: Na beogradski aerodrom "Nikola Tesla" povremeno sleću veliki, širokotrupni avioni što u putničkom što u kargo saobraćaju, ali ovo je prvi put u poslednjih 25 godina da će jedan takav avion biti redovan gost u Beogradu.

Ne znam da li se Il-76 kvalifikuje kao širokotrupni, ali naša firma Air Tomisko ima jedan u kargo varijanti, takođe mu je matični aerodrom Surčin.
Što bi rekli Rusi za kompozit sa karbonskim vlaknima: "ugljeplastik":BAJKER napisao:Plastikaner, kao i Pajin bicikl




Na slici je jedan noviji MiG-29, a ova oznaka valjda znači da je taj deo krila od karbon fibera, pa da se ne gazi po njemu. Izvor slike: http://englishrussia.com/2014/03/20/rus ... in-armenia
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
@snork, kada letis i kada mozes da izaberes izmedju dve solucije, uvek se ide na tzv "safe side". Tj, "sto da cackam mecku".
Npr Jat B737 kao sto sam pisao, najveci broj problema ima sa presurizacionim sistemom. Ja sam licno imao dekompresiju na letu Rim - Beograd. Nije bila rapidna, maske nisu ispale, ali je kabina otisla preko 10.000 ft i vadili smo maske, deklarisali emergency i pre nego sto se aktivirao kiseonicki sistem spicili dole (bila je kontrola Brindizi).
Poslednji poznati primer koji nije bio tako davno je Helios (isto nije rapidna).
Na slikama imas primere ostecenja kod rapidne dekompresije, To je samo deo fotki sa neta. Sad zamisli da su bili na levelima iznad 400..... Ove slike ne bi gledao.
Inace, imali smo predavanja tih dana kada je let nestao, i nas bezbednjak u kompaniji, je odmah rekao da je bomba. Cim kompanija ne objavljuje vesti odmah, znaci da ne znaju sta da kazu i da nesto kriju. Bar tako on rece.
Hvala ti za Ugleplastik, ulepsao si mi dan!
Npr Jat B737 kao sto sam pisao, najveci broj problema ima sa presurizacionim sistemom. Ja sam licno imao dekompresiju na letu Rim - Beograd. Nije bila rapidna, maske nisu ispale, ali je kabina otisla preko 10.000 ft i vadili smo maske, deklarisali emergency i pre nego sto se aktivirao kiseonicki sistem spicili dole (bila je kontrola Brindizi).
Poslednji poznati primer koji nije bio tako davno je Helios (isto nije rapidna).
Na slikama imas primere ostecenja kod rapidne dekompresije, To je samo deo fotki sa neta. Sad zamisli da su bili na levelima iznad 400..... Ove slike ne bi gledao.
Inace, imali smo predavanja tih dana kada je let nestao, i nas bezbednjak u kompaniji, je odmah rekao da je bomba. Cim kompanija ne objavljuje vesti odmah, znaci da ne znaju sta da kazu i da nesto kriju. Bar tako on rece.
Hvala ti za Ugleplastik, ulepsao si mi dan!
Re: Vazduhoplovi
"Etihad" i zvanično deoničar "Er Srbije"
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... 22+i+zvanično+deoničar+%22Er+Srbije%22.html
Predsednik i generalni direktor "Etihad ervejza" Džejms Hogan izjavio je da će na osnovu dobijene zvanične potvrde, inicijalni zajam dat "Er Srbiji" u vrednosti od 40 miliona dolara biti preinačen u akcijski kapital.
Nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata "Etihad ervejz" potvrdila je da na osnovu dobijene zvanične saglasnosti postaje deoničar srpske aviokompanije "Er Srbija".
Predsednik i generalni direktor "Etihad ervejza" Džejms Hogan izjavio je da će na osnovu dobijene zvanične potvrde, inicijalni zajam dat "Er Srbiji" u vrednosti od 40 miliona dolara biti preinačen u akcijski kapital, navodi se u saopštenju.
"Sa zadovoljstvom potvrđujem da je Etihad ervejz sada deoničar Er Srbije sa udelom od 49 odsto. Ova investicija predstavlja osnov našeg partnerstva s Vladom Srbije i zajedničkih napora koje ćemo ulagati kako bi se Er Srbija razvila u regionalnog lidera u oblasti vazduhoplovstva", rekao je Hogan.
Kako je navedeno, tim povodom potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić izrazio je zadovoljstvo što je sporazum sa strateškim partnerom "Er Srbije" - "Etihad ervejzom", sada i zvanično zaokružen.
Generalni direktor "Er Srbije" Dane Kondić naglasio je da ta kompanija ima odličan poslovni plan, kao i jasan mandat od vlade da izgradi bezbednu, prvorazrednu i profitabilnu aviokompaniju.
Vlada Srbije potpisala je 1. avgusta 2013. sa Etihad ervejzom sporazum o strateškom partnerstvu kojim bi ta kompanija trebalo da postane vlasnik 49 odsto kapitala srpske avikompanije i na osnovu kojeg je "Jat ervejz" promenio ime u "Er Srbija".
Prema do sada objavljenim informacijama, Vlada Srbije i Etihad su se obavezali da obezbede po 40 miliona dolara za kapital "Er Srbije", kao i dodatnu deoničarsku pozajmicu od po 60 miliona dolara da bi se zadovoljile potrebe za operativnim kapitalom i podrzao razvoj mreže zajedničke aviokompanije.
Etihad ervejz počeo je da radi 2003, a već 2013. prevezao je 11,5 miliona putnika. Sa matičnog međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju, "Etihad ervejz" obavlja putnički i robni saobraćaj ka 103 destinacije na Bliskom istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i Americi.
Etihadovu flotu čini 95 "erbasovih" i "boingovih" aviona kojima će se sukcesivno pridružiti još 220 naručenih aviona od kompanija "Boing" i "Erbas".
"Etihad ervejz" ima udela u aviokompanijama Erberlin, Er Sejšeli, Virdžin Australija, Er Lingus, Er Srbija i Džet ervejz, a čeka na zvaničnu saglasnost za ulaganje u regionalnu aviokompaniju Darvin erlajn sa sedištem u Švajcarskoj.
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić izjavo je prošle sedmice da će ugovor srpske vlade sa Etihadom o osnovanju "Er Srbije" biti objavljen kad bude završen upis vlasništa u toj zajedničkoj aviokompaniji.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... 22+i+zvanično+deoničar+%22Er+Srbije%22.html
Predsednik i generalni direktor "Etihad ervejza" Džejms Hogan izjavio je da će na osnovu dobijene zvanične potvrde, inicijalni zajam dat "Er Srbiji" u vrednosti od 40 miliona dolara biti preinačen u akcijski kapital.
Nacionalna aviokompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata "Etihad ervejz" potvrdila je da na osnovu dobijene zvanične saglasnosti postaje deoničar srpske aviokompanije "Er Srbija".
Predsednik i generalni direktor "Etihad ervejza" Džejms Hogan izjavio je da će na osnovu dobijene zvanične potvrde, inicijalni zajam dat "Er Srbiji" u vrednosti od 40 miliona dolara biti preinačen u akcijski kapital, navodi se u saopštenju.
"Sa zadovoljstvom potvrđujem da je Etihad ervejz sada deoničar Er Srbije sa udelom od 49 odsto. Ova investicija predstavlja osnov našeg partnerstva s Vladom Srbije i zajedničkih napora koje ćemo ulagati kako bi se Er Srbija razvila u regionalnog lidera u oblasti vazduhoplovstva", rekao je Hogan.
Kako je navedeno, tim povodom potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić izrazio je zadovoljstvo što je sporazum sa strateškim partnerom "Er Srbije" - "Etihad ervejzom", sada i zvanično zaokružen.
Generalni direktor "Er Srbije" Dane Kondić naglasio je da ta kompanija ima odličan poslovni plan, kao i jasan mandat od vlade da izgradi bezbednu, prvorazrednu i profitabilnu aviokompaniju.
Vlada Srbije potpisala je 1. avgusta 2013. sa Etihad ervejzom sporazum o strateškom partnerstvu kojim bi ta kompanija trebalo da postane vlasnik 49 odsto kapitala srpske avikompanije i na osnovu kojeg je "Jat ervejz" promenio ime u "Er Srbija".
Prema do sada objavljenim informacijama, Vlada Srbije i Etihad su se obavezali da obezbede po 40 miliona dolara za kapital "Er Srbije", kao i dodatnu deoničarsku pozajmicu od po 60 miliona dolara da bi se zadovoljile potrebe za operativnim kapitalom i podrzao razvoj mreže zajedničke aviokompanije.
Etihad ervejz počeo je da radi 2003, a već 2013. prevezao je 11,5 miliona putnika. Sa matičnog međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju, "Etihad ervejz" obavlja putnički i robni saobraćaj ka 103 destinacije na Bliskom istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i Americi.
Etihadovu flotu čini 95 "erbasovih" i "boingovih" aviona kojima će se sukcesivno pridružiti još 220 naručenih aviona od kompanija "Boing" i "Erbas".
"Etihad ervejz" ima udela u aviokompanijama Erberlin, Er Sejšeli, Virdžin Australija, Er Lingus, Er Srbija i Džet ervejz, a čeka na zvaničnu saglasnost za ulaganje u regionalnu aviokompaniju Darvin erlajn sa sedištem u Švajcarskoj.
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić izjavo je prošle sedmice da će ugovor srpske vlade sa Etihadom o osnovanju "Er Srbije" biti objavljen kad bude završen upis vlasništa u toj zajedničkoj aviokompaniji.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


