Uf, raspisali ste se

Slobo,
Slazem se za performanse dizela, odnosno prednost zbog obrtnog momenta. Ipak ako zanemarimo obrtni momenat i gledamo ostale karakteristike - 9,2 od 0-100km/h i 200 kmh maks. brzina - ni benzinac nije za podcenjivanje. A pri tom neko ne voli dizele (moj cale, koji donosi odluku

Heroj,
Ok, verovatno na kraju (posle 5 godina) dizel ima prednost po troskovima, ali tolika nije. Sto se tice potrosnje, naravno lazu oni i nema sanse da benzinac trosi 6 litara prosecno. Ali isto tako lazu i za dizel. Verujem da lazu proporcionalno, tako da ajde da je razlika i 2 litre, ali vise nije. Po podacima litar ipo. Npr. Qashqai 1.6 trosi 9,5 u gradu (po brosuri ako se ne varam 8,5). Govorim o normalnoj voznji, kada se nagazi benzinac potrosice 15 litara (potrosice i dizel dosta), ali koliko ce se cesto gaziti... Mazda po brosuri trosi u gradu 7,5 - meni je logicno da bi onda u realnim uslovima trebala da trosi 8,5, pa nek bude i 9,5 - vise nije 100%. Kad se kaze 2.0 atmosferski benzinac, naravno prvo sto padne na pamet je ogromna potrosnja. Ono sto se zaboravlja kod ove Mazde jeste Skyactive. Isto kao sto je VW uradio sa downsizingom i turbo motorima kako bi se smanjila potrosnja, a zadrzale performanse vece zapremine, Mazda je uradila sa Skyactivom.
Floyd,
Varas se


Tex,
Ne sumnjam da dizel ima bolje performanse, pogotovo kada se doda gas, pa kad te silni Nm zalepe u sediste. Naravno i ja bih se pre odlucio za dizela. Ipak benzinac koji su ponudili je daleko od neadekvatnog. Slazem se i da ce se dizel na kraju isplatiti, ne drasticno, ali hoce. Ali na kraju, za par godina. U startu treba doplatiti solidnu sumu. A kao sto si se i ti slozio - oprema ili dizel, naravno oprema. Bar sto se tice ove Mazde. Da se kod mene razmislja o kupovini za recimo 25k, uzeo bi se dizel. Ipak razmislja se o manjoj cifri.
I na kraju podaci o potrosnji novog SKYACTIVE benzinca, sa prednjim pogonom:
Grad: 7,5 litara
Izvan grada: 5,1 litar
Mesovito: 6 litara
Ove brojke su u stvarnosti naravno vece, ali tako je i kod svih drugih proizvodjaca.