TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14267
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plin vs Benzin

Post od Saša »

Evo jednog takvog u mom avataru... ;)
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Evo nešto o manama TNG:
1. Sagrevanje TNG u cilindrima je drugačije nego benzinske smeše. Temperatura gasova je veća, a front plamena u cilindru je drugačiji, što dovodi do problema kod pojedinih modela vozila. Recimo oblik komore za sagorevanje se dimenzioniše prema zahtevanom frontu plamena, sagorevanjem TNG ili neodgovarajućih svećica sve se menja. Ovo je dovoljno na pojedinim modelima za izgorevanje klipova ili ventila;
2. Oktanski broj značajno varira od ispod 90 pa do preko 100 oktana, što može biti opasno po klipove motora, glavu i dihtung glave motora. Na starim modelima ovo je bila ubitačna boljka (lade i jugići recimo su bili redovni na zameni dihtunga glave motora i ventila) a novi modeli imaju više manje uspešnu zaštitu senzorom protiv detonacija ali zato se gubi značajno na snazi.
3. Odnos mešavine propana i butana je problematičan, i stalno promenjev, sezonski i u zavisnosti od distributera, što pravi probleme sa podešavanjem uređaja i autoadaptivima, ECU i prilnskog i benzinskog, što na pojedinim modelima stvara totalnu zbrku pa zato se kaže da nisu podesni za TNG. Zbog ovoga, prva sekvent vozila koja su bila polufabrička pravljena su isključivo za propan.
Ovo je samo jedan deo priče....

Ove mane su najizraženije u forsiranoj vožnji, recimo na velikim usponima pri punom gasu, na autoputu, gde se obično havarije i dešavaju....
Jedino TNG bi bio pozitivan kod hladnog starta, zbog ispiranja cilindara - lošeg podmazivanja, ali hladan start je uvek na benzin. Ekološki je značajno povoljniji ali za nas kao vlasnika vozila to ne igra ulogu.
O detaljima se može danima pričati, nema kraja.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Plin vs Benzin

Post od McGruja »

Ovo sad ja naivo:

1. Teoretski, koliko temperatura gasova utiče na trajnost motora (Prva rečenica tvog posta). Povećava temp ulja?
Ali plin je čistiji, pa ulje duže zadržava osobine
Koj eprobleme izaziva fron sagorevanja?

2. Ja osećam promenu snage motora na plinu, i to mi je skroz jasno i zašto, ali to se prežali na jačim motorima.
Da li ovde nešto šteti motoru

3. Adaptacija plinskog kompjutera bi trebalo da je automatika na novijim sekventima, što se tiče zimski/letnji plin
Ali u pravu si, to jeste problem, koji zahteva kraću posetu plinadđiji na podešavanje recimo više temperature rashladne tečnosti prilikom prebacivanja na plin (opet moje teorijsko razmišljanje, a deilo mi se ove zime da sam imao problem gađenja motora na -20 prilikom prebacivanja na plin. to sm rešio ručnim rebacibanjem kada je temp antifriza bila preko 70)

4. Da li misliš da autoputem treba na svakim 100nikak kilometara prebacivati sa plin na benzin i obratno?
Jer sam ja primetio da nakon 500 km vožnje na benzin, kada prebacim na plin, potrebno je nekih 100nikak km da sve ponovo se adaptira na plin

Idem sad da spavam, ali unapred ti hvala na volji i vremenu
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Plin vs Benzin

Post od Sh@rance »

MAD MAX napisao:Ove mane su najizraženije u forsiranoj vožnji, recimo na velikim usponima pri punom gasu, na autoputu, gde se obično havarije i dešavaju....
Svaka cast majstore :doubleup: evo pronasao sam se u ovim tvojim opisima, mi se na proslom autu upravo desila havarija zbog plina tacnije snazna detonacija ispod haube, na auto putu pri brzini od 160 km/h
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Plin vs Benzin

Post od dragan »

sta se dogadja sa uljem u motorima koji se pogone na plin, da li degradira brze ili sporije nego na benzin i da li to ima los ili dobar uticaj na motor?
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14267
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plin vs Benzin

Post od Saša »

@McGruja

Za ovo pod 4.

U Grčkoj sam vozeći se u "lokalu" spržio rezervoar gasa do kraja, no imao sam i pun benzina (sipao puna oba u Makedoniji) pa sam nastavio vožnju dalje na benzin. Na benzinu sam prešao nekih 300 km - sve dok nisam došao u Makedoniju u povratku i ponovo sipao gas. Nikakve promene u ponašanju motora nisam pritom primetio. Sve je savršeno radilo i na jednom i na drugom gorivu, dakle nije bila uopšte potrebna adaptacija koju pominješ...

@Dragan

Ulje je prilikom vožnje na gas primetno čišće nego kada se vozi na benzin. Rekao bih da mu se takvom vožnjom produžava ciklus zamene, a sve to dobro utiče i na motor...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Što se tiče temperature sagorevanja TNG stvar je posebno komplikovana.
Sam po sebi ima višu temperaturu sagorevanja (ne mogu tačno da kažem koliko ali recimo 10-15%). Problem se javlja jer sagorevanjem TNG stvaraju se naslage po klipovima ventilima, svećicama koje se lako užare i dovode do ranijeg paljenja i do masovnog detoniranja. Drugo, sam odnos smeše, vazduh - TNG je neprecizan i ostavljen majstorima da ga podešavaju softverski, i u slučaju siromašne smeše temperatura gasova se značajno povećava. Vremenom i prljanjem dizni, sistemu se osiromašuje smeša. Ovaj problem se može videti i po svećicama, koje posle oštrije vožnje budu bele ili čak plavkaste - znači usijavane, pa odatle i priča za "specijalne" svećice za TNG.

Što se ulja tice, ono bi trebalo da može da izdrži duže po pitanju čestica čađi i prisustva goriva, ali i zahteva neke posebne uslove, kao niži procenat pepela, stabilnost na oksidaciju i sl, što je posledica povećane temperature sagorevanja. Mislim da bi sva ulja ACEA A3 5W-40 trebalo da zadovolje ove uslove.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

McGruja napisao:Ovo sad ja naivo:


3. Adaptacija plinskog kompjutera bi trebalo da je automatika na novijim sekventima, što se tiče zimski/letnji plin
Ali u pravu si, to jeste problem, koji zahteva kraću posetu plinadđiji na podešavanje recimo više temperature rashladne tečnosti prilikom prebacivanja na plin (opet moje teorijsko razmišljanje, a deilo mi se ove zime da sam imao problem gađenja motora na -20 prilikom prebacivanja na plin. to sm rešio ručnim rebacibanjem kada je temp antifriza bila preko 70)

4. Da li misliš da autoputem treba na svakim 100nikak kilometara prebacivati sa plin na benzin i obratno?
Jer sam ja primetio da nakon 500 km vožnje na benzin, kada prebacim na plin, potrebno je nekih 100nikak km da sve ponovo se adaptira na plin

Idem sad da spavam, ali unapred ti hvala na volji i vremenu
Usklađenost plin-benzin ECU je glavni zajeb. Zato izlaze novi modeli centralne TNG jedinice. Postoje auti koji recimo posle rada na TNG ne mogu na benzinu da rade nikako. Problem su autoadaptivi, jer se komp prilagodi smeši (to jeste dužine sekvenci ubrizgavanja) prilagodi plinu koji je ustvari "krivac" i koji ima nakaradne parametre, i sa tim parametrima ne može na benzinu da sastavi. Resetuju se parametri na centralnom ECU i onda na benzin ide normalno, sve do prvog prebacivanaj na gas. Takav je recimo Renault 1.2 16v a ima još masa primera. Naravno zavisi od ugrađenog tipa tng i njegove podešenost ali problem je evidentan. Jako je bitno a laički prepoznatljivo da potrošnja na gas bude nešto veća nego na benzin, recimo da prosečna potrošnja na TNG bude veća 15-20% nego što pokazuje bord kompjuter.

Što se tiče vožnje na TNG posebno kod japanaca, po meni treba smanjiti doživljaj pri vožnji na TNG, možda izbegavati vožnju na višim obrtajima i malim gasom (onda je smeša posebno siromašna i daje izuzetno visoke temp. sagorevanja) i možda povremeno prebeciti na benzin.
Smešno jeste, ali možda najbezbolnija vožnja na TNG je gradska, taksi uslovi i to kad se motor danima ne gasi, što sam lično video za vreme skorašnjih mrazeva. Radi Dacija 1.6 deset dana bez gašenja :think:
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od Sloba »

MAD MAX napisao:Drugo, sam odnos smeše, vazduh - TNG je neprecizan i ostavljen majstorima da ga podešavaju softverski, i u slučaju siromašne smeše temperatura gasova se značajno povećava. Vremenom i prljanjem dizni, sistemu se osiromašuje smeša. Ovaj problem se može videti i po svećicama, koje posle oštrije vožnje budu bele ili čak plavkaste - znači usijavane, pa odatle i priča za "specijalne" svećice za TNG.
"Specijalne" svećice namenjene za auto-gas imaju prilagođen zazor i napon zbog težeg paljenja smeše zbog njene nehomogenosti u komori, a ne zbog odnosa između sastojaka, prebogate ili preslabe smeše, kako si rekao.

I svećice u ulje kod motora sa pogonom na gas imaju duži interval zamene. Benzin razgrađuje ulje, gas ne. Manje koksa, manje čađi, potpunije sagorevanje...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Ulje sigurno može da pređe više na TNG, (brendirano, sintetičko) ali svećice imaju duplo manji interval u servisima a sa razlogom.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14267
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plin vs Benzin

Post od Saša »

Moje iskustvo sa svećicama nije takvo, tj da je to tačno crkavale bi mnogo ranije nego što bi bilo očekivano, a nisu. Imam utisak da je svemu "potrošnom" pri vožnji na gas produžen interval...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Koliko ti je prešao auto i na koliko menjaš svećice?
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14267
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Plin vs Benzin

Post od Saša »

Punto je trenutno na 19.700 km i još nije došlo vreme zamene (8. marta napunio godinu dana), govorio sam o prethodnom automobilu, Yugo 60 ('90.-to godište). Za 4 godine i još koji mesec prešao sam sa njim nešto više od 72.000 km i samo sam jednom promenio svećice, i to više preventivno, odnosno i sa starim je motor radio perfektno... Nikakve posebne svećice inače to nisu bile, obična Bosna Super, čini mi se... :)

I da, imao sam za to vreme i progorevanje dihtunga glave - jedini problem sa njim. Da li je to bilo baš zbog vožnje na gas - ne znam. Rešeno za jedno popodne u režiji "ćale i ja" (poravnata glava pre toga, stavljen dihtung kod kojeg nije potrebno naknadno dotezanje glave, jedino nisam uspeo naći nove šrafove pa smo pažljivo pritegli stare) i teraj dalje... :)
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Na svećicama je jako skupo štedeti. Kad običan vozač oseti da auto prekida, ne radi cilindar, itd, vreme za zamenu je davno isteklo a gorivo potrošeno bez veze može kupiti više kompleta istih. O gubitcima snage.....


Sloba je naveo
"Specijalne" svećice namenjene za auto-gas imaju prilagođen zazor i napon zbog težeg paljenja smeše zbog njene nehomogenosti u komori, a ne zbog odnosa između sastojaka, prebogate ili preslabe smeše.
Zazor svećice se podešava i to nije razlika. Zazor je preporučen od strane proizvođača vozila a ne svećica.
Razlika u svećicama za TNG i običnih je u kvalitetu i materijalu elektroda i često u njihovoj debljini (za TNG je obično tanja centralna elektroda i ona je bakarna, presvučena tvrdom legurom. Bakarna, i mala upravo radi lakšeg hlađenja zbog povišene temperature u komori. Opisao sam upravo NGK za LPG a one su naravno najbolje).
Napon varnice ne određuje tip svećice, već je to karakteristika bobina i zazora na svećici. Tip bobine određuje zahtevani zazor.
Inače evo još jedne prednosti voženje na TNG. U slučaju crkavanja svećice, vožnja na benzin na dužem putu (povratak sa odmora recimo) može izazvati velike havarije na motoru, zbog ispiranja cilindra i lošeg podmazivanja, kao i pregrevanja i crkavanja katalizatora i lamda sondi a na TNG se to neće desiti.

Valjalo bi napraviti posebnu temu o svećicama, jer mnogo znači a malo se na njih obraća pažnja.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12125
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Plin vs Benzin

Post od Bax »

ja mogu da dodam da je burazeru na Epici zveknuo motor na 60.000km,upravo na auto putu. vozio je na plin od prvog dana...Redni 6ak 2000 kubika.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Odgovori