TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12130
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Plin vs Benzin

Post od Bax »

Zar nema Volvo neke modele?

Elem ja sam iz mog skromnog iskustva, skapitao da sahranim motor, relativno brzo, tj za tih 60.000km...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Evo šta kaže Stalker o specifičnim uljima za TNG.
http://motornaulja.blogspot.com/search?q=ulja+za+TNG

Očigledno da nije tačna priča da sagorevanjem TNG nema pepela, a upravo se vidi da ima više i da je bitno da ulja budu Low Saps, to jeste ista ono akoja idu za vozila dizel sa DPF ili FAP filterima, znači neko ACEA C kategorije.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Plin vs Benzin

Post od TheWickerMan »

MAD MAX napisao:@TheWickerMan
Ma baš se slažem sa tobom sram nas bilo! Ja za razliku od tebe imam dovoljno keša pa ne vozim TNG. Inače da nemam kao ti, baš bi prešao na TNG! :sreckovic:
Gde nađe baš 1.5 DCI ??? On je možda išao na ložak, a na jednom sličnom mestu, slični tebi su se ubili od dokazivanja da je ložak baš blagotvoran za CR i to baš na DCI!

Inače da dodam, taj navodni "FlashLube" što je po tebi neki spas, je dokazan štetočina, po pitanju lamda sondi i katalizatora, tako da nov auto taman traje 50 tak hiljada km da valja.

Gde nađe baš AC Schnitzer za primer proizvodnje vozila na TNG? Pa oni karabudže kola po narudžbini, slično meni samo malo bolje :rofl:
Ajde nađi kola koja siđu sa montažne trake iz matične fabrike sa ugrađenim TNG-om. Prvo kad bi tako nešto i postojalo, trebala bi da im bude jedinstvena ECU jedinica, a ja bar ne znam da tako nešto postoji. Ovako TNG laže ECU, to jeste TNG je jedan običan emulator. Što to tolike fabrike, giganti, to u fabrici ne ugrade kad je to sve tako dobro, pouzdano, blagotvorno? Recimo VW, najveći svetski proizvođač?

Jeste,sram te bilo :)

Što se osećaš prozvanim za Dci-ja? Ovo sam ja slikao kod prijatelja u radionici,sipan je ED ali dobio malecnu iberturažu ;) voleo bi da pojasniš ovo "slični meni" ? To su oni koji nemaju isto mišljenje kao i ti? i oni koji nisu drčni kao ti? i koji se ne busaju kako sve najbolje znaju kao ti? ( e,da , ložaku nije mesto u autu,čak ni u 1.6D i sličnim starijim motorima ;) )
Dalje neću da se raspravljam iz prostog razloga jer si u pravu :bravo:

:prdi: :prdi: :prdi:
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Plin vs Benzin

Post od MAD MAX »

Od čega je dobio iberturu? Od ulja iz turbine? Vidi se da je motor trošio ulje ili je zaista išao na ložu.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Plin vs Benzin

Post od TheWickerMan »

Ulje iz turbine... spalio prvi klip , sjebao glavu i ventil,turbina takođe...
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO

Post od mr.Big »

Ala ste ulepšali Mangetu dan... :D

...čisto da ne bude zabune:
mr.Big napisao:Plin u Srbiji produzava vek motora u odnosu na koriscenje domaćeg benzina
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20487
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Plin vs Benzin

Post od Heinz »

MAD MAX napisao: Svećice bi trebalo skidati i kontrolisati njihovo stanje i zazor (koji se slobodno može podesiti na tipovima svećica koji to dozvoljavaju) na 10 000km. Zazor se vremenom povećava, čime se svećica počinje da abnormalno troši a opterećuje i bobine koje brže pregorevaju. Prvi signal je jutarnje paljenje i na kratko odmah po paljenju, neravnomeran rad motora zbog nekog cilindra.
Evo ja moje NGK nisam kontrolisao 43k km, ne vidim da mi prave neki problem. Inače je interval zamene (fabrički, prilikom vožnje na benzin jel) 60k km.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dragvorl »

MAD MAX napisao:@TheWickerMan
Ma baš se slažem sa tobom sram nas bilo! Ja za razliku od tebe imam dovoljno keša pa ne vozim TNG. Inače da nemam kao ti, baš bi prešao na TNG! :sreckovic:
Ko koliko keša ima raspravite na nekom drugom mestu, ovaj forum svakako nije mesto za to. Hvala.

MAD MAX napisao:Što to tolike fabrike, giganti, to u fabrici ne ugrade kad je to sve tako dobro, pouzdano, blagotvorno? Recimo VW, najveći svetski proizvođač?
Ima fabrickih sistema koji se ugradjuju fabricki:
In a world premiere at the Bologna Motor Show, Volkswagen is presenting the first Golf ever to be factory-equipped for operation with auto gas (LPG). The bivalent drive – a simple switchover and it can be driven with gasoline – reduces costs and emissions. When the new Golf BiFuel is powered by LPG (liquified petroleum gas), its environmental impact compared to a gasoline engine: a greater than 10 percent reduction in CO2 emissions.

The engine fitted to the Golf BiFuel has been specifically configured and tested for LPG operation making it more durable than modified petrol engines. The vehicle, with both petrol and LPG fuel tanks, has also undergone extensive crash-testing making it safer than aftermarket alternatives.
http://www.zercustoms.com/news/Volkswag ... iFuel.html

Ima i Polo i Golf Plus evo i fabrickog sajta, takodje postoji i Fiat 500 sa LPG pogonom, a verovatno i mnogi drugi.

Dalje, kada smo vec kod gubitka snage na TNG, moram dodati jos jedan faktor koji utice na to, sem vec navedene specificnog sadrzaja energije u zapreminskoj jedinici, a to je smanjena volumetrijska efikasnost, tj. smanjena efikasnost protoka radne materije u cilindru:
. If the properties of propane are compared with those of gasoline and alcohols, the following
benefits and/or shortcomings can be expected when it is used as the SI engine fuel. Propane has lower density and
stoichiometric fuel–air ratio than gasoline, and thus, it could reduce the specific fuel consumption and exhaust
emissions. If a propane fueled SI engine operates at the same equivalence ratio as a similar gasoline fueled engine,
higher effective power could be expected due to the higher calorific value of propane. However, as will be explained
below, this advantage may be balanced by decreasing volumetric efficiency. On the other hand, propane can be used
at higher compression ratios due to its higher octane number, and as a consequence of this property, engine
performance, that is engine power and thermal efficiency, would be increased.

The above mentioned properties of propane make it an attractive alternative fuel for spark ignition engines. The
most important drawback of this fuel is that it reduces the engine volumetric efficiency and consequently the fresh
charge mass, which is mainly due to its rising inlet temperature and its entering the intake system in the gaseous
state.
This problem can be removed by cooling, i.e. offsetting the heat in the inlet manifold.
From the point of view of the engine performance parameters, operation with propane reduces the brake-specific
fuel consumption (BSFC) as it can work with leaner air–fuel ratios than gasoline. However, because of the loss of
volumetric efficiency, which is mainly due to high inlet or suction temperature that causes a drop in the fresh charge
mass, engines run on LPG tend to produce 3–5% lesser power than when run on gasoline. It was observed that by
offsetting the heat in the inlet manifold, a gain of up to 8% in volumetric efficiency with respect to gasoline was
achieved, accompanied by an increase in engine power output levels equal to that of gasoline.
http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf

Iz istog dokumenta:
On the other hand the L.P.G. run SI Engine it is observed that the hot spots lead to surface pitting on the Engine
Cylinder Block, Head, Valves, Valve stem & clearance increase in Valve guides. Apart from this, some time it may
lead to development of cracks & distortion in Cylinder Heads. This can be attributed to rise in temperature of the
damaged / pitted area near combustion chamber.
Ima i slika u dokumentu, ko hoce neka pogleda.

Evo jos interesantnih cinjenica iz jedne knjige:

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

http://books.google.rs/books?id=q2vnnRS ... e&q&f=true
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Plin vs Benzin

Post od Xepoj87 »

Ima i Mercedes sa fabrickim plinom... Smanji se rezervoar za gorivo,a stavi se za plin tako da se nista ne primecuje...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10988
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Plin vs Benzin

Post od Uroš S. »

Ima nova Corsa 1.4 Turbo sa fabričkim plinom. Dual ecoFlex ili tako nešto...
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od Sloba »

Dakle, BUSTED. Idemo dalje.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Plin vs Benzin

Post od Paja »

Znam da odavno postoje vozila kojima se u fabrici ubaci i gasna instalacija kao npr što je Fiat radio sa Puntom Classic.
Da li postoji motor koji je konstruisan da radi sa gasom kao primarnim ili jedinim gorivom?
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Plin vs Benzin

Post od Ji 4Tze »

Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plin vs Benzin

Post od dragvorl »

paja napisao:Znam da odavno postoje vozila kojima se u fabrici ubaci i gasna instalacija kao npr što je Fiat radio sa Puntom Classic.
Da li postoji motor koji je konstruisan da radi sa gasom kao primarnim ili jedinim gorivom?
Ima s gore citat za Golfa koji je potpuno prilagodjen da radi pouzdano na TNG.
Ji 4Tze napisao:Ima Honda Civic GX
Jedino sto je ovo na prirodni gas a ne TNG.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Plin vs Benzin

Post od Paja »

Jedno je prilagođen, a drugo namenski razvijen za određeno pogonsko gorivo. Siguran sam da svi ozbiljni proizvođači prilagode motore TNG-u kada ga prodaju kao "fabrički", ali su to i dalje benzinski motori koji su prilagođeni. Ja ne znam ni jedan slučaj da je motor pravljen za TNG.
Odgovori