TNG vs Benzin
Re: Plin vs Benzin
Zar nema Volvo neke modele?
Elem ja sam iz mog skromnog iskustva, skapitao da sahranim motor, relativno brzo, tj za tih 60.000km...
Elem ja sam iz mog skromnog iskustva, skapitao da sahranim motor, relativno brzo, tj za tih 60.000km...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Plin vs Benzin
Evo šta kaže Stalker o specifičnim uljima za TNG.
http://motornaulja.blogspot.com/search?q=ulja+za+TNG
Očigledno da nije tačna priča da sagorevanjem TNG nema pepela, a upravo se vidi da ima više i da je bitno da ulja budu Low Saps, to jeste ista ono akoja idu za vozila dizel sa DPF ili FAP filterima, znači neko ACEA C kategorije.
http://motornaulja.blogspot.com/search?q=ulja+za+TNG
Očigledno da nije tačna priča da sagorevanjem TNG nema pepela, a upravo se vidi da ima više i da je bitno da ulja budu Low Saps, to jeste ista ono akoja idu za vozila dizel sa DPF ili FAP filterima, znači neko ACEA C kategorije.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- TheWickerMan
- Postovi: 11198
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Plin vs Benzin
MAD MAX napisao:@TheWickerMan
Ma baš se slažem sa tobom sram nas bilo! Ja za razliku od tebe imam dovoljno keša pa ne vozim TNG. Inače da nemam kao ti, baš bi prešao na TNG!![]()
Gde nađe baš 1.5 DCI ??? On je možda išao na ložak, a na jednom sličnom mestu, slični tebi su se ubili od dokazivanja da je ložak baš blagotvoran za CR i to baš na DCI!
Inače da dodam, taj navodni "FlashLube" što je po tebi neki spas, je dokazan štetočina, po pitanju lamda sondi i katalizatora, tako da nov auto taman traje 50 tak hiljada km da valja.
Gde nađe baš AC Schnitzer za primer proizvodnje vozila na TNG? Pa oni karabudže kola po narudžbini, slično meni samo malo bolje![]()
Ajde nađi kola koja siđu sa montažne trake iz matične fabrike sa ugrađenim TNG-om. Prvo kad bi tako nešto i postojalo, trebala bi da im bude jedinstvena ECU jedinica, a ja bar ne znam da tako nešto postoji. Ovako TNG laže ECU, to jeste TNG je jedan običan emulator. Što to tolike fabrike, giganti, to u fabrici ne ugrade kad je to sve tako dobro, pouzdano, blagotvorno? Recimo VW, najveći svetski proizvođač?
Jeste,sram te bilo

Što se osećaš prozvanim za Dci-ja? Ovo sam ja slikao kod prijatelja u radionici,sipan je ED ali dobio malecnu iberturažu


Dalje neću da se raspravljam iz prostog razloga jer si u pravu




Re: Plin vs Benzin
Od čega je dobio iberturu? Od ulja iz turbine? Vidi se da je motor trošio ulje ili je zaista išao na ložu.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- TheWickerMan
- Postovi: 11198
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Plin vs Benzin
Ulje iz turbine... spalio prvi klip , sjebao glavu i ventil,turbina takođe...
Re: Gorivo poskupljuje, PONOVO
Ala ste ulepšali Mangetu dan...
...čisto da ne bude zabune:

...čisto da ne bude zabune:
mr.Big napisao:Plin u Srbiji produzava vek motora u odnosu na koriscenje domaćeg benzina
Re: Plin vs Benzin
Evo ja moje NGK nisam kontrolisao 43k km, ne vidim da mi prave neki problem. Inače je interval zamene (fabrički, prilikom vožnje na benzin jel) 60k km.MAD MAX napisao: Svećice bi trebalo skidati i kontrolisati njihovo stanje i zazor (koji se slobodno može podesiti na tipovima svećica koji to dozvoljavaju) na 10 000km. Zazor se vremenom povećava, čime se svećica počinje da abnormalno troši a opterećuje i bobine koje brže pregorevaju. Prvi signal je jutarnje paljenje i na kratko odmah po paljenju, neravnomeran rad motora zbog nekog cilindra.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Plin vs Benzin
Ko koliko keša ima raspravite na nekom drugom mestu, ovaj forum svakako nije mesto za to. Hvala.MAD MAX napisao:@TheWickerMan
Ma baš se slažem sa tobom sram nas bilo! Ja za razliku od tebe imam dovoljno keša pa ne vozim TNG. Inače da nemam kao ti, baš bi prešao na TNG!![]()
Ima fabrickih sistema koji se ugradjuju fabricki:MAD MAX napisao:Što to tolike fabrike, giganti, to u fabrici ne ugrade kad je to sve tako dobro, pouzdano, blagotvorno? Recimo VW, najveći svetski proizvođač?
http://www.zercustoms.com/news/Volkswag ... iFuel.htmlIn a world premiere at the Bologna Motor Show, Volkswagen is presenting the first Golf ever to be factory-equipped for operation with auto gas (LPG). The bivalent drive – a simple switchover and it can be driven with gasoline – reduces costs and emissions. When the new Golf BiFuel is powered by LPG (liquified petroleum gas), its environmental impact compared to a gasoline engine: a greater than 10 percent reduction in CO2 emissions.
The engine fitted to the Golf BiFuel has been specifically configured and tested for LPG operation making it more durable than modified petrol engines. The vehicle, with both petrol and LPG fuel tanks, has also undergone extensive crash-testing making it safer than aftermarket alternatives.
Ima i Polo i Golf Plus evo i fabrickog sajta, takodje postoji i Fiat 500 sa LPG pogonom, a verovatno i mnogi drugi.
Dalje, kada smo vec kod gubitka snage na TNG, moram dodati jos jedan faktor koji utice na to, sem vec navedene specificnog sadrzaja energije u zapreminskoj jedinici, a to je smanjena volumetrijska efikasnost, tj. smanjena efikasnost protoka radne materije u cilindru:
http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf. If the properties of propane are compared with those of gasoline and alcohols, the following
benefits and/or shortcomings can be expected when it is used as the SI engine fuel. Propane has lower density and
stoichiometric fuel–air ratio than gasoline, and thus, it could reduce the specific fuel consumption and exhaust
emissions. If a propane fueled SI engine operates at the same equivalence ratio as a similar gasoline fueled engine,
higher effective power could be expected due to the higher calorific value of propane. However, as will be explained
below, this advantage may be balanced by decreasing volumetric efficiency. On the other hand, propane can be used
at higher compression ratios due to its higher octane number, and as a consequence of this property, engine
performance, that is engine power and thermal efficiency, would be increased.
The above mentioned properties of propane make it an attractive alternative fuel for spark ignition engines. The
most important drawback of this fuel is that it reduces the engine volumetric efficiency and consequently the fresh
charge mass, which is mainly due to its rising inlet temperature and its entering the intake system in the gaseous
state. This problem can be removed by cooling, i.e. offsetting the heat in the inlet manifold.
From the point of view of the engine performance parameters, operation with propane reduces the brake-specific
fuel consumption (BSFC) as it can work with leaner air–fuel ratios than gasoline. However, because of the loss of
volumetric efficiency, which is mainly due to high inlet or suction temperature that causes a drop in the fresh charge
mass, engines run on LPG tend to produce 3–5% lesser power than when run on gasoline. It was observed that by
offsetting the heat in the inlet manifold, a gain of up to 8% in volumetric efficiency with respect to gasoline was
achieved, accompanied by an increase in engine power output levels equal to that of gasoline.
Iz istog dokumenta:
Ima i slika u dokumentu, ko hoce neka pogleda.On the other hand the L.P.G. run SI Engine it is observed that the hot spots lead to surface pitting on the Engine
Cylinder Block, Head, Valves, Valve stem & clearance increase in Valve guides. Apart from this, some time it may
lead to development of cracks & distortion in Cylinder Heads. This can be attributed to rise in temperature of the
damaged / pitted area near combustion chamber.
Evo jos interesantnih cinjenica iz jedne knjige:





http://books.google.rs/books?id=q2vnnRS ... e&q&f=true

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Plin vs Benzin
Ima i Mercedes sa fabrickim plinom... Smanji se rezervoar za gorivo,a stavi se za plin tako da se nista ne primecuje...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Plin vs Benzin
Ima nova Corsa 1.4 Turbo sa fabričkim plinom. Dual ecoFlex ili tako nešto...
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Plin vs Benzin
Dakle, BUSTED. Idemo dalje.
Re: Plin vs Benzin
Znam da odavno postoje vozila kojima se u fabrici ubaci i gasna instalacija kao npr što je Fiat radio sa Puntom Classic.
Da li postoji motor koji je konstruisan da radi sa gasom kao primarnim ili jedinim gorivom?
Da li postoji motor koji je konstruisan da radi sa gasom kao primarnim ili jedinim gorivom?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Plin vs Benzin
Ima s gore citat za Golfa koji je potpuno prilagodjen da radi pouzdano na TNG.paja napisao:Znam da odavno postoje vozila kojima se u fabrici ubaci i gasna instalacija kao npr što je Fiat radio sa Puntom Classic.
Da li postoji motor koji je konstruisan da radi sa gasom kao primarnim ili jedinim gorivom?
Jedino sto je ovo na prirodni gas a ne TNG.Ji 4Tze napisao:Ima Honda Civic GX

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Plin vs Benzin
Jedno je prilagođen, a drugo namenski razvijen za određeno pogonsko gorivo. Siguran sam da svi ozbiljni proizvođači prilagode motore TNG-u kada ga prodaju kao "fabrički", ali su to i dalje benzinski motori koji su prilagođeni. Ja ne znam ni jedan slučaj da je motor pravljen za TNG.