Od vodenog kondenza, pa tu malo prodje prasine, ovog onog, pa se zalepi za isparivac, kote se bakterije, ovo ono.nidza napisao:Kako to počne uopšte da smrdi i od čega? Meni se ni na jednom autu nikad nije usmrdela klima, niti je ikad čišćena, niti vodim računa da je gasim pre gašenja auta i slično. Na Alfi nikad ni ne gasim zapravo, na automatici je stalno.
Tapatalk Pro
Auto-klima
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Milos_kg
- Postovi: 3525
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:06
- Garaža: Alfa 147 1.9 16v JTDm
- Lokacija: Kragujevac
Re: Auto-klima
Sinoc zamenih kompresor, napunih sistem, spreman za predstojece vrucine. Sutra cu uzeti Sonax i odraditi dezinfikaciju sistema, cisto preventivno.
Pitao sam servisera da li treba da se pridrzavam nekih pravila kako bi klima funkcionisala sto duze, i on mi je na to rekao:
"Nemoj da je palis na visokim obrtajima, mada kod dizela se i ne ide toliko visoko, ali cisto da znas. Druga stvar koje mozes da se pridrzavas, a i ne moras, jeste da 1km pre gasenja motora iskljucis klimu i ostavis ventilaciju kako bi prosusila sistem, inace moze da se javi smrad prilikom sledeceg ukljucivanja, jer se vlaga zadrzi, sto je odlicna podloga za bakterije."
Eto, mozda nekom koristi.
Pitao sam servisera da li treba da se pridrzavam nekih pravila kako bi klima funkcionisala sto duze, i on mi je na to rekao:
"Nemoj da je palis na visokim obrtajima, mada kod dizela se i ne ide toliko visoko, ali cisto da znas. Druga stvar koje mozes da se pridrzavas, a i ne moras, jeste da 1km pre gasenja motora iskljucis klimu i ostavis ventilaciju kako bi prosusila sistem, inace moze da se javi smrad prilikom sledeceg ukljucivanja, jer se vlaga zadrzi, sto je odlicna podloga za bakterije."
Eto, mozda nekom koristi.
1) Volkswagen Polo 6n2 1.4 16V Comfortline
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
Ja je obavezno gasim 5-6 minuta pre dolaska kući i primetio sam da me po isključenju redovno zapahne vlažan vazduh, što govori da se to zaista suši na taj način i da je mokro - idealna podloga za bakterije...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
A hladan vazduh kod mene duva i nakon par minuta od gasenja.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Auto-klima
Isto, tako da se tih 5-6 minuta ili par kilometara sa isključenom klimom skoro i ne oseti. A pošto je kod mene čista manuala, svejedno je stalno moram gasiti/paliti, tako da ni sve to nije neki "napor". Samo se treba setiti da je isključiš na vreme.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Auto-klima
Kod mene sa novim freonom, hladnjakom i isparivacem ukrucuje bradavice
Sent from my Nokia lumia 720 using Tapatalk

Sent from my Nokia lumia 720 using Tapatalk
Re: Auto-klima
Juce usao na servis klime za Astru G benzinjaru.
Izvukli su gas, bilo je 530g, posle 7 godina, od 600 koliko je fabricki.
Serviser vratio sve unutra, i rekao stanje je dobro, ne treba da se cacaka...
Izvukli su gas, bilo je 530g, posle 7 godina, od 600 koliko je fabricki.
Serviser vratio sve unutra, i rekao stanje je dobro, ne treba da se cacaka...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Pa jel sipao 600 ?
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Auto-klima
Izgleda da nije. 

Re: Auto-klima
Ostao sam dužan odgovor, pošto sam rešio ovo sa ventilatorom, a možda će nekome značiti info.NexT napisao:Moguce. Ja sam gledao na osnovu 406ice (vent sa dve brzine) uvek je palio, cim upalis klimu. i 607 ista stvar, samo nema brzine, nego vrti po potrebi. I Viano pali cim pipnes dugme za klimu.ljubitelj napisao:Kod novijih sistema, od sredine 80tih ugrubo, sto znaci i za Lagunu verovatno ventilator se aktivira na osnovu pritiska u sistemu odnosno po potrebi/milosg napisao:NexT napisao:Dok ne osetis da slabije hladi.
Milosg, treba stalno da radi. Mozda ne funkcionise prva brzina, pa zato tako radi. Mada bi trebao da ima zastitu, da ne pali kompresor uopste...
Hm, ima logike, hvala ti. Jel se popravlja ili mora ceo vent da se menja?
Edit: mada sada vidim na Renault forumu info da se vent pali po potrebi kad radi klima, ne uvek.
Raniji klima sistemi iz 60tih i 70tih godina proslog veka su imali stalnu aktivaciju ventilatora koji je u stvari elektricni bio direktno povezan na kompresor i uvek je radio stoga.
Moderniji sistemi iz ovog veka imaju promenljivi broj obrtaja ventilatora kojim upravlja softver i ECU a na osnovu kontinualnog merenja radnih pritisaka freona u sistemu.
Kako se pritisak freona menja sa spoljnom temperaturom tako se i broj obrtaja ventilatora varira po potrebi odnosno izmedju ostalog i prema spoljnoj temraturi.
Tako se zimi recimo uopste ne pali jer nema potrebe a tada je ionako izrazeniji nedostatak struje pa da se ne rasipa bespotrebno a nedostaje za vaznije stvari (grejace razne recimo).
Ukratko, Laguna radi kako bi se ocekivalo po potrebi.
Zamenjeni:
- ventilator - provalio sam i da je na trenutke umeo da zacvili, iako se vrteo na izgled normalno, pa nisam hteo da rizikujem
- neki relej - rekoše da je bio neispravan.
Sad kad se upali klima, upali se vent i vrti se lagano (očigledno prva brzina). U servisu potvrdili da tako treba da radi na Laguni i da je sad sve ok - verovatno je relej bio problem.
Poslednja izmena od milosg u 18 Jun 2014, 12:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Auto-klima
Dobro si "ubo" šta je problem. 
Nameće mi se zaključak (laički, možda nema smisla) da: relej aktivira I brzinu, a da se II brzina pali na osnovu pritiska tj. po potrebi.

Nameće mi se zaključak (laički, možda nema smisla) da: relej aktivira I brzinu, a da se II brzina pali na osnovu pritiska tj. po potrebi.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Imas jedan ventilator ili posebno za klimu?
Re: Auto-klima
Ima jedan samo.
Re: Auto-klima
Kako jedan ventilator moze da ohladi tri hladnjaka (ako imas i interkuler)?