Kočni sistemi - opšta diskusija

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od KDman »

Off topic
Nisi jedini moderator, koji mi je poželeo dobrodošlicu na sličan način. gezo, trjanac i drugi. Bilo je i gore.
Prosto se pitam, možda i ne želite nove članove? Ili tražite neke specijale, sa određenim karakteristikama?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od McGruja »

Ok, sve sam ti rekao o meni i forumu sto je potrebno da znas

I sad, kocnice
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

Kdman, natpis se odnosio na brzinu snimka, prvo ide puna brzina, onda je 1/4 pune brzine.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od KDman »

dragvorl, može biti.
Ali 20-25% proklizavanja je idealna vrednost kočenja na većini podloga. Mada ABS ne radi baš tako, i način rada, pri kočenju, kod svakog nije isti.
Off topic
Ok, ogrničiću diskusiju i druženje, isključivo na ono što mene zanima. Biću sebičan :kezo:
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od kapor »

Anti-lock Braking System sastoji se od hidrauličnog modulatora (regulacionog ventila) sa upravljačkom elektronikom (centralnom jedinicom) i senzora na točkovima. Funkcioniše tako što senzori na točkovima konstantno prikupljaju informacije o jačini snage kočenja. Kada je kočenje toliko intenzivno da može doći do blokiranja točka, procesor u centralnoj elektronskoj jedinici šalje informaciju hidrauličnom sistemu koji otvara elektromagnetne ventile. Ovim se smanjuje pritisak ulja u hidrauličnom sistemu, a sami tim i sila na kočnim oblogama. Čim dođe do ponovnog okretanja točka, senzor šalje tu informaciju procesoru, koji hidrauličnom sistemu šalje povratnu informaciju da zatvori elektromagnetne ventile i time ponovo maksimalno obnovi silu kočenja, sve dok ne dođe do ponovnog blokiranja točka.

http://www.automobilizam.net/abs-sistem ... a-kocnica/
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od KDman »

kapor
Ova "definicija" ti nije tačna. To jeste onaj ko je pisao ili ne zna ili je napravio previd. Previd je u ovome:
Funkcioniše tako što senzori na točkovima konstantno prikupljaju informacije o jačini snage kočenja. Kada je kočenje toliko intenzivno da može doći do blokiranja točka,
Ne može da prikuplja informacije i jačini snage kočenja. Nema on (ABS) dinamometar da meri silu kočenja točka. Nego dozvoli proklizavanje (pogledaj i gore postavljeni video gde se lepo vid blokade u sekvencama), pa kada ga senzori detektuju (proklizavanje), obara pritisak hidraulične tečnosti u sitemu kočnica, samim tim i sile kočenja. Čim proklizavanje prestane, silu pusti na max i tako u krug. Zato se i čuje onaj ružni zvuk pri kočenju.
Razlika je u broju senzora, mestu, preciznosti, broju kanala itd. Ali najveća je i u softveru koji je programiran da pušta određeno proklizavanje. itd.
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od kapor »

Vidi oni mozda ne znaju, al ti definitivno ne znas, nego se nalupetavas nesto kao da znas.
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od KDman »

E sad si se baš obrukao. Takav trkački auto imaš a ne znaš osnove rada ABS!

Senzori o kojima pričaš se zovu Wheel Speed Sensors. Vidiš, samo ime kaže da mere brzine svih točkova ponaosob. Ima ih 3 osnovne vrste, induktivni davač, Halov davač, i magnetni davači. Ne mere se neke "prejake sile"! Nego brzine, koje kad počnu različito da padaju zbog blokiranja, deluje ABS.
Znači, mere se brzine točkova, a sa ovih senzora mnogi auti mere i brzinu kretanja i pokazuju na brzinomeru. Nemaju poseban davač.
Ovo se učilo nekada iz opštetehničkog obrazovanja.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nikaragva »

Jedno vreme je vladala teorija da ce se identican auto brze zaustaviti ako nema ABS, nego ako ima. Sad, davno je bilo, ne znam da li su mislili da ce se auto pre zaustaviti ukoliko su tockovi 100% blokirani sve vreme kocenja, pa gume drljaju o asfalt ili da vozac nogom dozira silu pritiska i tako zaustavi auto? :)
Zdrav razum namice misljenje da ce se automobil najbrze zaustaviti ukoliko je sila pritiska na kocnice takva da je na granici proklizavanja, odnosno ukoliko bi se povecala za 0,00001N da bi tocak blokirao.
E sad ABS koliko znam tezi tome. Plus sto je po meni vaznije, jeste da ti dozvoljava da upravljas vozilom, a ne da imas sanke, dok kocis.
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od kapor »

ja se ne brukam nisacim jer nista ni ne teoretisem.

I ne nalupetavam se glupostima tipa ABS blokira tockove, ostavlja trag posle kocenja i nema nikakve veze sa silom kocenja.

A odkud znas da moj auto ima ABS?
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od KDman »

nikaragva
To što si naveo u nekom slučaju je tačno a u nekim nije.
Jednostavno zavisi od vrste i stanja podloge.
Na suvom asfaltu ni Raikonen ne može da koči bolje od ABS. Na mokrom je već prednost na trkačima. Na ledu dobar vozač ima bar 2 puta manji zaustavni put nego sa ABSom. To su činjenice, zato što ABS dopušta proklizavanje 20-25%, a to ne odgovara ledu, snegu, a posebno blatu ili pesku.
Upravljivost je naravno bolja sa ABS.
Ipak sam morao da pojasnim one dijagrame. Hajde, pogledajte ih malo. Tamo je označeno i područije na kojima rade prosečni ABS uređaji.

PS
Kapor,
ABS ne blokira točkove. Na protiv, u određenim momentima ih rzblokirava. Žao mi je ali ne razumeš, ne mogu ti dalje objašnjavati.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nikaragva »

"Zdrav razum namice misljenje da ce se automobil najbrze zaustaviti ukoliko je sila pritiska na kocnice takva da je na granici proklizavanja, odnosno ukoliko bi se povecala za 0,00001N da bi tocak blokirao."

Ovo bi trebalo da je tacno uvek.

Tehnika napreduje, uskoro ce i ABS moci da razazna po kakvoj podlozi se krece. Covek je jednostavno podlozan greskama, i mozda je svega 0,1% ljudi u svetu koji ce zakociti bolje bez ABS, nego sa njim.
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od kapor »

KDman napisao:Kako ABS ne blokira točkove? Kako onda koči auto, odakle crn trag?
Poenta je što ae točak koji koči ABS okreće nekom brzinom, ne stoji u mestu.
Nekom brzinom, kojom? Ume li neko da odgovori :kezo:
Sva sreca pa ti znas sta pises, i bolje da mi ti ne objasnjavas sta je abs, verovatno bi se slupao posle tog objasnjena.
KDman
Banned
Reactions:
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od KDman »

nikaragva
točak uvek proklizava na kočenju. Čak i kad kočiš baš lagano, samo ne osećaš. Poenta je šta je to idealno proklizavanje pri kočenju. To idealno treba pogoditi i to je to. A kreće se od 15% pa do 100%. Na blatu je najefikasnije to 100% to jeste kad je točak blokoran skroz. ABS daje 20-25% i to je sve.

kapor
Ne sekiraj se. Ima inžinera koji ne razumeju. Video si tekst koji si postavio da je falš. Ima toga koliko hoćeš. Nema potrebe za vređanjem.
Poslednja izmena od KDman u 21 Jun 2014, 17:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

Sto se tice zaustavnog puta ABS vs bez njega evo snimka:
https://www.youtube.com/watch?v=mKiTAcXK6M4#t=154

Inace ona definicija sto je postavljena je poluamaterska stvarno, uporedjuju se brzine okretanja tocka.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori