Kočni sistemi - opšta diskusija
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ovako nešto, mada ne mogu da nađem nešto posebno.
Na snegu, sa i bez ABS:
http://www.youtube.com/watch?v=xSDC6pO26ZY
Na snegu, sa i bez ABS:
http://www.youtube.com/watch?v=xSDC6pO26ZY
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Prvo nije to proklizavanje nego klizanje. Bez klizanja nema kretanja, ne može se krenuti iz mesta bez klizanja. To je ta mera od 15%.
Drugo, ABS se ne bavi količinom klizanja nego blokiranjem točka.
TT
Drugo, ABS se ne bavi količinom klizanja nego blokiranjem točka.
TT
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Nije šija nego vrat.
Sta je to blokiranje točka, nego 100% proklizavanje ili klizanje, ako ti je lepši izraz???
E sad još samo da objasniš kako se "on" to bavi "blokiranjem" točka i sve je OK. Dal ga odblokira malo ili mnogo ili onako bez veze, kako se pogodi??
PS
Ako ćemo ispravno, za našu diskusiju se kaže "proklizavanje", jer smatramo točak - podloga kao kruta tela. Pojam "klizanje" ulazi u strukturu i kvalitet kontakta pmeumatik - kolovoz, i fenomena elastičnih deformacija pneumatika i klizanje na granici pneumatik - kolovoz, uz uzimane u obzir promenjive vrednosti dinamičkog poluprečnika točka.
Prosto rečeno ABS ne prepoznaje fizičke osobine pneumatika i podloge, on samo registruje proklizavanje u nekom procentu.
Zato sam pisao "proklizavanje"
Sta je to blokiranje točka, nego 100% proklizavanje ili klizanje, ako ti je lepši izraz???
E sad još samo da objasniš kako se "on" to bavi "blokiranjem" točka i sve je OK. Dal ga odblokira malo ili mnogo ili onako bez veze, kako se pogodi??
PS
Ako ćemo ispravno, za našu diskusiju se kaže "proklizavanje", jer smatramo točak - podloga kao kruta tela. Pojam "klizanje" ulazi u strukturu i kvalitet kontakta pmeumatik - kolovoz, i fenomena elastičnih deformacija pneumatika i klizanje na granici pneumatik - kolovoz, uz uzimane u obzir promenjive vrednosti dinamičkog poluprečnika točka.
Prosto rečeno ABS ne prepoznaje fizičke osobine pneumatika i podloge, on samo registruje proklizavanje u nekom procentu.
Zato sam pisao "proklizavanje"
Poslednja izmena od KDman u 21 Jun 2014, 19:42, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Odblokira ga malo. Rezolucija zavisi od generacije sistema. Da ne lupim sad, Bosch ima jedno 8 generacija do sada.
TT
TT
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
U tome i jeste poenta. Koji je to procenat klizanja ili proklizavanja koji dozvoljava ABS? To je rešeno softverski, a preciznost zavisi od generacije sistema, broja senzora i kanala. Idealno bi bilo da ABS ima dva - tri moda rada. Ali ko bi to objasnio običnom vozaču, čemu i šta? Ispadne na kraju gore.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Nema tu misterije, on samo odblokira točak.
TT
TT
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ja bi pre rekao da ti nisi nasao taj podatak na netu pa sad filozofiras kao to atomska fizika za prosecnog vozaca.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Heinz,
Pa koliko vreme je odblokiran a koliko blokiran, ili koliki fiktivni ugao obrtanja je blokiran a koliki stvarni je odblokiran?
kapor, ništa ja ne filozofiram, samo se držim činjenica. Drugi pokušavaju da prebace neznanje ili nerazumevanje, na filozofsko proceduralnu diskusiju. Diskusija je i nastala, tako što si ti tvrdio da ja uopšte neznam šta bi to bio ABS.
Pa koliko vreme je odblokiran a koliko blokiran, ili koliki fiktivni ugao obrtanja je blokiran a koliki stvarni je odblokiran?
kapor, ništa ja ne filozofiram, samo se držim činjenica. Drugi pokušavaju da prebace neznanje ili nerazumevanje, na filozofsko proceduralnu diskusiju. Diskusija je i nastala, tako što si ti tvrdio da ja uopšte neznam šta bi to bio ABS.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ako vec sve to znas sto ne napises da i oni koji ne znaju nesto nauce nego palamudis tu da ispadnes sto pametniji.
I da li moze da se izmeri kocioni trag kod naglog kocenja sa ABS?
I da li moze da se izmeri kocioni trag kod naglog kocenja sa ABS?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ukoliko je moguće opaziti trag kočenja, naravno da se može proceniti brzina pre kočenja i to sigurnije nego bez ABS.
Nemam nameru da pametujem. Nisam ni stručan ni naučan. Jedino me čudi filozofija i teoretisanje bez osnova.
Evo kako se kreće brzina točkova pri forsiranom kočenju ABSom i na drugom dijagramu sila kočenja na točkovima, na probnom stolu. Par sekvenci po sekundi, a očgledno je da pad brzine točka mobiliše kočionu silu.
Pad brzine je očigledno oko 25%, što sam pokušavao da obajsnim u X postova.
Nemam nameru da pametujem. Nisam ni stručan ni naučan. Jedino me čudi filozofija i teoretisanje bez osnova.
Evo kako se kreće brzina točkova pri forsiranom kočenju ABSom i na drugom dijagramu sila kočenja na točkovima, na probnom stolu. Par sekvenci po sekundi, a očgledno je da pad brzine točka mobiliše kočionu silu.
Pad brzine je očigledno oko 25%, što sam pokušavao da obajsnim u X postova.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Vidi ja bas ne znam kako funkcionise senzor brzine jer mozes to da mi pojasnis?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ako zaista pitaš, krajnje uprošćeno rečeno, senzor brzine točka radi na dva osnovna načina ili merenjem broja indukovanih strunih impulasa u jedinici vremena, ili merenjem frekvencije indukovane struje u senzoru, što zavisi od tipa.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
mislio sam kako funkcionise na ABS sistemu?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Baš tako, kako sam naveo. Kompjuter dešifruje i digitalizuje, i dobija realne brzine.
To se negde koristi kao podatak i za brzinomer. Znači negde je brzinomer vezan za ABS sistem
edit
ako je pitanje kako baš radi ABS senzor brzine na točku, evo uprošćeno:
http://www.youtube.com/watch?v=ujc6pjftZ_w
To se negde koristi kao podatak i za brzinomer. Znači negde je brzinomer vezan za ABS sistem
edit
ako je pitanje kako baš radi ABS senzor brzine na točku, evo uprošćeno:
http://www.youtube.com/watch?v=ujc6pjftZ_w
Poslednja izmena od KDman u 22 Jun 2014, 00:27, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Jel on salje neke podatke centralnoj jedinici koja aktivira neke elktromsagnete koji regulisu pritisak na kocionu celjus?