Dusan napisao:
Ako je put zatvoren, onda je zatvoren, a ne da se uvece pomere barikade da bi neko prosao kracim putem. I to su putari znali ali ih bolelo uvo, samo ujutru vrate one plastikanere i kao sve je kul.
Hm, to si video licno i stoga poznajes takve cinjenice, pogadjas, pretpostavljas,...???
Put jeste zatvoren, postoje saobracajni znaci (za pismene), postoji prepreka u vidu obelezenih namenskih barikada, postoji izrucen sleper peska koji onemogucava bilo kakvu slucajnost.
Ovo je stanje koje sam licno vise puta video prolaskom na tom mestu, u razilicitim danima i vremenima.
Nisam to video te noci niti tog tekuceg sata i stoga ne znam cinjenice da li su kako kazes putari znali i vrate neke plastikanere, i kako je zapravo izgledalo tog ranog jutra stanje kolovoza.
S obziom na ozbiljnost posledica to je ozbiljna optuzba koja zahteva cinjenice tj dokaz bilo da licno svedocis sta si primetio oko tih putarskih uklanjanja i stavljanja bilo da si licno prisustvovao kada je to konkretno vozilo proslo.
Postoji osnovana pretpostavka da je vozac tog vozila iako mlad bio psihicki kao i fizicki zdrav u trenutku upravljanja i stoga svestan odgovnornog delovanja tj voznje tako opasne stvari.
Odgovornost za nepostovanje saobracajnih propisa i znakova je svakako na vozacu i niko drugi ne moze da odgovara za njegove propuste.
Mozda, ponavljam mozda, postoji odgovornost jos nekog ili vise lica (sa imenom i prezimenom koje verovatno znas) koje je pomagalo u izvrsenju dela probijanja ili zaobilazenja barikada, sklanjanju znakova i zlonamernom usmeravanju vozaca. Ipak, s obzirom na okolnosti veoma je mala verovatnoca da neko lice, a kamoli putari u to doba noci vrse takve aktivnosti.
Pre ce biti ono sto je "javna tajna", 5 mladih koji nisu po pravilu ni zaradili auto niti sazreli mentalno za voznju tako opasne stvari u trenucim "nadahnica" (citati droga i alkohol u raznim kombinacijama) vreme kada uopste nisu ni trebali da budu u autu na tom mestu i uopste voziti tom brzinom bilo gde su bli u polusvesnom stanju nekontrolisanih postupaka kada ne raspoznaju prostor, vreme niti postojanje okoline.
Koliko puta se moze videti da u te jutarnje sati ljudi raznih starosnih grupa, a pogotovu mladi galame, sirenom maltretiraju okolinu, prave buku na druge nacine, cirkaju alkohol, teturaju se itd sto su sve pojavni oblici stanja totalne neodgovornosti prema sebi i svima oko sebe.
Ovo im verovatno nije bila prva voznja, verovatno se ponavljalo takvo divljanje i samo je splet okolnosti i statistika dovela do toga da je jednom moralo da se dogodi.
Da nije sada, dogodila bi se uskoro na drugom mestu i u drugo vreme uz uslov da se ponavlja identicno ponasanje.
Mozemo mi da pisemo milijardu reci, nazalost 5 mladih zivota je izgubljeno nesmotrenoscu, greskom u startu i prethodnim (ne)vaspitanjem sta je auto, koje su prednosti i opasnosti koriscenja i naravno sto se olako shvataju tako opasne stvari.
Nedavno je u Novom Sadu tragedija sa 3 (+1 koji je povredjen fizicki a mentalno tek ce se videti) iz ocigledne bahatosti namernog prolaska kroz crveno svetlo (ili opet pijanstvo, stanje drogiranosti pa se ne primecuje okolina i saobracajni znaci) sa jedne strane i bahatog jurcanja kroz naseljeno mesto po svaku cenu ne mareci za bilo kakve posledice.
Umesto putnickog auta mogao je biti i autobus, sa jos vecim posledicama ukljlucivo i tog vozaca Audija A8.
Ovakve tragedije nisu nikada samo zbog jedne greske, splet zbira vise gresaka vise ucesnika ali to je sve bez smisla kada se izgube zivoti.
Kasno je svima njima za ucenje gde su napravili gresku u procenama svojih sposobnosti tj precenjenosti istih.
Da bude jos crnje, ovo se prikazuje u medijima a ima mnogo vise slucajeva maltene namernog izazivanja nesreca. Primer, kolona nailazi na semafor i crveno. Svi staju osim jednog, biciklista, koji bez ikakvog obzira, gledanja, kocenja bilo cega ulece u raskrsnicu koja ima bar 30metara puta koji treba da predje kroz nju. Vidljivost odlicna, signalizacija odlicna za sve ostale vozace i ucesnike samo vozac bicikla je "pametan" pa ne zeli da ceka.
Ili obilazenje spustene rampe na pruznom prelazu i namerno podletanje pod voz
Itd, mnogo cesce su vozaci uzrok nego sve ostalo a to narocito kada svesno i namerno idu protiv logike zdravog razuma.
Ne postoji policija ili putari koji ce svaku budalu koja svesno ignorise sve oko sebe da spreci da napravi glupost, bilo da je pesak, putnik koji iskace tokom voznje, vozac ili neko trece lice.
Oslanjati se na mogucnost da neko sa strane spreci nerazumne postupke je pristup koji ne vodi nigde.
ps. umesto nadvoznjaka, barikade, rupe, mogao je na ravnom pravom delu puta da se pojavi pas, lisica i bilo bi gotovo sigurno pri takvoj brzinib posledica gubljenja kontrole vozila kao i u ovom slucaju.
Znam da se to dogadja, video sam posledice udara u zivotinju kao prepreku i takodje smrskan auto do neprepoznatljivosti.
Znaci, pamet u glavu da je auto veoma opasna stvar uz to sto je korisna a alkohol/droga/ lekovi ne idu prosto uz sedanje za volan. Nikada, ni 100 metara, ni sam a jos manje sa drustvom.
Ovakve tragedije se dogadjaju i po Nemackoj, na njihovoj televiziji su emsije prepune ovakvih scenarija gubljenja kontrole nad vozilom usled kardinalnih gresaka u nizu vozaca (alkohol i vikend su pravilo gotovo svake nedelje koje dovodi do slicnih posledica).