Kočni sistemi - opšta diskusija

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Laki021 »

A zasto mislis da ta sila da se zaustavi tocak nije tako velika?
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nidza »

Sila treba da je ista kao i ona koja ga pokreće. Ako moze da potpiše tocak, teoretski može i da ga zaustavi do blokiranja.

Nisam se izjašnjavao o veličini sile, nego o veličini uređaja. Moje mišljenje je da taj uređaj ne mora nešto velik da bude, tj ništa veći od elektromotora i generatora na hibridima.

Svaki točak može da ima poseban motor i generator, koji bi služio i kao kočnica.

Realno jedini stvarni problem je baterija u tom konceptu i sa time se sad najviše bore. Najdalje je otišla Tesla motors u toj priči.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Laki021 »

Meni sad vise nista nije jasno o cemu pricas, zar ne diskutujemo pre svega o konvencionalnim automobilima?
Da citiram sebe:
Laki021 napisao: Vi bi da napravite skoro potpuni pogonski sistem elektricnog superautomobila kako bi se koristio kao kocnica kod obicnih kola.
Takodje nije isto potpisati tocak na 10km/h i na 250km/h, potrebna snaga je neuporediva.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nidza »

I dalje ne vidim nikakav problem sa veličinom. Biće toga uskoro sve više, hibridi su sve bolji.

KERS u formuli u ogromnoj meri zamenjuje zadnje kočnice.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Laki021 »

Ja i dalje ne kontam o cemu ti sad pricas i kako si se prebacio sa jedne na drugu temu... ali aj da se pridrzuim novoj prici...

Kod koriscenja elektromotora kao kocnice, pozeljno je zaobici baterije i ubaciti "buffer" u vidu superkondenzatora koji ima dosta mali kapacitet ali ogromnu max snagu. Tokom naglog kocenja, kondenzator se brzo puni, a zatim se lagano prazni puneci bateriju.
U formuli imamo razlicite vidove KERS-a, nisu svi elektricni.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

Ne znam na sta mislis pod razlicitim vidovima, ali skladiste energije u F1 j e iskljucivo u baterijama, nema i nije ni bilo recimo sistema sa zamajcem. Williams je razvijao tako nesto, ali su u F1 zabranjeni, korisceni su na nekom trkackom Porscheu, za to znam.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od methane.master »

Zar ne bi trebalo da u nazivu teme da bude "Kočioni" umesto "Kočni" :think:


Sorry za OT. :pardon:
Širim haos!
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

To jeste krucijalno pitanje. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Laki021 »

Mene je neko slagao da Mercedes koristi zamajac :) Zapravo znam tacno ko :)

Sent from my SM-T520 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20492
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Heinz »

Ako kolega mm ima kočionice onda menjajte :-)

TT
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Laki021 »

Ako izvodis od imenice kocnice onda su kocni, ako izvodis od glagola kociti onda su kocioni :) Meni je prirodnije kocioni mada mislim da moze kako hoces...

Najbolje da glasamo, referendum kako ce se zvati tema :)
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9554
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Gaginh0 »

Mozda je kochni pravilno, ali mi je blesavo skroz :D

Kao detetu nikad mi nije bilo jasno sto se kaze Milichin, a ne Milicin :D

Inace sad sam skontao da ne mogu da prebacim na latinicu ili cirilicu pa da pisem po forumu :ccc:
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20492
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Heinz »

Što se tiče struke kočiono ne postoji ništa.
Takav ni seminarski ne prolazi, eventualno neki doktorat kod Miće.

TT
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od Ji 4Tze »

Nidžo, pobogu, da bi zaustavio automobil tj. jedan točak treba ti veća sila nego za pokretanje.. Masa x ubrzanje :)
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nidza »

Da ako posmatraš silu trenja između točka tako da je uvek dovoljna da prenese silu kočnica, što je veoma daleko od realnosti. :-) Jak auto na istu muku stavlja gume kada ubrzava kao kada usporava, na to sam mislio, tj ako zablokiraš sve točkove auto i dalje neće stati.

Po onome što sam čitao ovih dana, elektromotor navodno može da usporava tocak 2x jače nego što ga ubrzava. Možda se odnosi na neka konkretna rešenja, nisam siguran, ali u svakom slučaju stoji da neki elektromotor može da ubrzava i usporava tocak. Idealno je da tu energiju vraća nazad u neki kondenzator ili bateriju.

Tapatalk Pro
Odgovori