Ševrolet problemčići
Re: Ševrolet problemčići
Na onoj prvoj uvecanoj slici, odokativno oko 2mm zazora.
To je odavno u motoru.
Ovu drugu ne vidim najbolje, boja je ok ali se ne vidi u krupnom planu.
Lici da je isto zazor poveliki.
Tako veliki zazor, sve preko 1.30mm otprilike, moze da bitno ometa paljenje smese koje zakasni a sto je jos izrazenije na plinu koji je spororouce gorivo.
Posledica je nepotpuno sagorevanje, tj veca potrosnja goriva za isti efekat motora. I veca temperatura sagorevanja tj vece termicko opterecenje motora.
Ujedno, i sama mapa plina je sa takvim svecicama pogresno namestena.
Za prvu ruku, ako nemas nove svecice, smanji zazor na oko 1mm (ili 0.7mm) zavisno da li ti je na benzin 1.2ili 0.80 fabricka preporuka i ocisti zicanom cetkom.
Kada dugo nisu skidane pocne da radi elektro korozija svoje.
Laksem skidanju pomaze da se lagano zagreje motor. Glava motora je aluminijum koji se brze greje i vise siri od svecice cije je telo od celika pa se manje siri.
Kao rezultat dobije se nesto (malo ali korisno) veca rupa za svecice pa se lakse odvrne
To je stari trik.
Inace svecice pogotovu dugotrajne treba na svake 2 godine odvrnuti upravo zbog korozije na spoju 2 metala celika i aluminijuma (zbog razlike potencijala pri dejstvu vlage) da ne bi zapekla.
To obicno ne pise u uputstvu za rukovanje vozilom ali je poznato godinama kao nesto sto ne steti a moze da koristi. Podrazumeva se da se pazi na jacinu stezanja, pozeljno moment kljuc ali nije nuzno uz osecaj.
edit, vidim iz oznake originalne NGK da je radni zazor 1.10mm. Za plin (da bi pomerio paljenje na ranije) smanji zazor na 0.95 do 1.00mm.
Pretpostavljam da pri konverziji na plin nije ugradjivan nov kompjuter za pomeranje paljenja unapred, odnosno nije remapiran fabricki ECU u tom domenu.
Ako jeste, zaboravi na promenu zazora, i ostavi 1.10mm kako je fabricki.
To je odavno u motoru.
Ovu drugu ne vidim najbolje, boja je ok ali se ne vidi u krupnom planu.
Lici da je isto zazor poveliki.
Tako veliki zazor, sve preko 1.30mm otprilike, moze da bitno ometa paljenje smese koje zakasni a sto je jos izrazenije na plinu koji je spororouce gorivo.
Posledica je nepotpuno sagorevanje, tj veca potrosnja goriva za isti efekat motora. I veca temperatura sagorevanja tj vece termicko opterecenje motora.
Ujedno, i sama mapa plina je sa takvim svecicama pogresno namestena.
Za prvu ruku, ako nemas nove svecice, smanji zazor na oko 1mm (ili 0.7mm) zavisno da li ti je na benzin 1.2ili 0.80 fabricka preporuka i ocisti zicanom cetkom.
Kada dugo nisu skidane pocne da radi elektro korozija svoje.
Laksem skidanju pomaze da se lagano zagreje motor. Glava motora je aluminijum koji se brze greje i vise siri od svecice cije je telo od celika pa se manje siri.
Kao rezultat dobije se nesto (malo ali korisno) veca rupa za svecice pa se lakse odvrne
To je stari trik.
Inace svecice pogotovu dugotrajne treba na svake 2 godine odvrnuti upravo zbog korozije na spoju 2 metala celika i aluminijuma (zbog razlike potencijala pri dejstvu vlage) da ne bi zapekla.
To obicno ne pise u uputstvu za rukovanje vozilom ali je poznato godinama kao nesto sto ne steti a moze da koristi. Podrazumeva se da se pazi na jacinu stezanja, pozeljno moment kljuc ali nije nuzno uz osecaj.
edit, vidim iz oznake originalne NGK da je radni zazor 1.10mm. Za plin (da bi pomerio paljenje na ranije) smanji zazor na 0.95 do 1.00mm.
Pretpostavljam da pri konverziji na plin nije ugradjivan nov kompjuter za pomeranje paljenja unapred, odnosno nije remapiran fabricki ECU u tom domenu.
Ako jeste, zaboravi na promenu zazora, i ostavi 1.10mm kako je fabricki.
Re: Ševrolet problemčići
E da, ne moze odokativno, merio sam obe, i zazor je maltene fabricki, ja merim lenjirom, ali je tik preko 1mm. Da li to nesto govori, onaj vrsic je jako tanak, pa se ne vidi na fotkama...
Nemam cetku sta mislis da ih malo presmirglam, ovako kad ih pogledam, njima se zazor nije promenio ni deseti deo mm?
Nemam cetku sta mislis da ih malo presmirglam, ovako kad ih pogledam, njima se zazor nije promenio ni deseti deo mm?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ševrolet problemčići
Posle par sati mucenja, uspeo sam da odvijem svih 6 svecica, malo sam ih ocistio, i vratio nazad.
Imam upalu misica, i pokrivio sam gedore, ne kapiram kako su se skamenile onako, moguce je da se tovatna koja je bila umazana skorila od temperature. Sreca nema nikakve stete, navoji su zivi svi.
Inace ne nameravam da vozim auto vise, sa ovim svecicama, jedna se vidi, kao da je bacala i pored elektrode sa strane.
Sutra cu da kupim neke svecice pa makar te trokrake NGK.
Inace nasao sam po Denso katalozima koje bakarne idu u Epicu
Denso K20BR-S10
Tako da mi je to prvi pik, ako neko zna, gde da uzmem Denso u BG, nek pise, najbolje NBG...
EDIT: Fuck i te Denso imaju 3 elektrode, bas sam talija....
Imam upalu misica, i pokrivio sam gedore, ne kapiram kako su se skamenile onako, moguce je da se tovatna koja je bila umazana skorila od temperature. Sreca nema nikakve stete, navoji su zivi svi.
Inace ne nameravam da vozim auto vise, sa ovim svecicama, jedna se vidi, kao da je bacala i pored elektrode sa strane.
Sutra cu da kupim neke svecice pa makar te trokrake NGK.
Inace nasao sam po Denso katalozima koje bakarne idu u Epicu
Denso K20BR-S10
Tako da mi je to prvi pik, ako neko zna, gde da uzmem Denso u BG, nek pise, najbolje NBG...
EDIT: Fuck i te Denso imaju 3 elektrode, bas sam talija....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ševrolet problemčići
Opet sam istrazivao servisni repair manual za auto, koje je pisan od strane GM, i uocio da su oni zaista ponudili zamansku svecicu i to:
Spark Plug Replacement
Replace spark plugs with the same type.
- Type : FLR8LDCU
- Gap : 1.0 mm (0.039 in)
Posto je ovo Bosch dvokraka svecice, kapiram da ce na plinu biti bolja od trokrake, ovo imam za male pare da nabavim, 400 kinti je svecica, (U Auto Prometu je 800kinti) u GM kutijici.
Spark Plug Replacement
Replace spark plugs with the same type.
- Type : FLR8LDCU
- Gap : 1.0 mm (0.039 in)
Posto je ovo Bosch dvokraka svecice, kapiram da ce na plinu biti bolja od trokrake, ovo imam za male pare da nabavim, 400 kinti je svecica, (U Auto Prometu je 800kinti) u GM kutijici.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ševrolet problemčići
Eto resenja
Re: Ševrolet problemčići
Opet obrt, na insistiranje majstora za plin (kaze nikako sa vise kraka), uzecu sledeci jednokraki model:
http://www.ebay.com.au/itm/Denso-Sparkp ... 1034076658
Ima da se kupe u Gazela komercu, tako da je slucaj zavrsen, e sad on sugerise da se smanji procep, na nesto nizi, da li rece 0,7.
http://www.ebay.com.au/itm/Denso-Sparkp ... 1034076658
Ima da se kupe u Gazela komercu, tako da je slucaj zavrsen, e sad on sugerise da se smanji procep, na nesto nizi, da li rece 0,7.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ševrolet problemčići
To je filozofija od pre 10-15 godina za Yuga na plin. Moje mišljenje.
TT
TT
Re: Ševrolet problemčići
Kad se malo udubis u problematiku, ocigledno da je taj TNG tezak kompromis...
Necu vise da se lomim ide taj Denso(pase po Denso katalogu...), samo je pitanje da li da drndam taj zazor?
Necu vise da se lomim ide taj Denso(pase po Denso katalogu...), samo je pitanje da li da drndam taj zazor?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ševrolet problemčići
Zazor na tom Densu je 1mm, dok je fabricki zazor na iridijumu NGK 1,1mm.
Ovaj plindzija preporucuje 0,7 za plin na Densu.
Ovaj plindzija preporucuje 0,7 za plin na Densu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Ševrolet problemčići
Kupio sam i montirao ove Denso Sparkplug (K20TT), tu sam firmu nekako preferirao sve vreme, jeftinko su (2000 sve djuture), a po katalogu pasu, plus su sa jednim krekom(plin).Bax napisao:Opet obrt, na insistiranje majstora za plin (kaze nikako sa vise kraka), uzecu sledeci jednokraki model:
http://www.ebay.com.au/itm/Denso-Sparkp ... 1034076658
Ima da se kupe u Gazela komercu, tako da je slucaj zavrsen, e sad on sugerise da se smanji procep, na nesto nizi, da li rece 0,7.
Nisam hteo da menjam rastojanje izmedju dioda, to uvek mogu da uradim.
Upalio, izgleda sve OK, idem malo da ga provozam...
Odrzavanje so far, oko 160 evra.
- mali servis 5000 din
- antifriz 1500 din
- parking senzor 3000 din
- dva creva 2000 din
- set svecica 2000 din
- bobina 4800 din
- plindzija 1500
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Ševrolet problemčići
Da nije popodne Epica bila parkirana kod keja?
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Širim haos!
Re: Ševrolet problemčići
Nije, bila je rasafljena u garazi 
Ps. Za trosak sam zaboravio, jos 1500 kinti za, proveru glave motora.
Dakle 170 jura otprilike djiture....

Ps. Za trosak sam zaboravio, jos 1500 kinti za, proveru glave motora.
Dakle 170 jura otprilike djiture....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Ševrolet problemčići
Ne daj ga samo ponovo bratu... 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Ševrolet problemčići
Ma ne daj ga burazeru, prelazi jos 100.000km pre sledece intervencije