Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Obrtomer punta 1.2 je napravljen "pervarantski" tako da kad auto radi na ler gasu, variranje obrtaja +- 150rpm neće da pokaže, nego stoji zakovan na onih 800. Znači osetiš promenu u ler gasu a on ne pokazuje.
Leptir se mora očistiti nitro razređivaćem i krpom a ne sprejem, i to i telo i leptir sa obe strane da se sija, samo nemoj zasipati razređivač u osovinicu leptira.
Ler gas može oscilovati zbog hiljadu razloga, loših svećica, kablova, bobina, uvlačenja falš vazduha na crevima ili grani ili servo aparatu kočnice, prljavih dizni, pa čak i lošeg step motora...
Ona uljna fleka na dihtungu je "mačiji kašalj" i ne čačka je za sada. Prati stanje...
Na 60 000km samo zameni PK kaiš i zupčasti drugo na puntu ne moraš 100%. Aditiv za čišćenje dizni pod obavezno u duploj koncentraciji, i svećice zamenti ako ih nisi menjao zadnjih 30 000km.
I ne znam zašto izbacuješ menjač iz brzine i voziš tako u praznom hodu? Ja to nisam ni probao, moguće da na svakom puntu to više manje remeti ler. Takav režim vožnje ne služi ničemu.
Leptir se mora očistiti nitro razređivaćem i krpom a ne sprejem, i to i telo i leptir sa obe strane da se sija, samo nemoj zasipati razređivač u osovinicu leptira.
Ler gas može oscilovati zbog hiljadu razloga, loših svećica, kablova, bobina, uvlačenja falš vazduha na crevima ili grani ili servo aparatu kočnice, prljavih dizni, pa čak i lošeg step motora...
Ona uljna fleka na dihtungu je "mačiji kašalj" i ne čačka je za sada. Prati stanje...
Na 60 000km samo zameni PK kaiš i zupčasti drugo na puntu ne moraš 100%. Aditiv za čišćenje dizni pod obavezno u duploj koncentraciji, i svećice zamenti ako ih nisi menjao zadnjih 30 000km.
I ne znam zašto izbacuješ menjač iz brzine i voziš tako u praznom hodu? Ja to nisam ni probao, moguće da na svakom puntu to više manje remeti ler. Takav režim vožnje ne služi ničemu.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Laze obrtomer siguran sam. Kad se zagreva auto i u onoj fazi kad treba da spusti ler, tad sam primetio da na skali obrtaji padnu na 800, pa tek posle nekoliko sekundi se i rad motora promeni.
Svi ovi razlozi za variranje lera su mi poznati, samo svi majstori cute kao zaliveni i kao da nikad niko na Puntu nije imao taj simptom. Razlog ovakvog ponasanja nihovog mi je jako cudan i nerazumljiv.
"Macji kasalj" fleku cu pratiti do sudnjega dana...
Svecice stavljene nove pre 1.000 km. NGK.
Kablovi ne svetle po mraku, nisam menjao.
Telo leptira je jako nepristupacno, kako to da ocistim krpicom? I posle spreja klapna sija kao nova, dok mi se cini da je telo klapne sivkasto. Mozda nisam lepo ni video...
Ovo sa voznjom na leru nikad nisam praktikovao dok nisu krenuli problemi. Sluzi mi iskljucivo da bi video kako se ponasa auto i da bih nekom to mogao da prenesem.
Svi ovi razlozi za variranje lera su mi poznati, samo svi majstori cute kao zaliveni i kao da nikad niko na Puntu nije imao taj simptom. Razlog ovakvog ponasanja nihovog mi je jako cudan i nerazumljiv.
"Macji kasalj" fleku cu pratiti do sudnjega dana...

Svecice stavljene nove pre 1.000 km. NGK.
Kablovi ne svetle po mraku, nisam menjao.
Telo leptira je jako nepristupacno, kako to da ocistim krpicom? I posle spreja klapna sija kao nova, dok mi se cini da je telo klapne sivkasto. Mozda nisam lepo ni video...
Ovo sa voznjom na leru nikad nisam praktikovao dok nisu krenuli problemi. Sluzi mi iskljucivo da bi video kako se ponasa auto i da bih nekom to mogao da prenesem.
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Leptir gasa se jako jednostavno čisti. Skineš kućište filtera vazduha, rukom daš pun gas (naravno motor je ugašen) i lako vidiš stanje tela i leptira. Leptir je mesingani, čini mi se žut, a telo aluminijum belo. Krpom možeš da čistiš gar do mile volje i duboko koliko možeš da dohvatiš, do sjaja,samo nemoj da ti nešto upadne u usisnu granu. Očisti pa probaj ima li promene. I dizne ako nisi čistio, krajnje je vreme za to, bar ubacivanjem aditiva u gorivo.
Uzgred skini i klemu sa akumulatora na par minuta, ponekad zna i ECU da zabrljavi, možda pomogne.
Uzgred skini i klemu sa akumulatora na par minuta, ponekad zna i ECU da zabrljavi, možda pomogne.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Treba u servisu da imas jedan auto pored sebe, kao donora, i redom izmenjas to sto moze da ne valja...
Kablove, svecice, dizne i ostalo sto moze, ako te vec to sve toliko uzbudjava
Ne vidim razlog stobi redom kupovao nove senzore, pa valjda servisi imaju to za probu...
Kablove, svecice, dizne i ostalo sto moze, ako te vec to sve toliko uzbudjava

Ne vidim razlog stobi redom kupovao nove senzore, pa valjda servisi imaju to za probu...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10690
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Treba naći servis koji ima delove "za probu" - tzv. delove "za kurvanje". Kada sam imao problem sa motorizovanim leptirom, kola su prethodno probana sa novom bobinom i novim TPS-om. Pošto je ponašanje kola ostalo isto, na probu sam dobio motorizovani leptir gasa, nov deo od 250€. Bilo je do njega, zadržao sam ga i ćao zdravo. Kupovati svaki deo u koji se posumnja je ludost.
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Nisam ni pomislio da kupujem sve senzore, klapnu niti pola motora. Sve i da imam to da platim, toliko lood nisam. Bar mislim...
Ne mogu da nadjem servis koji hoce da nove delove ugradjuje za probu, a da mi je negde relativno blizu. Niko kao nema ni polovne.
Sem toga, to je procedura od XXX dana, a nemam ni toliko vremena da se igram sa majstorima.
Ma, ovo ne utice na voznju, jedino sto je postalo licno izmedju mene i Z10, pa nikako da je ostavim na miru...

Ne mogu da nadjem servis koji hoce da nove delove ugradjuje za probu, a da mi je negde relativno blizu. Niko kao nema ni polovne.
Sem toga, to je procedura od XXX dana, a nemam ni toliko vremena da se igram sa majstorima.
Ma, ovo ne utice na voznju, jedino sto je postalo licno izmedju mene i Z10, pa nikako da je ostavim na miru...
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Evo danas sam probao jednu Z10 i jednog Clasica i pri kretanju 20-30km/h i menjačem na "ler", varira ler gas gore dole za nekih 150rpm (800-950), što vidno pokazuje obrtomer. Da li motor varira ler gas ili to obrtomer sam programirano spušta (pokušava da prividno pokaže programiranih 800) na standardnih 800rpm ne znam, ali mislim da sam obrtomer radi cirkus.
Tako nemoj više probati i tripovati nego vozi, to je normalno.
Tako nemoj više probati i tripovati nego vozi, to je normalno.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Ok, hvala na eksperimentu.
Auto se vozi normalno, stalno, svaki dan i ma sta god pokazivao i ma koji gremlin okretao tockove...
Auto se vozi normalno, stalno, svaki dan i ma sta god pokazivao i ma koji gremlin okretao tockove...
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
- AR33401
- Postovi: 61
- Pridružio se: 15 Jan 2012, 23:44
- Garaža: Alfa Romeo 145 1.7 16v
- Lokacija: Beograd, Zemun polje
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Problem ler gasa probaj da resis ciscenjem dizni. Nije neko ulaganje, a nece da naskodi. Druga stvar, Zastava 10 ne stize ventile kad prezupci ili kad pukne kais. Tako da stete prakticno nema po tom pitanju. Vodenu pumpu ne moras da menjas ako nije propisala i ako se ne cuje, pogotovo ne na toj kilometrazi. Zamena zupcastog kaisa i spanera je sat vremena posla na tvom autu. Zupcio sam ih na desetine...
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Od 2004. izgleda da je promenjena glava, pa sad su tu jako pozitivnu stvar da nema ozbiljne havarije, pretvorili u sustizanje i haos.
Skoro sam siguran 100% u ovu informaciju. Potvrdilo mi je par servisera i neki inspektor kontrole kvaliteta iz Kg.
Licno ne znam nikog ko ima auto mladji od 2004. a da mu je pukao kais da bih ovo potvrdio ili demantovao.
Nisam kompetentan da bih nesto cuo ovako dok je uzupcen, mada mislim da se ne cuje, a ne curi sigurno.
Mislio sam da se cuje lezaj alternatora, kao da grebe, tako sam imao utisak, ali majstor koji ga je gledao kaze da je ok.
Skoro sam siguran 100% u ovu informaciju. Potvrdilo mi je par servisera i neki inspektor kontrole kvaliteta iz Kg.
Licno ne znam nikog ko ima auto mladji od 2004. a da mu je pukao kais da bih ovo potvrdio ili demantovao.
Nisam kompetentan da bih nesto cuo ovako dok je uzupcen, mada mislim da se ne cuje, a ne curi sigurno.
Mislio sam da se cuje lezaj alternatora, kao da grebe, tako sam imao utisak, ali majstor koji ga je gledao kaze da je ok.
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
- AR33401
- Postovi: 61
- Pridružio se: 15 Jan 2012, 23:44
- Garaža: Alfa Romeo 145 1.7 16v
- Lokacija: Beograd, Zemun polje
- Kontakt:
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Na Z10 koja je bila 2007. godiste, bez zupcastog kaisa sam vrteo radilicu bez problema nekoliko krugova. Mada, ne bi me cudilo da neke stizu ventile, a neke ne. Takodje, zvanican podatak za Punto 1.2 8v 44kw je da ne stize ventile.
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Verujem da ni sam Fiat ne zna pouzdano sta je sve izbacio... Bas 2004. su bili pred gasenjem firme, ko zna sta je oko te godine izlazilo iz fabrika.
Meni ovaj moj "primerak" iskreno ne uliva poverenje.
Moje subjektivno misljenje je najmanje merodavno, ali eto, to misljenje mi se samo nametnulo i protiv toga ne mogu. Cini mi se da su trpali sta su imali po lageru u njega. Proizveden je u Italiji, nasi su lepili znak i prodavali kao domace. Verovatno su ga tih godina sklapali nasi radnici koji su tamo bili na obuci.
Ovaj podatak imam od prijatelja u Kg, koji je to u Kg i cuo. To je prica koja je, po njemu, procurela od nekih radnika Zastave koji su prosli tu obuku.
Od ovih 60k , siguran sam da je bar 60% gradska voznja. Ostalo je magistrala( po ogranicenju) i par hiljada auto-put, sa nekom brzinom od 130-140.
Ima jako puno vrlo kratkih relacija od par km i zimi i leti, svaki dan.
Verovatno da je to bitno uticalo na starenje motora vise nego sto kilometraza kaze.
Auto je redovno servisiran na 10k, Selenia 20k, svecice na 30.000.
Meni ovaj moj "primerak" iskreno ne uliva poverenje.
Moje subjektivno misljenje je najmanje merodavno, ali eto, to misljenje mi se samo nametnulo i protiv toga ne mogu. Cini mi se da su trpali sta su imali po lageru u njega. Proizveden je u Italiji, nasi su lepili znak i prodavali kao domace. Verovatno su ga tih godina sklapali nasi radnici koji su tamo bili na obuci.
Ovaj podatak imam od prijatelja u Kg, koji je to u Kg i cuo. To je prica koja je, po njemu, procurela od nekih radnika Zastave koji su prosli tu obuku.
Od ovih 60k , siguran sam da je bar 60% gradska voznja. Ostalo je magistrala( po ogranicenju) i par hiljada auto-put, sa nekom brzinom od 130-140.
Ima jako puno vrlo kratkih relacija od par km i zimi i leti, svaki dan.
Verovatno da je to bitno uticalo na starenje motora vise nego sto kilometraza kaze.
Auto je redovno servisiran na 10k, Selenia 20k, svecice na 30.000.
Fix
It
Again
Tonny
It
Again
Tonny
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Sta su rekli u servisu?
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave
Na sve ove probleme koje imas.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja