Chip-tuning
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Chip-tuning
Ne znam mnogo oko toga, ali mi neverovatno zvuci da je JEDINA razlika u motoru od 110 i 140ks ta mapa, tj neki softver. Cisto sumnjam da bi fabrike mogle tako da prodaju, tj da bi uspele, u smislu da neko kupi slabiji motor za manje para, pa mu posle samo ubaci fabricku mapu.
Puno je tu elemenata: kvacilo, menjač, kocnice, motor, vešanje, dizne...
Mozda je motor isti a različita turbina i sl.
Uzeo sam tdi samo kao primer.
Puno je tu elemenata: kvacilo, menjač, kocnice, motor, vešanje, dizne...
Mozda je motor isti a različita turbina i sl.
Uzeo sam tdi samo kao primer.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Chip-tuning
Znam za kocnice da su za 110ks prednji diskovi 280mm, a za 140ks 288mm, a za 170ks 312mm.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Chip-tuning
Pazi stevo, ovo sto sam ja naveo da su isti motori vazi samo za neke motore, ne mora da znaci da su apsolutno svi 2.0 ili 1.6 isti motori. Takodje za kocnice i ostalo ovo ne mora da vazi uopste.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Chip-tuning
Zar nije razlika i u menjacu kod 2.0 TDi 110 i 140 konja? Kod prvog ide pet brzina, a kod jaceg sest..
Re: Chip-tuning
steva_anya napisao:Ne znam mnogo oko toga, ali mi neverovatno zvuci da je JEDINA razlika u motoru od 110 i 140ks ta mapa, tj neki softver. Cisto sumnjam da bi fabrike mogle tako da prodaju, tj da bi uspele, u smislu da neko kupi slabiji motor za manje para, pa mu posle samo ubaci fabricku mapu.
Puno je tu elemenata: kvacilo, menjač, kocnice, motor, vešanje, dizne...
Mozda je motor isti a različita turbina i sl.
Uzeo sam tdi samo kao primer.
Da, tako fabrike vec decenijama prodaju. Jedina razlika je softverske prirode. I ne samo izmedju 2 motora vec i izmedju 5-6 motora. Tako se prave i razlicite verzije motora za razlicite poreske stope i time prilagodjavaju pojedinom trzistu.
Neko moze da kupl slabiji motor za manje para, onda moze naknadno da ubaci novu fabricku mapu kod dilera. I naravno plati novi softver sa uslugom.
To je sastavni deo spiska dodatne opreme vec godinama kod nekih fabrika, isto tako se radi i sa aktiviranjem softverskim putem dodatne opreme koja je fabricki vec ugradjena (hardverski deo) na proizvodnoj traci ali je iskljucena softverski i time nefunkcionalna.
Tog modela poslovanja ce biti sve vise, softver odavno nije samo sporedna stvar u autu u uredjajima za zabavu, to je i osnovni deo motora isto kao klip ili brezon glave motora bez koga se ne moze.
Re: Chip-tuning
Ovo je čista neistina i glupost. Osim ako ne gledate motre spolja. Onda, da! Veoma su slični, možda i isti!ljubitelj napisao:
Da, tako fabrike vec decenijama prodaju. Jedina razlika je softverske prirode. I ne samo izmedju 2 motora vec i izmedju 5-6 motora. Tako se prave i razlicite verzije motora za razlicite poreske stope i time prilagodjavaju pojedinom trzistu.
Re: Chip-tuning
To je istina, nije glupost...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
- Milos_kg
- Postovi: 3525
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:06
- Garaža: Alfa 147 1.9 16v JTDm
- Lokacija: Kragujevac
Re: Chip-tuning
Post sa FLCS-a, mozda nekom bude zanimljiv. Inace, covek je presao 200k km sa chipovanim automobilom (sa 100ks -> 150+ ks):
Svaki motor ima neki svoj potencijal, spram onog kako ga je fabrika napravila, kakav turbo mu je stavila, kakve dizne, kakvu pumpu, kakav map senzor i tako dalje. Često se desi da jedan te isti ili vrlo sličan motor iz fabrike izađe u dve, tri različite "klase" snaga i obrtnog momenta, jednostavno softverski "zaključan" da bi se napravile razlike u cenovniku. I onda taj koji je zaključan ima isti potencijal kao i onaj koji je recimo 20-30KS jači u startu.
Čist primer ti je recimo 1.6TDI u Polu, Golfu, čemu god, on fabrički izlazi sa 75, 90 i 105KS iz fabrike. POTPUNO IDENTIČAN MOTOR. Samo softverski određena snaga, ništa više, remapom se dobija 140KS, na svakom. Što znači, da onaj od 75KS može da se remapira na 140KS, što je neverovatnih ~90% dobitka. Ali, to ne znači da onaj od 105KS može da se remapira +90% i dobije 200KS, jer jednostavno fizički ne može, na njemu se dobija opet tih 140KS, jer mu je to potencijal, to je potencijal te turbine, tih dizni i tako dalje.
Ista stvar je sa recimo Mercedesom C200 CDI, koji ima 136KS, a potpuno u šraf identičan motor onom C220 CDI koji ima 170KS. Oba imaju dakle identičan potencijal, koji je, ako gledamo recimo Revo mape, 190KS. Dakle, ovaj slabiji samo remapom dobija čak 54KS, a jači "samo" 20KS.
Dalje, Mazda 6 2.2 dizel - 129KS, 163KS i 180KS. Razlike u ceni drastične za kupiti, a potencijal motora 200KS. U sve tri varijante, dakle opet identičan agregat. I sad ti kupiš 180KS i kažeš hebote pa kako mogu samo 20KS da dobijem, kad moj komšija pera ima mnogo slabiji auto od mene a on dobio 70KS?
1) Volkswagen Polo 6n2 1.4 16V Comfortline
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
Re: Chip-tuning
KDman, opomena poslednja
Prestani da vredjas ljude prilikom obracanja
Prestani da vredjas ljude prilikom obracanja
Re: Chip-tuning
Samo ti se čini, ne vređam nikog? Čime sam veđao? Možda i ja napišem glupost, pa šta?
A uvrede po meni???? Danima i danima.
Ja ću ovako pa kako bilo.
A uvrede po meni???? Danima i danima.
Ja ću ovako pa kako bilo.
Re: Chip-tuning
Pa da , pisem o inzenjerima a ne pisem o pekarima u temi. Kako sam bas cudandragvorl napisao:Ti ljubitelju uporno pises o inzenjerima i fabrikama a to niko nije spominjao.

@milos-kg, upravo tako kako je opisano. Motor se napravi za neki zeljeni maksimum a onda se "prigusi" po potrebi. Kod turbo motora je prostiije, drugi softver upravljanja motorom i eto drugog motora.
Kod atmo motora je to malo teze ali se i tamo radi(lo). Poznati su meni primeri recmo VW 1.781ccm benzinac koji ima 75KS (pri 4500) i 90KS (pri 5600) ili Honda 1.4atmo sa 75 (ili slicno) KS i 90KS pri cemu je jedina razlika jedan mali dihtung na usisnoj grani.
Ista prica je i sa drugim uredjajima, Toshiba pravi identicne toplotne pumpe u 2 razlicite jacine, i naravno cene(Daisekai modeli). Jedina razlika je u softveru kojim se ogranicava brzina kompresora i time manja snaga(protok fluida). Nije komplikovano, ko se razume u flesovanje i kloniranje EEPROMa, da se oslobodi puni kapacitet jeftinijeg proizvoda. Rade identicno, provereno u praksi.
Nije to jedini proizvodjac, ima toga jos u toj oblasti.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Chip-tuning
Ne mogu sad naci sve razlike (a imao sam to negde) izmedju 2.0tdi 110, 140 i 170ks, ali ima ih dosta, najmanje na samom motoru 
Mislim i da je kvacilo isto, ali da se druk lager razlikuje, pa npr. Menjac kod 140 i 170 mislim da je isti osim zadnjeg (glavnog) diferencijala koji je za nijansu "duzi" itd.
Kao sto je neko vec rekao sto vise istih delova.
Gledalo smo drug i ja negde pre razlike izmedju 5 i 6 brzina kod golfa plus 1.9tdi, prva brzina im je ista, a 5 brzina kod petobrzinca je ista kao 6 brzina kod sestobrzinca samo ostale brzine "uze" preklopljene posto ih ima vise itd.
Npr. Na alfi romeo 159 isti je interkuler od 1.9mjet 8v 120ks, preko 1.9mjet 16v 150ks pa sve do 2.4mjet 200/210ks
Takodje mislim da je slucaj kao kod 156 da su kvacila ista, a druk lageri razliciti
Znam za jos slucajeva da ne pisem sve sad.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2

Mislim i da je kvacilo isto, ali da se druk lager razlikuje, pa npr. Menjac kod 140 i 170 mislim da je isti osim zadnjeg (glavnog) diferencijala koji je za nijansu "duzi" itd.
Kao sto je neko vec rekao sto vise istih delova.
Gledalo smo drug i ja negde pre razlike izmedju 5 i 6 brzina kod golfa plus 1.9tdi, prva brzina im je ista, a 5 brzina kod petobrzinca je ista kao 6 brzina kod sestobrzinca samo ostale brzine "uze" preklopljene posto ih ima vise itd.
Npr. Na alfi romeo 159 isti je interkuler od 1.9mjet 8v 120ks, preko 1.9mjet 16v 150ks pa sve do 2.4mjet 200/210ks

Takodje mislim da je slucaj kao kod 156 da su kvacila ista, a druk lageri razliciti

Znam za jos slucajeva da ne pisem sve sad.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Chip-tuning
Pises o stvarima koje jako dobro znas da se ne proveravaju u praksi, bar kod nas. Koga briga za homologaciju na autu starom xy godina koji se stoti put registruje u Srbiji gde se ni ne mere izduvni gasovi na neki ozbiljan nacin jer bi pola autmobila popucalo na tehnickom.ljubitelj napisao:
Pa da , pisem o inzenjerima a ne pisem o pekarima u temi. Kako sam bas cudan![]()

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Chip-tuning
Sreo sam danas druga i njegovog kuma - jednog od boljih Vag servisera, radio dugo za Porse, sad ima svoj servis, nisam mogao da izdrzim pa sam.ga pitao za cip, njegove reci: nisu razlike samo u mapi, razlike su u turbini i njenom pritisku (neka krilca i uglove je spominjao), kod nekih motora u unutrasnjosti (klip, ventili), a kocnice nije naglasavao posto se one mogu povecati i bez cipa.
Za kvacilo je rekao da nosi najveci deo razlike, i da prica "sve je to isto, samo je razlika u ovom sto cu da ubacim za pola sata i uzmem 100€ za malu decu, da je to ustaljena prica tjunera.. I da ako je to isto , samo razlika postoji u softveru, zasto se ne moze voziti kao pre?
Lemela i zamajac stradaju brze, a koliko zavisi od vise faktora: km, stanja, stila voznje, ..
Kaze, ako ti tjuner kaze da je.samo razlika u mapi pitaj ga da.li moze garancija na dizne, rurbinu i kvacilo ... Na osnovu odgovora znaces o cemu se radi.
Na kraju je rekao da cip kao cip nije los ako se uradi dobro i sa diskretnim
povecanjem snage, i da.svaki cip ne znaci da je.los ili los za.auto. Po njemu razlika nije.samo u softveru.
Ovo sto ljubitelj spominje ima smisla, ali sta znam, za npr aktivaciju aut paljenja oborenih i sl.
Nigde nisam cuo ni procitao da je nelo preko kupio auto neke snage, a onda doplatio za vecu samo izmenom mape.
Za kvacilo je rekao da nosi najveci deo razlike, i da prica "sve je to isto, samo je razlika u ovom sto cu da ubacim za pola sata i uzmem 100€ za malu decu, da je to ustaljena prica tjunera.. I da ako je to isto , samo razlika postoji u softveru, zasto se ne moze voziti kao pre?
Lemela i zamajac stradaju brze, a koliko zavisi od vise faktora: km, stanja, stila voznje, ..
Kaze, ako ti tjuner kaze da je.samo razlika u mapi pitaj ga da.li moze garancija na dizne, rurbinu i kvacilo ... Na osnovu odgovora znaces o cemu se radi.
Na kraju je rekao da cip kao cip nije los ako se uradi dobro i sa diskretnim
povecanjem snage, i da.svaki cip ne znaci da je.los ili los za.auto. Po njemu razlika nije.samo u softveru.
Ovo sto ljubitelj spominje ima smisla, ali sta znam, za npr aktivaciju aut paljenja oborenih i sl.
Nigde nisam cuo ni procitao da je nelo preko kupio auto neke snage, a onda doplatio za vecu samo izmenom mape.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Chip-tuning
Još samo da je rekao za koje motore pa da priča ima smisla.
Niko nikada nije rekao da je to kod svih takvih već izgleda samo u pojedinačnim slučajevima.
Niko nikada nije rekao da je to kod svih takvih već izgleda samo u pojedinačnim slučajevima.