Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Problem je sto tu ima puno promenljivih izmedju ostalih i koji tacno tipovi motora su isti hardverski. Ovo sto sam ja postavio je vadjeno iz VW servisnog uputstva bas za servisere, tako da sad ako VW laze u zvanicnim dokumentima onda nije tako...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
steva_anya
Reactions:
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od steva_anya »

Slazem se. Tehnicka strana mi nije jaca, ali kao laik mogu da.razumem.
Ovaj momak radi dugo i dobro, nije neki dundjer.
A da, rekao je da svako povecanje snage treba da.prati i protok vazduha. Tu ga nisam bas razumeo :)

Sa moje tacke gledista zvuci nevwrovatno da se motori za 50ks razlikuju u mapi. Sto ne znaci da nije moguce.

Ovo za kocnice sam lose napisao, bilo je da mozes da.ih apgrejdujes i bez cipa, tipa oni probuseni diskovi, ili diskovi veceg precnika, ...
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

steva_anya napisao:
Nigde nisam cuo ni procitao da je nelo preko kupio auto neke snage, a onda doplatio za vecu samo izmenom mape.
Mozes da procitas u fabrickim cenovnicima, a da cujes od nekoga, pogotovu ovde, su male sanse.

Pa ko bi se pohvalio u nasoj kulturi, da se zeznuo i kupio novi auto koji mu ne odgovara a onda doplatio toj istoj fabrici 3-5.000 evra da dokupi vecu snagu?

Taj tvoj poznanik je izgleda orijentisan na auto monterske aktivnosti u tim servisima.
Da je zagledao u lager listu delova, morao bi da primeti da je jedan te isti part no. rezervnog dela koji se koristi za razne varijante motora.
Inace, pritiskom turbiine, zakretanjem krilaca itd upravlja upravo softver, tj mapa pa kada se kaze da je to razlicito to u prevodu znaci da razlike poticu iz namerno razlicitih softverskih komandi za radne parametre.
Pa sam VAG ( i druge fabrike) to eksplicitno i kristalno jasno pise u svojim uputstvima, samo nekao treba da cita te proklete manuale...

Da pojasnim, povecanje snage ne ne treba da prati i protok vazduha.

Suprotno, protok vazduha koji se povecava je neophodan uslov da bi se uopste razmisljalo o povecanju snage.
Ono sto se desava u motoru je uprosceno, oksidacija molekula goriva a oksidacija se odviju u prisustvu kiseonika koji je sastavni deo vazduha. Dakle, dodavanje samo goriva ne povecava oksidaciju, naprotiv prigusuje je, smanjuje temperaturu, gusi plamen i smanjuje snagu motora.

50KS razlike je mnogo sa stanovista motora klase Punta pa da sa 60KS poraste na 110KS.
Motor koji razvija 300KS jedva da oseti podizanje snage za 50KS na 350KS.
Ili drugacije, fabrika napravi motor sposoban glatko za 350KS a onda napravi mapu (softverski ogranici) koju onda motor koristi tako da ima 300KS ili 270KS ili 230KS.

Jedno vreme je u Nemackoj bilo popularno da fabrike imaju u ponudi motore od tacno 99kW jer je to bila cena A za porez, a sledeca kategorija 100kW je bila B cena poreza. Naravno znatno veca.

Kao sto postoje poreske KS u Francuskoj pa auto ima 6CV (6KS, tih poreskih) na primer, kao sto je bilo u nazivu Citroena 2CV6 oznaka modela.

A broj tih francuskih KS odredjuje porez, pa je naravno logicno da fabrika koja napravi motor taman za nijansu nize poreske kategorije ima vecu sansu na trzistu da pronadje kupce.

Kao sto je kod nas zgodno da motor ima 1.998ccm sto je dosta cesto a nije zgodno da ima 2.003ccm.
Snaga motora je prakticno ista, trajnost, potrosnja goriva, perfomanse itd. ali je znatno veca potraznja za onim motorom koji je uklopljena u birokratski kalup.

U Nemackoj ccm nije bitno jer su tamo kategorije na svakih 100ccm a razlika izmedju 2 susedne je sasvim skromna i linearna.

Itd, ima puno razloga zasto postoje identicni motori razlicito podeseni, i razlicite snage za razlicite kupce.
To je praksa u Evropi barem 50tak godina.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28238
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Auto Cacak prodaje Skode sa ugradjenim cipom, imali su preko 100 automobila cipovanih u Smart Tuningu u Rakovici.
I to nove automobile, za koje vlasnici zele da doplate chip.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7453
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Chip-tuning

Post od ljuba »

To je ista prica kao i u NL, moj kolega je kupio mercedesa koji je dilerski cipovan - kupio nov auto od mercedes dilera, i na 25.000km imao problem sa menjacom, posle 3 reklamacije na 4 kazu ne pokrivamo zbog cipa, a on u cudu pa vi ste ga cipovali, i onda dolaze na red cuvena mala slova...

PS: Ko kaze da su svi slicni motori isti jako gresi, fabrika je sposobna (a i cesto radi) idiotske ustede (nerezonske reda par eura) jer je svesna da je motor slabiji, koje posle dodju glave motoru. Proizvodni proces se menja na jedan (dobro dva) klika misom...

PS1: Iskustvo moje okoline cipom je pat pozicija par uspesnih i donekle zadovoljnih, a par unistenih menjacaa i motora.

Ima definitivno modela koje jako dobro podnose umeren cip a i ostalih :)
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Chip-tuning

Post od Ivan »

Ljubo u principu se slazem sa tobom, samo da mislim da nije bas u pitanju usteda od evro-dva vec da namerno negde naprave "ahilovu petu" koja nece trpeti povecanje snage u slucaju da pokusas da ih zaobidjes :)

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7453
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Chip-tuning

Post od ljuba »

Ma moje je iskustvo da se menadzeri prave pametni da ustede par eura po autu jer tako ustede "velike" pare firmi. A inzenjerski je tako specifisano. Jedini je problem u dobavljacima i skladistima, sve zavisi koje je stanje...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Chip-tuning

Post od Ivan »

Evo jos par primera, 1.6tdi u polu od 75ks nema plivajuci, u slucaju da se cipuje na 140ks kao 1.6tdi od 105ks razbice menjac.

2.0tdi od 170ks moze da se gurne i na 220ks, ali je limit kvacila nekih 200ks.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7453
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Chip-tuning

Post od ljuba »

KDman napisao:
ljubitelj napisao:

Da, tako fabrike vec decenijama prodaju. Jedina razlika je softverske prirode. I ne samo izmedju 2 motora vec i izmedju 5-6 motora. Tako se prave i razlicite verzije motora za razlicite poreske stope i time prilagodjavaju pojedinom trzistu.
Ovo je čista neistina i glupost. Osim ako ne gledate motre spolja. Onda, da! Veoma su slični, možda i isti!
Slazem se da je svako generalizovanje glupost i jako neozbiljno...
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Ji 4Tze »

steva_anya napisao: A da, rekao je da svako povecanje snage treba da.prati i protok vazduha. Tu ga nisam bas razumeo :)
Tako je za benzinca, benzin gori u kad se "pomeša" sa vazduhom. Zar nisi imao OTO u školi pa ne znaš razlike između benzinskog i dizel SUS motora? :) Ako hoćeš više snage, daš mu više vazduha (fizički povećaš izduv), više goriva (kroz veću diznu, drugu mapu) i veći izduv (isto fizički povećaš). Kod turbo benzinca i pritisak ulazi u jednačinu. Ovo malo dodatka snage pri remapiranju bez fizičkih intervencija uglavnom se dobije jer je motor malo uštinut zbog eko normi. Ima jedan model Civica, mislim da je 5. ili 6. generacija kome je razlika samo u dihtungu usisa pa promenom toga se od 75 dobije 90KS.

Za dizele je važna količina goriva jer vazduh dolazi uvek u istoj količini, dozira se samo količina nafte (i povećava pritisak sa turbinom), pa je nekad bilo dovoljno samo dodati više goriva. Zašto traktor može satima u leru da stoji a da troši mizerno goriva - jer je dovoljno vrlo malo da raspali smesu pod velikim pritiskom... Sa turbinama koje imaju promenljivu geometriju dodatno se povećava pritisak. I dodaje gorivo. I sa 75KS na 100KS je ok ali sve preko toga će da pokrca menjač jer nema šta da prenese moment od motora, što je posao plivajućeg zamajca.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Chip-tuning

Post od Uroš S. »

Varijabilna geometrija nema veze sa apsolutnim maksimumom pritiska, već sa bržim spool-ovanjem pre svega i upeglanijim momentom kroz obrtaje.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Chip-tuning

Post od perfiko »

Ji 4Tze napisao: Za dizele je važna količina goriva jer vazduh dolazi uvek u istoj količini, dozira se samo količina nafte (i povećava pritisak sa turbinom)...
Ako može jedno laičko pitanje: kako se turbinom povećava pritisak?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Chip-tuning

Post od Paja »

Vrl lako.
Kad u neki zatvoren prostor u kome se nalazi tečnost ili gas gurneš neko strano telo, u ovom slučaju turbinu, u istom prostoru ostaje manje mesta za gas ili tečnost i pritisak skače. :mrgreen:
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Chip-tuning

Post od Ivan »

Pa turbina kompresuje vazduh u motor.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

ljuba napisao:Ma moje je iskustvo da se menadzeri prave pametni da ustede par eura po autu jer tako ustede "velike" pare firmi. A inzenjerski je tako specifisano. Jedini je problem u dobavljacima i skladistima, sve zavisi koje je stanje...
Samo bih rekao da ce u tom slucaju mozda pre da gurnu slabije elemente, npr. da stave lupam sad blok od 20 motora i na 18 i na 25, pa ce 25 mozda ranije zveknuti, ali sustina je sto manje specificnih delova. Drugar mi radi u razvoju BMW-a, doduse ne na motorima, ali taj je princip aktuelan sad.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori