Svaka ti čast ako se 'ugušiš' kiselom vodom

The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.nidza napisao:
CR motor je patentirao Fiat, realizovao Bosch, a prvi CR motor je JTD u Alfi 156. Spominjem ga jer on prvi uvodi 2 ubrizgavanja u ciklusu, optimizujući sagorevanje i smanjujući vibracije. Akutelni JTDM ima čak 7 ubrizgavanja u precizno izračunatim momentima. Verujem da je sad veoma slično i kod konkurenata.
I kod atmo dizela kolicina usisanog vazduha zavisi recimo od broja obrtaja, zove se stepen punjenja.perfiko napisao:Znači, moglo bi se zaključiti da za razliku od dizel motora kojima je količina usisanog vazduha manje više konstanta, kod turbodizela to nije slučaj.![]()
Što onda (valjda) znači da se kod turbodizela sem uglom ubrizgavanja, pritiskom i vremenom ubrizgavanja može poigrati i sa količinom vazduha.