MLAD polovnjak do 13-14000

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od nidza »

Ma kakva turbo rupa sa aktuelnim turbacima. Zaboravite na to. Čak turbaci od pre 10 i više godina, kojima je turbina malo kasnila odzivom, takođe nisu imali turbo rupu u pravom smislu kako je to bilo nekad.

Verovatno se misli na turbo lag - on mora da postoji, ali to je stvar na koju se čovek navikne posle minut vožnje. Manji turbo - manji lag, veći - obrnuto. Varijabilni turbo je odličan kompromis, električni turbo je nešto što u potpunosti može da eliminiše lag.

Sve u svemu, stvar je preveličana i ne smeta, bar ne toliko da utiče na sve one dobre strane. Ja atmosferca više u životu ne bih kupio, dokle god je ovakvo stanje stvari na tržištu, zakonima, primanjima i dokle god budem morao da razmišljam o novcu.
nenad.fil napisao:Da zaista vuce od nekih 1200-300 obrtaja, nisam bas proecizno zagledao. Priznajem da jos imam neki "strah" da ga cepnem kako bih voleo sve nesto mislim nov motor itd...
Pa dobro, ima fore za cepanje. Ja mislim da je on odradio svoje razrađivanje na radnom stolu još u fabrici, ali nigde ne žuriš. Degustiraj spravu sa uživanjem lagano, neće nigde da ode (svakako ne bez tebe). :)
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od schonenk »

Kod ovih motora pored smanjenja zapremine najveci dobitak je peglanje krive obrtnog momenta, sto je najveca mana 16v benzinaca. Vecina ne vuce do 4-5 hiljada obrtaja. Ovo sto opisa Velja, u maloj strmoj ulici ubacis u drugu, stisnes gas i nista se ne desava. Uzbrdo preko lezeceg vracas u prvu ili lomis auto preko lezeceg. Ta "rupa" kod benzinaca je dosta bolnija od te male kada se aktivira turbina ispod 2k obrtaja.

Nadam se i da su nesto ekonomicniji, posto nisam stekao takav utisak kod renoa. Ostaje i pitanje osetljivosti na nase uslove i pouzdanosti. Pitanje je koliko ce vlasnici biti iskreni i podeliti to sa ostalima.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Day Walker »

nidza napisao: Ja atmosferca više u životu ne bih kupio, dokle god je ovakvo stanje stvari na tržištu
:plusone:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4931
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od carov2 »

@Nidza
Koje si turbo benzince, stare desetak godina, vozio, a da ti nije smetala turbo rupa?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od McGruja »

Jbg, izgubi se car atmo benzinaca, i to zbog para
ftj
Reactions:
Postovi: 13924
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od ftj »

2.0 tfsi možda? :) Ni na 1.8t isto nije bilo strašno kolko mi se čini.
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Dusan »

Atmo motori su stvar proslosti, to je cinjenica i tu nema diskusije. Osim V10 i V12 kod Lamborghinia. :kezo:
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Day Walker »

McGruja napisao:Jbg, izgubi se car atmo benzinaca, i to zbog para
Dzaba mi ta car kad je najslabiji tamo gde je meni najpotrebniji (u mom slucaju)
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
ftj
Reactions:
Postovi: 13924
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od ftj »

Za prosečan evropski automobil da, ali u usa i aziji i dalje primat drži atmo.

Da ne pominjem super automobile.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od nidza »

carov2 napisao:@Nidza
Koje si turbo benzince, stare desetak godina, vozio, a da ti nije smetala turbo rupa?
Gde sam ja to spomenuo turbo benzince? :) Pričamo o turbini i turbo lagu (pogrešno je reći turbo rupi, jer toga u pravom smislu i nema, odnosno motori imaju izraženu slabost od svega par stotina obrtaja od lera, a posle do crvenog drže veoma stameno obrtni moment).

Vozio sam Bravo 1.4 T-Jet, 150KS, apsolutno se vozi ko zdravlje, tj isto kao i turbo dizel, plus imaš još malo obrtaja u višku. Taj auto bi sad imao 6-7 godina otprilike i bio je prvi pik za kupovinu dok se nisam potpuno slučajno sapleo na Alfu.
ftj napisao:Za prosečan evropski automobil da, ali u usa i aziji i dalje primat drži atmo.

Da ne pominjem super automobile.
Samo je pitanje vremena. Trend je takav da će atmosferaca biti sve manje, a sve više turbaka, hibrida, elektromotora i drugih inovacija.
Poslednja izmena od nidza u 06 Avg 2014, 14:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4931
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od carov2 »

1.8t je i meni pao na pamet, kao motor gde nije toliko strasno, ali 2.0 motori koji imaju preko 200 konja, koje sam vozio, imaju bas izrazen lag, ali su u pitanju i teska vozila.
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od schonenk »

Slazem se da umiru atmosferci, polako ali sigurno. Za 99,99% vozaca zvuk benzinca preko 7 hiljada nema nikakvu draz, niti zalaze u taj opseg rada motora, ali ja i dalje uzivam kao malo dete...
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od TheWickerMan »

Meni je crveno bilo 7k obrtaja , ali sam više vozio tu nego na 5k obrtaja. Spadam u tih 0.01% :kezo:

Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Ivan »

Kakva turbo rupa, pa atmosferac je onda stalno u turbo rupi :kezo:
Skoro svaki turbak (kako dizel tako i benzin) ima ogroman obrtni moment vec na 1500rpm (iako nije maksimalan) sto je smatram vise nego dovoljno u vecini slucajeva.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Xepoj87 »

Pa atmo zato i ide u vise obrtaje, i generalno se vozi na visim obrtajima od turbo motora.
A turbo motor je bulja kada mu skines turbinu, pa zato, dok ne dodjes u obrtaje, gde ima dovoljno izduvnih gasova za paljenje turbine, nema snage, te je i te kako izrazena turbo rupa.
Kod veoma malo automobila se tesko oseti turbo rupa.
I ne znam ja koje vi to automobile vozite, ali retko koji ima snage ispod 1800-2000 RPM-a, isto kao preko 2000.
To jest, nagli skok performansi znaci da je i turbo rupa velika.
Niko ne spori da nekome to ne smeta, ili da je neki motor dobar, ali govoriti da turbo rupe nema, znaci samo da, ili zivite u samoporicanju jer volite svoj automobil, ili nikada niste stisli gas na niskim obrtajima...
Kod Skode 1.2 TSI se jasno vidi koliko skace obrtni.

Slika

Turbo rupa je manje izrazena na sportskim kolima, to sam primetio, maximalni obrtni cesto krece i od 1500, 1600 RPM.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori