MLAD polovnjak do 13-14000

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Ivan »

Vec je receno xy puta da se turbina "pali" cim upalis auto.
Kod vecine varijabilni sposobna se da daju vec 10% maksimalnog boost-a od 1000rpm, na 1500rpm ce vecina varijabilnih dati makar 50% svog maksimalnog boosta, u slucaju 1.2tsi tu vec daje 100%.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od nidza »

@xepoj:
Ako stvarno zoveš turbo rupom prostor od 900 (da uzmemo za ler) i 1300-1400 obrtaja, onda neka ti bude. Većina turbo motora sad ima maksimalan obrtni moment između 1500-2000 obrtaja, pri čemu i na 1200-1300 imaju dovoljno momenta da skoče tih 200 obrtaja do radnog opsega. 2.0 TDI već kreće ozbiljno da lepi na 1300 obrtaja, JTDm 16v takođe --> uostalom provozali smo se u Alfi, video si koliko je tih i elastičan motor. Stilo JTD 80KS je imao maks obrtni moment na 1500rpm, pri čemu je vukao bukvalno od lera - 1.9 dizel sa turbinicom maleckom ko pesnica.

Turbo rupa je nešto što je imalo smisla tako nazivati na motorima gde je 50%, pa i više opsega obrtaja motora gotovo potpuno neupotrebljivo. Upravo neke sportske mašine se tako ponašaju.

Pričamo o motorima koji imaju gomilu obrtnog momenta od 1500-4000 (benzinci i više) obrtaja. Za normalnog vozača i normalnu vožnju više nego dovoljno.
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4931
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od carov2 »

@Nidza
Tek sada vidim post. Za Bravo verujem da ide dobro i da tu ovaj problem nije izrazen, isto verujem i da je na 1.2 tsi motoru o kojem se diskutuje. Ja sam se samo osvrnuo na Veljinu konstataciju da su turbo motori odlicni za gradsku voznju.
Nego, koja je razlika izmedju turbo rupe i turbo laga?
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10988
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Uroš S. »

TSI ima svih 175nm na 1500 rpm a kasnije de sasvim fino vozi već na 1100-1200. Ovaj grafik ne znam šta je, verovatno cipovan pošto ne postoji takav sa 125 ks i 200nm. Doduše merili su ljudi često čak i 120+ks fabrički.
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9463
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Darko »

Kad ce slike i predstavljanje octavie? :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od nidza »

carov2 napisao: Nego, koja je razlika izmedju turbo rupe i turbo laga?
Tek sad videh pitanje... Nego, ajde kad smo krenuli sa off-topicom: ovo što ću reći nije uklesano u kamenu, nego kako ja to razumem.
Turbo lag je period kašnjenja odziva na gas koji ima svaki turbo motor. Nije tu samo kriva turbina, nego postoji i poprilično dugačak put kojim vazduh, inače stišljive prirode, prolazi od usisa, preko turbine, interkulera. Zatim su tu creva, koja su obično zbog vibracija nužno elastična, tako da i ona trpe određeno povećanje zapremine kad su pod pritiskom. Na kraju krajeva, i turbina mora malo da kasni, jer prvo moraju gasovi da je zavrte da bi ona mogla da isporuči odgovarajući nadpritisak.

Slikovito da objasnim: kada nakačiš crevo na slavinu i pustiš vodu, voda će izaći na drugom kraju tek kad prođe ceo put kroz crevo. Još voda nije stišljive prirode, a kašnjenje itekako postoji na odvrtanje i zavrtanje slavine sa druge strane creva (pogotovo na odvrtanje posle zavrtanja).

Termin je preuzet sa engleskog jezika.

Turbo rupa je nešto drugo, a na engleskom se zove "Boost threshold". U međuvremenu sam našao da Nemci turbo "rupom" nazivaju ponašanje turbine kada do određenih obrtaja motora jednostavno ne isporučuje nadpritisak, motor je lenj. Nema tu nekog kašnjenja, jednostavno motor uopšte ne reaguje na pritisak papučice gasa, sve dok ne dođe na obrtaje koji bude turbinu.

Nekad nisu postojale varijabilne turbine, pa su se projektatni dovijali na razne načine. Mogao si u autu da imaš mehanički kompresor, pogonjen radilicom, umesto klasičnog turbo punjača, ili oba. Mehanički kompresor održava pritisak u sistemu kako bi pružio nekakve performanse na nižim obrtajima, a kad se izađe iz "turbo rupe" onda stupa na snagu turbo punjač pogonjen sada dovoljnom količinom izduvnih gasova.

Moje lično mišljenje je da je budućnost turbo motor sa električnim kompresorom ili kombinacijom električnog i klasičnog varijabilnog turbo punjača (ili kao u F1, električno pogonjen klasičan turbo punjač, gde ga u prostoru gde bi inače bila "turbo rupa" kompresor zapravo pogonio elektromotor).
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4931
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od carov2 »

Aha, shvatam šta hoćeš da kažeš ali se ne bih složio. U oba slučaja se radi o kašnjenju ili "lagu", samo što je u pitanju manji i veći lag u zavisnosti od obrtaja motora, kao što si i napisao. Tako da ne vidim problem u korišćenju oba termina jer označavaju kašnjenje koje je vezano za prisustvo turbine. Priča me podseća na razliku izmedju chip tuning-a i remap-a.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Ivan »

Nije tako, da ti objasnim jos jednostavnije, turbo rupa su oni obrtaju na kojima turbina ne postize maksimalan boost, a turbo lag je vreme za koje ce ti turbo isporuciti maksimalan boost na odgovarajucim obrtajima i kod novijih motora se meri desetinkama.

Znaci jos jednom da rezimiramo:

vozis na 2000rpm na vrh gasa, turbolag je otkad potopis gas pa dok motor ne pocupa svom snagom.

Turbo rupa ti je recimo do 1600rpm gde i pored punog gasa turbina ne puni.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ftj
Reactions:
Postovi: 13924
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od ftj »

Može da bude zabune oko terminologije pa da neko turbo lag zove turbo rupa i slično ali nema zabune oko toga da turbo motori imaju slabiji odziv na gas od atmosferaca i to se često naziva turbo lag. Turbo rupa je raspon obrtaja kada motor ima znatno manji obrtni moment i onda dobije priliv u jednom trenutku. Danas je to kod turbo dizela najčešće oko 1800 obrtaja a kod turbo benzinaca u proseku na 1,500 osim novog bmw 28i koji je jak već na 1250 obrtaja. Nekada su mitsubishi evo i subaru sti imali baš izraženu turbo rupu pa se o tome više pričalo a danas se tome ni ne pridaje značaj jer je ta granica veoma nisko ali i dalje se pomene da postoji kašnjenje u odzivu na gas u odnosu na atmosferca.

Dakle turbo rupa je kad je auto mrtav pa naglo dobije priliv obrtnog momenta jer je turbo napravio dovoljnu količinu natpritiska a turbo lag bismo nazvali period od pritiskanja papučice do samog ubrzanja nebitno da li je motor u turbo zoni ili ne.
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4931
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od carov2 »

Znam o čemu pričate, i ima smisla, dok je moje razmišljanje u pravcu kašnjenja, oba termina označavaju kašnjenje koje je posledica prisustva turbo punjača, jedno je manje, drugo je veće, u zavisnosti od obrtaja, ali su oba vreme koje protekne od pritiska papučice gasa do maksimalnog pritiska turbine, zato su mi ova termina usko povezana, ali razumem i vaše razmišljanje.
ftj
Reactions:
Postovi: 13924
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od ftj »

Tačno, oba su lag al rupa je rupa :) Praktično je rupa skoro pa nestala ali lag mora da ostane, mada recimo u većini reviewova nove m3ojke svi naglašavaju kako je odziv na gas toliko dobar da je praktično SKORO kao atmosferac.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od nidza »

Povezani su u smislu da im je zajednička stvar turbo punjač, ali su 2 različite manifestacije u njegovom radu.

Turbo lag postoji uvek i u svim režimima rada motora. Rupa, ili kako Englezi kažu prag, postoji do određenih obrtaja. Ne bi ih trebalo mešati, kako god da se dogovorimo da ih nazivamo.

Tapatalk Pro
ftj
Reactions:
Postovi: 13924
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od ftj »

A najbolji primer je uzeti 1.9 tdi pd i 1.9 jtd i oni otprilike imaju sličnu turbo rupu(oko 1,800 rpm) dok tdi ima 3x bolji odziv na gas :)
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4931
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od carov2 »

Da ne cepamo mnogo u off-topic, da ne preteramo... Bitno je da se razumemo, ali sada sam se setio, bas kod primera koji je ftj naveo, Evo, i Subaru, Englezi bas tu njihovu izraženu turbo rupu nazivaju turbo lag.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od nidza »

ftj napisao:A najbolji primer je uzeti 1.9 tdi pd i 1.9 jtd i oni otprilike imaju sličnu turbo rupu(oko 1,800 rpm) dok tdi ima 3x bolji odziv na gas :)
TDI PD da, JTD ispravan ne. Ko zdravlje je već na 1400 1500.
carov2 napisao:Da ne cepamo mnogo u off-topic, da ne preteramo... Slika Bitno je da se razumemo, ali sada sam se setio, bas kod primera koji je ftj naveo, Evo, i Subaru, Englezi bas tu njihovu izraženu turbo rupu nazivaju turbo lag.
Nema veze kako ih ko zove, i novinari nisu u konsenzusu. Bitno je da se razumemo.

Tapatalk Pro
Odgovori