Auto-klima
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Ima ulja, naravno, sem ako nije iscurelo.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Auto-klima
Ulje i freon se zasebno ubacuju u sistem?
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Iz kompresora ne mozes izvuci ulje masinom. Inace u sistem staje 120-150ml ulja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Pa mozes, naravno.McGruja napisao:Ulje i freon se zasebno ubacuju u sistem?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Auto-klima
Pa ako je sistem busan i curi, nece se ni ugrati vazduh od 4-5bara, a zasto bi iko to uopste pokusavao da radi.
Verovatno se nismo bas razzumeli pa cu da se korigujem da bude sto jasnije.
Sistem ispravan, zaptiveen, unutra freon na 5-30bara zavisno u kom delu sistemu se meri. Klima radi.
Nastane rupica negde ili popsuti neki dihtung itd, freon brze ili sporije iscuri, pritisak opada dok curi sve dok je veci unutra od spoljnog atmosferksog. Freon iscuri, udje vazduh, pritisak je isti spolja i unutra, 1 bar.
Klima ne radi. Presostat je blokirao rad kompresora.
Vrsi se popravka do potpune zaptivenosti i onda se nasilno spolja ubacuje freon. Vazduh se ni u jednom trenutku ne ubacuje ni pod kojim pritiskom jer je stetan inace za sam kompresor. (sadrzi vlagu u sebi koja je smrt za kompresorsko ulje i samo podmazivanje istog).
Vazduh se nikada ne bi trebao naci u sistemu, da bi se pokupila zaostala vlaga ili necistoce pri svakom otvaranju se menja ulozak za isusivanje koji sakuplja u sebe upravo vlagu koja je dosla sa vazduhom.
E sad, kod nas se ta zamena isusivaca bas i ne radi svaki put jer naravno kosta ne tako malo.
Verovatno se nismo bas razzumeli pa cu da se korigujem da bude sto jasnije.
Sistem ispravan, zaptiveen, unutra freon na 5-30bara zavisno u kom delu sistemu se meri. Klima radi.
Nastane rupica negde ili popsuti neki dihtung itd, freon brze ili sporije iscuri, pritisak opada dok curi sve dok je veci unutra od spoljnog atmosferksog. Freon iscuri, udje vazduh, pritisak je isti spolja i unutra, 1 bar.
Klima ne radi. Presostat je blokirao rad kompresora.
Vrsi se popravka do potpune zaptivenosti i onda se nasilno spolja ubacuje freon. Vazduh se ni u jednom trenutku ne ubacuje ni pod kojim pritiskom jer je stetan inace za sam kompresor. (sadrzi vlagu u sebi koja je smrt za kompresorsko ulje i samo podmazivanje istog).
Vazduh se nikada ne bi trebao naci u sistemu, da bi se pokupila zaostala vlaga ili necistoce pri svakom otvaranju se menja ulozak za isusivanje koji sakuplja u sebe upravo vlagu koja je dosla sa vazduhom.
E sad, kod nas se ta zamena isusivaca bas i ne radi svaki put jer naravno kosta ne tako malo.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Teorija je jedno praksa sasvim drugo.
Evo jedan primer prost: menjas hladnjak, skidas oba creva i naravno ulazi vazduh u ceo sistem na tim crevima. I sta ces da radis, sta radi 100% servisera?
Istina da vazduh ne sme da ostane u sistemu prvo jer steti ako je prisutan duze vreme, drugo jer ce se stvoriti vazdusni cep pa nece hladiti kako treba. Zato se vakumira sistem da bi se izvukao vazduh i vlaga.
Ali kao sto rekoh, tj pitah sta radi 99, 9 % servisera kada menja hladnjak? Mislis da isperu sistem hemikalijama?
Sve se ja slazem da to treba tako i tako, ali kao prvo nije to sve tako osetljivo, a kao drugo 80% njih bi da im radi klima ali samo punjenje da ih kosta nedaj Boze da je nesto crklo, puklo crevo, hladnjak, magnet...momentalno im klima vise ne treba.
Evo jedan primer prost: menjas hladnjak, skidas oba creva i naravno ulazi vazduh u ceo sistem na tim crevima. I sta ces da radis, sta radi 100% servisera?
Istina da vazduh ne sme da ostane u sistemu prvo jer steti ako je prisutan duze vreme, drugo jer ce se stvoriti vazdusni cep pa nece hladiti kako treba. Zato se vakumira sistem da bi se izvukao vazduh i vlaga.
Ali kao sto rekoh, tj pitah sta radi 99, 9 % servisera kada menja hladnjak? Mislis da isperu sistem hemikalijama?
Sve se ja slazem da to treba tako i tako, ali kao prvo nije to sve tako osetljivo, a kao drugo 80% njih bi da im radi klima ali samo punjenje da ih kosta nedaj Boze da je nesto crklo, puklo crevo, hladnjak, magnet...momentalno im klima vise ne treba.
Re: Auto-klima
Ako je meni pitanje, procedura je sledeca
1) Zameni se filter-isusivac po potrebi i proceni
2) Pravim vakuum, snizavam pritisak cime dolazi do isparavanja vlage odnosno promene agregatnog stanja kapljice vode ako je slucajno ima.
Iskljucim vakuum pumpu i cekam 20-30 minuta pracenjem manometra da li se zadrzava vakuum odnosno sistem je ispravno zaptiven. Pozeljno je i duze, sat vremena ako se moze priustiti.
Napuni se sistem mesavinog freona i ulja pri cemu motor i kompresor obavezno ukljuceni tj rade.
Odmeri se pri tome zadata kolicina u gramima, korigovano prema trenutnoj temperaturi tokom punjenja.
Iskljuci se punjenje, otkaci.
Pusti klima da radi, izmeri se sta treba.
Pod 1 radi zamenu serviser manuelno.
pod 2 radi serviser manuelno ili upotrebi "alatku" set koja sve to odradi sama a koju serviser isprogramira prema podacima za dato vozilo.
Ranije je serviser imao dosta posla i trebalo je dosta iskustva/ osecaja pa i znanja, danas serviser postavi creva i dalje vrsi samo nadzor ili pusti masinu sama da odradi ceo proces.
Sto se cene tice, klima nije nikada bila jeftin sistem i oduvek je bila vise deo nekog paketa luksuza.
Sama popravka poput zamene isparivaca ili kondenzatora ili creva zahteva dosta rada i to naravno mora da kosta.
Oni koji pomisle da je popravka klime posao od 5minuta za soljicu caja, brzo ce se uveriti ponovnim popravkama da to mora jednom da se uradi kako valja da bi radilo kako valja inace se opet vracaju na pocetak pa vise puta placaju punjenje.
Sa klimom nema mesta krparenju ili stednji, prosto taj sistem ne trpi improvizacije u proceduri.
A da je puno onih kojima je klima visak na autu, kada kosta popravka, nije nista novo.Tako je i sa drugim popravkama, kao npr cuveni nabijeni srafciger u podnozje prozora.
Dobra klima je dobro zaptivena, i to je osnovni faktor da ispravno radi. Bez tog uslova sve ostalo od radova je gubljenje vremena i novca.
1) Zameni se filter-isusivac po potrebi i proceni
2) Pravim vakuum, snizavam pritisak cime dolazi do isparavanja vlage odnosno promene agregatnog stanja kapljice vode ako je slucajno ima.
Iskljucim vakuum pumpu i cekam 20-30 minuta pracenjem manometra da li se zadrzava vakuum odnosno sistem je ispravno zaptiven. Pozeljno je i duze, sat vremena ako se moze priustiti.
Napuni se sistem mesavinog freona i ulja pri cemu motor i kompresor obavezno ukljuceni tj rade.
Odmeri se pri tome zadata kolicina u gramima, korigovano prema trenutnoj temperaturi tokom punjenja.
Iskljuci se punjenje, otkaci.
Pusti klima da radi, izmeri se sta treba.
Pod 1 radi zamenu serviser manuelno.
pod 2 radi serviser manuelno ili upotrebi "alatku" set koja sve to odradi sama a koju serviser isprogramira prema podacima za dato vozilo.
Ranije je serviser imao dosta posla i trebalo je dosta iskustva/ osecaja pa i znanja, danas serviser postavi creva i dalje vrsi samo nadzor ili pusti masinu sama da odradi ceo proces.
Sto se cene tice, klima nije nikada bila jeftin sistem i oduvek je bila vise deo nekog paketa luksuza.
Sama popravka poput zamene isparivaca ili kondenzatora ili creva zahteva dosta rada i to naravno mora da kosta.
Oni koji pomisle da je popravka klime posao od 5minuta za soljicu caja, brzo ce se uveriti ponovnim popravkama da to mora jednom da se uradi kako valja da bi radilo kako valja inace se opet vracaju na pocetak pa vise puta placaju punjenje.
Sa klimom nema mesta krparenju ili stednji, prosto taj sistem ne trpi improvizacije u proceduri.
A da je puno onih kojima je klima visak na autu, kada kosta popravka, nije nista novo.Tako je i sa drugim popravkama, kao npr cuveni nabijeni srafciger u podnozje prozora.
Dobra klima je dobro zaptivena, i to je osnovni faktor da ispravno radi. Bez tog uslova sve ostalo od radova je gubljenje vremena i novca.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Ne vidim da si napisao nesto novo. Jer si rekao da vakum izvlaci vlagu ako je ima, a i vazduh. Tako da dolazimo do toga sta je ostetio vazduh u sistemu ako ga npr uguras kompredorom na 5-25 bara ili ako je atmosferskih 1bar.
Tj. sta te navelo na osporavanje mog napisanog posta, to mi nije jasno.
Tj. sta te navelo na osporavanje mog napisanog posta, to mi nije jasno.
Re: Auto-klima
Ajde ovako, tacne su forumske price da kada iscuri freon presostat iskljuci kompresor koji ne radi.
Re: Auto-klima
Kako sam ja razumeo ljubitelja, on tvrdi da u neki sistem koji je na vecem pritisku od atmosferskog ne moze da udje nista iz atmosfere, tj. vazduh, ukoliko postoji neki spoj, fizika cista. Uvek ce sistem sa vecim pritiskom ispustati molekule u sistem sa manjim pritisko, dok se pritisci ne izjednace, ma koliko to bilo. Kao sto se balon izduva, ako ga pustis da leti po sobi, bez vezivanja.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Ne mogu sad da se setim. Tebi bese palio kompresor a klima nije hladila?
Koliko se secam da sam komentarisao da ne curi cim ima pritiska.
Koliko se secam da sam komentarisao da ne curi cim ima pritiska.
Re: Auto-klima
Pda, sad ne mogu da se setim da li je duvalo vrelo kada je napolju 30, ili je bilo 20. Da li ta razlika moze da se oseti na ruci sa krokodil dandi kozom? 
Uglavnom nije mogla nista da ohladi, cak i da je smanjivala temperaturu ulaznog vazduha.

Uglavnom nije mogla nista da ohladi, cak i da je smanjivala temperaturu ulaznog vazduha.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Sad ce ljubitelj da nam objasni kako je to moguce. Cisto da ne bude da iznosim dezinformacije, a eto ti se javi pa se setih da je bas i kod tebe bio takav slucaj.
Oko 4 bara sistem prazan ili skoro prazan i pali kompresor.
Oko 7 bara sistem pun ili dovoljno gasa da hladi normalno.
Ovo se odnosi kada je iskljucen kompresor a manometri prikljuceni.
Oko 4 bara sistem prazan ili skoro prazan i pali kompresor.
Oko 7 bara sistem pun ili dovoljno gasa da hladi normalno.
Ovo se odnosi kada je iskljucen kompresor a manometri prikljuceni.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
A ovih 30 bara nesme da ima sistem ni kad je napolju 40 i klima radi punim kapacitetom. Jer je sistem kao prvo predvidjen da izdrzi pritisak oko 35bara, na oko 25-26 bi vec morao da pali ventilator odnosno da odreaguje ventil i da iskljuci kompresor.ljubitelj napisao:
Verovatno se nismo bas razzumeli pa cu da se korigujem da bude sto jasnije.
Sistem ispravan, zaptiveen, unutra freon na 5-30bara zavisno u kom delu sistemu se meri. Klima radi
Mada mozda se muslilo na Volvo iz 196xgod, pisto ti ocito zivis u tom vremenu tj. iznosis informacije za vozila koja su odavno reciklirana, a mi zivimo i vozimo auta 30-40god mladja.
P.S.Izvinjavam se za pist za pistom sa fona sam.
Re: Auto-klima
Svasta. Ne mogu da verujem da ti zaista mislis da Volvo koristi neki drugaciji freon.
Radni priitisak, niski i visoki su odredjeni karakteristikama freona i spoljnom temperaturom
Uopste ne zavise od marke i modela vozila, tj univerzalni zakon fizike vazi za sve podjednako.
I sada, i pre 20 i pre 50 i u buducih xxx godina.
Ako vec imas zelju da se bavis pitanjem Volva, 28bara je zastitni pritisak na visokoj strani kada treba da se iskljuci sistem a to se dogadja kada temperatura predje oko 45C (spoljneg vazduha).
Da skoro prazan sistem ima malecni rashladni kapacitet nedovoljan da rashladi auto ?
Ocigledna posledica iz samog nacina rada klima uredjaja, ne samo da je moguca nego je vrlo cesto stanje neodrzavanih na vreme sistema.
Radni priitisak, niski i visoki su odredjeni karakteristikama freona i spoljnom temperaturom
Uopste ne zavise od marke i modela vozila, tj univerzalni zakon fizike vazi za sve podjednako.
I sada, i pre 20 i pre 50 i u buducih xxx godina.
Ako vec imas zelju da se bavis pitanjem Volva, 28bara je zastitni pritisak na visokoj strani kada treba da se iskljuci sistem a to se dogadja kada temperatura predje oko 45C (spoljneg vazduha).
Sta da se objasni ?dag81 napisao:Sad ce ljubitelj da nam objasni kako je to moguce. Cisto da ne bude da iznosim dezinformacije, a eto ti se javi pa se setih da je bas i kod tebe bio takav slucaj.
Oko 4 bara sistem prazan ili skoro prazan i pali kompresor.
Oko 7 bara sistem pun ili dovoljno gasa da hladi normalno.
Ovo se odnosi kada je iskljucen kompresor a manometri prikljuceni.
Da skoro prazan sistem ima malecni rashladni kapacitet nedovoljan da rashladi auto ?
Ocigledna posledica iz samog nacina rada klima uredjaja, ne samo da je moguca nego je vrlo cesto stanje neodrzavanih na vreme sistema.