
Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ja se ne vezujem nikad u gradu 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Day Walker
- Postovi: 23536
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
I ja isto. I kad god vozim nekog pozadi uvek teram da stave pojas ako ga vec ne stave sami.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32247
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Naravno. Čim postoji i na zadnjim sedištima znači da je potrebno vezati se. Bilo bi lepo da ovih kontrola ima više i da ljudi steknu naviku da vežu pojas i pozadi, kao i dete u auto sedištu. Statistika je poražavajuća, gotovo niko se ne vezuje, a kad se desi nezgoda onda je kasno.
EDIT:
EDIT:
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/493262 ... ate-vozaceU prvih osam meseci ove godine poginulo je 328 osoba u saobraćaju, što je za 80 manje nego prethodne godine, kada je život izgubilo 408 lica. Ovo je rezultat koji dugo nije ostvaren od kada se meri bezednost saobraćaja ali obaveza policije da do kraja godine on bude još bolji.
U Upravi saobraćajne policije još kažu da broj prekršaja nije porastao čak se smanjio na 380.000 od početka godine, ali se zato i dalje ne vezuje 30 odsto vozača na prednjim sedištima, dok na zadnjim sedištima prema nezavisnom istražvanju čak 98 odsto putnika ne koristi pojas.
Od ponedeljka počinje objedinjena akcija u okviru akcije Evropskih policija čije je osnovni cilj da se pojas pravilno upotrebi.
Posetite www.garaza.rs !
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Stalno se prica o opadanju broja poginulih, a ne prica se o broju u odnosu na predjene kilometre, jer ocigledno da se manje prelazi. Kao da su rekli da je postignut izuzetan rezultat, '93. opao broj poginulih, a benzin se sipao iz flasa. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Uze mi reč iz usta...
Statistika je veoma zajebata nauka. Moš' je prilagoditi čemu god hoćeš. Njome treba baratati veoma oprezno, jedan parametar zanemari ili namesti - ode sve u sasvim suprotnom pravcu.
Statistika je veoma zajebata nauka. Moš' je prilagoditi čemu god hoćeš. Njome treba baratati veoma oprezno, jedan parametar zanemari ili namesti - ode sve u sasvim suprotnom pravcu.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Policija jako retko kontrolise da li je neko vezan pozadi. Kada bi to kontrolisali kao za napred, verujem da bi taj procenat bio daleko veci. A sto se tice statistike, ja nisam bas primetio da se manje vozi, bar ovde u PO. Nikad vise vozila nisam video, guzve su postale ogromne.trojanac napisao:Naravno. Čim postoji i na zadnjim sedištima znači da je potrebno vezati se. Bilo bi lepo da ovih kontrola ima više i da ljudi steknu naviku da vežu pojas i pozadi, kao i dete u auto sedištu. Statistika je poražavajuća, gotovo niko se ne vezuje, a kad se desi nezgoda onda je kasno.
EDIT:http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/493262 ... ate-vozaceU prvih osam meseci ove godine poginulo je 328 osoba u saobraćaju, što je za 80 manje nego prethodne godine, kada je život izgubilo 408 lica. Ovo je rezultat koji dugo nije ostvaren od kada se meri bezednost saobraćaja ali obaveza policije da do kraja godine on bude još bolji.
U Upravi saobraćajne policije još kažu da broj prekršaja nije porastao čak se smanjio na 380.000 od početka godine, ali se zato i dalje ne vezuje 30 odsto vozača na prednjim sedištima, dok na zadnjim sedištima prema nezavisnom istražvanju čak 98 odsto putnika ne koristi pojas.
Od ponedeljka počinje objedinjena akcija u okviru akcije Evropskih policija čije je osnovni cilj da se pojas pravilno upotrebi.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32247
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Evo ja dobio inspiraciju i malo se raspisao na tu temu, pa pročitajte i delite dalje.
http://blog.garaza.rs/index.php/pojas-ili-zivot/
http://blog.garaza.rs/index.php/pojas-ili-zivot/
Posetite www.garaza.rs !
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Dobar tekst
Eto, 144 ljudi poginulo u 2012. nisu imali vezan pojas. A skoro 3.000 povredjeno isto nisu imali. Da jesu, od tih 144, verujem da bi barem 100-ak prezivelo, a od tih 3000 povredjenih em bi dosta bili lakse povredjeni, em bi bilo manje povredjenih. ABS kaze da pravi ucinak na bezbednost se vidi tek kada je stopa vezivanja pojasa preko 70%. Znaci tih 30% sto kod nas fali je kljucno podici i naterati ljude da se vezuju. Razvijene zemlje uglavnom imaju 90% na prednjim i barem 50% na zadnjem sedistu stopu vezivanja, a to znacajno utice na njihovu bolju statistiku. Takodje, iz licnog iskustva sam primetio da policija u velikom broju slucajeva ne obraca paznju i ne kaznjava kada je neko pozadi ne vezan. Jednom mi se desilo kada su nas zaustavili ja sam bio vezan pozadi a drug nije, i on ga je pitao zasto nije vezan i onda je drugar stavio pojas. Ostali slucajevi nisu ni spominjali pojaseve pozadi. Pojasevi su ja bih rekao odlican pokazatelj naseg znanja i kulture u saobracaju, jer ako ljudi ne brinu za sebe i svoju decu/porodicu, kako li tek brinu o drugim ucesnicima u saobracaju?
P.S. Bilo bi lepo ako bi na ovu temu mogli da dobijemo neki komentar od saobracajne policije. Na primer, kakva je njihova politika kaznjavanja vezivanja pozadi i zasto se te u vecini slucajeva ne radi.

P.S. Bilo bi lepo ako bi na ovu temu mogli da dobijemo neki komentar od saobracajne policije. Na primer, kakva je njihova politika kaznjavanja vezivanja pozadi i zasto se te u vecini slucajeva ne radi.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Politika saobraćajaca je da kažnjavaju za sitne prekršaje kad se promeni zakon. Posle izvesnog vremena sve se vrati na staro i prekršaji tipa pojasa i telefona se uglavnom ne kažnjavaju.
Tako je bilo i poslednjih dve godine. U Beogradu se situacija promenila tokom leta kada se na ulicama pojavila gomila klinaca u nadrkanim uniformama koji su lovili pojas, svetla, telefon i nepropuštanje pešaka.
Pojaseve na zadnjim sedištima nikada nisu kontrolisali osim eventualno kao oblik izdrkavanja u pojedinačnim situacijama.
Tako je bilo i poslednjih dve godine. U Beogradu se situacija promenila tokom leta kada se na ulicama pojavila gomila klinaca u nadrkanim uniformama koji su lovili pojas, svetla, telefon i nepropuštanje pešaka.
Pojaseve na zadnjim sedištima nikada nisu kontrolisali osim eventualno kao oblik izdrkavanja u pojedinačnim situacijama.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Jebeš kažnjavanje, bolje je da forsiraju kampanje i utiču direktno na svest.
Tapatalk Pro
Tapatalk Pro
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nema od toga nista, ja prvi se ne vezujem nikad pozadi i nije me sramota da priznam da ce me tesko kampanja naterati, kad bi pisali kazne onda bi morao i vremenom bi mi sigurno preslo u naviku kao sto je za napred (sto zbog pistanja,sto zbog moguce kazne)
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10691
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Meni pojas nikad nije bio stavka, a i nazad kada se budem vozio vezacu ga, ali me vise brinu najave da ce menjati pozicije radarima, sto je i razumno, jel... U gradu sam konstantno na bar +10km/h u odnosu na ogranicenje, a cesto sam i ... necu ni da napisem. I to nije ponekad, nego praksa. Rece mi kolega da je njegov prijatelj dobio cestitku zbog prekoracenja brzine na temerinskom mostu, a ja sam samo tu posteno zaradio milion kaznenih poena i 40 godina robije s obzirom da sam do skoro ziveo u tom delu grada i most prelazio vise puta svakog dana. Tamo su godinama kamere za nadzor i za njih znam, ali ne znam odakle snimaju brzinu. Prekjuce se spustam sa mosta u pravcu Klise i vidim tronozac kod Opel Catalova, gde nikad niko policajca nije video, a kamoli radar. Na srecu bio je spic i posle slaloma sam ipak morao da gledam u prikolicu kamiona u levoj traci, a da je bilo drugacije, lepo bi se iznenadio. Tako da, izgleda da je proslo vreme da svi znaju gde su radari. Navodno, pet ili cak vise godina su na istim pozicijama u Novom Sadu, bilo je u stampi. Realno, cemu tako sluze osim da navataju nekog sa strane...
Sent from my HTC One V
Sent from my HTC One V
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kampanje imaju limitiranu delotvornost. Za ostatak mora represija i kazne. Siguran sam da kada bi poceli stalno da pisu kazne za pojas na zadnjem sedistu, da bi procenat ljudi koji ga vezuju u roku od 5-6 meseci skocio na 50%. Pa pogledajte EU, jeste tamo drugaciji mentalitet i sve to ali su kazne debele.nidza napisao:Jebeš kažnjavanje, bolje je da forsiraju kampanje i utiču direktno na svest.
Tapatalk Pro