Vazduhoplovi
- Day Walker
- Postovi: 23565
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Serijal zadnjih 23 fotki prikazuje akrobacuju zvono, prilicno je daleko bilo od mene ali moze lepo da se vidi. Pocinje sa okomitim penjanjem i oduzimanjem gasa na motorima, kada avion dostigne najvisu tacku pada nosem dole rotirajuci ga, zatim dodaje gas i ide u levi dole zaokret. Reper da je avion u gornjoj tacki i da avion za trenutak zastane u vazduhu vam je trag od putnickog aviona koji je dosta vise od tacke izvodjenja preletao koji trenutak ranije.
Samo da napomenem da slike nisu doradjivane u PS samo su smanjene da bi se postovale na forum
Samo da napomenem da slike nisu doradjivane u PS samo su smanjene da bi se postovale na forum

Re: Vazduhoplovi
Sasvim subjektivno cu da kazem da je 29-ka najlepsi vojni avion na svetu. Ever.
- Uroš S.
- Postovi: 11014
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Vazduhoplovi
Baš ih gledam i razmišljam isto, još kao klinac sam se isprimao na taj avion.
Re: Vazduhoplovi
Ima lepših, meni je Su-30 dosta elegantniji. Odlične fotke momci. Favorit mi je slika gde ispucava IR mamce.
Tapatalk Pro
Tapatalk Pro
Re: Vazduhoplovi
@Zu Zar ti nisi otputovao?
Konačno i tvoja teška artiljerija da posluži nečemu.
Dobar ti taj 100mm
@ Dex Svaka čast, mada nismo ni sumnjali u tebe.
Konačno i tvoja teška artiljerija da posluži nečemu.
@ Dex Svaka čast, mada nismo ni sumnjali u tebe.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Hvala Pajo i ostali momci
Steta sto nisam bio na generalnoj probi, jbg mora i da se radi. Srecom moji potomcici su sedeli na svecanoj tribini i posmatrali sve uzivo. Kaze zena da su deca (cera) odusevljena avionima, misli da cika Zu leti u avionu
P.S. klinac od 15 meseci se nije uopste plasio buke, tako je to kada ga tata navikne od malih nogu na zvuk aviona
Steta sto nisam bio na generalnoj probi, jbg mora i da se radi. Srecom moji potomcici su sedeli na svecanoj tribini i posmatrali sve uzivo. Kaze zena da su deca (cera) odusevljena avionima, misli da cika Zu leti u avionu
P.S. klinac od 15 meseci se nije uopste plasio buke, tako je to kada ga tata navikne od malih nogu na zvuk aviona

Re: Vazduhoplovi
Imam isti problem. Kako Kića vidi avion odma deklamuje da ga VOZI tati drug Bxxxx. Ako je u tom trenutku vidljivo 12 aviona, svih 12 VOZI Zu. Kako to samo ona zna.BAJKER napisao: Kaze zena da su deca (cera) odusevljena avionima, misli da cika Zu leti u avionu![]()
Re: Vazduhoplovi
Zato je moj potomak hrabro zalegao na pod. Pa nisam mogao da verujem
Do duse, verujem da smo fizicki bili najblizi avionima koji su vezbali.
Definitivno cu morati da vratim tele zoom u naoruzanje za ovakve prilike, ne ide ovo portretnim...
Do duse, verujem da smo fizicki bili najblizi avionima koji su vezbali.
Definitivno cu morati da vratim tele zoom u naoruzanje za ovakve prilike, ne ide ovo portretnim...
Re: Vazduhoplovi
https://www.youtube.com/watch?v=M-OTsQdXnD4zuzazu napisao:Zato je moj potomak hrabro zalegao na pod.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Vazduhoplovi


Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

Re: Vazduhoplovi
Mitsubishi Regional Jet








Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

Re: Vazduhoplovi
Pre odredjenog vremena sam postavio pitanje jer me je stvar bunila.
U slucaju asimetricnog kocenja (sto se inace ne radi) u JATu smo uceni da kocimo spoljnim tockom, mada to niko nikada nije objasnio zasto.
U praksi sam primetio da bolje kocenje ostvarujem unutrasnjim tockom.
Zato sam na forumu postavio pitanje misleci da su teme ipak srodne i da ce neko znati da objasni.
Javio se covek koji misli da zna, i dao objasnjenje koje sam i ja kao i drugi prihvatili zdravo za gotovo. Zvucalo je logicno.
Odmah u pocetku, Bajker mi se izjasnio sa suprotnim misljenjem.
Odgovor nije bilo lako naci jer je "rasut" po drugim temama ali u sustini, mi sve to vec znamo a i ucili smo u skoli, i samo se trebalo podsetiti i spojiti kockice.
O svemu pisem, jer ima veze i sa automobilizmom. Ja znam da mi svi ovo vec znamo a pogotovo @ljubitelj koji zna sve
Uloga kocnica je da uspore i zaustave vozilo koje se krece. Prilikom kocenja, kineticka energija (Ek) pretvara se u toplotnu energiju. Kod dobosa, zbog zatvorenog sistema ovaj proces je losiji nego kod diska. Na ime, efikasnost kocenja je jako zavisna od temperature kocnica.
Formula za kineticku energiju glasi

Iz cega se vidi da porast Ek a samim tim i temperature direktno zavisi od mase i KVADRATA brzine.
Gde je masa aviona u zaokretu? CG je pomeren ka spolja tj prema spoljnem tocku zbog pomeranja goriva u rezervoarima zbog centrifugalne sile

Znaci, na spoljnem tocku imamo i vecu masu a brzina tocka je veca od unutrasnjeg zbog brze rotacije i to NA KVADRAT.
Kod povecanja temperature kocnica dolazi do pojave brake fade poznate kod teskih vozila (kamiona ili aviona), brzih vozila (F1) ili vozila kod kojih je kocenje u dugom period vremena (bicikl na nizbrdici), gde se karakteristike kocenja pogorsavaju sa rastom temperature preko odredjene granice.
S obzirom da govorim od 75 tona ili vise, avionske kocnice su izuzetno osetljive na brzinu, temperaturu okoline, nadmorsku visinu (gustinu vazduha), i tezinu, sto se vidi iz dijagrama

Performanse kocenja se znatno pogorsavaju u ovim uslovima tokom dugih aplikacija na kocnicu i pilotima predstavljaju problem do te mere da se ulazi u tablice za hladjenje kocnica i novo poletanje u slucaju velikih tezina a sa kratkim vremenom na zemlji, nije moguce do pada temperature kocnica na propisani nivo.
Nosni tocak, prema knjigama, dovoljan je da odrzi pravac, pa mu pomoc nije potrebna, izuzev u uslovima klizave piste kada se moze koristiti asimetricno upotreba riversa i u krajnjoj nuzdi asimetricno kocenje.
Prema tome, fizicki dokazano (a i iskustveno), bolje je kociti unutrasnjim tockom nego spoljnim, odnosno, pricu G-dina @ljubitelja mozete da shvatite kao nauku u pokusaju.
Mislim da bi od prilike ovako trebalo da izgleda objasnjenje na moje pitanje.
Mala digresija. Upravo ovo i jeste razlog (a ne kako sam mislio u slucaju bicikla, sila puta krak) zasto je disk bolji od V brake.
U slucaju asimetricnog kocenja (sto se inace ne radi) u JATu smo uceni da kocimo spoljnim tockom, mada to niko nikada nije objasnio zasto.
U praksi sam primetio da bolje kocenje ostvarujem unutrasnjim tockom.
Zato sam na forumu postavio pitanje misleci da su teme ipak srodne i da ce neko znati da objasni.
Javio se covek koji misli da zna, i dao objasnjenje koje sam i ja kao i drugi prihvatili zdravo za gotovo. Zvucalo je logicno.
Odmah u pocetku, Bajker mi se izjasnio sa suprotnim misljenjem.
S obzirom da je u kasnijoj diskusiji @ljubitelj bio nepristojan (ima obicaj da i u drugim temama, kada nije u pravu, sagovornika nazove bezobraznim), odlucio sam da ipak malo prekopam net.ljubitelj napisao:Koci se spoljnim kao logican odabir da se uspori zapoceta rotacija oko unutrasnjeg tocka.zuzazu napisao:Smorili ste za medalju![]()
Pitanje za razmisljanje, primam svaku sugestiju.
Nosni tocak nema kocnice, njime se samo upravlja.
Diskovi su na glavnom trapu. Asimetricno kocenje u principu nije dozvoljeno. Knjige ne kazu zasto.
Ako bi ipak odlucili da smanjite brzinu u krivini, a da pomognete nosnom tocku, da li bi kocili unutrasnjim ili spoljnim tockom?
Ja imam svoju teoriju, tj. iskustvo koje kaze unutrasnji tocak a vidim da dobar deo kolega koristi spoljni.
Sta mislite, sta daje veci efekat, uzeti u obzir i grejanje...
Kocenje unutrasnijim tockom ubrzava rotaciju.
Moment sila, poluprecnike krivine na koju deluje kociono trenje sa podlogom je razlog zasto spoljni treba da upotrebi za zadrzavanje stabilnosti.
Ovde nije pitanje sta daje veci efekat vec sta zadrzava kontrlisano kretanje i usput usporava.
To sve ako se zeli putanja zadrzati uz sto manju promenu. Ako se zeli jos jace okretanje onda unutrasnji tocak.
Odgovor nije bilo lako naci jer je "rasut" po drugim temama ali u sustini, mi sve to vec znamo a i ucili smo u skoli, i samo se trebalo podsetiti i spojiti kockice.
O svemu pisem, jer ima veze i sa automobilizmom. Ja znam da mi svi ovo vec znamo a pogotovo @ljubitelj koji zna sve
Uloga kocnica je da uspore i zaustave vozilo koje se krece. Prilikom kocenja, kineticka energija (Ek) pretvara se u toplotnu energiju. Kod dobosa, zbog zatvorenog sistema ovaj proces je losiji nego kod diska. Na ime, efikasnost kocenja je jako zavisna od temperature kocnica.
Formula za kineticku energiju glasi

Iz cega se vidi da porast Ek a samim tim i temperature direktno zavisi od mase i KVADRATA brzine.
Gde je masa aviona u zaokretu? CG je pomeren ka spolja tj prema spoljnem tocku zbog pomeranja goriva u rezervoarima zbog centrifugalne sile

Znaci, na spoljnem tocku imamo i vecu masu a brzina tocka je veca od unutrasnjeg zbog brze rotacije i to NA KVADRAT.
Kod povecanja temperature kocnica dolazi do pojave brake fade poznate kod teskih vozila (kamiona ili aviona), brzih vozila (F1) ili vozila kod kojih je kocenje u dugom period vremena (bicikl na nizbrdici), gde se karakteristike kocenja pogorsavaju sa rastom temperature preko odredjene granice.
S obzirom da govorim od 75 tona ili vise, avionske kocnice su izuzetno osetljive na brzinu, temperaturu okoline, nadmorsku visinu (gustinu vazduha), i tezinu, sto se vidi iz dijagrama

Performanse kocenja se znatno pogorsavaju u ovim uslovima tokom dugih aplikacija na kocnicu i pilotima predstavljaju problem do te mere da se ulazi u tablice za hladjenje kocnica i novo poletanje u slucaju velikih tezina a sa kratkim vremenom na zemlji, nije moguce do pada temperature kocnica na propisani nivo.
Nosni tocak, prema knjigama, dovoljan je da odrzi pravac, pa mu pomoc nije potrebna, izuzev u uslovima klizave piste kada se moze koristiti asimetricno upotreba riversa i u krajnjoj nuzdi asimetricno kocenje.
Prema tome, fizicki dokazano (a i iskustveno), bolje je kociti unutrasnjim tockom nego spoljnim, odnosno, pricu G-dina @ljubitelja mozete da shvatite kao nauku u pokusaju.
Mislim da bi od prilike ovako trebalo da izgleda objasnjenje na moje pitanje.
Mala digresija. Upravo ovo i jeste razlog (a ne kako sam mislio u slucaju bicikla, sila puta krak) zasto je disk bolji od V brake.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Iako nisi naucnik dosao si do zanimljivih podataka, koje ukljucuju multidisciplinarni pristup ovom problemu 


