Moment ne mora da prouzrokuje kretanje.nidza napisao:Po definiciji (zakoni fizike) moment sile pokreće neki predmet.
Šta je snaga, a šta obrtni moment?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24705
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Vratimo se na naš konkretan slučaj. 
Tapatalk Pro

Tapatalk Pro
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24705
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Cim ima vise momenta na manjim obrtajima to znaci i da ima vise snage na manjim obrtajima. Menjac moze da pretvara samo moment, snagu ne.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Konkretan slucaj je nakarada jer motor koji ima vise rpm i manje momenta ima duzi umesto kraci menjac... To se retko desava...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Baš tako, ali eto imali smo interesantan primer i skontali u čemu je kvaka. Ne može i jare i pare izgleda kod benzinca, tj zasad je tu dizel nekako najbliži.
Da su Saabu skratili menjač verovatno ne bi bilo govora o ovoj potrošnji kojom se kolega hvali.
Tapatalk Pro
Da su Saabu skratili menjač verovatno ne bi bilo govora o ovoj potrošnji kojom se kolega hvali.
Tapatalk Pro
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Moze i dugacak menjac na benzinca. 

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
nidza napisao:
Razjasni mi onda gde je greška.
Kako god, meni je i dalje fascinantno da je jedan težak dizel ovoliko konkurentan. Čast bi bila biti i egal sa jakim benzincem, a ne ovo što je slučaj.
Nema greske, tacno kako si opisao su odnosi.
Tvoj dizel je jaci koliko si procenio oko 30% na istim obrtajima pa je logicno i da ima takve perfomanse.
Razlika je kao sto si i primetio u voznji, Saab je trimovan za opusteniju, takoreci komforniju, voznju gde ima dovoljno snage za svaku saobracajnu situaciju bez napora a pri tome ne trosi maksimalno koliko bi inace mogao jedan turbo benzinac.
Takva je svedska skola turbaka, i mnogi modeli su tako pravljeni da se voze opusteno, lagano klize na niskim obrtajima u miru i tisini. Moj turbo benzinac ima maksimalnih 4900 obrtaja ali i krivu obrtnog takvu da bez problema vuce od 1000-1100 obrtaja sto je cak i nize od dizelskih obrtaja. Nije pravljen za perfomanse, ima fabricki duzi finalni prenos upeglan za takav efekat u voznji.
Postoje drugacije podesene serije prakticno istih modela, koje su sa kracim prenosom, tvrdjim vesanjem itd.
Obicno je razlika u finalnom prenosu dovoljna da se lako uoci razlicitia namena.
Kod Saaba se sport verzija zove Aero kod Volva se zove R.
Recimo tipican predstavnik filozofije podesenosti ka perfomansama je Volvo 850 T5R sa do 300KS motorom iz 2.3litra (20 godina sada vec stara tehnologija). Isti model 850 ima i opustenu verziju sa motorom 126KS iz 2.0litra.
I citav niz verzija izmedju, pa ko sta voli i zeli.
Da dopunim, Saab 2.3 HPT turbo trosi bez po muke po 35llitara/100km kada se malo jace stisne, doduse tada i leti. Slicno i Volvo. I ostale marke slicnih konstrukcionih resenja.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Jel ovam 850 t5r fabricka snaga do 300ks?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nije. Za ocekivati je oko 8.5-8.8-9.0sekundi zavisno od ukupnog prenosa i aerodinamike. I od samog pocetnog starta, proklizavanja.nidza napisao: Da li je za očekivati <8s za ~180KS i 1600 kila?
Sve to okvirno.
Ima programa gde moze da se unese sve od potrebnih parametara i da se izvrsi simulacija.
Imam jedan takav, uradjeno u excelu.
@kapor, jeste fabricki 300KS.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Onda sam ja nasao krive podatke skroz koji su za 850 T5R glasili da ima 225ks i boost koji traje 30s i dize na 243ks, da 850 R ima 250ks i da 850 awd ima 265ks.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nesto razmisljam, prenosni odnosi su identicni kod 1.9mjet, 2.0mjet i 2.4mjet (razlika u tezini zanemarljiva tj. Do 50kg).
Dakle ako 2.0mjet sa 170ks i 360nm ide 8.8s do stotke, 2.4mjet 200ks i 400nm 8.4s, 2.4mjet 210ks 8.1s onda bi nidza trebao da ima oko 200ks sa njegovim ubrzanjem.
tt post
Dakle ako 2.0mjet sa 170ks i 360nm ide 8.8s do stotke, 2.4mjet 200ks i 400nm 8.4s, 2.4mjet 210ks 8.1s onda bi nidza trebao da ima oko 200ks sa njegovim ubrzanjem.
tt post
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
O kom pricas, onom merenim po cajgeru ili?
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad