Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
@ljubitelj
Vecina tih firmi, neke koje si pobrojao (sever npr.) i verovatno jos neke, mislim i merima, su kupljene i prakticno sjebane, i ostalo im je trziste, kakvo takvo na izvolte. Uopste i ne proizvode to sto su proizvodili, samo prodaju pod svojim imenom.
Ujak mi je radio u severu, odgovoran je za dobar deo pumpi koje su pravili, i mogu ti reci da su njihove pumpe bile na zavidnom nivou kvalita u evropu. Imam i licni primer u mojoj kuci, pumpa koja je namontirana negde otprilike pre 85., od tada apsolutno nista nije dirano. Jos uvek radi. Sada ovo sto se prodaje, koliko znam nisu severove pumpe, nego neka kineska ili cija vec sranja, ciji je cena manja ili cak ista, uz svakako manji kvalitet.
Ne znam na koju foru je tarket izbegao takvu sudbinu, ali je uspeo i svaka im cast. Bilo je jos firmi koje su prakticno imale monopol na to sto rade, ali su nestale.
Eto: http://www.teleprompter.rs/vucic-narodu ... -vise.html
Vecina tih firmi, neke koje si pobrojao (sever npr.) i verovatno jos neke, mislim i merima, su kupljene i prakticno sjebane, i ostalo im je trziste, kakvo takvo na izvolte. Uopste i ne proizvode to sto su proizvodili, samo prodaju pod svojim imenom.
Ujak mi je radio u severu, odgovoran je za dobar deo pumpi koje su pravili, i mogu ti reci da su njihove pumpe bile na zavidnom nivou kvalita u evropu. Imam i licni primer u mojoj kuci, pumpa koja je namontirana negde otprilike pre 85., od tada apsolutno nista nije dirano. Jos uvek radi. Sada ovo sto se prodaje, koliko znam nisu severove pumpe, nego neka kineska ili cija vec sranja, ciji je cena manja ili cak ista, uz svakako manji kvalitet.
Ne znam na koju foru je tarket izbegao takvu sudbinu, ali je uspeo i svaka im cast. Bilo je jos firmi koje su prakticno imale monopol na to sto rade, ali su nestale.
Eto: http://www.teleprompter.rs/vucic-narodu ... -vise.html
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Sa ovim smanjenjem plata od 10% ovi koji imaju platu preko 100.000 (politicari tj. ovi sto su i smislili smanjenje) ce sada imati VECU platu, jer to umanjenje je manje od ovoga sto trenutno daju na "solidarni" (neustavni) porez. Beeeeeee
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Zaposlenima treba više za odelo
Izvor> http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=915418
Hit komentar
A što se oblačenja penzionera tiče, evo idejnog rešenja vlade svom najvernijem biračkom telu, za predstojeću modnu sezonu
Branko Von Beca, 24. oktobar 2014 11:1

Izvor> http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=915418
Hit komentar

A što se oblačenja penzionera tiče, evo idejnog rešenja vlade svom najvernijem biračkom telu, za predstojeću modnu sezonu
Branko Von Beca, 24. oktobar 2014 11:1

- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Evo kaze ministar finansija da trebamo na ovo smanjenje plata i penzija da gledamo kao na investiciju. Investiciju u njihov dzep mozda. 

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
To vazi i za Tarkett, ne proizvode ono sto su nekada a prodaju sta stignu. To je normalno u kapitalizmu, menja se proizvodnja i prati zahtev kupaca- trzista.nikaragva napisao:@ljubitelj
Vecina tih firmi, neke koje si pobrojao (sever npr.) i verovatno jos neke, mislim i merima, su kupljene i prakticno sjebane, i ostalo im je trziste, kakvo takvo na izvolte. Uopste i ne proizvode to sto su proizvodili, samo prodaju pod svojim imenom.l
Sever naravno ne pravi vise ono sto su proizvodili, tehnika napreduje i ne moze se vecito jedno isto po licenci praviti. Sever je danas jedna od 3 najvece i najbolje fabrike u svojoj bransi sa ogromnim trzisnim udelom u Evropi. A to je segmente elektromotora- generatora za vetro parkove odnosno elektro vetrenjace. (skoro sve sto vidis da pise Siemens napravljeno je u Subotici).
Danska je prepuna.
Hemofarm koji je deo Stada grupe posluje koliko znam odlicno. Zdravlje iz Leskovca, bivse takodje.
Merima radi ono sto su i ranije radili, samo sada vise ne prave kopije po licenci vec original pod Henkelom.
99% ondasnjih SFRJ firmi su bile na bazi licenci samo za prodaju na lokalnom zatvorenom YU trzistu i vecina nije ni mogla niti smela da izvozi bez odobrenja principala (citati vlasnika licence).
Dok je postojala besomucna carinska zastita i skoro totalna zabrana uvoza robe siroke potrosnje, (direktno, slobodno bez kvota i specijalnih dozvola) takav sistem je mogao nesto da proizvodi, onog trenutka kada je uvedeno trziste te firme su samim tim prestale da imaju svrhu postojanja u tom obliku.
Poenta je da je samoupravljanje, veciti zivot od dotacija nesto sto je neodrzivo pa je tranzicija u normalniji sistem prosto jedino moguce ako se zeli trzisna privreda.
Dok smo bili najnaprednija socijalisticka zemlja te firme su nekome jos i nesto vredele jer su imale zapadnu tehnologiju obicno staru 10-15godina od aktuelne ali je ipak zapadna koja je mogla da se uklopi. Zastava Kragujevac je fantastican primer. Kada je VW molio da preuzme fabriku Yugo mi smo ih bahato vise puta odbili, VW otisao u CSSR i napravio posao.
U to doba MIV (sremskomitrovacka fabrika ventila) je bio glavni dobavljac VAG grupe na nivou planete i prva ugradnja u Audi. Jos neke firme su radile komponente u Srbiji (kao jedinom mestu na svetu) koje su isle u prvu ugradnju VAG kao na primer dizalice za tockove. I da ne nabrajam dalje, te frime su kao licencna proizvodnja imale nekome vrednost tada. Livnica Kikinda je radila glave motora za GM grupu, pre svega za Opel/ Vauxhall. "Amortizeri" Pristina za PSA grupu prva ugradnja.
itd , itd.
Prva petoletka Trstenika prvu ugradnju za Boeing, danas je jedna od onih 500 bankrot firmi za koju se ide po svetu i prosi da neko porazmisli.
30godina kasnije ocigledno je gde je ko dogurao. Svet nas nije cekao.
Slicna prica je i EI sistemom, MIN, FAP (Mercedesova licenca koju je Mercedes zeleo da preuzme).
I tako, poneka firma koja je na vreme prosla kroz tranziciju postoji fizicki i danas i radi punom parom a velika vecina je znamo svi postala potpuno bezvredna bez ikakvog kapitala i sa dugovima na sve strane.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Sad sam imao priliku da vidim bahatost ns policajaca na delu 
Usao je u jednosmernu ulicu u pogresnom smeru, vratio se (ovaj put u pravom smeru:)) i onda izasao na glavni put i skrenuo levo preko pune, dok je kolona zbog toga stala. Neki dupeuvlakac stao. Sutra ce taj isti da popusti kaznu za istu stvar, jer ga je pandur lose obrazovao danas.
@ljubitelj
Pda, upravo si napisao sto i ja, samo malo sire. Neko je zasukao rukave i uradio pravu stvar, a neko je poceo da kuka, a i kuka i dan danas, kako ga je komunizam upropastio
To je slika i prilika nase zemlje i mentaliteta, uvek je neko pre nas nesto zajebao, pa eto mi iako se svim silama trudimo, ne mozemo da uspemo

Usao je u jednosmernu ulicu u pogresnom smeru, vratio se (ovaj put u pravom smeru:)) i onda izasao na glavni put i skrenuo levo preko pune, dok je kolona zbog toga stala. Neki dupeuvlakac stao. Sutra ce taj isti da popusti kaznu za istu stvar, jer ga je pandur lose obrazovao danas.
@ljubitelj
Pda, upravo si napisao sto i ja, samo malo sire. Neko je zasukao rukave i uradio pravu stvar, a neko je poceo da kuka, a i kuka i dan danas, kako ga je komunizam upropastio

To je slika i prilika nase zemlje i mentaliteta, uvek je neko pre nas nesto zajebao, pa eto mi iako se svim silama trudimo, ne mozemo da uspemo

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Upravo tako.
- Uroš S.
- Postovi: 11000
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Uh kako je Đorđević, predsednik Advokatske komore Srbije, opleo u Vremenu po Seljakoviću i ekipi. All caps rage.
- Jumbo
- Postovi: 647
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
- Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Što se tiče plata kod budžetskih korisnika mogu da tačno da vam kažem kako se to kretalo u poslednjih 6 godina pošto moja žena prima platu iz budžeta.
To je plata za visoku stručnu spremu u jednoj službi u kojoj ja nikada u životu ne bi mogao da radim, a garantujem ni 95% od vas.
Decembar 2008. (početak krize i vreme kad sam kupovao Accenta) - 550 evra
Septembar 2012. (negde kad je na vlast došla današnja koalicija) - 490 evra
Oktobar 2014. (danas pre umanjenja) - 460 evra
? Decembar 2014. (ukoliko smanjenje bude 10% i kurs ostane kao danas) - 414 evra
Ovo znači da je u poslednjih 6 godina (sa predstojećim smanjenjem) realni pad plate 24,8%, a bez tog smanjenja 16,4%.
Da napomenem da je plata u dinarima za isti period porasla sa 46.500 na 55.000 dinara ili sa smanjenjem 49.500.
To je plata za visoku stručnu spremu u jednoj službi u kojoj ja nikada u životu ne bi mogao da radim, a garantujem ni 95% od vas.
Decembar 2008. (početak krize i vreme kad sam kupovao Accenta) - 550 evra
Septembar 2012. (negde kad je na vlast došla današnja koalicija) - 490 evra
Oktobar 2014. (danas pre umanjenja) - 460 evra
? Decembar 2014. (ukoliko smanjenje bude 10% i kurs ostane kao danas) - 414 evra
Ovo znači da je u poslednjih 6 godina (sa predstojećim smanjenjem) realni pad plate 24,8%, a bez tog smanjenja 16,4%.
Da napomenem da je plata u dinarima za isti period porasla sa 46.500 na 55.000 dinara ili sa smanjenjem 49.500.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Mozes tacno da nam kazes samo kako se kretala plata tvoje zene, koliko ja kapiramJumbo napisao:Što se tiče plata kod budžetskih korisnika mogu da tačno da vam kažem kako se to kretalo u poslednjih 6 godina pošto moja žena prima platu iz budžeta.
- Jumbo
- Postovi: 647
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
- Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Ne kapiraš. Sve promene njene plate su bile onakve kakve su bile zvanične i kako je pisalo u zvaničnim saopštenjima za sve zaposlene koji plate primaju iz republičkog budžeta.
Radi na istom mestu sa istom stručnom spremom. Tako da ova pomeranja važe za sve koji normalno rade u javnom sektoru i plaćeni su iz republičkog budžeta.
Ne govorim o partijskim kadrovima, fiktivnim zaposlenima, agencijama. Ova pomeranja u platama važe za školstvo, zdravstvo, socijalnu zaštitu, vojsku, policiju, inspekcijske službe .....
Radi na istom mestu sa istom stručnom spremom. Tako da ova pomeranja važe za sve koji normalno rade u javnom sektoru i plaćeni su iz republičkog budžeta.
Ne govorim o partijskim kadrovima, fiktivnim zaposlenima, agencijama. Ova pomeranja u platama važe za školstvo, zdravstvo, socijalnu zaštitu, vojsku, policiju, inspekcijske službe .....
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Nazalost, tako je. U normalnim zemljama je javni sektor dvadesetak posto zaposlenih, kod nas oko pedeset. Nema sta dalje da se analizira, jbg.
Otpustanje partijskog kadra, zatvaranje izmisljenih i nepotrebnih mesta, gasenje agencija i mrtvih firmi, rezanje javnih preduzeca - tek kad se ovo uradi mozemo pricati o tome da li javni sektor trosi previse na plate ili ne. Ja nesto mislim da bi onda bilo sasvim dovoljno para za one koji zaista rade i potrebni su svakoj normalnoj zemlji, a i cenjeni adekvatno odgovornosti posla koji obavljaju.
Otpustanje partijskog kadra, zatvaranje izmisljenih i nepotrebnih mesta, gasenje agencija i mrtvih firmi, rezanje javnih preduzeca - tek kad se ovo uradi mozemo pricati o tome da li javni sektor trosi previse na plate ili ne. Ja nesto mislim da bi onda bilo sasvim dovoljno para za one koji zaista rade i potrebni su svakoj normalnoj zemlji, a i cenjeni adekvatno odgovornosti posla koji obavljaju.