Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Tvoj je sklapan mnogo kasnije. Verovatno su nešto promenili. Probleme su imala vozila iz 2009.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Nisam ni ja imao problema sa rucnom na tehnickom 
Ali u stvarnosti ispred kuce u Vojvodini, ako nije istovremeno i u brzini, otice mi auto na put

Ali u stvarnosti ispred kuce u Vojvodini, ako nije istovremeno i u brzini, otice mi auto na put

- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ni sa ručnom nemam problema, odlična je, recimo nema šanse da krenem ako je podignuta, samo se propne k'o jarac i ugasi ako momentalno ne pritisnem kvačilo (ponekad kada je zaboravim spustiti pre kretanja). Izgleda da sam baš srećković. 
Edit: Nikaragva, nije tada bilo problema sa ručnom na tehničkima nego je u pitanju bila nedovoljna sila kočenja na zadnjim točkovima.
TT

Edit: Nikaragva, nije tada bilo problema sa ručnom na tehničkima nego je u pitanju bila nedovoljna sila kočenja na zadnjim točkovima.
TT
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Nema potrebe smanjivati prednost ABS. Najveća stvar je što neće okrenuti auto ako je samo jedna strana kola na klizavom, a druga ne. Bez ABS može biti ozbiljno zezanje zaustaviti se na vreme uopšte, uz sasvim realnu mogućnost da se auto okrene.
Sve asimetrične situacije stavljaju ABS daleko ispred vozačkog umeća. Isto važi i za ESP.
Tapatalk
Sve asimetrične situacije stavljaju ABS daleko ispred vozačkog umeća. Isto važi i za ESP.
Tapatalk
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
ABS nije tu zbog 3% populacije koja misli da je dovoljno vesta i bez njega, vec zbog one vecine koja u kriticnim situacijama stisne kocnicu do poda i eventualno napravi jos vece zlo okrecuci volan.
Moj prethodni automobil nije imao abs, ali je imao klimu
Poredeci sa trenutnim osecam se mnogo sigurnije u kriticnim situacijama, kojih sam imao na pretek u Bg.
Moj prethodni automobil nije imao abs, ali je imao klimu

Re: Suzuki SX4 by Sloba
Nema tehnickih razloga da bude razlike, osnovni element za konstrukciju su mase i sile a to je isto i sa i bez ABS sistema. Zanemarimo tih 10tak kg mase ABSa sto je smesan uticaj na ukupnu masu.Grujic napisao:Ja mislim da ipak ima razlike u kocnicama koje su inicijalno bez abs-a i o im koje su konstruisane sa abs-om pa im je deo sistema u kvaru...
Stavise, opste pravilo kojeg se drze proizvodjaci je da se u slucaju kvara ABS sistem samoiskljuci i auto dovede sam u identicnu situaciju kao da je klasican kocioni sistem u startu bez ABSa.
Ima izuzetaka sa na primer sistemom pumpe visokogo pritiska i akumulatorom pritiska (ranije neki Citroeni, BMW 3, Volvo 400 ima jos sigurno kojih se ne secam trenutno). Uglavnom to se nije pokazalo u praksi i otislo u muzej.
Slicno i Mercedesov SBC sistem koji je specifican sam za sebe.
Vozio sam desetine auta bez ABSa, vozim sada jedan sa a jedan bez ABSa i u normalnoj voznji i uslovima ABS ne primecujem da postoji.
Aktivira se jednom u 3-4 godine voznje, tako nekako tj ne secam se koliko je retko.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ja sam samo jednu imao sa Alfom, na autoputu. Verovatno bih sa nekim drugim autom odavno bio u lančanom sudaru koji za malo da se desi.
Koliko god da je čovek spreman, ja čak amaterski one trke vozim, u toj situaciji sam samo zabo kočnicu do kraja i jedino što sam stigao je da pogledam u srednji retrovizor očekujući da se ovaj iza zakuca u mene. Srećom sve je ok završilo.
ABS i EBD su veoma bitne stavke. Posle dobrih guma i upravljačkog sistema, verovatno sledeća stavka koja se mora imati na autu.
Tapatalk
Koliko god da je čovek spreman, ja čak amaterski one trke vozim, u toj situaciji sam samo zabo kočnicu do kraja i jedino što sam stigao je da pogledam u srednji retrovizor očekujući da se ovaj iza zakuca u mene. Srećom sve je ok završilo.
ABS i EBD su veoma bitne stavke. Posle dobrih guma i upravljačkog sistema, verovatno sledeća stavka koja se mora imati na autu.
Tapatalk
- Day Walker
- Postovi: 23536
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Bolje imati ABS nego ne 
A teoriju da nije potreban zagovaraju samo oni koji ga i nemaju na kolima.. Da nije bolji sigurno ne bi postao standrad

A teoriju da nije potreban zagovaraju samo oni koji ga i nemaju na kolima.. Da nije bolji sigurno ne bi postao standrad
Brzine idu u H-a !!!




Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Otkako sam zamenio sve amortizere pre desetak hiljada km, ne sećam se da mi se aktivirao ABS pri kočenju, a bilo je nekih situacija gde je trebalo baš kočiti.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Meni se desi da se upali bar jednom mesecno.
- Day Walker
- Postovi: 23536
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Opusteno, sad ce sneg i poledice, tad radi punom parom
Brzine idu u H-a !!!




Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ne samo to, nego nova kola aktivno asistiraju. VDC na Alfi prepoznaje opasnu situaciju i pojačava pritisak na kočnicu ukoliko je potrebno. Odnosno koči na način da zaustavni put bude najkraći.
Da je lako zameniti ABS vozačkim umecem, ne bi bio zabranjen u F1 i mnogim drugim takmičenjima. Čak i vrhunski vozači ne uspevaju maksimalno da iskoriste kočnicu bez asistencija, što su svaki dan na ivici gripa, a mi forumaši ćemo nešto da pametujemo. Ćao zdravo.
Tapatalk
Da je lako zameniti ABS vozačkim umecem, ne bi bio zabranjen u F1 i mnogim drugim takmičenjima. Čak i vrhunski vozači ne uspevaju maksimalno da iskoriste kočnicu bez asistencija, što su svaki dan na ivici gripa, a mi forumaši ćemo nešto da pametujemo. Ćao zdravo.
Tapatalk
Re: Suzuki SX4 by Sloba
Pises, pises, i onda napises takvu kraljevsku glupost da je to neverovatno.ljubitelj napisao: Vozio sam desetine auta bez ABSa, vozim sada jedan sa a jedan bez ABSa i u normalnoj voznji i uslovima ABS ne primecujem da postoji.
Aktivira se jednom u 3-4 godine voznje, tako nekako tj ne secam se koliko je retko.
Pa je*emumater, i AirBag se iskoristi samo jednom u zivotnom veku auta, pa ti verovatno spasi zivot. Ista stvar je potencijalno i sa ABS-om... Najbolje sad da se u svakodnevnoj voznji pali.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Valjda hoce da kaze da neces poginuti istog momenta kad sednes u auto bez ABS-a; da je to toliko opasno, bilo bi zabranjeno voziti sve starije automobile.
Svakako bi bilo maloumno gasiti ABS tamo gde ga vec ima radi ustede na servisu, ali ne verujem da je to i tema ovde. Ja prvi ne bih ni pomisljao na tako nesto, meni se ESP pali jednom dnevno.
Svakako bi bilo maloumno gasiti ABS tamo gde ga vec ima radi ustede na servisu, ali ne verujem da je to i tema ovde. Ja prvi ne bih ni pomisljao na tako nesto, meni se ESP pali jednom dnevno.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32247
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Svako ko tvrdi da je ok vožnja bez ABS-a i da mu nije neophodan neka se javi da napravimo mali test. Ko je bio na NAVAK-u zna o čemu pričam.
Posetite www.garaza.rs !