Akumulatori
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Koji je redosled sa dve stipaljke i jednim punjacem?:)
Sent from my HTC One V
Sent from my HTC One V
Re: Akumulatori
Plus valjda uvek prvo.
Tapatalk
Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7503
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Akumulatori
Mislm da ide - + + -
Re: Akumulatori
2 štipaljke reče čovek?
Tapatalk
Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Mislim da to nije toliko vazno koliko cinjenica da se na nekim kolima ne sme puniti akumulator koji je na instalaciji, nebitno od redosleda spajanja. Covek napisa par postova iznad potvrdu toga.
Sent from my HTC One V
Sent from my HTC One V
Re: Akumulatori
Rec je Sufisticiranost 

- dag81
- Postovi: 7503
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Akumulatori
Z punjenje ne zbam, licno nikada auto sa kompom ne bih punio direkt na punjac.
Onaj raspored sam napisao za paljenje. Malo sam predvideo temu.
Onaj raspored sam napisao za paljenje. Malo sam predvideo temu.
Re: Akumulatori
Ako je punjač kvalitetan, ne može da se desi nikakav problem. Otkud auto zna da se puni, samo da je voltaža i amperaža u dozvoljenim okvirima.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Akumulatori
Pa smart auto
If(gazda_me_puni && !u_ovlascenom_sam)
{
SpaliNestoOdElektronike() ;
}

If(gazda_me_puni && !u_ovlascenom_sam)
{
SpaliNestoOdElektronike() ;
}
Re: Akumulatori
Plus prvo, minus drugo, utikac u 230V trece, prekidac za ukljucivanje cetvrto.Sloba napisao:Koji je redosled sa dve stipaljke i jednim punjacem?:)
Sent from my HTC One V
Skida se obrnutim redosledom.
Pogresnim redosledom moze da se izazove strujni peak, pojavi se varnicenje i moze da strada zastitni deo elektronike/ECU. To se desava kada se prvo ukljuci u 230V i aktivira prekidac a onda na zivo stavljaju 2 stipaljke.
Isto tako, ne sme se + sa punjaca stavljati na - akumulatora a - sa punjaca na + akumulatora, zvuci jednostavno i da svi znaju ali se desava u praksi to nepravilno prikljucivanje pa onda cudjenje a sto ne radi.
Kod automatskih punjaca aku koji imaju mekani start, ionako nema direktnog prekidaca vec se aktivira proces punjenja start impulsom odnosno tasterom.
Osnovno je znati da se aku puni strujom a ne naponom, i drzati strujni tok pod kontrolom pa nema nikakvog rizika niti po punjac niti po aku niti po elektroniku.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Naglasio si da je to procedura tj. da postoje pravila pa sam zato i postavio pitanje, vise u sali. Ne znam ko bi prvo stavio punjac u struju, potom stipaljke... Ako neko ima takvu logiku, neka ne podize haubu. I da, moj punjac nema prekidac tako da preskacem jedan korak u proceduri.
Sent from my HTC One V

Sent from my HTC One V
Re: Akumulatori
Ja znam, zato i pisem. Puno puta sam u zivotu video, dosta puta uspeo da sprecim da se tako vec ukljuceni punjac nabacuje na akumulator.
Video sam i da se "testira" punjac tako sto se stipaljka ocese o kontra klemu pa po velicini varnice se izvodi "zakljucak" da li ce dobro da puni. Video sam da rade to i sa onim jakim neregulisanim trafo-dioda (ja to zovem zavarivac punjac) koji daju po 30-50A a sluze za brzo punjenje i pomoc pri anlasovanju motora.
Mogao bih da se opkladim da kad god nastane problem sa crkavanjem elektronike da je upravo neka od tih varijanti nepostovanja procedura bila primenjena sto iz neznanja, sto iz zurbe i panike pogotovu ako se izvodi negde u mraku ili pod hitno.
Slazem se da mnogi ne bi trebalo da podizu haubu, manje je stete ako se nesto ne zna i ne zapocne radnja nego nasumice krene popravka jednog kvara koja izazove jos dodatne kvarove.
Elektrika na autu je prosta stvar, ima fiksna pravila i samo se treba drzati procedura.
Milion puta sam video da se vrsi elektrolucno zavarivanje na autu a bez skidanja minus kleme. I onda cudjenje za posledice.
Video sam i da se "testira" punjac tako sto se stipaljka ocese o kontra klemu pa po velicini varnice se izvodi "zakljucak" da li ce dobro da puni. Video sam da rade to i sa onim jakim neregulisanim trafo-dioda (ja to zovem zavarivac punjac) koji daju po 30-50A a sluze za brzo punjenje i pomoc pri anlasovanju motora.
Mogao bih da se opkladim da kad god nastane problem sa crkavanjem elektronike da je upravo neka od tih varijanti nepostovanja procedura bila primenjena sto iz neznanja, sto iz zurbe i panike pogotovu ako se izvodi negde u mraku ili pod hitno.
Slazem se da mnogi ne bi trebalo da podizu haubu, manje je stete ako se nesto ne zna i ne zapocne radnja nego nasumice krene popravka jednog kvara koja izazove jos dodatne kvarove.
Elektrika na autu je prosta stvar, ima fiksna pravila i samo se treba drzati procedura.
Milion puta sam video da se vrsi elektrolucno zavarivanje na autu a bez skidanja minus kleme. I onda cudjenje za posledice.
Re: Akumulatori
Da, struja puni, ali bez razlike potencijala nema ni struje 
Za punjenje koristim neki maaatori iskra cini mi se. Ima grebenasti prekidac 6, 12 i 24 volta.
Ima prekidac, kao u avionima, onaj sa palicom
I ima analogni ampermetar. U pocetku punjenja je struja najveca. Oko 4-5A, najvise, kako se puni ona se smanjuje. Nikad ne padne na nulu skroz, ali tezi nuli
Zasto bi prvo stavljao kleme, pa onda ukljucivao u utikac, kada strujno kolo sa akumulatorom nije zatvoreno, dok ne skljocnem prekidacem?
I kada palim auto tudjim akumulatorom iz auta, masu stavim na masu auta, odnosno na kuku za izvlacenje motora, recimo, a ne na - akumulatora.

Za punjenje koristim neki maaatori iskra cini mi se. Ima grebenasti prekidac 6, 12 i 24 volta.
Ima prekidac, kao u avionima, onaj sa palicom

I ima analogni ampermetar. U pocetku punjenja je struja najveca. Oko 4-5A, najvise, kako se puni ona se smanjuje. Nikad ne padne na nulu skroz, ali tezi nuli

Zasto bi prvo stavljao kleme, pa onda ukljucivao u utikac, kada strujno kolo sa akumulatorom nije zatvoreno, dok ne skljocnem prekidacem?
I kada palim auto tudjim akumulatorom iz auta, masu stavim na masu auta, odnosno na kuku za izvlacenje motora, recimo, a ne na - akumulatora.