Premium SUV modeli, prednosti, mane, razlike
Re: BMW X5 (F15) 2014
Vaistinu
Re: BMW X5 (F15) 2014
A zasto ti odmah spominjes mocvaru za off-road, kada niko to nije ni rekao?stefank napisao:A zasto se odmah pominje divljanje kad se pomene lezanje? SUV ce i na 50 km/h znatno vise da se nagne od "obicnog" auta, pa prosla generacija ML-a (ili ne daj boze GL-a, u njemu sam po prvi put dobio morsku bolest, ono je katastrofa nad katastrofama, autobus se bolje ponasa u krivini) se bas osjetno neprijatno ponasala u krivinama i bez nekog posebnog divljanja (malo brza voznja, preko ogranicenja, to nije divljanje, divljanje je kad mu dusu vadis do crvenog u svakoj krivini). Ja o tom neprijatnom osjecaju pricam, kad se naginjes kao u bus-u, a kod nekih SUV-ova je to dosta izrazeno, dok je kod nekih dosta suzbijeno i to mora da se navede kao plus.
Pazi, ako uporedis ponudu motorizacije u SUV-ovima koji su i u baznoj verziji visa srednja ili visa klasa i njihove performanse, doci ces do toga da oni cak imaju bolje performanse od vecine baznih limuzina (jer su u njima slabiji motori, a i za njih se dosta ljudi dive kako idu, a SUV je kao spor). To nikako nisu spora auta, tako da nije za zanemarivanje SUV-u koji ide ispod 7 sekundi do 100 (recimo 30d koji je najcesci) obratiti paznju na lezanje na putu. Pa toliko je nekada, prije par generacija, isao M5 - gledaj to tako pa se zamisli je li to naivno (malo sam pretjerao ali kao 35-40d jeste).
Ja SUV ne zamisljam tako, to i jeste svestran auto, koji mozes da vozis ljeti, zimi, sa gomilom prostora, da prevezes ponesto, da vuces prikolicu ako zatreba, da ponekad zalutas van puta na nekom izletu... Ali sve te stvari moze SVAKI od novih SUV-ova bez ikakve muke da odradi, da se ne oznoji sto bi se reklo. A ako kupujes X5, ML, ili bilo sta slicno da bi uskocio u mocvaru, pa prije svega - promasio si auto. Klirens je takodje manje bitan jer svi imaju solidan, par cm manje-vise tesko da ce kome da znaci.
Ulazenje u krivinu sa 50 km/h je divljanje.
Vec sam dokazao da je prosli ML63 AMG bolji sportista od X5m, gde sa dosta slabijim motorom, ide isto na stazi, a ja iskreno nisam primetio ni ML ni X5 da se preterano lose ponasaju.
Da ponovim da mi je prosli X5 bio favorit dugo godina, ovaj mi se ne svidja.
Ne, auto koji je jak se 90% vremena i stiska na pravcu, a stisni u krivini bilo koji 4x4, a kamoli SUV od 2 i po tone, zavrsices u jarku.
Preuvelicavate svi ponasanje na putu, kao da ce ML da se prevrne pri 20 km/h, a X5 ce da proleti tu 200, a razlika je maximum 20%.
Ako ti je naginjanje problem, uzmes lepo active curve system i nemas problema.
http://www.mercedes-benz.de/pab/tuejj17 ... d7951e.jpg
Drive through curves as if on rails - the ACTIVE CURVE SYSTEM reduced by its active suspension stabilizers body roll of the vehicle and thus ensures greater driving comfort on the road. In off-road use, the greater wheel articulation allows higher traction.
Problem je sto to kosta vise od AMG paketa, 3800e, a uz njega moras da uzmes AirMatic koji kosta 2000e pa ga retko ko uzima, jer skoro 6000e nije malo da bi ti se SUV manje naginjao i bolje ulazio u krivine, ali vecini kupaca to i nije bitno

Opet kazem, ako mislite da je vecini kupaca SUV-a bitno da divlja dzipom, onda grdno gresite.
Da, jak motor omogucava lakse preticanje, ali daleko od toga da vecina kupaca, zato sto zeli da ima jaci motor, zeli i da vozi kao sumaher po ulicama sa dzipom.
Mom caletu, a vidim i tvom je to nebitno.
Ako dobiju to bolje, ok, ali daleko od toga da ce zbog toga kupiti neki SUV.
Vecina kupaca SUV-a, nisu ljudi od 18-35 godina.
Ili hoces da mi kazes da je tvoj cale kupio Q7 zbog sportskog karaktera, a i Range i X5 i Cayenne, a verovatno i ML bolje ulaze u krivinu od njega?
Znam barem 10 ljudi sa SUV-om i niko od njih nije uzeo dzipa zato sto je brz i zato sto hoce da mu dobro lezi u krivini.
Kazes da je kod nekih SUV suzbijeno naginjanje u krivinama, a ja se slazem sa tobom, kod ML-a je tu slucaj sa onim sistemima, uz zadrzavanje svog komfora i udobnosti.
Kod X5 su stavili da dobro lezi u krivini na ustrb klirensa i udobnosti.
Ok, ti volis tvrd i neudoban SUV, ali daleko od toga da vecina to trazi u SUV-u.
Zato je Range Rover neverovatno iznad svih u tom segmentu, pa cak i SPORT verzija.
Sport ima recimo off-road skoro kao obican Range i G klasa, dakle bolji od ML-a, a ponasa se na putu kao X5.
EDIT: Mozete i prebaciti ovih 20-ak postova u odvojenu temu, SUV okrsaj recimo

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- stefank
- Postovi: 838
- Pridružio se: 14 Nov 2014, 01:36
- Garaža: Audi Q7 3.0 TDI S-line / BMW X1 20d xDrive / Mini Countryman CooperD / Golf Plus 1.9 TDI
Re: BMW X5 (F15) 2014
U principu sve sto si rekao je manje vise ok sem ovog za stiskanje 4x4 u krivini, posto svaki permanentni 4x4 drzi kao po sinama pa mi nije jasna nebuloza da ces zavrsiti u jarku (osim ako si se pogresno izrazio, ili te ja pogresno shvatio)? 
Opet masis poentu, ne radi se cak ni o tome koji ce realno da prodje sporije/brze od kog u % (bas zato sto ne pricamo o divljanju nego o utisku pri normalnom putovanju, ako si iole brzi vozac), evo recimo onaj prosli nakaradni GL smo poprilicno peglali da ga isprobamo kad ga je drug uzeo i on takodje prolazi nekako kroz krivinu (ocigledno da prolazi, cim ti ja sada pisem
), ali je utisak dramatican i takva voznja u njemu ne da nije prijatna nego po pitanju subjektivnog dozivljaja imas utisak da si u nekoj kanti, iako on zapravo ne zaostaje nesto drasticno za nekim drugim SUV-om objektivno gledano, po voznim karakteristikama. Q7 je recimo od njega mnogo bolji i prijatniji po pitanju krivina, iako je iza tih koje si ti naveo, u Dynamic modu se mnogo manje ljulja. Inace Q7-ici je po meni jedino GL konkurent iako ih sve trpaju u istu klasu, zbog velicine (jer je to i presudilo kupovini Q7-ice vecini, sto su htjeli sto veci SUV, X5 i ostali su ipak 20-30 cm kraci, sto nikako nije malo).
Nova generacija SUV-ova je svakako drasticno poboljsanja po ovim pitanjima, jer pored ostalih tehnickih poboljsanja, svi su spusteni za cak i do 300-400 kg s tezinom, sto je OGROMNA stavka.
Inace ne znam otkud generalizacija da dzipove ne voze mladji ljudi, skoro svo drustvo mi vozi SUV primjera radi, a niko nema preko 26-7... A ovi sto ne voze ga planiraju za naredni auto.

Opet masis poentu, ne radi se cak ni o tome koji ce realno da prodje sporije/brze od kog u % (bas zato sto ne pricamo o divljanju nego o utisku pri normalnom putovanju, ako si iole brzi vozac), evo recimo onaj prosli nakaradni GL smo poprilicno peglali da ga isprobamo kad ga je drug uzeo i on takodje prolazi nekako kroz krivinu (ocigledno da prolazi, cim ti ja sada pisem

Nova generacija SUV-ova je svakako drasticno poboljsanja po ovim pitanjima, jer pored ostalih tehnickih poboljsanja, svi su spusteni za cak i do 300-400 kg s tezinom, sto je OGROMNA stavka.
Inace ne znam otkud generalizacija da dzipove ne voze mladji ljudi, skoro svo drustvo mi vozi SUV primjera radi, a niko nema preko 26-7... A ovi sto ne voze ga planiraju za naredni auto.

Re: BMW X5 (F15) 2014
Zanimljivo je kolimo mi ne znamo sta kupce ovakvih auta zanima, dok ti nepogresivo znas 
Postavio si kao aksiom da je ML udobniji od X5 sto samo ti znas kako si zakljucio.
Sta god Mercu fali to nije bitno za takav auto. Naravno da je bitno kako lezi, mnogo bitnije nego kod obicnih kola jer je lose lezanje SUV upravo razlog zbog koga su oni bar do sada bili manje bezbedni od limuzina. Imam identicno iskustvo sa prethodnim ML kao Stefan, previse ljulja i muka mi ne u njemu.
Sa druge strane X5 je jako udoban auto, nije istina da je tvrd (verovatno jeste ako mu stavis 305/20 gume) a pride se ne ljulja.
Za dodatnu opremu ti samo kazem kakve si bezvezne i nebitne sitnice proglasio za neverovatnu prednost, dok je tu zapravo najveca poenta u kreativnom listanju opreme.

Postavio si kao aksiom da je ML udobniji od X5 sto samo ti znas kako si zakljucio.
Sta god Mercu fali to nije bitno za takav auto. Naravno da je bitno kako lezi, mnogo bitnije nego kod obicnih kola jer je lose lezanje SUV upravo razlog zbog koga su oni bar do sada bili manje bezbedni od limuzina. Imam identicno iskustvo sa prethodnim ML kao Stefan, previse ljulja i muka mi ne u njemu.
Sa druge strane X5 je jako udoban auto, nije istina da je tvrd (verovatno jeste ako mu stavis 305/20 gume) a pride se ne ljulja.
Za dodatnu opremu ti samo kazem kakve si bezvezne i nebitne sitnice proglasio za neverovatnu prednost, dok je tu zapravo najveca poenta u kreativnom listanju opreme.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW X5 (F15) 2014
Koliko su heavy offroad karakteristike bitne pokazuje da je recimo u prvoj gen ML, Cayenne i Touarega bio reduktor standard, sad su ga izbacili i stavili kao dodatna oprema, a bilo bi interesantno videti koliko ljudi to kupuje, verovatno 3-5%. X5 i Q7 ga ni nisu imali u ponudi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: BMW X5 (F15) 2014
^ Plus ML-ova šasija.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW X5 (F15) 2014
ML u prvoj gen nije imao ni blokade diferencijala vec samo simulaciju kocnicama. To znaci da ako dodje do intezivnijeg koriscenja pali kocnice. Range recimo i dalje ima reduktor kao standard, koliko ce se koristiti, pa verovatno kao i na pomenutim SUV.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: BMW X5 (F15) 2014
Pa upravo ono o cemu sam ti i pricao, konstantno se vodis svojim primerom.
Zanimljivo neko drustvo, kada ne voli sportsku voznju sa tako malo godina, nego ce da se osakati dzipovima.
To da ne voze mladi je cinjenica, a ne generalizacija.
Uvek ima izuzetaka, ali su u mizernim procentima u odnosu na one koji nisu ispod 30.
Ako nista drugo, velika vecina kupaca zaradi sa SUV tek oko 40-e godine, a i oni koji mladji zarade, kupe ga tek kada dobiju decu ili slicno i kada im zatreba nesto takvo, a ne za kurcenje.
SUV je nesto sto klinac treba da uzima od caleta kada ide na more, a ne nesto sto zeli da mu kupe za 20-i, 25-i rodjendan.
Ja sam se 5 puta provozao za 2 godine Land Cruiserom, moja C klasa mi je pojam za njega i ako je jeftinija jedno 20.000e.
Ili sve sto Bmw nema, to je nebitno, poput prakticnosti, udobnosti, prostora, off-road-a?
Sada se namerno foliras, bilo ti muka u ML-u... Da nisi mozda i morsku bolest dobio?
Evo, ja isao 2 puta do Grcke u istom, i zamisli, nisam ni jednom povracao, cak sam uspeo par puta i da zaspim, naravno sa vezanim pojasom, jer sam od silnog ljuljanja, padao sa jednog kraja zadnje klupe, na drugi, pa sam morao da se pricvrstim pojasom za jedna vrata da ne bih poginuo od bacakanja...
A sto se udobnosti tice, svaki test koji mozes naci, kako X5 ima sportskiji karakter, tako je i ML udobniji, i znam da si ti toga svestan.
Poceli su da prave X5 nalik X6, u sledecoj generaciji ce biti jednako besmislen verovatno, spusteni dzip sa sportskim karakterom, koji niti je udoban, niti je sportski auto.
I ne, nije lose lezanje razlog slabije bezbednosti SUV-a.
Sto se sigurnosti tice:
X5:
http://www.thecarconnection.com/overvie ... eries_2014
ML:
http://www.thecarconnection.com/cars/me ... nz_m-class
8/10 u odnosu na 10/10
The M-Class has earned the IIHS' Top Safety Pick+ award--Mercedes' first.
Ali vazno da ti znas bolje od njih da je X5 sigurniji, zato sto ima gume sirine pola metra, spusteniji je, tvrdji i treba da si hulk da te ne bi bolele ruke posle sat vremena voznje po gradu od onog volana. Ali naravno, to je ono sto se trazi kod SUV-a
Eto, i tu se spominje da je Mercedes udoban, sa recima quiet and comfortable ride.
I ladno su seljaci dali 0.2 boda vise ML-u u ukupnom skoru, i to samo zbog te gluposti vezano za sigurnost...
Ladno nisu prepoznali ultimate driving machine jbt.
A i da ih citiram:
Pa to se kupuje kao sponzorusolovac, a ne zato sto ti zaista takvo nesto treba, jer je prakticno, jer imas porodicu, jer imas vikendicu, ide nekada i van asfalta...
Jer to nije poenta SUV-a, poenta je da bude zalizan i da kada ga stisnes, svi na putu se useru u gace, a opet, da ne moze da ti pobegne u krivini niko, jer ne do Bog da si sporiji od nekoga u svom djipu
Zanimljivo neko drustvo, kada ne voli sportsku voznju sa tako malo godina, nego ce da se osakati dzipovima.
To da ne voze mladi je cinjenica, a ne generalizacija.
Uvek ima izuzetaka, ali su u mizernim procentima u odnosu na one koji nisu ispod 30.
Ako nista drugo, velika vecina kupaca zaradi sa SUV tek oko 40-e godine, a i oni koji mladji zarade, kupe ga tek kada dobiju decu ili slicno i kada im zatreba nesto takvo, a ne za kurcenje.
SUV je nesto sto klinac treba da uzima od caleta kada ide na more, a ne nesto sto zeli da mu kupe za 20-i, 25-i rodjendan.
Ja sam se 5 puta provozao za 2 godine Land Cruiserom, moja C klasa mi je pojam za njega i ako je jeftinija jedno 20.000e.
Laki, nije nebulozno, to su realne prakticne stvari koje vecina kupaca SUV-a koristi, kao sto ste i rekli, za to se kupuje, a ne za divljanje, zar ne? Ili ipak ne?Laki021 napisao:Zanimljivo je kolimo mi ne znamo sta kupce ovakvih auta zanima, dok ti nepogresivo znas
Postavio si kao aksiom da je ML udobniji od X5 sto samo ti znas kako si zakljucio.
Sta god Mercu fali to nije bitno za takav auto. Naravno da je bitno kako lezi, mnogo bitnije nego kod obicnih kola jer je lose lezanje SUV upravo razlog zbog koga su oni bar do sada bili manje bezbedni od limuzina. Imam identicno iskustvo sa prethodnim ML kao Stefan, previse ljulja i muka mi ne u njemu.
Sa druge strane X5 je jako udoban auto, nije istina da je tvrd (verovatno jeste ako mu stavis 305/20 gume) a pride se ne ljulja.
Za dodatnu opremu ti samo kazem kakve si bezvezne i nebitne sitnice proglasio za neverovatnu prednost, dok je tu zapravo najveca poenta u kreativnom listanju opreme.
Ili sve sto Bmw nema, to je nebitno, poput prakticnosti, udobnosti, prostora, off-road-a?
Sada se namerno foliras, bilo ti muka u ML-u... Da nisi mozda i morsku bolest dobio?
Evo, ja isao 2 puta do Grcke u istom, i zamisli, nisam ni jednom povracao, cak sam uspeo par puta i da zaspim, naravno sa vezanim pojasom, jer sam od silnog ljuljanja, padao sa jednog kraja zadnje klupe, na drugi, pa sam morao da se pricvrstim pojasom za jedna vrata da ne bih poginuo od bacakanja...
A sto se udobnosti tice, svaki test koji mozes naci, kako X5 ima sportskiji karakter, tako je i ML udobniji, i znam da si ti toga svestan.
Poceli su da prave X5 nalik X6, u sledecoj generaciji ce biti jednako besmislen verovatno, spusteni dzip sa sportskim karakterom, koji niti je udoban, niti je sportski auto.
I ne, nije lose lezanje razlog slabije bezbednosti SUV-a.
Sto se sigurnosti tice:
X5:
http://www.thecarconnection.com/overvie ... eries_2014
ML:
http://www.thecarconnection.com/cars/me ... nz_m-class
8/10 u odnosu na 10/10
The M-Class has earned the IIHS' Top Safety Pick+ award--Mercedes' first.
Ali vazno da ti znas bolje od njih da je X5 sigurniji, zato sto ima gume sirine pola metra, spusteniji je, tvrdji i treba da si hulk da te ne bi bolele ruke posle sat vremena voznje po gradu od onog volana. Ali naravno, to je ono sto se trazi kod SUV-a

Eto, i tu se spominje da je Mercedes udoban, sa recima quiet and comfortable ride.
I ladno su seljaci dali 0.2 boda vise ML-u u ukupnom skoru, i to samo zbog te gluposti vezano za sigurnost...
Ladno nisu prepoznali ultimate driving machine jbt.
A i da ih citiram:
Ali opet, ko jos brine o bezbednosti kod SUV-a, kada mozes da uletis u krivinu 20% brze i kada moze namunjenije da ti izgleda tvoja dzipcina sa tako spustenim ogibljenjemSafety has been a strong suit for Mercedes-Benz for decades now–with technologies and design going above and beyond federal requirements. The 2014 M-Class is no exception.
The M-Class gets top 'good' ratings in all crash-test categories from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), along with the group's Top Safety Pick+ nod (for models built after August 2013). The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) also gives the M-Class its top five-star rating.
Active safety feature and drivers' aides are what really push the Mercedes-Benz vehicles beyond the competition. Attention Assist, which takes tabs on driving style to help identify the signs of drowsy driving—triggering a coffee-cup icon and some warning beeps—is now a standard feature on all M Class models. Its available Distronic Plus adaptive cruise control is one of the most sophisticated and unobtrusive systems on any vehicle—capable of coming to a full stop with traffic and restarting, and potentially reducing fatigue. Pre-Safe, Lane Keeping Assist, and Blind Spot Assist (all optional) all provide the sort of alerts that might make a split-second difference.

Pa to se kupuje kao sponzorusolovac, a ne zato sto ti zaista takvo nesto treba, jer je prakticno, jer imas porodicu, jer imas vikendicu, ide nekada i van asfalta...
Jer to nije poenta SUV-a, poenta je da bude zalizan i da kada ga stisnes, svi na putu se useru u gace, a opet, da ne moze da ti pobegne u krivini niko, jer ne do Bog da si sporiji od nekoga u svom djipu

Poslednja izmena od Xepoj87 u 22 Nov 2014, 11:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: BMW X5 (F15) 2014
Ih, pa rupu za smučke sam ja imao i na astri g.
Za te pare u tim autima očekujem u najmanju ruku da nazad sedi i neka smučarka.
Za te pare u tim autima očekujem u najmanju ruku da nazad sedi i neka smučarka.
Re: BMW X5 (F15) 2014
Dragvorl, jedno je nemati off-road dodatke, ali drugo je spustiti dzip, toliko, da bude praktican skoro kao i neki izdignutiji karavan, da se klacka na osrednjoj uzbrdici.
Onda, ML ima znatno manji krug okretanja, sto je opet bitno, ok, ne nekome ko ide na stazu sa SUV-om ili SAV-om.
Evo, recite mi vi iz Svice, sta kazu ovde u ovom testu?
https://www.youtube.com/watch?v=heYRJtTeJRc
Ono sto ja pricam svo vreme, jeste da je ML kompletniji proizvod, a ne da je idiot neko ko kupi nesto drugi, niti da vama treba da se svidja vise, niti da vama bude bolji od X5.
Svako ima razlicit ukus i razlicite preferencije i zahteve kod kola.
Hocete sportskiji dzip, ko vam brani, uzmite X5, recite da vam je bolji, ali nemojte govoriti kako je uopsteno ML sranje u odnosu na X5, zato sto je u jednoj jedinoj stvari malo losiji.
Onda, ML ima znatno manji krug okretanja, sto je opet bitno, ok, ne nekome ko ide na stazu sa SUV-om ili SAV-om.
Evo, recite mi vi iz Svice, sta kazu ovde u ovom testu?
https://www.youtube.com/watch?v=heYRJtTeJRc
Ono sto ja pricam svo vreme, jeste da je ML kompletniji proizvod, a ne da je idiot neko ko kupi nesto drugi, niti da vama treba da se svidja vise, niti da vama bude bolji od X5.
Svako ima razlicit ukus i razlicite preferencije i zahteve kod kola.
Hocete sportskiji dzip, ko vam brani, uzmite X5, recite da vam je bolji, ali nemojte govoriti kako je uopsteno ML sranje u odnosu na X5, zato sto je u jednoj jedinoj stvari malo losiji.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: BMW X5 (F15) 2014
Pa ti izgleda mislis da sto duzi post napises to si vise u pravu.Xepoj87 napisao:Pa upravo ono o cemu sam ti i pricao, konstantno se vodis svojim primerom.
Zanimljivo neko drustvo, kada ne voli sportsku voznju sa tako malo godina, nego ce da se osakati dzipovima.
To da ne voze mladi je cinjenica, a ne generalizacija.
Uvek ima izuzetaka, ali su u mizernim procentima u odnosu na one koji nisu ispod 30.
Ako nista drugo, velika vecina kupaca zaradi sa SUV tek oko 40-e godine, a i oni koji mladji zarade, kupe ga tek kada dobiju decu ili slicno i kada im zatreba nesto takvo, a ne za kurcenje.
SUV je nesto sto klinac treba da uzima od caleta kada ide na more, a ne nesto sto zeli da mu kupe za 20-i, 25-i rodjendan.
Ja sam se 5 puta provozao za 2 godine Land Cruiserom, moja C klasa mi je pojam za njega i ako je jeftinija jedno 20.000e.
Laki, nije nebulozno, to su realne prakticne stvari koje vecina kupaca SUV-a koristi, kao sto ste i rekli, za to se kupuje, a ne za divljanje, zar ne? Ili ipak ne?Laki021 napisao:Zanimljivo je kolimo mi ne znamo sta kupce ovakvih auta zanima, dok ti nepogresivo znas
Postavio si kao aksiom da je ML udobniji od X5 sto samo ti znas kako si zakljucio.
Sta god Mercu fali to nije bitno za takav auto. Naravno da je bitno kako lezi, mnogo bitnije nego kod obicnih kola jer je lose lezanje SUV upravo razlog zbog koga su oni bar do sada bili manje bezbedni od limuzina. Imam identicno iskustvo sa prethodnim ML kao Stefan, previse ljulja i muka mi ne u njemu.
Sa druge strane X5 je jako udoban auto, nije istina da je tvrd (verovatno jeste ako mu stavis 305/20 gume) a pride se ne ljulja.
Za dodatnu opremu ti samo kazem kakve si bezvezne i nebitne sitnice proglasio za neverovatnu prednost, dok je tu zapravo najveca poenta u kreativnom listanju opreme.
Ili sve sto Bmw nema, to je nebitno, poput prakticnosti, udobnosti, prostora, off-road-a?
Sada se namerno foliras, bilo ti muka u ML-u... Da nisi mozda i morsku bolest dobio?
Evo, ja isao 2 puta do Grcke u istom, i zamisli, nisam ni jednom povracao, cak sam uspeo par puta i da zaspim, naravno sa vezanim pojasom, jer sam od silnog ljuljanja, padao sa jednog kraja zadnje klupe, na drugi, pa sam morao da se pricvrstim pojasom za jedna vrata da ne bih poginuo od bacakanja...
A sto se udobnosti tice, svaki test koji mozes naci, kako X5 ima sportskiji karakter, tako je i ML udobniji, i znam da si ti toga svestan.
Poceli su da prave X5 nalik X6, u sledecoj generaciji ce biti jednako besmislen verovatno, spusteni dzip sa sportskim karakterom, koji niti je udoban, niti je sportski auto.
I ne, nije lose lezanje razlog slabije bezbednosti SUV-a.
Sto se sigurnosti tice:
X5:
http://www.thecarconnection.com/overvie ... eries_2014
ML:
http://www.thecarconnection.com/cars/me ... nz_m-class
8/10 u odnosu na 10/10
The M-Class has earned the IIHS' Top Safety Pick+ award--Mercedes' first.
Ali vazno da ti znas bolje od njih da je X5 sigurniji, zato sto ima gume sirine pola metra, spusteniji je, tvrdji i treba da si hulk da te ne bi bolele ruke posle sat vremena voznje po gradu od onog volana. Ali naravno, to je ono sto se trazi kod SUV-a![]()
Eto, i tu se spominje da je Mercedes udoban, sa recima quiet and comfortable ride.
I ladno su seljaci dali 0.2 boda vise ML-u u ukupnom skoru, i to samo zbog te gluposti vezano za sigurnost...
Ladno nisu prepoznali ultimate driving machine jbt.
A i da ih citiram:Ali opet, ko jos brine o bezbednosti kod SUV-a, kada mozes da uletis u krivinu 20% brze i kada moze namunjenije da ti izgleda tvoja dzipcina sa tako spustenim ogibljenjemSafety has been a strong suit for Mercedes-Benz for decades now–with technologies and design going above and beyond federal requirements. The 2014 M-Class is no exception.
The M-Class gets top 'good' ratings in all crash-test categories from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), along with the group's Top Safety Pick+ nod (for models built after August 2013). The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) also gives the M-Class its top five-star rating.
Active safety feature and drivers' aides are what really push the Mercedes-Benz vehicles beyond the competition. Attention Assist, which takes tabs on driving style to help identify the signs of drowsy driving—triggering a coffee-cup icon and some warning beeps—is now a standard feature on all M Class models. Its available Distronic Plus adaptive cruise control is one of the most sophisticated and unobtrusive systems on any vehicle—capable of coming to a full stop with traffic and restarting, and potentially reducing fatigue. Pre-Safe, Lane Keeping Assist, and Blind Spot Assist (all optional) all provide the sort of alerts that might make a split-second difference.
Pa to se kupuje kao sponzorusolovac, a ne zato sto ti zaista takvo nesto treba, jer je prakticno, jer imas porodicu, jer imas vikendicu, ide nekada i van asfalta...
Jer to nije poenta SUV-a, poenta je da bude zalizan i da kada ga stisnes, svi na putu se useru u gace, a opet, da ne moze da ti pobegne u krivini niko, jer ne do Bog da si sporiji od nekoga u svom djipu
Jel pravis razliku izmedju aktivne i pasivne bezbednosti? Valjda je mnogo bitnije da je X5 mnogo manje sklon prevrtanju, mnogo lakse izbegava prepreku nego par trikova za povecanje bodova u testovima koji unpraksi prakticno nicemu ne sluze. X5 bi iz bezbednosti trebali da dodaju dodatnih 5 poena samo zbog bolje upravljivosti...
To sto neki auto skace ko divokoza po neravninama i ljulja ne znaci da je udoban vec samo da nije sportski. Isto tako, sportski ne znaci i neudoban...
Sve u svemu da rezimiram, X5 je stabilniji, okretniji, brzi, upravljiviji, moderniji, udobniji ali Ml ima kasetu sa kljucem u gepeku sto kupcima SUV mnogo vise znaci te je ML ukupno bolji auto... Malo karikiram ali ti je interesantba logika.
- stefank
- Postovi: 838
- Pridružio se: 14 Nov 2014, 01:36
- Garaža: Audi Q7 3.0 TDI S-line / BMW X1 20d xDrive / Mini Countryman CooperD / Golf Plus 1.9 TDI
Re: BMW X5 (F15) 2014
Covjek je jednostavno u pravu. Uostalom, i cjenovna politika dovoljno govori. ML uglavnom neko uzme u "plan B" varijanti, bas kao sto je i ovaj drugar - uzeo ga je relativno povoljno, drasticno jeftinije od X5, Cayenne ili RR, brutalno napucanog. A meracio je novog Cayenna jako dugo (kog je i vozio, GTS-a, samo prosle generacije, FL).
Re: BMW X5 (F15) 2014
Ja kao ljubitelj Merca bih pre uzeo x5...jer mi je lepsi i ext i enterijer, motori efikasniji i to je kraj liste.
Samo sto ovde ima mnooogo karikiranja...ali da ucestvujem u raspaloj raspravi o x5 vs ml na 5 strana u OVOJ temi...neka hvala.
Samo sto ovde ima mnooogo karikiranja...ali da ucestvujem u raspaloj raspravi o x5 vs ml na 5 strana u OVOJ temi...neka hvala.
Dobra sisa zlata vredi.
Re: BMW X5 (F15) 2014
Da, gluposti, bas bi bilo lepo da i ja tako znam bolje od ljudi koji se zapravo bave tim poslom 
Inace, u to ocenjivanje sigurnosti je uracunata i dinamika voznje
Malo previse ti karikiras izgleda 
Okretniji? Nece biti, mozes i videti na snimku dole za koji sam te pitao sta kazu, posto ne znam nemacki, to si izmislio samo tako.
Udobniji? U kom univerzumu?
Brzi? Ok, malo brzi.
Stabilniji? Da, malo.
Zasto kazem malo?
Pa zato sto je ML 63 AMG od Cayenna turbo, koji je dosta bolji vozacki SUV od X5, sporiji samo 1s na stazi:
https://www.youtube.com/watch?v=MTZPXktsBqo
I na kraju, ti mislis da, sto vise stvari izmislis, da ce to pre postati istina?
@Comi, upravo se o tome radi, sto svako svoj izbor mora da predstavi kao da je najbolji u svemu, poput Lakija.
Ok, tvoj izbor, niko ti ne brani, niti moras da ga pravdas nekome, a jos manje moze biti pogresan, ako taj SAV ima sve sto tebi odgovara.

Inace, u to ocenjivanje sigurnosti je uracunata i dinamika voznje

Ahahahaha, jesi li ti sada realan?Sve u svemu da rezimiram, X5 je stabilniji, okretniji, brzi, upravljiviji, moderniji, udobniji ali Ml ima kasetu sa kljucem u gepeku sto kupcima SUV mnogo vise znaci te je ML ukupno bolji auto...


Okretniji? Nece biti, mozes i videti na snimku dole za koji sam te pitao sta kazu, posto ne znam nemacki, to si izmislio samo tako.
Udobniji? U kom univerzumu?
Brzi? Ok, malo brzi.
Stabilniji? Da, malo.
Zasto kazem malo?
Pa zato sto je ML 63 AMG od Cayenna turbo, koji je dosta bolji vozacki SUV od X5, sporiji samo 1s na stazi:
https://www.youtube.com/watch?v=MTZPXktsBqo
I na kraju, ti mislis da, sto vise stvari izmislis, da ce to pre postati istina?
@Comi, upravo se o tome radi, sto svako svoj izbor mora da predstavi kao da je najbolji u svemu, poput Lakija.
Ok, tvoj izbor, niko ti ne brani, niti moras da ga pravdas nekome, a jos manje moze biti pogresan, ako taj SAV ima sve sto tebi odgovara.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 22 Nov 2014, 12:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.