
Iskoristio sam odlazak na redovan servis kako bih uz voznju nove Mazde 3 prekratio vreme. Na raspolaganju je bila ova bela iz oglasa:
http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... evolution/
Motor je najsnazniji benzinski u ponudi - 2.0 od 165 ks i 210 NM, dok je oprema druga najjaca, sto podrazumeva bas puno toga. Dodatno je radjen izduvni sistem (zaboravih koji) i on zvucno doprinosi utisku u voznji.
Sam polozaj za volanom je odlican! Vrlo lako sam se srodio sa pozicijom i okruzenjem. Startuje se na dugme koje je u potpunosti neprimetno, jer se nalazi tacno iza podeblje rucice brisaca. Podize se head up displej na koji tokom voznje, moram priznati, gotovo da i nisam obracao paznju. U sredini je veliki obrtomer, sa malim digitalnim prikazom trenutne brzine. Veliki minus dajem podizacima prozora, kod kojih je samo vozacev impulsni (na mojoj, 8 godina staroj, su svi automatski). Nedopustivo! Pozadi se sedi dosta zavaljeno i ima dovoljno mesta za kolena. Bar po mojim podesavanjima prednjeg sedista.
Sama voznja je ostavila dobar utisak. Vrlo stabilan i upravljiv auto, na sta nas je Mazda vec navikla. Ko je danas setao Novim Sadom, zna kakav je vetar picio, ali to se u autu ni malo nije osetilo u voznji na otvorenom. Jedino je buka od samog vetra bila izrazena, pa mogu da pretpostavim kako bi to mogla biti neprijatnost pri voznji velikim brzinama na autoputu. Zamerka ide i na preglednost u nazad. Bas mali-bunkerski prozor. Isto tako, saltanje brzina mi nesto nije leglo. Nekako mi je trzao auto, ma koliko nezno otpustao kvacilo. Osecao sam se u pojedinim trenucima kao pocetnik. Na mojoj isto osecam razliku u odnosu na zenin Klio, ali mi je ovde ovo bilo bas izrazeno. Ne znam da objasnim zbog cega. Zanimljivo je da indikator promene brzina zahteva prenos u visu vec ispod 2 hiljade obrtaja.
Motor radi jako lepo, ali mu nikada ne bih dao 165 ks. Nema sta, fino on povlaci u odnosu na moju, ali za deklarisanu snagu bih licno ocekivao nesto vise. Obzirom da je na slabijem modelu od 120 ks isti obrtni moment, a da se ubrzanje do stotke razlikuje samo 0,6s, mislim da se definitivno ne isplati ici na ovaj motor.
Cackao sam i multimediju, za koju imam samo reci hvale. Tac skrin funkcionise samo kada auto nije u pokretu, dok se za vreme voznje njime upravlja preko dva tockica i tastera oko jednog od njih. Oni su smesteni ispred naslona za ruku (koji je klizan) i vrlo lako se koriste. Sam sistem je vrlo pregledan, jednostavan i brz. Od mene pohvala!
Ovaj konkretan primerak, sa svojih 15-ak kkm, kosta 18.450 €, dok je nov, ako sam dobro zapamtio, 23.500 €. Da li vredi te pare? Ne znam vise ni sam. Odlican je, to ne sporim, ali ova cifra je mozda ipak previse...