Čuvanje akumulatora zimi
-
- Postovi: 192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
- Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
- Lokacija: Kraljevo
Čuvanje akumulatora zimi
Da li vredi kupiti onu foliju za akumulator da ga zaštitim od zime ili oblepiti ga stiroporom? Neki kažu da to ne vredi, jedino da otkačim minus klemu, ako ga ne vozim redovno, a ja ga koristim samo vikednom, dakle preko nedelje je na parkingu. Dakle, pomaže li otkačinjanje minus kleme?
Imam Exide akumulator, ona mala kockica za Punta, star 3 godine pune, garancija istekla letos. Pre neki dan se pojavilo umesto zelenog, ono crno oko za dopunu. Uz izvesno posrtanje, auto je upalio. Posle vožnje od 80 km, i dalje je bilo crno oko, dakle nije se dopunio. Drugo paljenje je bilo bolje, ali, kao da je nešto zapeklo i čulo se "cang", a onda je motor zabrundao. Na testu kod ovih iz Andreje što diluju Exide, kažu da je punjenje odlično, ali zdravlje akumulatora je 82%. Predlažu da ga ostavim, da mi daju zamenski i da ga oni "istresu", malo te sulfide da probude, ako sam ga dobro razumeo, pa će da se pojavi zeleno oko.
Po njima, sve ispod 75% nije za zimu, iako i do 50% može da radi na normalnium temperaturama, ali je nepouzdano. Šta vi mislite?
Vredi li da ga dam na punjenje, valjda znaju šta rade u prodavnici akumulatora i imaju prave punjače za to?
Imam Exide akumulator, ona mala kockica za Punta, star 3 godine pune, garancija istekla letos. Pre neki dan se pojavilo umesto zelenog, ono crno oko za dopunu. Uz izvesno posrtanje, auto je upalio. Posle vožnje od 80 km, i dalje je bilo crno oko, dakle nije se dopunio. Drugo paljenje je bilo bolje, ali, kao da je nešto zapeklo i čulo se "cang", a onda je motor zabrundao. Na testu kod ovih iz Andreje što diluju Exide, kažu da je punjenje odlično, ali zdravlje akumulatora je 82%. Predlažu da ga ostavim, da mi daju zamenski i da ga oni "istresu", malo te sulfide da probude, ako sam ga dobro razumeo, pa će da se pojavi zeleno oko.
Po njima, sve ispod 75% nije za zimu, iako i do 50% može da radi na normalnium temperaturama, ali je nepouzdano. Šta vi mislite?
Vredi li da ga dam na punjenje, valjda znaju šta rade u prodavnici akumulatora i imaju prave punjače za to?
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Čuvanje akumulatora zimi
Uradi kako predlažu i nadaj se/veruj da će to sve odraditi kako treba. Ili, nađi sam dobar punjač pa ga ostavi na njemu 24h. Folije koje pominješ - ne verujem da nešto pomažu.
TT
TT
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Zasto 24 sata? Valjda je bitna struja punjenja. Sa prosecnih 5A punjenje manjeg akumulatora bude gotovo daleko ranije.
Sto se tice "magicnog oka", nece se odmah pojaviti ni posle dopunjavanja punjacem, vec malo kasnije, posle dan ili dva voznje, pod uslovom da je akumulator u solidnom stanju. Dakle, to sto se posle 80km voznje nije pojavilo, ne znaci da se akumulator nije dopunio. Mozes sam pratiti stanje akumulatora, ako imas makar i najjednostavniji instrument. Ujutru bi pun i 100% ispravan akumulator trebao imati oko 12.5V, pod uslovom da nije mnogo hladno. Za svaki stepen temperature manje racuna se na neki pad u naponu koji je normalan. Na oko 12V se racuna da je na 50% i tako redom, za svaki napon na klemama postoji ekvivalent na skali napunjenosti.
Sto se tice "magicnog oka", nece se odmah pojaviti ni posle dopunjavanja punjacem, vec malo kasnije, posle dan ili dva voznje, pod uslovom da je akumulator u solidnom stanju. Dakle, to sto se posle 80km voznje nije pojavilo, ne znaci da se akumulator nije dopunio. Mozes sam pratiti stanje akumulatora, ako imas makar i najjednostavniji instrument. Ujutru bi pun i 100% ispravan akumulator trebao imati oko 12.5V, pod uslovom da nije mnogo hladno. Za svaki stepen temperature manje racuna se na neki pad u naponu koji je normalan. Na oko 12V se racuna da je na 50% i tako redom, za svaki napon na klemama postoji ekvivalent na skali napunjenosti.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Tako se kaže... "Preko noći"... Ja sam obično ostavljao po ceo dan. Kako se akumulator puni tako se smanjuje struja koju povlači pa nema štete ni ako ostane duže... 
p.s. Ako je akumualtor sulfatizirao usled slabog korišćenja odnosno nedovoljnog dopunjavanja, čisto sumnjam da će kraći boravak na punjaču nešto pomoći (a tek neće vožnja od 80 km - koliko to beše vremenski? Sat, sat i po vremena?). Tu je verovatno potreban čak i malo bolji punjač da "razbije" te naslage te duži boravak na njemu. Zato mi se i ne čini uopšte lošom ideja da se akumulator odnese kod nekoga ko ima čime i zna kako.

p.s. Ako je akumualtor sulfatizirao usled slabog korišćenja odnosno nedovoljnog dopunjavanja, čisto sumnjam da će kraći boravak na punjaču nešto pomoći (a tek neće vožnja od 80 km - koliko to beše vremenski? Sat, sat i po vremena?). Tu je verovatno potreban čak i malo bolji punjač da "razbije" te naslage te duži boravak na njemu. Zato mi se i ne čini uopšte lošom ideja da se akumulator odnese kod nekoga ko ima čime i zna kako.

- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Alternator u voznji puni jacom strujom tako da dopunjavanje ide brze, a sto se tice vremena punjenja, ok, istina je da punjaci imaju zastitu od prepunjavanja i doziranje pred kraj punjenja izrazeno u desetim delovima Ampera, ali nema potrebe gubiti vreme. Ako je akumulator od 40Ah potpuno prazan, sa 5A bice napunjen za 8 sati. Ako je samo dopuna u pitanju, jasno je da ide puno brze.
-
- Postovi: 192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
- Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
- Lokacija: Kraljevo
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Slobo, da li da skidam minus klemu tokom mrazeva i da li to pomaže nešto uopšte? Auto bukvalno zna da provede i po 15 dana na parkingu. Parkiram dalje od zgrade, a imam i dosta tereta sa sobom, ne nosi mi se i akumulator.
Do skoro sam ga vozio svaki dan, ali sada mi ne treba toliko, a živim u kraju gde sve ima i sve je u blizini.
Još nešto...pretpostavka: šta loše može da se desi ako se klema (bilo koja) otkači sa akumulatora u toku vožnje?
Do skoro sam ga vozio svaki dan, ali sada mi ne treba toliko, a živim u kraju gde sve ima i sve je u blizini.
Još nešto...pretpostavka: šta loše može da se desi ako se klema (bilo koja) otkači sa akumulatora u toku vožnje?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Ako je aku iole dobar i ne palis ga svaki dan kada ga vozis da bi se prevezao par km pa ga gasis nema potrebe da skidas klemu. Ako ne valja aku onda opet nema puno pomoci. Nije mi bilo jasno sto ga umotavati u stiropor. On valjda treba da izoluje, a izolacija vredi samo ako ima izvor toplote koja se moze zadrzati. Ako je on napolju danima na minusu, ne vidim sta ce stiropor pomoci. Ako ti se u voznji otkaci na novijem autu klemna moze da ti pobrljavi elektronika zbog naglog gubitka u kolu, ali se nama u servisu tako otkacio jednom aku na X5, pa nije mu nista bilo. Tako da moze, a ne mora.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
- Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
- Lokacija: Kraljevo
Re: Čuvanje akumulatora zimi
A da li se gasi motor kad spadne klema u vožnji? Mora li se brzo reagovati i stisnuti kavčilo, na primer? Ovo pitam onako, sad mi pade na pamet, nadam se da neću morati proveravati. 

- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Verujem da se iole novija kola gase u takvoj situaciji zbog elektronike koja se napaja iz akumulatora dok je na starijim kolima motor posle anlasovanja bez problema mogao da radi i bez akumulatora.
Skidanje kleme zimi svakako pomaze u cuvanju akumulatora, ali to ipak ne treba raditi na, opet ih pominjem, novijim kolima da centralna jedinica ne bi pobrljavila. Da se ne ponavljam, imas u mojoj temi o 206 konkretno iskustvo sa tim. Ja vise ne bih skidao akumulator bez rezervnog napajanja, bas zbog toga.
Skidanje kleme zimi svakako pomaze u cuvanju akumulatora, ali to ipak ne treba raditi na, opet ih pominjem, novijim kolima da centralna jedinica ne bi pobrljavila. Da se ne ponavljam, imas u mojoj temi o 206 konkretno iskustvo sa tim. Ja vise ne bih skidao akumulator bez rezervnog napajanja, bas zbog toga.
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Kad skinem minus, struja se prekida za većinu potrošača u kolima, ali memorisane radio stanice (recimo) ostanu.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Kazem, nama je na X5 bila losa klema, upaljen auto, klema otpala i dalje je radio bez da se ugasio motor.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Da nema X5 dva akumulatora?
Sent from my Sony XPERIA M2 Aqua
Sent from my Sony XPERIA M2 Aqua
Re: Čuvanje akumulatora zimi
Prema ovom samo jednu.


Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


