Citroen GS/GSA
Citroen GS/GSA
Citroen GS 2015. slavi 45 godina od početka proizvodnje. Ovaj porodični automobil je predstavljen u septembru 1970. godine, na sajmu automobila u Parizu. Prvu značajnu nagradu je osvojio 1971. kada je proglašen za evropski automobil godine, ispred Volkswagena K70 i Citroena SM.
GS je bio udoban porodični automobil sa četvoro vrata i prostorom za petoro odraslih osoba, uz mnogo litara prtljažnog prostora. Natprosečan komfor u vožnji je imao zbog hidropneumatskog sistema suspenzije, dok je bezbednost bila osigurana disk kočnicama na svim točkovima.
1972. godine je predstavljena karavan verzija, a naročito je popularna bila varijanta Palas, koja je posedovala posebne luksuzne detalje.
Kod modela GS se posebno ističe ograničeno izdanje pod imenom Birotor, rađeno u saradnji sa NSU-om, koje se odlikuje Wankel motorom od 107 KS.
GS-serija je 1980. godine detaljno unapređena. Ime promenjeno u “GSA'' i skoro svi modeli su posedovali 1.3-litarski motor.
Ukupno je proizvedeno skoro dva i po miliona primeraka. Citroen GSA se neko vreme proizvodio u bivšoj Jugoslaviji, i to u pogonima Koparskog Cimosa, a zanimljivost je da se umesto oznake GSA kod nas koristila oznaka GA.
https://www.youtube.com/watch?v=QcQWfgSHiOU
GS je bio udoban porodični automobil sa četvoro vrata i prostorom za petoro odraslih osoba, uz mnogo litara prtljažnog prostora. Natprosečan komfor u vožnji je imao zbog hidropneumatskog sistema suspenzije, dok je bezbednost bila osigurana disk kočnicama na svim točkovima.
1972. godine je predstavljena karavan verzija, a naročito je popularna bila varijanta Palas, koja je posedovala posebne luksuzne detalje.
Kod modela GS se posebno ističe ograničeno izdanje pod imenom Birotor, rađeno u saradnji sa NSU-om, koje se odlikuje Wankel motorom od 107 KS.
GS-serija je 1980. godine detaljno unapređena. Ime promenjeno u “GSA'' i skoro svi modeli su posedovali 1.3-litarski motor.
Ukupno je proizvedeno skoro dva i po miliona primeraka. Citroen GSA se neko vreme proizvodio u bivšoj Jugoslaviji, i to u pogonima Koparskog Cimosa, a zanimljivost je da se umesto oznake GSA kod nas koristila oznaka GA.
https://www.youtube.com/watch?v=QcQWfgSHiOU
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Citroen GS/GSA
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Citroen GS/GSA
Never Say Never Again
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Citroen GS/GSA
Koja je to ladja bila, preteca allroada. Kevi i dalje nedostaje
Re: Citroen GS/GSA
https://www.youtube.com/watch?v=Ioan8LmSXnY
https://www.youtube.com/watch?v=AJuoxoPZ69U
https://www.youtube.com/watch?v=AJuoxoPZ69U
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- srdjanyo
- Postovi: 3276
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Citroen GS/GSA
Moj kum je svojevremeno servisirao u to vreme Citroene.Naravno da je posedovao dva komada GS i jedan GSA.U radionici i ispred nje uvek su čekali ugledni budžovani sa svojim Dianama,2CV (Spačecima),Vizama,GS,AX,BX,da im uradi servis ili zameni bombe (to baš pamtim jer sam bio klinja) zelene ispod haube.Mene je posebno intrigirala ta posebnost Citroen vozila.Od neobičnog,futurističkog "space" dizajna do onog karakterističnog ogibljenja,spuštanja i podizanja.Znam da je često išao u Grčku da nabavlja delove,vrlo često se vraćajući sa po kojim polovnim GS-om za čerupanje.Moj kum Mića...
- Rakhil
- Postovi: 8336
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Citroen GS/GSA
Moj stari BX je imao ovaj PRN tip table sa valjkastim instrumentima, sem sto je obrtomer bio u led-ovima. Nikad nisam znao koliko idem dok se ozbiljno ne zadubim
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Citroen GS/GSA
Sad da izbace ovakvu tablu, opet bi bili najnenormalniji.
Njihova kola iz tog perioda su totalno ludilo, mada moram da priznam da mi je favorit ipak CX.
Njihova kola iz tog perioda su totalno ludilo, mada moram da priznam da mi je favorit ipak CX.
Širim haos!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Citroen GS/GSA
I neizostavna rupa za kurblu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Citroen GS/GSA
Im'o neko vreme, kratko. Palas verzija, plavi enterijer, veri seksi. Nijedan auto me nije tako pamprčio kao on, čak je počeo i da truli. Mada je bio i mator za Francuza - preko 10g.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Citroen GS/GSA
Strava fora, eto ideje za retro detalj, naravno kada ih prođe želja da budu VW.dragvorl je napisao:I neizostavna rupa za kurblu.
Širim haos!
Re: Citroen GS/GSA
Morala bi da se kodira kurbla, ugradi kristal