Vazduhoplovi
- pedja
- član 001
- Postovi: 15382
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Da li su piste Batajnica i Surcin pod istim uglom?
Cuo sam price da vojni piloti hvataju ILS sa Surcina, te da mogu po njemu da se navode, pomerajuci se za par km u stranu i tako bez problema mogu da ubodu pistu u Bataji po losem vremenu.
Cuo sam price da vojni piloti hvataju ILS sa Surcina, te da mogu po njemu da se navode, pomerajuci se za par km u stranu i tako bez problema mogu da ubodu pistu u Bataji po losem vremenu.
Re: Vazduhoplovi
pa, tesko da neko moze u letu odokativno da leti bocno i paralelno sa pravcom surcina i da slete na bataju...pored toga ima tu jos falinki za tu ideju ( teoretski pitanje je da li ils uopste ima toliko siroko zracenje da ovaj surcinski moze da uhvati neko u pravcu batajnice ), mislim da su to manje vise lovacke price...
ils je jedan precizan sistem koji te vodi po sve tri ose u prostoru i navede da sletis na odredjenu tacku sa tolerancijom u metrima...ne moze se pomesati surcinski sa batajnickim ( mada se to ovde ni ne tvrdi ) jer rade na razlicitim frekvencijama...
ono sto se desavalo je da pri vizuelnom prilazu piloti koji nisu bas familijarni ( ruzan izraz, ne pada mi nesto drugo na pamet ) sa lokacijom i okolinom ovih aerodroma jednostavno zamene ova dva aerodroma ( iako batajnica ima 2 piste 2500 sa 45m a surcin jednu od 3000m sa 60m ako ne gresim ) i urade prilaz umesto surcina na batajnicu...
inace su piste pod istim uglom, tj iste orijentacije ( 12 i 30 ) na oba aerodroma, sto je i logicno jer su blizu i osobine lokaliteta koje ucestvuju u orijentaciji piste su slicne ( citaj isti pretezni vetrovi duvaju tokom godine na oba aerodroma )...
za navodjenje vojnih aviona do piste se koristi(o) gca - ground control approach radar koji je u poslednje vreme vise u kvaru nego sto puozdano radi, ali da ne duzim sad o tome...on je razlicit od ils-a u biti zbog toga sto postoji operater koji daje instrukcije vojnom pilotu kojima podesava njegov polozaj u prostoru, dok ils tako gledano deluje pasivno, tj samo isijava zracenje koje u avionu primaju i ravnaju se prema tome...
savremeni ils je u principu precizniji prilaz...
ils je jedan precizan sistem koji te vodi po sve tri ose u prostoru i navede da sletis na odredjenu tacku sa tolerancijom u metrima...ne moze se pomesati surcinski sa batajnickim ( mada se to ovde ni ne tvrdi ) jer rade na razlicitim frekvencijama...
ono sto se desavalo je da pri vizuelnom prilazu piloti koji nisu bas familijarni ( ruzan izraz, ne pada mi nesto drugo na pamet ) sa lokacijom i okolinom ovih aerodroma jednostavno zamene ova dva aerodroma ( iako batajnica ima 2 piste 2500 sa 45m a surcin jednu od 3000m sa 60m ako ne gresim ) i urade prilaz umesto surcina na batajnicu...
inace su piste pod istim uglom, tj iste orijentacije ( 12 i 30 ) na oba aerodroma, sto je i logicno jer su blizu i osobine lokaliteta koje ucestvuju u orijentaciji piste su slicne ( citaj isti pretezni vetrovi duvaju tokom godine na oba aerodroma )...
za navodjenje vojnih aviona do piste se koristi(o) gca - ground control approach radar koji je u poslednje vreme vise u kvaru nego sto puozdano radi, ali da ne duzim sad o tome...on je razlicit od ils-a u biti zbog toga sto postoji operater koji daje instrukcije vojnom pilotu kojima podesava njegov polozaj u prostoru, dok ils tako gledano deluje pasivno, tj samo isijava zracenje koje u avionu primaju i ravnaju se prema tome...
savremeni ils je u principu precizniji prilaz...
- pedja
- član 001
- Postovi: 15382
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Pa i ja sam tipovao da je manje vise nemoguce, ali da ipak pitam
Pricu sam cuo iz vise "izvora", kako od nekih koji rade u Bataji, tako i od nekih koji zavrsavaju to vazduhovplovstvo (ili kako se zove) na Masincu (a oni s uto verovatno culi od onih istih u BAtaji
). A mozda ja bas nisam preneo najbolje.
Svakako: hvala

Pricu sam cuo iz vise "izvora", kako od nekih koji rade u Bataji, tako i od nekih koji zavrsavaju to vazduhovplovstvo (ili kako se zove) na Masincu (a oni s uto verovatno culi od onih istih u BAtaji

Svakako: hvala

Re: Vazduhoplovi
Pa, evo da cujes iz prve ruke, ako te zanima.
Batajnica LYBT rwy 12 L, ima svoj ILS frekvencije 108.9
Za sletanje na desnu pistu, ako je u upotrebi, 12 R, tzv. side step approach, moguce je koristiti ILS 12 L.
Beograd LYBE rwy 12, suvise je daleko za ovakvu vrstu prilaza.
I ako postoji veliki orijentir - Dunav, iz daljine, recimo Fruska Gora, oni koji nisu proucili teren, mogu pomesati aerodrome jer asfalt dve piste u Batajnici nije iste boje. Jedan je svetliji, tako da se u pocetku uocava samo jedna pista.
Mozda si nesto lose razumeo, jer nema potrebe koristiti LYBE ils, posto LYBT ima svoj.
Batajnica LYBT rwy 12 L, ima svoj ILS frekvencije 108.9
Za sletanje na desnu pistu, ako je u upotrebi, 12 R, tzv. side step approach, moguce je koristiti ILS 12 L.
Beograd LYBE rwy 12, suvise je daleko za ovakvu vrstu prilaza.
I ako postoji veliki orijentir - Dunav, iz daljine, recimo Fruska Gora, oni koji nisu proucili teren, mogu pomesati aerodrome jer asfalt dve piste u Batajnici nije iste boje. Jedan je svetliji, tako da se u pocetku uocava samo jedna pista.
Mozda si nesto lose razumeo, jer nema potrebe koristiti LYBE ils, posto LYBT ima svoj.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15382
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
OK, hvala!
A od kada Batajnica ima ILS?
Mozda nisu koristili ILS za sletanje, vec za neko poravnjanje sa pistom
Mislim, laik sam, samo me zanimalo koliko je to "lovacka" prica.
A od kada Batajnica ima ILS?
Mozda nisu koristili ILS za sletanje, vec za neko poravnjanje sa pistom

Mislim, laik sam, samo me zanimalo koliko je to "lovacka" prica.
Re: Vazduhoplovi
lovacka je dovoljno
"iz prve ruke" severnija batajnicka pista, je pista broj 2 i ona ima ils za prilaz za pravac 12...posto je manje stradala u bombardovanju nije kompletno obnovljena vec je posle 99. zakrpljena i koristila se sve vreme za potrebe vojske, dok je pista broj 1 juznija i ona je crna, tj presvucena je par godina posle bombardovanja komplet asfaltom i obelezena u skladu sa namenom...
u biti je aerodrom zamisljen da se koristi pretezno za pravac 12, pa zbog toga postoji vec pomenuti ils za rwy12l, dok je u toj varijanti a pri upotrebi obe piste zamisljeno da se pista 12r koristi iskljucivo za poletanje...
naravno, to najvise zavisi od pravca i brzine vetra...
pored ils-a za rwy12l postoji i jedan "misticni uredjaj" koji dok sam radio tamo nisam video da iko koristi, a predvidjen je za koristenje kada leti nadzvucna avijacija ( citaj migovi )...nisam siguran ni da je to ispravno...
batajnica ils ima dosta dugo, ne znam tacno od kad...on se odrzava i u funkciji je u principu, samo je po kategorizaciji dosta ispod surcinskog ali sluzi svrsi odlicno...
ps. taj "side step approach" nisam cuo da je neko nekada radio u batajnici...barem koliko sam bio tamo...verujem da se on moze uraditi samo u uslovima vizuelnog letenja, pri kojim ti onda generalno ni ne treba ils...

"iz prve ruke" severnija batajnicka pista, je pista broj 2 i ona ima ils za prilaz za pravac 12...posto je manje stradala u bombardovanju nije kompletno obnovljena vec je posle 99. zakrpljena i koristila se sve vreme za potrebe vojske, dok je pista broj 1 juznija i ona je crna, tj presvucena je par godina posle bombardovanja komplet asfaltom i obelezena u skladu sa namenom...
u biti je aerodrom zamisljen da se koristi pretezno za pravac 12, pa zbog toga postoji vec pomenuti ils za rwy12l, dok je u toj varijanti a pri upotrebi obe piste zamisljeno da se pista 12r koristi iskljucivo za poletanje...
naravno, to najvise zavisi od pravca i brzine vetra...
pored ils-a za rwy12l postoji i jedan "misticni uredjaj" koji dok sam radio tamo nisam video da iko koristi, a predvidjen je za koristenje kada leti nadzvucna avijacija ( citaj migovi )...nisam siguran ni da je to ispravno...
batajnica ils ima dosta dugo, ne znam tacno od kad...on se odrzava i u funkciji je u principu, samo je po kategorizaciji dosta ispod surcinskog ali sluzi svrsi odlicno...
ps. taj "side step approach" nisam cuo da je neko nekada radio u batajnici...barem koliko sam bio tamo...verujem da se on moze uraditi samo u uslovima vizuelnog letenja, pri kojim ti onda generalno ni ne treba ils...
Re: Vazduhoplovi
"taj "side step approach" ..... verujem da se on moze uraditi samo u uslovima vizuelnog letenja, pri kojim ti onda generalno ni ne treba ils..."
Dragane, moj Dragane....
Dragane, moj Dragane....
Re: Vazduhoplovi
reci zuzazu, pretvorio sam se u uvo?
koliki ti treba horizontalni minimum vidljivosti da sletis iz prilaza za jednu pistu na drugi prag paralelne staze pri cemu su ta dva praga udaljeni preko kilometar?
koliki ti treba horizontalni minimum vidljivosti da sletis iz prilaza za jednu pistu na drugi prag paralelne staze pri cemu su ta dva praga udaljeni preko kilometar?
Re: Vazduhoplovi
Pretvaraj se u sta hoces.
Zaboravi da sam bilo sta rekao.
Samo se cudim. I ne mogu da se nacudim...
P.S. Na prethodnom forumu nisam hteo da ti pominjem, ali od prilike kada si se rodio, ja sam prvi put usao u zgradu Oblasne. Kada si imao oko tri godine ja sam radio za radarskim pokazivacem. Kada si posao u osnovnu skolu, ja sam seo za komande aviona. Mnogo si mali da bi me propitivao. Mnogo.
Zaboravi da sam bilo sta rekao.
Samo se cudim. I ne mogu da se nacudim...
P.S. Na prethodnom forumu nisam hteo da ti pominjem, ali od prilike kada si se rodio, ja sam prvi put usao u zgradu Oblasne. Kada si imao oko tri godine ja sam radio za radarskim pokazivacem. Kada si posao u osnovnu skolu, ja sam seo za komande aviona. Mnogo si mali da bi me propitivao. Mnogo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Samo momci obratite paznju da diskusija ostane na prijateljskom i primerenom nivou, ne odnosi se na nikoga konkretno samo obratite paznju.




Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
veliki zuzazu slobodno obrazlozi svoj stav pa da diskutujemo dalje...
sigurno negde gresim, ispravi me, slobodno, ja nemam taj kompleks da sam uvek i svugde u pravu...
izvoli, da cujemo koje uslove aerodrom mora da zadovolji da bi se uopste propisala procedura side step approach-a, u kakvom medjusobnoj poziciji moraju biti piste, sta se dogadja sa meteo minimumima u tom slucaju, i da li je to uopste moguce napraviti za batajnicu kako ti kazes...
stvarno bih voleo da cujem nesto novo
sigurno negde gresim, ispravi me, slobodno, ja nemam taj kompleks da sam uvek i svugde u pravu...
izvoli, da cujemo koje uslove aerodrom mora da zadovolji da bi se uopste propisala procedura side step approach-a, u kakvom medjusobnoj poziciji moraju biti piste, sta se dogadja sa meteo minimumima u tom slucaju, i da li je to uopste moguce napraviti za batajnicu kako ti kazes...
stvarno bih voleo da cujem nesto novo

Re: Vazduhoplovi
Sidestep, zar se ne koriste circling minimums kad se to radi?
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
ne znam za taj circling, znam da ima takva procedura propisana za niski aerodrom zbog okolnog terena, u principu je i on instrumentalni prilaz sa vizuelnim zavrsetkom, e sad koliki su meteo minimumi za njega ne znam ali pretpostavljam da su veci nego za klasican ils prilaz makar on bio i kategorije 1...
pitacu nislije pa cu reci ovde..
pitacu nislije pa cu reci ovde..
Re: Vazduhoplovi
Kod Nisa je VOR/DME Step-down app, nije Side-step. Jedino ako si mislio koliki je minimum za Circle to land proceduru.
Minimumi su za A - 1450, B - 1450 i C - 1810 ft.
Minimumi su za A - 1450, B - 1450 i C - 1810 ft.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Novi Sad dobija aerodrom do 2015.
Izvor: Beta
Novi Sad -- Predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavio je da će do kraja 2015. godine biti izgrađen aerodrom na Čeneju u blizini Novog Sada.
Tango6:
Srpsko kolektivno ludilo i uporno recikliranje predizbornog fenomena “civilni aerodromi koji nisu Beograd i Niš” slični su bahanalijama i protivprirodnim kontemplacijama po temi izgradnje putne infrastrukture – koridori koji to nisu i/ili ne postoje. U poslednjih petnaest godina domaći političari bez elementarnog poznavanja tematike počeli su da plasiraju ideje o “privrednim i turističkim potencijalima” njihovih “krajeva” i na taj način su stvarali percepciju potrebe pretvaranja lokalnih aerodroma u regionalne ili međunarodne.
Gluposti kao što su “Novi Sad International”, Ponikve koje bi nekako trebale da budu uspešne pored Kraljeva, večni planovi za Vršac i slične grandiozno-komične izjave stranački instaliranih vazduhoplovnih radnika jeftino su mahanje šarenim balonima ispred građana koji ih onda shvataju kao nešto veliko i moguće.
Niš je probao, pokušana je subvencija i nije uspelo. Za svo to vreme Aerodrom Beograd nije vodio razumniju cenovnu politiku na aerodromu Nikola Tesla i uprkos nespornoj činjenici da posluje veoma dobro, daleko je od ispunjenja svog kapaciteta. Činjenica koja se po pravilu ignoriše u svim pričama o novim/starim aerodromima širom Srbije. Takođe se ignoriše i nepostojanje zainteresovanih avio-kompanija koje bi opsluživale sve te nove manje aerodrome.

Izvor: Beta
Novi Sad -- Predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavio je da će do kraja 2015. godine biti izgrađen aerodrom na Čeneju u blizini Novog Sada.

Tango6:
Srpsko kolektivno ludilo i uporno recikliranje predizbornog fenomena “civilni aerodromi koji nisu Beograd i Niš” slični su bahanalijama i protivprirodnim kontemplacijama po temi izgradnje putne infrastrukture – koridori koji to nisu i/ili ne postoje. U poslednjih petnaest godina domaći političari bez elementarnog poznavanja tematike počeli su da plasiraju ideje o “privrednim i turističkim potencijalima” njihovih “krajeva” i na taj način su stvarali percepciju potrebe pretvaranja lokalnih aerodroma u regionalne ili međunarodne.
Gluposti kao što su “Novi Sad International”, Ponikve koje bi nekako trebale da budu uspešne pored Kraljeva, večni planovi za Vršac i slične grandiozno-komične izjave stranački instaliranih vazduhoplovnih radnika jeftino su mahanje šarenim balonima ispred građana koji ih onda shvataju kao nešto veliko i moguće.
Niš je probao, pokušana je subvencija i nije uspelo. Za svo to vreme Aerodrom Beograd nije vodio razumniju cenovnu politiku na aerodromu Nikola Tesla i uprkos nespornoj činjenici da posluje veoma dobro, daleko je od ispunjenja svog kapaciteta. Činjenica koja se po pravilu ignoriše u svim pričama o novim/starim aerodromima širom Srbije. Takođe se ignoriše i nepostojanje zainteresovanih avio-kompanija koje bi opsluživale sve te nove manje aerodrome.
