Putevi u Srbiji
- Uroš S.
- Postovi: 10989
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Putevi u Srbiji
Jeste, sve one pečenjare, pekare, mesare, auto otpadi, servisi karburatora, vulkanizeri na svaki metar(kao da ti ljudi samo jedu i popravljaju kola), stalno se neko uključuje isključuje, zato ja idem na kružni put pa na Bubanj potok, ne prolazim kroz Kaludžu, taman mi je i autoput skoro do kuće.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Putevi u Srbiji
Spejs-šatl pod zemljom
Najteži graditeljski poduhvat na Koridoru 10, obilaznica oko Beograda, juče je otvorena za saobraćaj, pa je teretni saobraćaj posle skoro dve decenije izmešten iz centra glavnog grada. Sastavni deo ove deonice je i najveći i najmoderniji tunel u Srbiji - Straževica.

Poseban izazov za graditelje obilaznice oko Beograda, koja obuhvata trasu od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovačke petlje do kružnog puta, bio je 772 metra dugačak tunel Straževica, koji je građen prema najvišim evropskim i međunarodnim standardima. Prema rečima inženjera Petra Raičevića, ovo je najširi tunel koji je ikada građen u Srbiji.
Najvažnija bezbednost
- Površina iskopa iznosi 100 metara kvadratnih, tako da je ovo najširi profil tunela koji je napravljen u Srbiji. Kolovoz je širok 11,5, a ceo tunel 13 metara. Opremljen je svim sistemima, kompletnom svetlosnom i semaforskom signalizacijom za usmeravanje vozila, ali i pešaka u svim mogućim situacijama. Desna tunelska cev ima ukupno četiri trake, dve kolovozne i dve zaustavne - kaže Raičević.
U tunelu postoje sistemi koji su propisani evropskim i međunarodni standardima, odnosno sistem za dojavu provale, požara, interfonske komunikacije, kontrolu vazduha, audio i sistem radio-veza, ventilacioni sistem, kao i sistem kontrole upravljanja saobraćaja.
Svi koji budu prolazili tunelom mogu se osećati potpuno bezbedno, jer je ovaj tunel pored svoje širine jedinstven i po bezbednosnim sistemima.
- Protivpožarni sistem je opremljen rezervoarom koji preko pumpe napaja hidro mrežu u tunelu, pa je u slučaju požara vatru moguće ugasiti iz tunela pre dolaska vatrogasaca. Takođe, na sredini tunela postavljeni su uređaji koji mere brzinu i smer vetra, pa recimo ukoliko dođe do prekomerne količine štetnih gasova, ventilatori će početi da duvaju tako da u što kraćem roku izduvaju toksične materije iz tunela - objašnjava Tanja Bisić, glavni inženjer „Energoprojekt niskogradnje".

Ponosni neimari
Kako bi izbegli stvaranje takozvanog slepila kod vozača, unutar tunela postavljeno je i šest sistema osvetljenja koji svetlo unutar tunela prilagođavaju dnevnom.
Da bi se ovaj tunel uradio bilo je potrebno iskopati 70.000 kubika zemlje. Nimalo lak posao, reći će vam i radnici i inženjeri.
- Najteže je bilo samo kopanje jer se radilo o promenljivoj geološka struktura. Bilo je dosta rizično, nikada niste bili sigurni da li će se odroniti neki komad zemlje. Radilo se u tri smene, ali kada dočekate kraj radova, ne možete a da ne budete ponosni što ste bili deo tima koji je radio na izgradnji ove važne saobraćajnice - priča Pera Đorđević, jedan od stotinu radnika koji su radili na izgradnji Straževice.
Kako bi se na izlazu iz tunela umirilo klizište, postavljena je zaštitna kosina duga 120 metara u koju je ugrađeno 147 prethodno napregnutih ankera dužine devet metara.
Tunel Straževica počeo je da se gradi 1992. godine, a do 1994. iskopano je svega 167 metara i radovi su stali. Prošla je čitava decenija, radovi su ponovo pokrenuti i probijanje tunela završeno je u januaru 2007. godine. Godinu dana kasnije zbog stabilnosti terena probijeno je i 50 metara leve tunelske cevi i radovi su konzervirani do 2010. godine. Od tada se kontinuirano radilo, da bi ovim tunelom sinoć prošla i prva vozila. Izvođač je bio konzorcijum koji čine „Elso projekt" i „Javna rasvetljiva" iz Ljubljane, kooperant „Energoprojekta".
Tunel Straževica deo je sektora 5 obilaznice oko Beograda, kojim je povezana trasa od Orlovače do kružnog puta. Tačnije, vozila će sa Ibarske magistrale, preko mosta, kroz tunel izaći na kružni put, dok će u krajnjem rešenju ova trasa ići do Bubanj potoka.
Još samo sedam kilometara
Za saobraćaj je otvoren deo od Batajničke petlje do Dobanovaca, dug oko 10 kilometara, na kojem je izgrađen pun profil autoputa sa po dve trake i zaustavnom u svakom smeru. Otvorena je i deonica od oko 5,5 kilometara od petlje Orlovača na Ibarskoj magistrali do kružnog puta, uključujući i tunel Straževica.
Direktor „Puteva Srbije" Zoran Drobnjak kazao je da je u izgradnju 40 kilometara obilaznice do sada uloženo oko 300 miliona evra i da je za završetak punog profila autoputa na toj deonici potrebno još 250 miliona evra.
- Na beogradskoj obilaznici preostalo je da se uradi još sedam kilometara puta od Straževice do Bubanj potoka kako bi se obilaznica spojila sa autoputem Beograd-Niš kod naplatne rampe - rekao je Drobnjak.
Gradnja obilaznice počela je 1990. godine, da bi ubrzo nakon toga radovi bili obustavljeni, a ponovo su nastavljeni 2006. godine zahvaljujući Ministarstvu za NIP i gradu Beogradu.
Izvor: Press
Najteži graditeljski poduhvat na Koridoru 10, obilaznica oko Beograda, juče je otvorena za saobraćaj, pa je teretni saobraćaj posle skoro dve decenije izmešten iz centra glavnog grada. Sastavni deo ove deonice je i najveći i najmoderniji tunel u Srbiji - Straževica.

Poseban izazov za graditelje obilaznice oko Beograda, koja obuhvata trasu od Batajnice do Dobanovaca i od Orlovačke petlje do kružnog puta, bio je 772 metra dugačak tunel Straževica, koji je građen prema najvišim evropskim i međunarodnim standardima. Prema rečima inženjera Petra Raičevića, ovo je najširi tunel koji je ikada građen u Srbiji.
Najvažnija bezbednost
- Površina iskopa iznosi 100 metara kvadratnih, tako da je ovo najširi profil tunela koji je napravljen u Srbiji. Kolovoz je širok 11,5, a ceo tunel 13 metara. Opremljen je svim sistemima, kompletnom svetlosnom i semaforskom signalizacijom za usmeravanje vozila, ali i pešaka u svim mogućim situacijama. Desna tunelska cev ima ukupno četiri trake, dve kolovozne i dve zaustavne - kaže Raičević.
U tunelu postoje sistemi koji su propisani evropskim i međunarodni standardima, odnosno sistem za dojavu provale, požara, interfonske komunikacije, kontrolu vazduha, audio i sistem radio-veza, ventilacioni sistem, kao i sistem kontrole upravljanja saobraćaja.
Svi koji budu prolazili tunelom mogu se osećati potpuno bezbedno, jer je ovaj tunel pored svoje širine jedinstven i po bezbednosnim sistemima.
- Protivpožarni sistem je opremljen rezervoarom koji preko pumpe napaja hidro mrežu u tunelu, pa je u slučaju požara vatru moguće ugasiti iz tunela pre dolaska vatrogasaca. Takođe, na sredini tunela postavljeni su uređaji koji mere brzinu i smer vetra, pa recimo ukoliko dođe do prekomerne količine štetnih gasova, ventilatori će početi da duvaju tako da u što kraćem roku izduvaju toksične materije iz tunela - objašnjava Tanja Bisić, glavni inženjer „Energoprojekt niskogradnje".

Ponosni neimari
Kako bi izbegli stvaranje takozvanog slepila kod vozača, unutar tunela postavljeno je i šest sistema osvetljenja koji svetlo unutar tunela prilagođavaju dnevnom.
Da bi se ovaj tunel uradio bilo je potrebno iskopati 70.000 kubika zemlje. Nimalo lak posao, reći će vam i radnici i inženjeri.
- Najteže je bilo samo kopanje jer se radilo o promenljivoj geološka struktura. Bilo je dosta rizično, nikada niste bili sigurni da li će se odroniti neki komad zemlje. Radilo se u tri smene, ali kada dočekate kraj radova, ne možete a da ne budete ponosni što ste bili deo tima koji je radio na izgradnji ove važne saobraćajnice - priča Pera Đorđević, jedan od stotinu radnika koji su radili na izgradnji Straževice.
Kako bi se na izlazu iz tunela umirilo klizište, postavljena je zaštitna kosina duga 120 metara u koju je ugrađeno 147 prethodno napregnutih ankera dužine devet metara.
Tunel Straževica počeo je da se gradi 1992. godine, a do 1994. iskopano je svega 167 metara i radovi su stali. Prošla je čitava decenija, radovi su ponovo pokrenuti i probijanje tunela završeno je u januaru 2007. godine. Godinu dana kasnije zbog stabilnosti terena probijeno je i 50 metara leve tunelske cevi i radovi su konzervirani do 2010. godine. Od tada se kontinuirano radilo, da bi ovim tunelom sinoć prošla i prva vozila. Izvođač je bio konzorcijum koji čine „Elso projekt" i „Javna rasvetljiva" iz Ljubljane, kooperant „Energoprojekta".
Tunel Straževica deo je sektora 5 obilaznice oko Beograda, kojim je povezana trasa od Orlovače do kružnog puta. Tačnije, vozila će sa Ibarske magistrale, preko mosta, kroz tunel izaći na kružni put, dok će u krajnjem rešenju ova trasa ići do Bubanj potoka.
Još samo sedam kilometara
Za saobraćaj je otvoren deo od Batajničke petlje do Dobanovaca, dug oko 10 kilometara, na kojem je izgrađen pun profil autoputa sa po dve trake i zaustavnom u svakom smeru. Otvorena je i deonica od oko 5,5 kilometara od petlje Orlovača na Ibarskoj magistrali do kružnog puta, uključujući i tunel Straževica.
Direktor „Puteva Srbije" Zoran Drobnjak kazao je da je u izgradnju 40 kilometara obilaznice do sada uloženo oko 300 miliona evra i da je za završetak punog profila autoputa na toj deonici potrebno još 250 miliona evra.
- Na beogradskoj obilaznici preostalo je da se uradi još sedam kilometara puta od Straževice do Bubanj potoka kako bi se obilaznica spojila sa autoputem Beograd-Niš kod naplatne rampe - rekao je Drobnjak.
Gradnja obilaznice počela je 1990. godine, da bi ubrzo nakon toga radovi bili obustavljeni, a ponovo su nastavljeni 2006. godine zahvaljujući Ministarstvu za NIP i gradu Beogradu.
Izvor: Press
Posetite www.garaza.rs !
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Izgleda da nam je administrator u predizbornoj kampanji.
Vidi se za koga ce glasati.



Aha, vazi, a mi smo svi kreteni.pa je teretni saobraćaj posle skoro dve decenije izmešten iz centra glavnog grada

Re: Putevi u Srbiji
Molim te nemoj sve da nas stavljas u isti kos. Govori samo u svoje ime.Ogi napisao:Aha, vazi, a mi smo svi kreteni.![]()

Znam sad kad ovo procita ima pritisak da mu skoci na 250.
Ogi nemoj da se ljutis, al nisam odoleo.
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Ma gde na tebe da se ljutim. 

Re: Putevi u Srbiji
Ogija smo emancipovali
Prestao je da ludi od prozivki i prima ih sportski.

Prestao je da ludi od prozivki i prima ih sportski.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Putevi u Srbiji
Danas prošao novootvorenom obilaznicom kod batajničke petlje. Kao što sam i očekivao - otvoreno nezavršeno u političke svrhe. Nedostaje pola vijadukta kod Batajnice, završena samo jedna strana iz pravca NS-a (dve trake plus zaustavna), pa se jedno par stotina metara vozila iz suprotnog smera prebacuju na istu stranu i vozi se sa po jednom trakom u oba smera. Odsekli su onaj stari pravac kroz silne semafore i više nema silaska/produžetka na njega iz pravca NS-a nego te autoput vuče desno na novi deo i pravac prema novoj petlji između aerodroma i Dobanovaca pa tu onda isključenje za BG. Obilaznica je u principu o.k, široko, fino obeleženo, naravno opet truckavo (stvarno, ume li neko uopšte da napravi ravan autoput u ovoj zemlji?), jedino je baš loše samo uključenje/silazak na autoput ZG-BG - drndavo i ispucao asfalt, verovatno uništili teški kamioni i pre nego što je pušteno u saobraćaj. Primetio sam da se brže stiže do NS jedno 10-tak minuta nego starim pravcem jer nema više semafora. U povratku dodatnu gužvu na batajničkoj petlji prave vozila koja i dalje dolaze starim putem i idu takođe prema NS-u (iz tog smera može i dalje da se dođe/uključi na autoput). Sve u svemu, ima tu još mnogo da se radi, daleko je to od završenog.
Sent from my Samsung using Tapatalk
Sent from my Samsung using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11201
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Putevi u Srbiji
Saša napisao:Danas prošao novootvorenom obilaznicom kod batajničke petlje. Kao što sam i očekivao - otvoreno nezavršeno u političke svrhe. Nedostaje pola vijadukta kod Batajnice, završena samo jedna strana iz pravca NS-a (dve trake plus zaustavna), pa se jedno par stotina metara vozila iz suprotnog smera prebacuju na istu stranu i vozi se sa po jednom trakom u oba smera. Odsekli su onaj stari pravac kroz silne semafore i više nema silaska/produžetka na njega iz pravca NS-a nego te autoput vuče desno na novi deo i pravac prema novoj petlji između aerodroma i Dobanovaca pa tu onda isključenje za BG. Obilaznica je u principu o.k, široko, fino obeleženo, naravno opet truckavo (stvarno, ume li neko uopšte da napravi ravan autoput u ovoj zemlji?), jedino je baš loše samo uključenje/silazak na autoput ZG-BG - drndavo i ispucao asfalt, verovatno uništili teški kamioni i pre nego što je pušteno u saobraćaj. Primetio sam da se brže stiže do NS jedno 10-tak minuta nego starim pravcem jer nema više semafora. U povratku dodatnu gužvu na batajničkoj petlji prave vozila koja i dalje dolaze starim putem i idu takođe prema NS-u (iz tog smera može i dalje da se dođe/uključi na autoput). Sve u svemu, ima tu još mnogo da se radi, daleko je to od završenog.
Sent from my Samsung using Tapatalk

- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Putevi u Srbiji
Ja bih pohvalio deonicu, ima i grdjih novoizgradjenih.
Ima jos dosta da se radi svakako ali je prva deonica punog AP profila i svakako je bila neophodna
TT post
Ima jos dosta da se radi svakako ali je prva deonica punog AP profila i svakako je bila neophodna
TT post
Re: Putevi u Srbiji
Pun profil je samo do vijadukta. Cekamo da se napravi cela obilaznica u punom profilu pa da se prave takmicenja ko ce brze da je prodje.
Re: Putevi u Srbiji
Koliko sam video danas sa starog puta, nova petlja Batajnica trenutno nema ni uključenje ni isključenje sa obilaznice ka Batajnici, piči se pravo za NS?
Pretpostavljam da je kod Dobanovaca sve OK ako se ide BG-NS i nazad?
Pretpostavljam da je kod Dobanovaca sve OK ako se ide BG-NS i nazad?
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Putevi u Srbiji
Da, kod Dobanovaca je sve završeno i o.k. Problem je što kod Bataje fali pola vijadukta, a nema silaska nigde, samo pravo (iz oba smera). Iz pravca BG-a možeš i dalje da ideš onim starim putem i da se uključiš na autoput za NS tu posle nadvožnjaka (bar je moglo juče), samo je baš gužva da se uključiš... Bolje je ići okolo tom novom obilaznicom..
Poslednja izmena od Saša u 05 Maj 2012, 22:54, izmenjeno 1 put ukupno.