Rodjaku u Francuskoj za DPF tražili 2000e, tako da je umesto toga na autu uradio Stage 2, skroz neočekivano, porodican čovek, nisam mogao da verujem kada mi je poslao sliku, mislim da nije ni znao šta je chip tuning.
Baš tako, na slikama jako pitomo izgleda. A rodjak je rešio problem sa DPF-om, a pritom dobio skroz drugi auto po pitanju snage, 188 konja na točkovima je lepa brojka. Intervencija ga izašla 1200e.
Evo sada bas gledam ponovo neke ponude za moj BMW 316d, sada nude 210 konja, sto znaci da motor i menjac mogu dosta vise... (kao dodatnu opciju imaju intrecooler za jos vise konja ?)
PS: Valjda se jos nisu raspali oni od 191 pa udaraju vise
Siguran sam da su dacia/renault/smart ugradili do sad bar milion 0.9 tce motora, medjutim na netu nisam nasao ni jedno jedino konkretno iskustvo sa chip tuningom
Ne razumem se mnogo ali verujem da ima razlike da li si recimo povecao snagu motora (recimo na 0.9t) 14ks/15Nm ili 25ks/35Nm.. odnosno da blaza varijanta manje utice na vek motora i sklopova u odnosu na jacu i obrnuto.
POvecanje maksimalne snage motora po pravilu nema nikakvog uticaja jer se i po pravilu gotovo nikada motor ne vozi u tom rezimu sa trajnim maksimalnim brojem obrtaja.
Retko ko ima prilike da vozi auto tako da ne spusta obrtaje ispod recimo 5.550 ili 6.000 satima pa da bi mogao da dodje u situaciju da povecanje snage dovede do efekata po motor.
Dakle, radi se u 99.999% slucajeva o ispraznoj marketinskoj pricici koja nema dodira sa realnim svetom u kome se koriste motori automobila.
Za neko profi trkanje sa stalnom pedalom do poda moglo bi se pricati koliko je jos oprvdano povecavati maksimalnu snagu motora iznad fabricke ali su ionako vec jako specificni nacini upotrebe, van saobracaja.
U saobracaju, tipican vlasnik vozi auto u rezimu kada motora ostvariuje tipicno 20-40% uproseceno max snage kada se auto ostro vozi a oko 10-15% max snage pri normalnoj gradskoj voznji.
Za voznju brzinom od 110km/h potrebno je oko 25-35KS motora. To je sasvim dovoljno da savlada otpore kretanja po ravnom vozila od oko 1.5 do 2tone mase.
Kod cipovana kritican je broj obrtaja turbine, pritisak je potpuo sporedna stvar kod turbo motora kada se juri maksimalna snaga. I malecne turbine malog protoka mogu da ostvare veliki pritisak ali motor nece ostvariti bitno povecanje snage uz bitno povecanje pritiska turbine.
Jedna od cestih zabluda kou sire reklame, je povecanje pritiska kao nesto pozitivno.
Pa nadam se da covek prica o potrosnji pod istim tj. slicnim uslovima i nacinom voznje. Nekako mi nije realno da chip obori potrosnju za 40%, ali nemam puno iskustva sa time pa reko da pitam.