Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Toliko tesko, ali je realno da obori, jer auto ima vise snage, pa se manje i stiska.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7500
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Chip-tuning

Post od dag81 »

Evo ti primer: Pezo 207 1.4hdi, preslab motor za moj pojam. Chipovan na oko 90ks smanjio potrosnju za oko 1l 5,7 na 4.7 kada zena vozi do SM preko Venca. Razlog smanjenja je sto lakse povlaci i brze postize brzinu, sto itekako znaci po brdima. Meni je na toj relaciji bez chipa potrosnja bila 10% manja nego njena.
Ovde je razlika da kazemo 20% ali zato sto je preslab motor pa se chip bas drasticno oseti.

Ostala auta, a chipovao sam skoro svaki i svi su bili od 100ks pa na gore, razliku i ako sam osetio u potrosnji to je mozda bilo 10% max.
Tako da ovaj lik laze. Doblo sa 100ks ide lepo, chip se oseti ali nije mu neophodan tj. ne manjka mu snage ni sa 100ks za tu karoseriju i namenu.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15274
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Chip-tuning

Post od Kuzmanovic »

Jasno je meni zbog cega dolazi do nize potrosnje, samo mi je bilo nerealno tih 40% smanjenja.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Mozda se malo porede babe i zabe pa onda hoce tako da ispadne.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21768
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Ma ne može 40 posto da se dobije. Ako se i dobije nešto to je veoma malo.

Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao:Hoces da kazes da pritisak usisnog vazduha ne utice na snagu?
Ne, napisao sam sta hocu da kazem. Ajde jasnije.
Masa usisnog vazduha je ono sto omogucava povecanje efekta motora, pritisak sam po sebi je samo deo price, i pri tome tek jedan od tri bitna faktora u vezi vazduha kada se juri maksimum.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

McGruja napisao:Ni ja ne razumem sto je pritisak turba problem, posebno 10-15% povecanja
Nije problem nego je sporedan pojam u tjuning prici.
Problem je broj obrtaja turba, i on je limitiran.
AKo se turbo vrti 180.000obrtaja povecanje od 15% je 24.000 obrtaja, ukupno na preko 200.000 obrtaja a to povlaci citav niz termo mehanickih posledica.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Chip-tuning

Post od McGruja »

Ali ne odredjuje broj obrtaja turbine njen pritisak, vec wategate ventil
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

Pa rpm turba stvara pritisak, wastegate samo otpusta visak pritiska i to ulaznog (sa izduva motora), da ne prevrti turbo.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Chip-tuning

Post od McGruja »

To ti kazem, gasovi okrecu, ventil definise pritisak koji ulazi u usis
Turbo se vrti uvek, i nije kontrolisan njegov rpm
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

Pa vrti se turbo i na leru, ali veci boost trazi vise rpm turba.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21768
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Rpm turba je kontrolisan u slučaju varijabilnih turbina. Moguće da ni nemaju Westgate, nego samo sigurnosni ventil. Fiksne turbine ga moraju imati.

Tapatalk
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od dragvorl »

Na koji sigurnosni ventil mislis?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Chip-tuning

Post od McGruja »

Geometrija turbine sluzi da menja ugao krilaca, da bi imao turbo i pri malim i pri velikim obrtajima
Ali, uzmimo fiksnu turbinu za primer, pri jednim obrtajima motora, izduvni gasovi vrte turbo jednom brzinom (pri konst gasu)
Chip ne utice na broj obrtaja turbine, to je poenta mog pisanija
(Ostavljam mogucnost da gresim)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21768
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Ne grešiš, samo su fiksne turbine sve ređe.

Westgate varijabilnoj turbini nije neophodan, ali nešto da reguliše ako se pretera sa pritiskom, mora da postoji.

Tapatalk
Odgovori