McGruja napisao:I sto deterdžent u ulju to ne uradi?
Ako mislis na skidanje naslaga u usisnom delu, tzv dekarbonizacija, ulje ne treba ni da cirkulise u usisu samim nacinom rada motora.
Dekarbonizacija je obicno posledica kombinacije goriva i ceste voznje pothladjenog motora koji ne stigne dovoljno da se zagreje na punu radnu temperaturu. Unutrasnju, ne antifriza kao rashladne obloge.
Sama od sebe se dogadja voznjom motora pod vecim opterecenjem, italian tuning je poznati zargonski naziv.
Moze da se namerno izazove sipanjem spreja vode u usis u kontrolisano malim kolicinama, cime nastaje samociscenje unutrasnjosti i izbaci se sva stroka u usisnom delu a najvise na ventilima koji onda opet lepo zaptivaju.
I inace, dekarbonizacija je bolest usisnih ventila, tipicna za karburatorske benzince.
Radio sam to vise puta, sa sprejem vode, kada se auto dugo koristi samo za lokalne gradske voznje davno dok su karburatori bili na 90% vozila kod nas.
Efekta ima, ali je mnogo lakse sesti u auto i odvozati par stotina kilometara pod punim gasom, tj da se dobro optereti motor. Ne toliko obrtaji koliko otvoren leptir sto vise, opterecenje blizu maksimuma ako se moze.
Svako moze samostalno da uradi dekarbonizaciju za mozda 100 dinara troska, koliko je pola litre destilovane vode a nadje se prskalica za ves na primer.
Moje misljenje je da platiti nekome u "servisu" za to je bez mnogo smisla za tako jednostavnu operaciju.
Postoje i gotovi sprejevi koji se kupuju na pumpama ili u radnjama za tu namenu ali je voda oprobano resenje decenijama unazad bez greske sirom sveta.