Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja »

Zbog neadekvatnog održavanja 1.6 tdci (Psa) motora, tačnije promene ulja na 18.000, pa 40.000, pa sam ja promenio na preuzimanju sa 54.000 km, uradiću još jednu izmenu na 57.000km, uz dodatak deterdženta ako mi se učini to pametno :)

Sipam Fordovo 5-30 sintetiku
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Mislim da nema potrebe. Tebi se ulje tek razradilo za te tri hiljade praktično, dobro za 1500 :), i tek sad radi posao.

Priznaj video si onaj Audi tt i sad te grize kakav je iznutra motor :D

Samo cepaj sad na 10,000km recimo i mislim da nemaš problema.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja »

Malo, da operem, a sitna investicija od 3-4.000 din za mir u duši
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21790
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza »

Nemoj da pereš motor nikakvim aditivom. To se radi samo sa dobrim razlogom.

Jednostavno normalno menjaj ulje na godinu dana ako ne praviš enormne kilometraže i neće biti problema.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja »

Uljem sam mislio da oprem
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21790
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza »

To neće da škodi, sem po novčaniku.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

upravo tako
Korisnikov avatar
gavran
Reactions:
Postovi: 364
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: Službeno vozilo
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od gavran »

Imam ja jedno pitanje.

Ja sipam u moj motor (VW 1.6 atmo benzin 2010 god.) Castrol Magnatec Profesional 5w-40 i menjam na 15.000 km.
Medjutim, na nalepnici sa unutrasnje strane haube sam nedavno procitao da je prilikom prve izmene ulja u ovlascenom sipan Castrol TXT 5w-30. Razlog zbog kog ja sipam gore pomenuto ulje je sto je u servisnu knjizicu prilikom poslednjeg servisa u ovlascenom servisu upisano da je sipano to ulje i onda je moj majstor nastavio sa njim objasnjavajuci da to ulje i jeste propisano i preporuceno za moj motor. Medjutim kada sam zbog sumlje zbog te nalepnice na haubi otisao na castrol oil selector tamo pise da se preporucuje Castrol Edge 5w-30. I sada se ziv pojede.

Da zlo bude vece na pretposlednjoj zameni nisam otisao kod mog majstora koji je bio na godisnjem vec kod drugog jer sam morao da uradim servis i trazio mu da mi sipa kao i do sada Castrol Magnatec Profesional 5w-40, medjutim on mi je sipao Castrol Magnatec 5w-40 C3, i objasnio da je to isto. Medjutim kada sam radio poslednji servis i opet sipao Profesional video sam da boja samog ulja nije ista, obican C3 je imao klasicnu zutu boju tecnosti dok je Profesional zelene boje.

Takodje sa Profesionalom 5w-40 sam bio prezadovoljan (i opet sam) i opusteno je gurao 15.000 km. Dobro, nisam mu radio analizu ali subjektivno prvih 12.000 km ulje u motoru je bilo gotovo bistro, nakon toga krece od mutno svetlo braon do mutno tamno braon i onda dodje zamena, takodje zvuk i rad motora je sve vreme bio isti. Sa C3 nakon 12.000 km ulje je vec bilo nekako vodenkasto i crno a neposredno pre zamene motor je bio bucniji i mislim da su se culi ventili. Nisam ga odmah zamenio na tih 12.000 km jer sam se onda setio nekih prica kako nema veze boja i tecljivost ulja vizuelno vec samo analiza moze da utvrdi kakvo je i onda sam ga kao ostavio do kraja intervala jer sam citao da taj C3 nije los. Posle servisa ponovo sipan Profesional 5w-40 i motor sada radi kao i ranije, medjutim servis je uradjen na 90.000 km auto sada ima 94.000 km i ulje je "prosarano" odnosno bistro sa mutnim svetlo braon linijama (kao kada se zameni ulje bez zamene filtera otprilike, ne znam kako da objasnim).

Pa me sada grize da se motor nije zacadio i zato sada hocu jedno dva tri intervala da uradim na 10.000 km da se malo ispere. Moje pitanje glasi, da li da ostanem na Profesionalu 5w-40, sa kojim sam zadovoljan (nema potrebe ni dosipati ga izmedju intervala, nama nikakvih pomeranja na sipki) ili da predjem na to od Castrol aplikacije preporuceno edge 5w-30? Pogotovo zbog te moje namera da malo iscistim motor.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan »

Ds9 posto vidim da se razumes u ulja, sta mislis o eni ulju, bivsi agip, 5w40 za dizela?

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Ivan napisao:Ds9 posto vidim da se razumes u ulja, sta mislis o eni ulju, bivsi agip, 5w40 za dizela?

Послато са GT-N7100
Verujem da Agip odnosno Eni pravi dobra/odlična ulja. Za dizela je 5W-40 gradacija je često odgovarajuća, s tim što pored toga treba konkretno ulje da zadovoljava odnosno ima odobrenje one proizvođačke norme koju proizvođač motora zahteva. Dakle ne traži se samo 5W-40 gradacija, nego i odgovarajuća norma.

Ako je taj dizel sa FAP onda to proizvođačka norma uzima u obzir i tom se motoru preporučuju ulja sa smanjenim sadržajem SAPS. Zavisi o čijem se motoru radi, jer različitim motorima (od različitih proizvođača) proizvođači preporučuju upotrebu sa manje ili više sniženim sadržajem SAPS a što je obično propraćeno i nekim drugim osobinama.
Udruženje evropskih proizvođača automobila tj ACEA je celu stvar donekle objedinila, pa su npr. sva ulja koja su predviđena za dizele sa FAP razvrstana u nekoiliko kategorija. (ACEA C1, C2, C3, C4). Npr. ACEA C2 ulja su po pravilu u viskoznoj gradaciji 5W-30 i tipično se preporučuju za PSA (peugeot i citroen), dok su npr. ACEA C4 namenjena isključivo za Renault dizele sa DPF. ACEA C3 ulja mogu biti u viskoznoj gradaciji 5W-40 i 5W-30, ali npr. VW za svoje dizele sa FAP preporučuje ulje po normi VW 504/507 koje je ACEA C3 i tipično u 5W-30 gradaciji.

Ovo su samo neki od tipičnih primera, a tačna preporuka zahteva da se zna o kom se motoru radi, odnosno koju mu je normu proizvođač predvideo (kada je motor nastao, i koja mu eventualna kasnija/naprednija norma takođe odgovara).
gavran napisao:Imam ja jedno pitanje.

Ja sipam u moj motor (VW 1.6 atmo benzin 2010 god.) Castrol Magnatec Profesional 5w-40 i menjam na 15.000 km.
Medjutim, na nalepnici sa unutrasnje strane haube sam nedavno procitao da je prilikom prve izmene ulja u ovlascenom sipan Castrol TXT 5w-30. Razlog zbog kog ja sipam gore pomenuto ulje je sto je u servisnu knjizicu prilikom poslednjeg servisa u ovlascenom servisu upisano da je sipano to ulje i onda je moj majstor nastavio sa njim objasnjavajuci da to ulje i jeste propisano i preporuceno za moj motor. Medjutim kada sam zbog sumlje zbog te nalepnice na haubi otisao na castrol oil selector tamo pise da se preporucuje Castrol Edge 5w-30. I sada se ziv pojede.

Da zlo bude vece na pretposlednjoj zameni nisam otisao kod mog majstora koji je bio na godisnjem vec kod drugog jer sam morao da uradim servis i trazio mu da mi sipa kao i do sada Castrol Magnatec Profesional 5w-40, medjutim on mi je sipao Castrol Magnatec 5w-40 C3, i objasnio da je to isto. Medjutim kada sam radio poslednji servis i opet sipao Profesional video sam da boja samog ulja nije ista, obican C3 je imao klasicnu zutu boju tecnosti dok je Profesional zelene boje.

Takodje sa Profesionalom 5w-40 sam bio prezadovoljan (i opet sam) i opusteno je gurao 15.000 km. Dobro, nisam mu radio analizu ali subjektivno prvih 12.000 km ulje u motoru je bilo gotovo bistro, nakon toga krece od mutno svetlo braon do mutno tamno braon i onda dodje zamena, takodje zvuk i rad motora je sve vreme bio isti. Sa C3 nakon 12.000 km ulje je vec bilo nekako vodenkasto i crno a neposredno pre zamene motor je bio bucniji i mislim da su se culi ventili. Nisam ga odmah zamenio na tih 12.000 km jer sam se onda setio nekih prica kako nema veze boja i tecljivost ulja vizuelno vec samo analiza moze da utvrdi kakvo je i onda sam ga kao ostavio do kraja intervala jer sam citao da taj C3 nije los. Posle servisa ponovo sipan Profesional 5w-40 i motor sada radi kao i ranije, medjutim servis je uradjen na 90.000 km auto sada ima 94.000 km i ulje je "prosarano" odnosno bistro sa mutnim svetlo braon linijama (kao kada se zameni ulje bez zamene filtera otprilike, ne znam kako da objasnim).

Pa me sada grize da se motor nije zacadio i zato sada hocu jedno dva tri intervala da uradim na 10.000 km da se malo ispere. Moje pitanje glasi, da li da ostanem na Profesionalu 5w-40, sa kojim sam zadovoljan (nema potrebe ni dosipati ga izmedju intervala, nama nikakvih pomeranja na sipki) ili da predjem na to od Castrol aplikacije preporuceno edge 5w-30? Pogotovo zbog te moje namera da malo iscistim motor.
Mislim da je za taj motor preporučeno ulje po VW 502/505 ili VW 504/507

Castrolova serija Edge je generalno naprednija tj. ima više sintetičkih komponenti nego serija Magnatec. Što će reći da je bolje poslušati aplikaciju i uzeti Edge varijantu.

Castrol je inače ogroman i najpre za servise namenjuje serije Professional. Takođe za različita tržišta nudi ulja sa različitim specifikacijama. Dakle to nije baš jedinstveno, tj ne može se generalizovati jer zavisi kojem je tržištu namenjeno.

Ako se pogleda ova specifikacija
http://www.tds.bp.com.au/pdf/10643_magn ... 009_06.pdf
vidi se da je to ulje
nije isto kao i ovo
http://www.frontier.ro/files/pdf/MAgnat ... 205w40.pdf

ali da je da je zbog navedenih specifikacija za tog novijeg benzinca verovatno zgodnije ovo C3 (koje nije professional) jer mu se navode novije norme za VW benzince. Koje je od njih kvalitativno bolje je veliko pitanje.

Ipak, ako se upotrebe selektori nekih dugih proizvođača videće se da se za 1.6 novije VW benzince preporučuju ulja i iz 5W-40 gradacije (502/505). To je zgodnije za njih ako se oštrije voze, a za gradski auto bih pre išao na ulja i po normi 504/507 tj na 5W-30 gradaciju za tako nov motor.

Inače za VW pre bih potražio neko nemačko ulje, pa bih poslušao šta mi kaže LM selektor
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... guide.html
odnosno izabrao bih sledeće ulje koje je naneki način dličan kompromis za one koji bi hteli dobro/najbolje ulje u svim uslovima.
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=GB

Što se motora tiče mislim da se ne treba previše brinuti oko garavljenja. Zvuk motora može imati poprično veze i sa gorivom i na to treba obratiti pažnju.
Korisnikov avatar
gavran
Reactions:
Postovi: 364
Pridružio se: 09 Sep 2013, 15:44
Garaža: Službeno vozilo
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od gavran »

Hvala puno na opsirnom odgovoru.

Za moj auto je propisano VW 502 posto je u pitanju fiksni servisni interval, za one koji imaju produzeni odnosno varijabilni servisni interval je u ovom slucaju VW 504.

Sada sam u jos vecoj nedoumici, nisam cak ni pretpostavljao da Professional ne ispunjava VW 502 normu, jer ga svi po servisima predstavljaju kao malte ne original fabricko. Cak je i skuplji od Magnateca C3.

Vidim da je u toj prici jedino resenje preci na EDGE seriju jer ovo kod Magnateca je konfuzija uz veliko pitanje sta ti zapravo i u stvari sipas, jer oko tog Castrola generalno toliko oprecnih misljenja jos kad tako zakomplikuju....uzas.

Video sam takodje i da Motul, koji se veoma ceni, ima seriju Specific VW 502.00/505.01, bas namensko za Volkswagen,
da li je pametno preci na to ulje?
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

gavran napisao:

Sada sam u jos vecoj nedoumici, nisam cak ni pretpostavljao da Professional ne ispunjava VW 502 normu, jer ga svi po servisima predstavljaju kao malte ne original fabricko. Cak je i skuplji od Magnateca C3.
Evo dakle kako izgleda specifikacija Castrol Magnatec Professional A3 5W-40, kojoj je istaknuto VW 502. To je za južnoafričko tržište.
http://www.salube.co.za/downloads/tds/m ... a3-b4-.pdf
Pa castrol SLX Professional, isto VW 502, za novi zeland
https://www.ils.co.nz/ils/assets/downlo ... 659454.pdf
Pa Magnatec Profesional za špansko tržište, isto VW 502 (na zvaničnoj stranici Seat-a)
http://www.seat.es/content/medialib/sea ... gnatec.pdf

Nije ni čudo što ima raznih konfuzija.

Dakle motul
https://www.motul.com/system/product_de ... 1323966040

Pa, lično definitivno bih pre birao motulovu specificnu varijantu, dakle to gore, ako bih morao da biram između castrol-a.

Inače da je to moj auto sipao bih mu najpre ovo
http://www.fam.co.rs/proizvodi/ulja-i-t ... -sae-5w-40
ili
http://modricaoil.com/products/optima-m ... sae-0w-40/
ili
http://modricaoil.com/products/optima-magnum-sae-5w-40/
ili
http://www.galax.rs/sr/ulja-za-putnicka ... 00761.html
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl »

Pitanje jedno, jer vidim da si u materiji. Sef mi je rekao da autoindustrija na osnovu poslovnih veza daje sertifikate da odredjene naftne kompanije ispunjavaju standard recimo VW-a, MB, itd. Dakle ne ide se na ispitivanja, nego na osnovu recimo dobre predjasnje saradnje se daje sertifikat. To sam procitao i u jos jednoj knjizi. Imas li info o tome?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Nemam.
Al` od kako su feničani izmislili novac nema baš mnogo teškoća koje se ne mogu rešiti njime.

Mislim da je sve moguće. A tome ide u prilog i npr. da ACEA i ne izdaje serifikate nego je suština da sami proizvođači maziva proglasavaju da neko njihovo ulje zadovoljava nekakvu ACEA normu na osnovu rezultata ovlašćene laboratorije. Sa druge strane na onom linku famovog ulja može se videti kako izgleda sertifikat koji je potpisao Daimler tj. Mercedes. Doduše koliko vidim istekao je http://www.fam.co.rs/images/certificate ... 0--229.jpg

U slučaju npr. Petronasa koji je vlasnik Selenia brenda ili npr. Total-a (koji je vlasnik i Elf brenda) sa obzirom da su oni partneri Fiat-a (Selenia), a Total partner Peugeot/Citroen, kao i Renault-a - naravno da među njima neće biti neke prepreke. Oni prvo naprave nekakvo ulje za koje sračunaju da je odgovarajuće za nekakav njihov motor pa ondo oko njega kreiraju normu.

Ipak, svoditi na samo takvo uprošćavanje enormne napore i istraživanja timova vrhunskih stručnjaka bi bilo potpuno bez veze.

Ima tu mnogo mašinstva i tribohemije na najvišim naučnim nivoima. Tek posle menadžeri, ekonomisti i advokati gledaju kako da se što više ućari. Ovi poslednji, Castrolovi (odnosno od BP-a), su 1998-1999 uspeli da američko nacionalno telo za sprečavanje monopola na tržištu - ubede da je Castrol u pravu a ne domaći Mobil, koji je tvrdio da Castrol reklamira ulje kao sintetičko ono koje to nije.
Danas znamo da je bilo bolje da je odlučenu u mobilovu korist - i da tada ne bi svako ulje moglo da se zove full sintetičko.

Ipak, tada ne bi neko mogao da kupi 4-5 L ulje za tries` evra (i manje) i da bude srećan što je kupio full sintetiku. Zato je Magnatec dobar, sli je Edge bolji, a iz istog razloga je Mobil 1 serija bolja od npr. Mobil 3000 serije

Neki kažu da je Evian najbolja voda za piće. Meni je mnogo skuplja nego što je bolja od većine naših voda koje kupujem u prodavnici, a od nekih mi i nije bolja. Nijedan blended whiskey mi nije bio bolji od domaće dunjovače jednog domaćina, a par malted viskija su bili gotovo slično izuzetni. Ipak, jedan stari Cognac mi je ostao u najlepšem sećanju od svega pomenutog, kao i jedanput Moet sampanjac. Al`onu dunjovaču biram najpre jer mi za nekakav novac daje ubedljivo najviše iako litar košta bitno više nego većina blended viskija.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan »

@ds9 eni i-sint ms 5w-40 za fiat 1.9 multijet?

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori