
Sipam Fordovo 5-30 sintetiku
Verujem da Agip odnosno Eni pravi dobra/odlična ulja. Za dizela je 5W-40 gradacija je često odgovarajuća, s tim što pored toga treba konkretno ulje da zadovoljava odnosno ima odobrenje one proizvođačke norme koju proizvođač motora zahteva. Dakle ne traži se samo 5W-40 gradacija, nego i odgovarajuća norma.Ivan napisao:Ds9 posto vidim da se razumes u ulja, sta mislis o eni ulju, bivsi agip, 5w40 za dizela?
Послато са GT-N7100
Mislim da je za taj motor preporučeno ulje po VW 502/505 ili VW 504/507gavran napisao:Imam ja jedno pitanje.
Ja sipam u moj motor (VW 1.6 atmo benzin 2010 god.) Castrol Magnatec Profesional 5w-40 i menjam na 15.000 km.
Medjutim, na nalepnici sa unutrasnje strane haube sam nedavno procitao da je prilikom prve izmene ulja u ovlascenom sipan Castrol TXT 5w-30. Razlog zbog kog ja sipam gore pomenuto ulje je sto je u servisnu knjizicu prilikom poslednjeg servisa u ovlascenom servisu upisano da je sipano to ulje i onda je moj majstor nastavio sa njim objasnjavajuci da to ulje i jeste propisano i preporuceno za moj motor. Medjutim kada sam zbog sumlje zbog te nalepnice na haubi otisao na castrol oil selector tamo pise da se preporucuje Castrol Edge 5w-30. I sada se ziv pojede.
Da zlo bude vece na pretposlednjoj zameni nisam otisao kod mog majstora koji je bio na godisnjem vec kod drugog jer sam morao da uradim servis i trazio mu da mi sipa kao i do sada Castrol Magnatec Profesional 5w-40, medjutim on mi je sipao Castrol Magnatec 5w-40 C3, i objasnio da je to isto. Medjutim kada sam radio poslednji servis i opet sipao Profesional video sam da boja samog ulja nije ista, obican C3 je imao klasicnu zutu boju tecnosti dok je Profesional zelene boje.
Takodje sa Profesionalom 5w-40 sam bio prezadovoljan (i opet sam) i opusteno je gurao 15.000 km. Dobro, nisam mu radio analizu ali subjektivno prvih 12.000 km ulje u motoru je bilo gotovo bistro, nakon toga krece od mutno svetlo braon do mutno tamno braon i onda dodje zamena, takodje zvuk i rad motora je sve vreme bio isti. Sa C3 nakon 12.000 km ulje je vec bilo nekako vodenkasto i crno a neposredno pre zamene motor je bio bucniji i mislim da su se culi ventili. Nisam ga odmah zamenio na tih 12.000 km jer sam se onda setio nekih prica kako nema veze boja i tecljivost ulja vizuelno vec samo analiza moze da utvrdi kakvo je i onda sam ga kao ostavio do kraja intervala jer sam citao da taj C3 nije los. Posle servisa ponovo sipan Profesional 5w-40 i motor sada radi kao i ranije, medjutim servis je uradjen na 90.000 km auto sada ima 94.000 km i ulje je "prosarano" odnosno bistro sa mutnim svetlo braon linijama (kao kada se zameni ulje bez zamene filtera otprilike, ne znam kako da objasnim).
Pa me sada grize da se motor nije zacadio i zato sada hocu jedno dva tri intervala da uradim na 10.000 km da se malo ispere. Moje pitanje glasi, da li da ostanem na Profesionalu 5w-40, sa kojim sam zadovoljan (nema potrebe ni dosipati ga izmedju intervala, nama nikakvih pomeranja na sipki) ili da predjem na to od Castrol aplikacije preporuceno edge 5w-30? Pogotovo zbog te moje namera da malo iscistim motor.
Evo dakle kako izgleda specifikacija Castrol Magnatec Professional A3 5W-40, kojoj je istaknuto VW 502. To je za južnoafričko tržište.gavran napisao:
Sada sam u jos vecoj nedoumici, nisam cak ni pretpostavljao da Professional ne ispunjava VW 502 normu, jer ga svi po servisima predstavljaju kao malte ne original fabricko. Cak je i skuplji od Magnateca C3.