Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pa, Petronas za neke fiate sa 1.9 mjtd preporučuje bitno tanje ulje tj SELENIA WR P.E.http://www.extranetpli.eu.petronas.com/ ... ec_eng.pdf
a voleo bih da znam sta piše u servisnoj dokumentaciji za taj motor, dakle sta tačno Fiat preporučuje, pošto vidim da je ovo ulje ACEA C2, odnosno bitno tanje od tipičnih 5W-40ica (i može da bude odgovarajuće za npr. PSA dizele).
Sa druge strane taj eni i-Sint MS 5W-40 http://www.enischmiertechnik-datenblaet ... 1022_e.pdf je ACEA C3 i odgovarajuće je takođe za one dizele koji imaju FAP jer je ACEA C3, ali sa njime nema ustede goriva (kako je ima do oko 3 % sa ACEA C2 uljima jer su tanja odnosno manjeg viskoziteta)
Što se kvaliteta tiče ne bih sumnjao, tj. upotrebio bih ga bez previše razmišljanja jer je petronas sasvim renomiran. 5W-40 bi sasvim odgovaralo za nešto stariji (mjtd) motor. Ipak, ja recimo koristim u svoj 1,4 hdi dizel koji je prešao oko 250,000 km ulje sličnog viskoziteta kao pomenuta selenia WR P.E (fam psa energy) bez obzira što on nema fap - jer se takvo ulje odlično pokazalo za auto koji se umereno vozi, a najviše po gradu.
Sve u svemu, mislim da bih za mjtd upotrebio taj eni i-Sint MS 5W-40 i pri tome bih mislio da sam za njega uzeo sasvim kvalitetno ulje (ono je dobro i za onaj VW/Audi 1.6 benzinac koji smo pominjali gore jer zadovoljava VW 502). Ko hoće sa Fiatovim odobrenjem, onda neka se drži striktno servisne dokumentacije ili petronasovog selektora
http://www.pli-petronas.eu/Browse.aspx?sezione=1003
a voleo bih da znam sta piše u servisnoj dokumentaciji za taj motor, dakle sta tačno Fiat preporučuje, pošto vidim da je ovo ulje ACEA C2, odnosno bitno tanje od tipičnih 5W-40ica (i može da bude odgovarajuće za npr. PSA dizele).
Sa druge strane taj eni i-Sint MS 5W-40 http://www.enischmiertechnik-datenblaet ... 1022_e.pdf je ACEA C3 i odgovarajuće je takođe za one dizele koji imaju FAP jer je ACEA C3, ali sa njime nema ustede goriva (kako je ima do oko 3 % sa ACEA C2 uljima jer su tanja odnosno manjeg viskoziteta)
Što se kvaliteta tiče ne bih sumnjao, tj. upotrebio bih ga bez previše razmišljanja jer je petronas sasvim renomiran. 5W-40 bi sasvim odgovaralo za nešto stariji (mjtd) motor. Ipak, ja recimo koristim u svoj 1,4 hdi dizel koji je prešao oko 250,000 km ulje sličnog viskoziteta kao pomenuta selenia WR P.E (fam psa energy) bez obzira što on nema fap - jer se takvo ulje odlično pokazalo za auto koji se umereno vozi, a najviše po gradu.
Sve u svemu, mislim da bih za mjtd upotrebio taj eni i-Sint MS 5W-40 i pri tome bih mislio da sam za njega uzeo sasvim kvalitetno ulje (ono je dobro i za onaj VW/Audi 1.6 benzinac koji smo pominjali gore jer zadovoljava VW 502). Ko hoće sa Fiatovim odobrenjem, onda neka se drži striktno servisne dokumentacije ili petronasovog selektora
http://www.pli-petronas.eu/Browse.aspx?sezione=1003
Re: Motorna ulja
Hvala na toj informaciji.
To znači produženi interval zamene, a onda to pokriva Selenia K
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
Strana 9 selenia kataloga http://www.flitalia.it/en/fl/schede_pdf ... _1_1_8.pdf
Rekao bih vrlo kvalitetno ulje iz 5W-40 gradacije, koje je Full SAPS, a to znači ACEA A3/B4 (bez ACEA C normi)
To znači produženi interval zamene, a onda to pokriva Selenia K
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
Strana 9 selenia kataloga http://www.flitalia.it/en/fl/schede_pdf ... _1_1_8.pdf
Rekao bih vrlo kvalitetno ulje iz 5W-40 gradacije, koje je Full SAPS, a to znači ACEA A3/B4 (bez ACEA C normi)
Re: Motorna ulja
Da, dosta je rigozoran standard. Malo ima ulja, barem kod nas, koja ga zadovoljavaju, a samim tim i cene su malo jače.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Inace menjam pomenuti eni i-sint na 10.000km, izuzetno sam skeptican prema tim produzenim servisnim intervalima.
@ds9 imam par pitanja u vezi goriva/aditiva, pretpostavljam da si dobro upucen i u tu tematiku.
Dakle znam da smo u noviji CR kamion euro4 zimi sipali petrolej (to je valjda kerozin kako sam razumeo) i to je funkcionisalo odlicno, setio sam se toga kada sam sipao aditiv za ciscenje dizel sistema u putnicki auto i vidim da na njemu pise da sadrzi kerozin.
Zanimaju me efekti petroleja/kerozina u dizelu, benefiti i rizici.
P.s. znam da se za zimsku smesu u cr kamion islo i do 10% petroleja, a kod aditiva kerozina jedva 0.25l na 50l?
Послато са GT-N7100
@ds9 imam par pitanja u vezi goriva/aditiva, pretpostavljam da si dobro upucen i u tu tematiku.
Dakle znam da smo u noviji CR kamion euro4 zimi sipali petrolej (to je valjda kerozin kako sam razumeo) i to je funkcionisalo odlicno, setio sam se toga kada sam sipao aditiv za ciscenje dizel sistema u putnicki auto i vidim da na njemu pise da sadrzi kerozin.
Zanimaju me efekti petroleja/kerozina u dizelu, benefiti i rizici.
P.s. znam da se za zimsku smesu u cr kamion islo i do 10% petroleja, a kod aditiva kerozina jedva 0.25l na 50l?
Послато са GT-N7100
Re: Motorna ulja
Hvala na pitanju, ali nemam iskustvo sa time. Eventualno se dodatkom petroleja dizelu snižava tačka mržnjenja pa je koristan na ekstremno hladnim temperaturama, ali je eurodizel manje/više već aditiviran radi toga, mislim u zimskom periodu.Ivan napisao:Inace menjam pomenuti eni i-sint na 10.000km, izuzetno sam skeptican prema tim produzenim servisnim intervalima.
@ds9 imam par pitanja u vezi goriva/aditiva, pretpostavljam da si dobro upucen i u tu tematiku.
Dakle znam da smo u noviji CR kamion euro4 zimi sipali petrolej (to je valjda kerozin kako sam razumeo) i to je funkcionisalo odlicno, setio sam se toga kada sam sipao aditiv za ciscenje dizel sistema u putnicki auto i vidim da na njemu pise da sadrzi kerozin.
Zanimaju me efekti petroleja/kerozina u dizelu, benefiti i rizici.
P.s. znam da se za zimsku smesu u cr kamion islo i do 10% petroleja, a kod aditiva kerozina jedva 0.25l na 50l?
Послато са GT-N7100
Prosto rečeno, ja se ne bih zezao sa time kod novijeg CR kamiona. Dakle, samo po specifikaciji i servisnoj dokumentaciji, i vozi Miško.
Mislim, to je profi mašina, i u njen razvoj se najviše para ulaže. Konstruisana je da bude mrcina sa nekakvim gorivom i to treba samo ispratiti. Čačkati mečku (scaniu, volvoa...) sa vojnim recepturama iz ratova ili starih kombajna mislim da bi trebalo izbeći.
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Nadjoh ono malo sa neta.dragvorl napisao:Pitanje jedno, jer vidim da si u materiji. Sef mi je rekao da autoindustrija na osnovu poslovnih veza daje sertifikate da odredjene naftne kompanije ispunjavaju standard recimo VW-a, MB, itd. Dakle ne ide se na ispitivanja, nego na osnovu recimo dobre predjasnje saradnje se daje sertifikat. To sam procitao i u jos jednoj knjizi. Imas li info o tome?
- Prikačeni fajlovi
-
- oil.jpg (46.1 KiB) Pogledano 2341 put

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja

Da, to je vrlo i sasvim referentna literatura, pa generalno uzevši sve što se tiče ove teme već piše u njoj.
Re: Motorna ulja
@DS9 @sasa lbg
Kao što znate, 1.6 tdci motor 90KS, bez DPF
Sipano je Fordovo Formula F 5W-30 pre 4-5.000km
Kada hoću da vidim nivo ulja, na šipci je to nemoguće precizno videti, jer je cela crna od ulja, a sva je reljefasta, pa je jako teško očistiti
Izglega slično ovome, sličakću kasnije baš moju šipku

Uglavnom, potošio je 1/10 skale
Kako se meri precizno ulje na ovim dizelima sa rebrastom šipkom?
Kao što znate, 1.6 tdci motor 90KS, bez DPF
Sipano je Fordovo Formula F 5W-30 pre 4-5.000km
Kada hoću da vidim nivo ulja, na šipci je to nemoguće precizno videti, jer je cela crna od ulja, a sva je reljefasta, pa je jako teško očistiti
Izglega slično ovome, sličakću kasnije baš moju šipku

Uglavnom, potošio je 1/10 skale
Kako se meri precizno ulje na ovim dizelima sa rebrastom šipkom?
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Pa brate uzmi mekanog papira pa dobro obrisi kako drugacije..meni na fordu ocitavanje ulja nije bilo problematicno ni malo al sad na citroenu stvarno moram dobro obrisati sipku da bi video nivo.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Re: Motorna ulja
Sasa zar ti na c5 nemas na bordu pokazivac ulja?
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Ma imam pokazivac ali kupio sam auto pre 5-6000 km pa sam ipak gledao nivo na sipki cisto da vidim sta se desava, imali potrosnje .
Nego je stap plastican a sam vrh je tamno sive boje tako da nije bas najvidljivije ako ces gledati u dlaku kao Mc gruja.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Nego je stap plastican a sam vrh je tamno sive boje tako da nije bas najvidljivije ako ces gledati u dlaku kao Mc gruja.
Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока
Re: Motorna ulja
Pa kako drugacije 

Re: Motorna ulja
Ako ce vam biti lakše i na 159 je šipka horor. Ne znam o čemu misle.
Je'l moguće da na toliko kola zajebu tako prostu stvar?
Tapatalk
Je'l moguće da na toliko kola zajebu tako prostu stvar?
Tapatalk
Re: Motorna ulja
Nije mi jasno što uopšte vadite tu šipku 
Ako se upali lampica da fali ulja, sunete čašu od jogurta i cepate dalje

Ako se upali lampica da fali ulja, sunete čašu od jogurta i cepate dalje
