Kad nocu sve utihne i ostanu same sa mislima tipa "ko sam ja zaista", te tvoje gume su u ozbiljnom egzistencijalnom kurcu krize identitetaKoristim Goodyear,podvarijanta brend Sava, pravljeno Debica Poljska takvu gumu kakva je u ovoj Michelinovoj reklami
Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- grujicd
- Postovi: 9051
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
@Heinz
U najgorem slučaju trošiš isti broj guma kao da imaš dva odvojena seta, tako da tu ne možeš da budeš u minusu. A ako prelaziš manje kilometraže sa dva seta može da ti se desi da gume pre ostare nego što se potroše pa bi sa jednim setom prošao duplo jeftinije. Da ne računamo sad dodatne troškove oko menjanja i čuvanja.
To je naravno pod uslovom da je sve isto, i performanse i trošenje guma, što je malo verovatno. Meni bi bilo dovoljno i da je približno, samo da ne gubim vreme dva puta godišnje. Ali ako su bitno lošije onda ništa od toga.
U najgorem slučaju trošiš isti broj guma kao da imaš dva odvojena seta, tako da tu ne možeš da budeš u minusu. A ako prelaziš manje kilometraže sa dva seta može da ti se desi da gume pre ostare nego što se potroše pa bi sa jednim setom prošao duplo jeftinije. Da ne računamo sad dodatne troškove oko menjanja i čuvanja.
To je naravno pod uslovom da je sve isto, i performanse i trošenje guma, što je malo verovatno. Meni bi bilo dovoljno i da je približno, samo da ne gubim vreme dva puta godišnje. Ali ako su bitno lošije onda ništa od toga.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
http://www.evo.co.uk/track-and-travel/1 ... n-the-alpsljubitelj napisao: Po meni, jos jedna marketinska pricica da zamagli stvari, nigde izmerenih brojki, nigde cinjenica, nigde realnih testova na realnim autima u realnim saobracajnim uslovima.
Makar da postoji poredjenje sa nekim reperom, u kom parametru sile trakcije sa podlogom je bolju u odnosu na nesto.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... hanger.htm
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
A ja vozim audi, podvarijanta brend skoda, izvorno volkswagenRakhil napisao:Kad nocu sve utihne i ostanu same sa mislima tipa "ko sam ja zaista", te tvoje gume su u ozbiljnom egzistencijalnom kurcu krize identitetaKoristim Goodyear,podvarijanta brend Sava, pravljeno Debica Poljska takvu gumu kakva je u ovoj Michelinovoj reklami

Послато са GT-N7100
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili
Grujic, postavio sam mu pitanje iz razloga sto su to samo fabricki navodi.
Volim to sto mislis umesto mene sta i kako.
Volim to sto mislis umesto mene sta i kako.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Citroen C3, pneumatici goodyear vector 4s 175/65/R14 (proizvedeni u nekoj nedelji 2008.), kupljeni 2011, prošli do sada 38000 km u svim godišnjim dobima, po preporuci goodyear-a pomerani napred/nazad po istoj strani na svakih 10,000 km. Pumpani na pritisku 0,1-0,2 Bar većem od preporučenog za dati auto u neopterećenom stanju, po preporuci vulkanizera (u praksi 2.3, 2,3 Bar).
Pritisak proveravan na svakih dva meseca ili kraće, posle 30,000 poseta vulkanizeru koji je utvrdio da je trebalo izbalansirati tri pneumatika a jedan nije bilo potrebe, kao i to da se šara smanjila sa 8mm na 5 mm, na svim pneumaticima.
Sa njima će se do naredne zime preći verovatno još oko 5-7000 km.
Sledeći set guma će biti isti.
Spasio nam je glave u najkritičnijim situacijama, posebno na vlažnom kolovozu.
Pritisak proveravan na svakih dva meseca ili kraće, posle 30,000 poseta vulkanizeru koji je utvrdio da je trebalo izbalansirati tri pneumatika a jedan nije bilo potrebe, kao i to da se šara smanjila sa 8mm na 5 mm, na svim pneumaticima.
Sa njima će se do naredne zime preći verovatno još oko 5-7000 km.
Sledeći set guma će biti isti.
Spasio nam je glave u najkritičnijim situacijama, posebno na vlažnom kolovozu.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ivan napisao:A ja vozim audi, podvarijanta brend skoda, izvorno volkswagenRakhil napisao:Kad nocu sve utihne i ostanu same sa mislima tipa "ko sam ja zaista", te tvoje gume su u ozbiljnom egzistencijalnom kurcu krize identitetaKoristim Goodyear,podvarijanta brend Sava, pravljeno Debica Poljska takvu gumu kakva je u ovoj Michelinovoj reklami
Послато са GT-N7100

Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jaden je prepisivao od Stjepe
To je ta Haiku mudrost poezija.

Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Taj tip gume je i meni na automobilu, mada da ne mesamo babe i zabe, jako je dobro ocenjen i preporucen za automobile koji nose dimenzije poput tih na C3, ne i za vece dimezije.DS9 napisao:Citroen C3, pneumatici goodyear vector 4s 175/65/R14 (proizvedeni u nekoj nedelji 2008.), kupljeni 2011, prošli do sada 38000 km u svim godišnjim dobima, po preporuci goodyear-a pomerani napred/nazad po istoj strani na svakih 10,000 km. Pumpani na pritisku 0,1-0,2 Bar većem od preporučenog za dati auto u neopterećenom stanju, po preporuci vulkanizera (u praksi 2.3, 2,3 Bar).
Mislim da su vec svi konstatovali da se prica menja drasticno u zavisnosti od kmtraze i stila voznje.
Ako govorimo o prosecnom vozacu koji prelazi od 10 do 15 k km godisnje i ima odmeren stil voznje, mislim da su jako dobra opcija i na tockovima vecih dimenzija.
Meni je uvek bilo tesko reci da li se neka guma trosi brze ili manje, kada ja mogu za sat vremena da stucem sloj debljine koji prosecan vozac ne skine godinu dana.
Moja dimenzija je 225/45 r17 i trenutno iskustvo jeste nesto veca potrosnja, odlicne performanse u promenljivim uslovima. Na ono snega sto smo imali ove zime bile su solidne, mada kazem ogradjujem se jer ga je bilo vrlo malo.
Kad ih stucem do tih 4-5 mm idu na oglase pa neka ih neko koristi kao letnje ili kako vec.
Najveca dobit ide mojim ledjima, vremenu i zivcima s obzirom da se ne kilavim sa promenama letnji/zimski set. Ovo posebnu dimenziju dobija kada cimate 17"+ tockove.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
@dag81
Ne verujem u deda mraza, tacnije u marketing ako si konkretno na to mislio. Malo sam citao o nezavisnim istrazivanjima na nekim stranim sajtovima a nasao sam i neki tekst gde je grupa Hrvatskih novinara jednog od njihovih auto portala testirala taj pneumatik.
http://www.vidiauto.com/Testovi/Testira ... ossClimate
Ne mogu sada da se setim tih stranih sajtova gde sam to citao pa da linkujem a u ostalom internet je svima dostupan pa mogu i sami da izguglaju. Da ne objasnjavam sada uglavnom crossclimat je poredjen sa Energy Saver Plus pneumatikum u letnjim uslovima gde je imao identicne rezultate, kao i sa Alpine 5 pneumatikom u zimskim uslovima gde je takodje imao identicne rezultate kao taj pneumatik, na kraju je i u jednim i u drugim uslovima poredjen sa GY vector 4 season i pokazao se bolje od njega i u jednim i u drugim uslovima.
@ljubitelj
Pod jedinstven na trzistu sam mislio da su svi ti all season, M+S i ostali univerzalni pneumatici koji se prave poslednju deceniju ili dve napravljeni prakticno na osnovi zimskog pneumatika koji je optimizovan da moze da se donekle koristi i leti. Naravno zbog te optimizacije nisu za zimu toliko dobre kao zimske a pogotovo leti kao letnje jer su sustinski i izvorno zimske. Dok je crossclimat letnji pneumatik koji je napravljen tako da moze da se vozi i zimi i to je ono sto ga u ovom trenutku cini jedinstvenim. Kada se pridoda tome i cinjenica da ljudi mnogo vise a i brze voze leti a pri tom da kod nas zime i nisu toliko hladne niti sa obilnim sneznim padavinama zakljucuje se da nama vise treba letnji pneumatik koji ima sertifikat da se vozi i zimi nego zimski pneumatik optimizovan za leto. Evo pretposlednje nedelje marta dok je jos uvek na snazi propis o zimskim pneumaticima imali smo temperature preko 20C. Takodje imali smo ovde cele zime mozda 3 dana snega koji se zadrzavao na putu samo dok je padao i nakon toga se na putu topio.
Da se razumemo, ja imam dva seta guma i to me nervira, smara i opterecuje, ja zelim univerzalne gume ali nikada do sada nisam razmisljao o tome ne zato sto ja imam zimi potrebe za boljim zimskim gumama od nekih kvatitenih univerzalnih vec zato sto leti nisam hteo da vozim na pretezno zimskim gumama optimizovanim donekle i za leto. I zato sam ovaj crossclimat docekao sa tolikim odusevljenjem. Jer sada mogu da kupim letnju gumu koja mi u sustini najvise i treba a koja ce me kad zatreba u otezanim zimskim uslovima bezbedno sluziti.
@Heinz
Ja sam do sada prelazio oko 20.000km sada i manje negde oko 15.000 km godisnje. Ja nemam startan ni brz auto a pri tome ne vozim ni brzo i ostro tako da je praksa do sada pokazala da ja predjem oko 40-45.000 km dok se guma ne potrosi do tih 4 mm. Tako da bi ja mogao bez problema jedno 2,5 pa i 3 godine sa jednim setom, jos ako napravim tako da mi zadnja sezona bude leto onda poslednje kilometre mogu da vozim kada dubina sare od 4mm nije bitna. Tipa izadjem iz zime sa 4 mm i vozim jos to leto.
Ne verujem u deda mraza, tacnije u marketing ako si konkretno na to mislio. Malo sam citao o nezavisnim istrazivanjima na nekim stranim sajtovima a nasao sam i neki tekst gde je grupa Hrvatskih novinara jednog od njihovih auto portala testirala taj pneumatik.
http://www.vidiauto.com/Testovi/Testira ... ossClimate
Ne mogu sada da se setim tih stranih sajtova gde sam to citao pa da linkujem a u ostalom internet je svima dostupan pa mogu i sami da izguglaju. Da ne objasnjavam sada uglavnom crossclimat je poredjen sa Energy Saver Plus pneumatikum u letnjim uslovima gde je imao identicne rezultate, kao i sa Alpine 5 pneumatikom u zimskim uslovima gde je takodje imao identicne rezultate kao taj pneumatik, na kraju je i u jednim i u drugim uslovima poredjen sa GY vector 4 season i pokazao se bolje od njega i u jednim i u drugim uslovima.
@ljubitelj
Pod jedinstven na trzistu sam mislio da su svi ti all season, M+S i ostali univerzalni pneumatici koji se prave poslednju deceniju ili dve napravljeni prakticno na osnovi zimskog pneumatika koji je optimizovan da moze da se donekle koristi i leti. Naravno zbog te optimizacije nisu za zimu toliko dobre kao zimske a pogotovo leti kao letnje jer su sustinski i izvorno zimske. Dok je crossclimat letnji pneumatik koji je napravljen tako da moze da se vozi i zimi i to je ono sto ga u ovom trenutku cini jedinstvenim. Kada se pridoda tome i cinjenica da ljudi mnogo vise a i brze voze leti a pri tom da kod nas zime i nisu toliko hladne niti sa obilnim sneznim padavinama zakljucuje se da nama vise treba letnji pneumatik koji ima sertifikat da se vozi i zimi nego zimski pneumatik optimizovan za leto. Evo pretposlednje nedelje marta dok je jos uvek na snazi propis o zimskim pneumaticima imali smo temperature preko 20C. Takodje imali smo ovde cele zime mozda 3 dana snega koji se zadrzavao na putu samo dok je padao i nakon toga se na putu topio.
Da se razumemo, ja imam dva seta guma i to me nervira, smara i opterecuje, ja zelim univerzalne gume ali nikada do sada nisam razmisljao o tome ne zato sto ja imam zimi potrebe za boljim zimskim gumama od nekih kvatitenih univerzalnih vec zato sto leti nisam hteo da vozim na pretezno zimskim gumama optimizovanim donekle i za leto. I zato sam ovaj crossclimat docekao sa tolikim odusevljenjem. Jer sada mogu da kupim letnju gumu koja mi u sustini najvise i treba a koja ce me kad zatreba u otezanim zimskim uslovima bezbedno sluziti.
@Heinz
Ja sam do sada prelazio oko 20.000km sada i manje negde oko 15.000 km godisnje. Ja nemam startan ni brz auto a pri tome ne vozim ni brzo i ostro tako da je praksa do sada pokazala da ja predjem oko 40-45.000 km dok se guma ne potrosi do tih 4 mm. Tako da bi ja mogao bez problema jedno 2,5 pa i 3 godine sa jednim setom, jos ako napravim tako da mi zadnja sezona bude leto onda poslednje kilometre mogu da vozim kada dubina sare od 4mm nije bitna. Tipa izadjem iz zime sa 4 mm i vozim jos to leto.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Verujem da su oni napravili jos bolji all season, ali ne znam koliko zimi moze na snegu/klizavom da se pokaze bez izrazenih lamela.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pa kada bi all season guma zimi bila dobra kao zimska, a leti kao letnja, to bi obesmislilo postojanje zimskih i letnjih guma, zar ne?
Ne kažem da u budućnosti, razvojem materijala, neće tako nešto i napraviti, ali još uvek nisu.
Ne kažem da u budućnosti, razvojem materijala, neće tako nešto i napraviti, ali još uvek nisu.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Neće nikad. Biće možda dobre kao letnje i zimske danas, ali tad će letnje i zimske takođe toliko napredovati.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
U neku ruku se slazem sa svim prethodnim navodima jer treba uzeti u obzir i da jedan te isti proizvodjac bez obzira na to kojoj klasi pripada u svom asortimanu ima ponudu vise tipova i letnjih i zimskih guma, neke su namenjene prosecnim korisnicima sa prosecnim automobilima a neke su visokih perfomansi pa cak i ultra visokih perfomansi. Naravno da ovaj pneumatik nije u rangu letnjeg pneumatika visokih ili ultravisokih perfomansi ali on korisnicima sa takvim potrebama i automobilima nije ni namenjen. Cak se nece ni praviti u tim dimenzijama.
Ni moje odusevljenje ne vuce korene u tome da je napravljeno nesto najbolje na svetu, guma nad svim gumama, cudo nevidjeno, niti ja to mislim. Ja sam se odusevio kao prosecan korisnik koji je zeleo all season gumu a kome dosadasnja ponuda takvih guma nije odgovarala i imao potrebu bas za ovakvom gumom i cijem autu, stilu voznje, uslovima u kojima vozi ona savrseno odgovara te je u okvirima all season guma smatra revolucijom i najboljim resenjem.
Ni moje odusevljenje ne vuce korene u tome da je napravljeno nesto najbolje na svetu, guma nad svim gumama, cudo nevidjeno, niti ja to mislim. Ja sam se odusevio kao prosecan korisnik koji je zeleo all season gumu a kome dosadasnja ponuda takvih guma nije odgovarala i imao potrebu bas za ovakvom gumom i cijem autu, stilu voznje, uslovima u kojima vozi ona savrseno odgovara te je u okvirima all season guma smatra revolucijom i najboljim resenjem.
Rad je stvorio čoveka, a nerad.......gospodina