Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Prvi put pisem,ali pratim sajt vec dve godine.Inace radim kao profesionalni vozac.Pokusavao sam da nadjem koliko je radno vreme pilota,negde je Zuzazu lepo opisao ,tragao sam i nije mi uspelo,ali mi se cini da je mnogo duze nego kod vozaca teskih drumskih vozila.Radno vreme je 13h pa onda 11h pauze,ali u tom radnom vremenu ne mozes voziti duze od 9h.Neprekidna voznja moze biti navise 4.5h i onda mora pauza od 45min.Kako je kod pilota?
Re: Vazduhoplovi
Do 4 sletanja radno vreme je 14 sati
Do 5 sletanja radno vreme je 13 sati
Do 6 sletanja radno vreme je 12 sati
Sva radna vremena, kapetan moze da poveca za jos dva sata, na svoju odgovornost.
Do 6 sati vreme odmora je 8 sati
Od 6-11 sati vreme odmora je 10 sati
Duze od 11 sati vreme odmora je 12 sati i kapetan moze da ga skrati za dva sata
Postoje dodatna racunanja za promene casovnih zona, i u koliko sati je poceo let.
Produzenje radnog vremena i skracenje vremena odmora su kapetanova odgovornost ali cik probaj da tako ne uradis, a zaposlen si kod privatnika. Normalno, ako se nesto desi, inspektor prvo gleda radno vreme...
Sest dana se radi, jedan odmara.
Po zakonu, svaki radni dan moze biti nocu (znaci 6 noci za redom).
Na domacim letovima, vreme obrta avion je 20minuta i tom prilikom se ne odmara vec se avion sprema za novo poletanje.
Na inostranim letovima vreme obrta je 50 minuta.
U koliko je let kasnio, tih 50 minuta se skracuje da bi se nadoknadilo kasnjenje. Onih 20 minuta na domacim letovima je nemoguce skratiti.
Do 5 sletanja radno vreme je 13 sati
Do 6 sletanja radno vreme je 12 sati
Sva radna vremena, kapetan moze da poveca za jos dva sata, na svoju odgovornost.
Do 6 sati vreme odmora je 8 sati
Od 6-11 sati vreme odmora je 10 sati
Duze od 11 sati vreme odmora je 12 sati i kapetan moze da ga skrati za dva sata
Postoje dodatna racunanja za promene casovnih zona, i u koliko sati je poceo let.
Produzenje radnog vremena i skracenje vremena odmora su kapetanova odgovornost ali cik probaj da tako ne uradis, a zaposlen si kod privatnika. Normalno, ako se nesto desi, inspektor prvo gleda radno vreme...
Sest dana se radi, jedan odmara.
Po zakonu, svaki radni dan moze biti nocu (znaci 6 noci za redom).
Na domacim letovima, vreme obrta avion je 20minuta i tom prilikom se ne odmara vec se avion sprema za novo poletanje.
Na inostranim letovima vreme obrta je 50 minuta.
U koliko je let kasnio, tih 50 minuta se skracuje da bi se nadoknadilo kasnjenje. Onih 20 minuta na domacim letovima je nemoguce skratiti.
Poslednja izmena od zuzazu u 31 Mar 2015, 20:50, izmenjeno 1 put ukupno.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Sto znaci da si na granici iscrpljenosti pogotovo posle 6 nocnih. Dakle kompanija dere kozu a odgovornost je prevelika i stresna.

Re: Vazduhoplovi
Danas sam krenuo u 6 a dosao u 20. Imao sam tri leta, od toga me je grom drknuo u prilazu u Frankfurtu u nosnu kupolu. Aerodrom je u jednom momentu bio zatvoren jer je na plus 10C padao pljusak snega i kise a udari vetra na sletanju isli do 70kts (130kmh).
Dovoljan je takav jedan let da vise ne znas gde se nalazis.
Dovoljan je takav jedan let da vise ne znas gde se nalazis.
Re: Vazduhoplovi
a moj klasic ode da leti za ersvrbiju za manje para. ko je tu lud pitaj boga... ovo radno vreme je stvarno previse...
Re: Vazduhoplovi
http://www.flightdutytimes.eu/
Svojevremeno ti rekoh da ti se drugar nije bas usrecio.
Posla ima ali porodicu zaboravi.
Ne jednom se desilo da se sa leta vratim ujutro a da isto po podne idem na drugi jer zakonsko vreme odmora dozvoljava tako nesto.
Do 4 sata na zemlji, kompanija nije duzna da ti obezbedi hotel, pa planira ostanak 3 sata i 55 minuta, za koje vreme se posada mota po aerodromu, spava u avionu ili se krivi na sedistima u cekaonici.
Tako ce se recimo desiti za koji dan jer je (na srecu poslodavca) u Bejrutu zbog bezbednosti ukinuto pomeranje posade sa aerodroma, te nece morati da placa 6 soba u hotelu za clanove posade.
Takodje, zbog preopterecenosti platforme u toku noci, kompanija salje avione po vukojebinama gde je handling i landing fee dzabe i tu avioni (sa posadom) provode vreme na zemlji od recimo ponoci do 4 ujutro, kada ce poleteti ka svom baznom aerodromu i u 5-6 ujutro biti spremni za novi peak hour.
Recimo, mi nocu izmestamo avione po Ukrajini, Belorusiji, Egiptu, Iraku, Libanu...
Svojevremeno ti rekoh da ti se drugar nije bas usrecio.
Posla ima ali porodicu zaboravi.
Ne jednom se desilo da se sa leta vratim ujutro a da isto po podne idem na drugi jer zakonsko vreme odmora dozvoljava tako nesto.
Do 4 sata na zemlji, kompanija nije duzna da ti obezbedi hotel, pa planira ostanak 3 sata i 55 minuta, za koje vreme se posada mota po aerodromu, spava u avionu ili se krivi na sedistima u cekaonici.
Tako ce se recimo desiti za koji dan jer je (na srecu poslodavca) u Bejrutu zbog bezbednosti ukinuto pomeranje posade sa aerodroma, te nece morati da placa 6 soba u hotelu za clanove posade.
Takodje, zbog preopterecenosti platforme u toku noci, kompanija salje avione po vukojebinama gde je handling i landing fee dzabe i tu avioni (sa posadom) provode vreme na zemlji od recimo ponoci do 4 ujutro, kada ce poleteti ka svom baznom aerodromu i u 5-6 ujutro biti spremni za novi peak hour.
Recimo, mi nocu izmestamo avione po Ukrajini, Belorusiji, Egiptu, Iraku, Libanu...
Re: Vazduhoplovi
Auto pilot malo vadi stvari, i naravno jelkica za osvezenje prostora...
Salu na stranu, dobro je da nema vise nesreca obzirom na preopterecenost pilota.
Salu na stranu, dobro je da nema vise nesreca obzirom na preopterecenost pilota.
- Saša
- Postovi: 14302
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Sve manje imam želju da letim avionom. Samo gde se baš mora. Ostalo lepo se upali omiljeni autić i lagano... 

Re: Vazduhoplovi
Kopilot je kriv, i to je savrseno jasno. Nema rasprave. Avion je bio ispravan. Ostaje samo pitanje zasto je to uradio. Da mu je pozlilo sigurno (ili pao u nesvest) sigurno ne bi stavio vrata u LOCK mode i setovao snizavanje.zuzazu napisao: Kako od strane tuzioca koji je vec osudio prvog oficira, medija koji su ga razapeli na krst, pa do strucnjaka koji pametuju po kojekakvim sajtovima a kojih ovih dana ima na tone.
Mediji po pravilu objavljuju gluposti u dosta slucajeva, zarad prodaje.
Ali stvar je ovde jasna. FDR im ne treba zato sto su imali Automatic dependent surveillance – broadcast pa znaju kako je bio setovan autopilot i kako je avion snizavao. Ok, treba im za sve ostale parametre, ali na osnovu snimka CVR (i ovog mozda snimka sa mobilnog telefona kojim su snimljeni poslednji momenti u avionu, za koji Paris Match i Bild kazu da postoji i da su ga videli) i ADS-B sistema je jasno sta je kopilot uradio.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Ništa, od sada svi piloti imaju obaveznu obuku razbijanja vrata. Primaju se samo grmalji od 130kg, sa šakama ko lopate.
Jer da je neko obučio pilote, ne bi se ovo desilo.
Jer da je neko obučio pilote, ne bi se ovo desilo.
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
zuzazu,
treba mi tvoj savet tj. ne meni - već za moju koleginicu sa posla, čija ćerka želi da upiše Vazduhoplovnu školu u Vršcu (sada je tek na 3.god. srednje ali već planiraju šta će dalje da studira). Cifra za školovanje je pozamašna, ako se dobro sećam nekih 43-47.000€ (a to bi obezbedili uzimanjem kredita, da li za ceo iznos ili deo - ne znam).
Šta je tvoj savet-mišljenje u vezi toga?
Ja ću joj dati da pročita sve ovo što si već gore objašnjavao, kao i tvoj odgovor na ovo pitanje.
Hvala!
treba mi tvoj savet tj. ne meni - već za moju koleginicu sa posla, čija ćerka želi da upiše Vazduhoplovnu školu u Vršcu (sada je tek na 3.god. srednje ali već planiraju šta će dalje da studira). Cifra za školovanje je pozamašna, ako se dobro sećam nekih 43-47.000€ (a to bi obezbedili uzimanjem kredita, da li za ceo iznos ili deo - ne znam).
Šta je tvoj savet-mišljenje u vezi toga?
Ja ću joj dati da pročita sve ovo što si već gore objašnjavao, kao i tvoj odgovor na ovo pitanje.
Hvala!
Re: Vazduhoplovi
Ja bih svoje dete svakako pokusao da odgovorim od te ideje.
Lista troskova je sa tim iznosom tek na pola, a bez garancije da ce na kraju dobiti posao.
Zavrsetkom skole dobija se diploma vazduhoplovnog inzenjera i dozvola profesionalnog pilota i IFR ovlastenje (ovlastenje za letenje u instrumentalnim uslovima).
Sa tom dozvolom ne moze da se zaposli. Potrebno je upisati ovlastenje za neki tip saobracajnog aviona, npr. B737 ili neki Erbas, sto je jos oko 35000e.
To je suma oko 80000e bez garancije da ce naci posao, pogotovo ako nema iskustvo na tipu aviona. Poslodavac obicno trazi neki minimalni broj sati na tom tipu aviona koji ima u floti i na kome zaposljava.
Ovaj deo dodatnih troskova i sticanja iskustva moze se izbeci ako se nadje kompanija koja nudi kadet program tj, da oni obezbede skolovanje za tip i zaposlenje, a da se od plate kasnije odbija odredjeni iznos uz obavezu da se kod njih odradi amortizacioni period. Ovakve firme moraju lupom da se traze.
Sa nasim pasosem, rad u EU je nemoguc. Ostaju crne rupe covecanstva - Afrika, Indija, Kina se tek otvara za nas, Srednji Istok drze Englezi i tamo tesko da ce neki Srbin da ode tek tako.
Nasa dozvola sve manje vredi u svetu. Gospoda iz Direktorata su nas upropastila. Mi imamo EASA PART FCL dozvolu koju skoro niko ne priznaje. Nas ICAO bezbedonosni rejting pada iz godine u godinu jer se ovde neko igra vazduhoplovstva pa se dopustaju ovakve stvari tipa helikoptera i ostalih udesa. To govori koliko smo kao drzava po ovom pitanju neozbiljni. Kinezi i Turci ne primaju pilote koji dolaze iz zemlje sa rejtingom ispod 70 (a mi smo u toj grupi i tonemo).
Konacno, dati toliki novac znaci obezbediti dozvolu samo na godinu dana. Dozvola se produzava svake godine na simulatoru i potrebno je u toku godine dana imati odredjen broj poletanja i sletanja da bi se ista mogla produziti. Jednom godisnje se vrsi i lekarski pregled gde se trazi najvisi medicinski kriterijum. U koliko se izgubi kriterijum, prestaje i vazenje dozvole. Povisen bilirubin, holesterol, secer, kratkovidost, lomovi, operacije... samo su neki od razloga za gubitak kriterijuma.
Zene na dugim linijama gube ciklus, zbog poremecaja usled promene casovnih zona (zato Quantas na dugim letovima ima musku posadu).
Trenutno posla ima, i nestasica pilota ce postojati bar jos koju godinu, ali ko nije iz porodice vazduhoplovca ne zna kakvo je ovo odricanje.
Ovo sto sam nabacao, samo je vrh ledenog brega.
Mislim da novac moze pametnije da se investira.
Molim, nema na cemu!
Lista troskova je sa tim iznosom tek na pola, a bez garancije da ce na kraju dobiti posao.
Zavrsetkom skole dobija se diploma vazduhoplovnog inzenjera i dozvola profesionalnog pilota i IFR ovlastenje (ovlastenje za letenje u instrumentalnim uslovima).
Sa tom dozvolom ne moze da se zaposli. Potrebno je upisati ovlastenje za neki tip saobracajnog aviona, npr. B737 ili neki Erbas, sto je jos oko 35000e.
To je suma oko 80000e bez garancije da ce naci posao, pogotovo ako nema iskustvo na tipu aviona. Poslodavac obicno trazi neki minimalni broj sati na tom tipu aviona koji ima u floti i na kome zaposljava.
Ovaj deo dodatnih troskova i sticanja iskustva moze se izbeci ako se nadje kompanija koja nudi kadet program tj, da oni obezbede skolovanje za tip i zaposlenje, a da se od plate kasnije odbija odredjeni iznos uz obavezu da se kod njih odradi amortizacioni period. Ovakve firme moraju lupom da se traze.
Sa nasim pasosem, rad u EU je nemoguc. Ostaju crne rupe covecanstva - Afrika, Indija, Kina se tek otvara za nas, Srednji Istok drze Englezi i tamo tesko da ce neki Srbin da ode tek tako.
Nasa dozvola sve manje vredi u svetu. Gospoda iz Direktorata su nas upropastila. Mi imamo EASA PART FCL dozvolu koju skoro niko ne priznaje. Nas ICAO bezbedonosni rejting pada iz godine u godinu jer se ovde neko igra vazduhoplovstva pa se dopustaju ovakve stvari tipa helikoptera i ostalih udesa. To govori koliko smo kao drzava po ovom pitanju neozbiljni. Kinezi i Turci ne primaju pilote koji dolaze iz zemlje sa rejtingom ispod 70 (a mi smo u toj grupi i tonemo).
Konacno, dati toliki novac znaci obezbediti dozvolu samo na godinu dana. Dozvola se produzava svake godine na simulatoru i potrebno je u toku godine dana imati odredjen broj poletanja i sletanja da bi se ista mogla produziti. Jednom godisnje se vrsi i lekarski pregled gde se trazi najvisi medicinski kriterijum. U koliko se izgubi kriterijum, prestaje i vazenje dozvole. Povisen bilirubin, holesterol, secer, kratkovidost, lomovi, operacije... samo su neki od razloga za gubitak kriterijuma.
Zene na dugim linijama gube ciklus, zbog poremecaja usled promene casovnih zona (zato Quantas na dugim letovima ima musku posadu).
Trenutno posla ima, i nestasica pilota ce postojati bar jos koju godinu, ali ko nije iz porodice vazduhoplovca ne zna kakvo je ovo odricanje.
Ovo sto sam nabacao, samo je vrh ledenog brega.
Mislim da novac moze pametnije da se investira.
Molim, nema na cemu!
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Detaljno 
Hvala još jednom!

Hvala još jednom!
Re: Vazduhoplovi
Sećajući se šta smo sve ti i ja privatno pričali potpuno se slažem s tobom. Ja ne bih bio srećan da mi dete bude pilot. Mnogo je sve to krvavije nego što izleda iz laičke perspektive.
Nego, na temu gubitka dozvole, šta se desi ako ne letiš godinu dana? Kako ponovo dobiješ dozvolu? Npr žena ostane u drugom stanju - njoj je gubitak dozvole zagarantovan.
Nego, na temu gubitka dozvole, šta se desi ako ne letiš godinu dana? Kako ponovo dobiješ dozvolu? Npr žena ostane u drugom stanju - njoj je gubitak dozvole zagarantovan.